1 Andrea Guardini (Ita) Farnese Vini - Neri Sottoli 2:35:54
2 Tyler Farrar (USA) Team Garmin-Cervelo
3 Kenny Robert Van Hummel (Ned) Skil - Shimano
…
32 Valentin Iglinskiy (Kaz) Pro Team Astana
59 Andrey Zeits (Kaz) Pro Team Astana
69 Assan Bazayev (Kaz) Pro Team Astana
71 Roman Kireyev (Kaz) Pro Team Astana
75 Allan Davis (Aus) Pro Team Astana
105 Sergey Renev (Kaz) Pro Team Astana
111 Alexsandr Dyachenko (Kaz) Pro Team Astana
123 Yevgeniy Nepomnyachshiy (Kaz) Pro Team Astana
Ahogy említettem, ezt még gyakorolni kell.
Pedig tökéletesen áll fel a vonat, három törp volt Davis előtt, aztán jól összekutyulták. Valentin Iglinskij lett volna a befejező ember, de Davis kikerülte, mint ha ott se lenne, onnan meg veszett fejsze nyele volt.
Csak az vigasztalhatja a csapatot, hogy mások még nagyobb zavarban voltak, a sokat próbált Lampre úgy otthagyta Petacchit az utolsó kilométerre, hogy rossz volt nézni. Szegény olaszban el is szakadt a cérna és lekevert egyet a FDJ sprinterének, pedig Bouhanni sem volt jobban útban neki, mint mások.
Lehet őket is megzavarta, hogy a gaz effendik átvitték a versenyt a belvárosból az új városnegyedbe. :-)
Odáig nagyon szépen csinálták, hogy hatszemközt maradtak vele. (van Avermaet nem zavart semmi vizet)
De onnan tényleg teljes rövidzárlat, bekísérték a célba.
Támadni kellett volna ahol érik, de nem merték, pedig semmi veszteni valójuk nem volt. Ehhez képest mintha nem lett volna tervük arra az esetre ha sikerül a tervük és el tudják szigetelni Philt.
Schleck tesók meg sem próbálták. Gyakorlatilag asszisztáltak Gilbert győzelméhez. Mondjuk én örültem neki, mert neki drukkoltam :)
Vinonak még tényleg nem volt szerencséje. Gyakorlatilag az egész csapat köré épült, mindenki azért versenyzett, hogy ő nyugodtan mehessen, ha lehetősége lesz rá, erre jött ez a baleset. Ez kb a tipikus eset, olyan, mint a PR-en Boonen. Azért Kreuzigernek így is sikerült egy negyedik helyet elcsípni.
32 Alexandre Vinokourov (Kaz) Pro Team Astana 0:01:43
44 Enrico Gasparotto (Ita) Pro Team Astana 0:02:38
48 Rémy Di Gregorio (Fra) Pro Team Astana 0:04:03
70 Maxim Iglinskiy (Kaz) Pro Team Astana
DNF Dmitriy Fofonov (Kaz) Pro Team Astana
DNF Andriy Grivko (Ukr) Pro Team Astana
DNF Fredrik Kessiakoff (Swe) Pro Team Astana
A csapat okosan és taktikusan versenyzett, de ez kevés volt. Vinonak a döntő pillanatban voltak gondjai (kitört egy hátsó küllő) és onnan már nem volt visszaút. Ahhoz hogy esélye legyen a Roche aux Faucons-n mennie kellett volna triumvirátussal, bár akkor is kérdéses, hogy mire ment volna Gilberttel.
Gasparotto jó helyen volt, de neki meg ezek az emelkedők már túl nehezek.
Ehhez képest Kreuziger negyedik helye csinos szépségflastrom, a cseh vitéz mégis jó formában lesz a Girora, csak eddig jól titkolta.
