Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Nekem csak az furcsa ebben, hogy ha a hazai képviseletben nem is bízhatunk Kawainál, az európai meg japán partner is farral álljon a kérdéshez?! Szóval ezt senki se engedné meg magának, még ha nem is egy bevett márkáról beszélünk. Ilyen szinteken már komolyan kéne a minőségbiztosításnak is működni, meg a jogorvoslatnak is!
Ugyanakkor ott az észérv is kérdésként ezek után: muszály Kawait vásárolni?
Nem szeretném elvenni a kedved sem Neked, sem másoknak a Kawai KDP90-től, de a billentyűzete: Advanced Hammer Action IV-F mechanika.
Mint írtam lentebb a bátyámnak egy Kawai ES100 hangszere volt, aminek a billentyűje szintén ugyan ez a, AHA IV-F mechanika. Neki bizony megsüllyedt néhány billentyű és elég zavaró volt ez. Egy hangszernek a billentyűzete, egyike a fontos főrészek között, ha szint, vagy billentyűk között egyenleten, netán nagy távolság van, az nagyban zavaró lehet. És elvárható lenne a pontosság, még egy 100-300 ezerforintos hangszertől is!
Nagy valószínűséggel, idővel mind megsüllyed, de akkor az összes billentyűzeten rendszeresen játszani kell. Ha viszont megtörténik és ez zavar, akkor a hazai hangszerforgalmazóra ne nagyon számolj!!! Nem erőségük az ügyfél elégedettsége, inkább a bevétel! Ne dőljön be senki, az 5 év garancia csak parasztvakítás.
Én magam is gondban vagyok a Kawai-kat illetően, mert nem rossz hangszerek, csak ne romoljon el. Egy részt bánom, hogy megvettem, másrészről meg jó a billentyűzete, igaz ennek RH2-es már.
Sajnos azt az időszakot éljük, hogy egyre silányabbak és nem tartósak az eszközök.
A gyártók igyekeznek egyensúlyt találni a még eladhatóság és a silány között. Hiszen ebből élnek, és JÓL! Nem érdekük a sokáig, kiválóan működő eszközök. Csak néha a lefaragásokkal a munkaerő kihasználtsága, leépítése, a nagyobb profit szerzés, nem várt hatásokat eredményez. Időelőtti hibák!!!
Nem szeretnék papolni, de néz körül a piacon mielőtt megveszed.
Ha csak zongora a cél úgy igen, bár az ipad meg pont a lehetőségek tárháza, MPC appal meg stb... s akkor már nem árt ha lehet mit tekergetni is, de ezek persze saját szempontok.
Az tény hogy egyfelől olcsóbb alternatíva is lehet ha úgy nézzük, bár azért olcsó használt tabletben elég gyakori az ütött kopott törött repedt, főleg 40-ért és szinte csak 16 gigásak vagy régi 1. gen. ipadok. Ami jobb, az biz 70-80 a piacon! Annyit meg van akinek nem ér egy használt cucc akkor már.
Van 10 paraméter, tökéletesen átlátható a táblagépen.
A zsír új ipad 130, a mini2nél jóval komolyabb,
de nem hiszem, hogy bármivel jobban szólna rajta az iGrand, mint egy 40 ezresen.
A Gomixer nem segít, az egy felvételi eszköz, nem zongorázós, és nincs midi, sem usb rajta.
De mindegy is, csak azt akartam beírni, hogy versenyben van ez a rendszer a komoly cuccokkal is. Jó móka szinte ingyen. Egy régi dig.zongorába életet lehel,
különösen, ha van valakinek amúgy is táblagépe meg billentyüje. (sokaknak van)
Ha valaki nem haknizik, és szeret a gépekkel vacakolni, esetleg egyébként is van asztali vagy más gépe,
akkor az ilyesmi szoftverek felé vezet az ár/érték arány. Bár az ipaddel még haknizni is lehet,
Keyboard: (ami a lényeg, egy jobb minőségű, jól játszható, funkcionális, ebből szinte csak 1-2 van ma, pl. Arturia KeyLab 88 vagy Akai ProMpk 88) ~250-270e.
