Igazad lehet. Nem is vitatkozom vele, hogy egyszerű ECU-t mókolni... Csupán az eddigi megoldások/tapasztalatok mondatják velem, hogy nézzem meg... mint pl.: a klíma relétábla aminek a belseje televolt forrasztgatva és drót kihúzva belőle ami ráment a kompresszorra és a hozzátartozó hűtőventilátor ami úgy össze vissza volt kötözve, hogy gyakorlatilag újra kellett vezetékezni minden részét, rosszul visszahelyezett órák és műanyagok a középső konzolban és nagyon sokat tudnék még sorolni :))))
Elnézést a szakaszos írásért de a lényeg lemaradt. Nem valami kimagasló teljesítmény javulást várnék tőle vagy valami nagyon nagy hókuszpókuszt csak egyszerűen az én ECU-m babrálva volt mert csak be volt lógatva oda asszem talán fogta egy csavar és mivel az egész autó össze vissza volt tákolva "és lehet van is amit még nem vettem észre" így azon sem csodálkoznék ha az ECU-ban is lennének mókolások. Ha tényleg nem ugyan az a két ECU akkor megpróbálkoznék a motor gyári ECU-ával ha meg ugyan az akkor azt venném meg bele amelyikhez előbb hozzájutok. Majd jövőhét végén kiszerelem és rápislantok :) Most sajna erre nem volt időm ezen a hétvégén...
Sziasztok. A GTV motorja alufedeles AR16201 és 1995-ös évjáratú és még a hűtőben van a hőgomba. Egysoros Bosch 0 261 203 671 és van még egy számsor is az pedig 0 046 444 285 0. A motor amit beletettem egy 146 2.0TI de sajnos többet nem tudok róla. Minden elektromos csatlakozó stimmelt a motoron. Amik cserélve lettek azt az AR16201 kóddal rendeltem és azok is jók voltak. Azért érdekel a kettő között a különbség mert a minap egy beszélgetésnél azt mondták, hogy másabb a TI ECU "kérdeztem, hogy mivel másabb? nem kaptam rá választ" és akkor esett le, hogy amikor a motort vettem kédezték az ECU nem kell e a motorhoz... gondoltam pénz kidobás lenne mert van ECU ha a 2 motor ugyan az akkor az ECU is... de ezek szerint lehet még sem :)
GTV-ben kétféle volt az alu szelepfedelesből, az első verziónál még a hűtőben lévő hőgomba kapcsolta a hűtőventilátort, nem pedig az ECU a termosztátnál lévő gomba alapján.
Alapvetően két féle TS16V motor van; a régebbi fém szívócsöves, fém szelepfedeles, ennek a computere az anyósülés előtt a lábtérben lakik. Az újabb fajta műanyag szívócsöves, műanyag szelepfedeles, műanyag díszburkolatosé meg rajta van a fojtószelep-házon. A kettő nem hiszem, hogy csereszabatos. 155-ben csak a régebbi fajta volt.
Menni jó eséllyel mindkettővel megy a motor. Azt hogy miért nem biztos, hogy egyezik megvilágítanám egy példával:
155 2.5 V6. 167 és 1167.A1 motor.
Az egyik 166 ló a másik 167. Fizikailag a két motor majdnem megegyezik (a vezérműszíj feszítő különbsége ez ügyben nem játszik) a két ecu viszont más. Úgy tudom környezetvédelmi különbség van.
Szeretnék kérdezni, hátha... Van/illetve/mi a különbség a GTV 2.0 TS és a 146 2.0 TI komputere között? A motor látszólag ugyan az, én semmi különbséget nem véltem felfedezni a kettő közt.
Kb 2 hónapja volt vezerlés csere vízpumpával együtt. Most szétszedtük jobban ,leszedtük a kipufogó csonkot és az öntveny vizcsővet is amit mondtál te is. Így jobban latni mi lehet a baj. A vizpumpa alja is nedves és elől a hengerfej tömítés résznél is a csonk felett . Ki lett véve a vízpumpa de úgy tűnik a tömítésnél nem folyt,inkább olyan mintha valahogy a tengelyen átszivárogna a hutofolyadek és lecsurogna előre a hengerfej tömítés mentén és a kipufogo csonk mögött lefolyna a blokk oldalán. De mint mondom csak úgy tűnik. Szar lenne az új vízpumpa? Előfordulhat ilyen hogy a tengelyen keresztül szivaros? Van valakinek erről tapasztalata esetleg?
Ne vedd 100%-nak de egy tipp... Nekem a 2.0TS-en a kipufogócsonknál megy egy nyakatekert alumínium amiben a hűtővíz kering a motoron kívül. Arról ha jól emlékszem 2-3 le illetve becsatlakozás is van... Ott tud folyni, csöpögni. Lehet azért nem folytonos a dolog mert csak egy bizonyos nyomáson/fordulaton csinálja. Nekem is csöpögött már ott és lent az olajszűrőnél is volt, hogy folydogált. Picit piszkos meló de elég könnyen orvosolható ha csak erről van szó. Egy akna kell hozzá és két nőgyógyász kéz :DDD
Sziasztok! 147-esben izzítógyertyát házilag cserélt már valaki? Sok diesel merciben cseréltem már, w210-ben is, ott műanyag szívósort levettem. 147-esen, hogy lehet hozzáférni?