Jesus Herrada Lopez (Movistar), David Le Lay (Ag2r-La Mondiale), Fredrik Kessiakoff (Astana), Eduard Vorganov (Katusha), Thomas De Gendt (Vacansoleil-DCM), Tony Gallopin (Cofidis), Simon Geschke (Skil-Shimano), Mathias Frank (BMC) and Sébastien Delfosse (Landbouwkrediet)
Enrico Gasparotto (Astana), Juan Manuel Garate (Rabobank), Greg Van Avermaet (BMC), Jerome Pineau (Quick Step), Blel Kadri (Ag2r-La Mondiale), Dario Cataldo (Quick Step), Damiano Caruso (Liquigas-Cannondale), Laurens Ten Dam (Rabobank), Yannick Talabardon (Saur-Sojasun) and Mickael Delage (FDJ) at 0:43
Közben az Ardennekben Kessi előretolt helyőrségben van.
Jesus Herrada Lopez (Movistar), David Le Lay (Ag2r-La Mondiale), Fredrik Kessiakoff (Astana), Eduard Vorganov (Katusha), Thomas De Gendt (Vacansoleil-DCM), Tony Gallopin (Cofidis), Mickael Delage (FDJ), Simon Geschke (Skil-Shimano), Mathias Frank (BMC) and Yannick Talabardon (Saur-Sojasun)
No, ezt a felvezetést mégy gyakorolni kell, mert ugyan a srácok nagyon lelkiismeretesen és lelkesen dolgoztak Davisért, gyakorlatilag de többet hátráltatták mint segítették. :-)
Nagyjából egy éve már beszámoltam róla, hogy az Astana brand négy keréken is hódít. Elkezdődött az F3 Európa-bajnokság így ismét napirenden van a katalán ifjú Daniel Juncadella, aki idén is Astana színekben versenyez. Az első versenyhétvége után vezeti is a bajnokságot.
Egyrészt mert a Kárpátok túlfelén nyugati típus nem rúg labdába és egyébként is az úttalan viszonyok egy Kamaznak nem kihívás, hanem a mindennapi élet része. Másrészt egy Vlagyimir Csagin nevezetű nem teljesen ép elméjű orosz is ilyennel szokta felszántani a sivatagot. :-)
Ha hozzáteszem, hogy Tom Vaitkus amatőr ralliversenyeken szokott indulni, akkor nem lenne meglepő ha egyszert csak egy Lada 112 S1600 volánjánál láthatnánk. :-)
Vino a L-B-L kapcsán nyilatkozott, szeretné harmadszor is megnyerni a versenyt.
Ez nem lesz egyszeű, mert Phil Gilbert bomba formában van, de az útvonal fekszik Vinonak. Szása szerint nem lenne utolsó dolog szökésbe keveredni a Vallonnal, aztán kard ki kard.
Különben is Gilbert szerinte a legjobb klasszikus menő és szívesen látná az Astanában.
Szóval így állunk.
Vinonak kell Phil és nem rest szökni, hogy megszerezhette. :-)
Hja kérem, ha valamit meg akarsz csinálni, legjobb ha sk. látsz hozzá. :-)
Arról hogy Gilbert után érdeklődik az Astana (és még pár csapat) már voltak híresztelések, sőt ha jól emlékszem a Lotto főnöke, Marc Sergeant le is szögezte, hogy aki a hivatalos átigazolási időszakon kívül (augusztusban kezdődik) akár csak rá mer nézni az emberére annak letöri a derekát. No de hogy a derék vallon olyan szoros őrizet alatt legyen, hogy csak egy kiadós szökés közben lehessen vele tárgyalni... :-))
Idény nyáron még a csapból is Törpök folynak majd.
Az Astana megállapodást írt alá az Eurosporttal, melynek értelmében a Giro és a Tour alatt egy forgatócsoport követi a csapatot, méghozzá igen közelről. A projekt egyelőre a frappáns „Inside Team Astana” néven fut, de lehet hogy a PR részleg kreál valami eredetibbet. Példának okáért a „Törphiradó” vagy a „Mi újság Aprajafalván?” szerintem megfelelő lenne. :-)