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem. 156 ,1.6 Ts. Két hete kb elfolyt úgy 2-3 dl fagyálló az autóból. Aztán egy hétig semmi,miután feltöltöttem. Majd egyik napról a másikra megint elfolyt 2-3dl. Aztán megint egy hétig semmi l.Most megint elfolyt ugyanannyi. Próbáltam átnézni, olyan mindha a kipufogócsonk mögött gyöngyözödne,de nem vagyok benne biztos nehéz pontosan látni.Hengerfejes? Csak azt nem értem hogy akkor miért van az hogy egy hétig semmi nem szivárog?! Olaj tiszta ,motor szépen jár! Köszönöm az infókat előre is.
Az illesztést csináld meg mindenképp. Ugyan sok tapasztalatom nincs a témában, de ha más értékek alapján számol az ECU, mint amit valóban produkálnak a porlasztók, az is okozhat egyenetlen járást. Eleve a korrekciózás egyik célja a finomabb járás elérése.
Szerintem az illesztést a legtöbb szerviz, ahol van rendes diagnosztikai berendezés meg tudja csinálni, nem gondolnám, hogy az olyan hatalmas szakmai kihívás.
Injektorokat még illeszteni kellene a vezérlőhöz 1. és 3. hengernél. Amint melegszik a motor úgy javul a hiba, 70 fok körül már semmi jele. Csak hideg indítás után jelentkezik 10-20 s-ig. A szívósort még nem néztem, de az összekötő pálca a helyén van, illetve fordulatszám emelésekot elfordul mindegyik, szóval az állító motor az megfelelő, de lehet a belseje kuka már, de azt cserélném mindenképpen, mert eléggé tele volt korommal.
Nincs valakinek ismerőse Győrben vagy környékén aki illeszteni tudná az injektorokat?
Olaszoknál (nem tudom, hogy a SAAB-verzióban mennyit változtattak rajta) előfordul, hogy beszippantja az örvénylapátokat a motor, az át tudja rendezni picit a belsejét és emiatt járhat egyenetlenül. Porlasztó korrekciós értékeket néztél?
Üdv. Nem Alfa Romeo autó, de a motor hasonló, hátha itt kapok több információt a hibáról. Adott egy Saab 9-3 2006-os z19dth 150LE motorral. Hideg indítás után egyenetlenül jár a motor, mintha nem menne mindegyik henger rendesen. Injektorok javítva, izzító gyertyák 2db cserélve. Mitől lehet? EGR, fojtószelep, MAP, MAF tiszta. Köszönöm a segítséget!
Én voltam nála, 10 évvel ezelőtt. A távolság nem akadály, ha az ember valahol biztosan segítséget kap. :)
Azóta meg sok minden változott, azért kérdeztem rá. Most egy szegedi alkalmi ismerős került bajba a Selespeed-del, no neki tegnap sikerült is elérnie a régi számon. Tovább irányította egy másik helyi szakihoz, akivel ő is csináltatja ezt a részét alkalomadtán. Aztán őt is sikerült elérni és kimondta a bűvös mondatot, hogy "csinált már ilyet". Szegény hölgy meg odáig volt a boldogságtól, olyan régen szerette volna már ezt hallani. :)
Képzelhetitek, egy nő a szerelők világában...na mindegy, most már sínen van.
Eléggé nagy a csend itt mostanság és gondoltam ne csak mindig kérdezősködni, panaszkodni járjak ide "én is" ezért elmesélem hogyan is jártam azzal a bizonyos diagnosztikai kábellel és a motordadogással ami miatt megvettem :D
Nem sikerült feltelepítenem mert nem találtam hozzá Driver-t... így hát áll a polcon :) De! Volt időközben egy Alfa találkozó a kis falumban "Erdőkertes" ahol mondták, hogy a szomszéd faluban kitudják olvasni a hibatárolómat... Úgy is lett..! Első olvasásra mindenféle hibát kiírt, köztük több olyan érzékelőt amit én már kicseréltem újra korábban. Hibatároló ürítés után is rángatott, dadogott és alapjárat ingadozott... használtam így az autót 3 napig aztán újbóli kiolvasás és nem volt egyetlen hibakód sem ami meglepett mert ugyan úgy rángatott az autó... Ezek után jött a gondolat, hogy itt bizony valami a szívósor környékén lehet. Le is bontottam az egészet szépen és ott is volt a hiba. A vastag cső ami fékrásegítő vákuumcsöve ott az illesztésnél szívott falsot és volt ott még pár vékonyabb vákuum cső ami eléggé repedezett volt. Új tömítések, új csövek+minden kimos, lemos eltakarít aztán össze raktam. Végre nem rángat, nem dadog és húz szépen :)))))