Ez így simán fél milla körül van hogy ipaden zenélhess + még a szoftverek ára...!
Persze más a szitu ha mindenből használtat nézünk, de egy bitang jó keyboard akkor is kell alá hogy kedved is legyen min játszani szvsz. :)
(Mondjuk ide vonatkozva, Zolika is a Triton Studio 88-oddal extrán jól kigondolta a tökéletes kalapácsos mindenest magának, szóval lehet okosan is építkezni...) :)
Annyira azért nem drága. Az iPad mini 2t egy havertól kaptam ajándékba, mert neki kettö volt, de ér vagy 40-et. Focusrite iTrack dockba dugom, szimmetrikus kijárat, külön fejhallgató hangerö, stb, Ez volt 40 körül? usb midi, tehát egy kábel kell, mai usb-s bill esetén ez 200ft. Fatarból a legdrágább a TP88? nem emlékszem, de talán 150ezer újban (acuna?) (ez van a nagy nordokban is?) 230 ezer. plusz a 20 dollár :) Egyébként magában a kis jack csatlakozón is jól lehet játszani, ha nem mutogatni kell a haveroknak. A dedikált cuccokban ehhez képest azt fizetjük ki, hogy ki lehet tenni a színpadra egy állvánnyal, meg két kábellel és mindig megy, mindig szól.
Korg gadget nagyon ütős tényleg, meg kellene csinálniuk vasszintinek, lehetne az új kronos az ezer éves trinity felület helyett.
Tök jópofák az ipad platformú dolgok is így van! Próbálgattam én is 1-2 hónapja, de inkább visszaadtam az eladójának mert kissé átvert. (32 gigás ipad mini 2 helyett "véletlenül" egy 16-os 1-est küldött) Számomra a Korg Gadgetek voltak a legütősebbek + a Yamaha free szoftvere, ami "szêgyen szemre" egy fél Motiffal ért fel arpeggiatorostól, hangmintástól!!" Bekaki az eredeti arany árú hangszerekhez képest.
El is döntöttem hogy inkább kivárom az új, olcsóbb árú Air szériát majd ipadből, sokszoros teljesítménnyel. A gond csak az hogy elég drágán vannak hozzá még interfacek amivel a hangszerekhez kapcsolhatók. Szóval innen nézve: min. 200e. Ft egy ipad + interface és még mindig kell egy jó billentyű, lehetőleg kontrolleres! Az meg már szinte majdcsak egy használt Nord Piano árában van megint! :(
Most egy Electro 3-al nyomulok lassan egy éve és semmilyen hátrányát nem érzem hogy nem a legújabb csúcsmodell Nordom van, hisz a hangbankok visszamenőleg kompatibilisekvele, a legújabbak is. Csak azt érzem napról napra egyre inkább, hogy sosem volt zeneileg ennyire inspiráló és egyszerűen testreszabható valamint kezelhető hangszerem.Oké nem egy zongora mert csak rugós billentyűzetű, de így se lehet hosszú órákig felállni mellőle. Szóval hosszú távon csak a Nordban bízok ha a first class a kérdés, ami mellé egy ipad meg már csak hab a tortára. :)
Szuperek a Korg Kronos meg stb. álom workstationök is mint Semgzának, de valahogy a Korg M3-am után a Norddal nincs semmilyen hiányérzetem feléjük. Talán a sequencert leszámítva, de van mp3 lejátszó helyette gyakorolni...
Úgyhogy a lényeg, ma annyira széles már a választék zenei téren, hogy mindenki megtalálhatja vágyai cuccait a pénztárca függvényében. Régen azért ez másképp volt, összesen 1-2 méregdrága hangszer esetén ami ha egyáltalán még elérhető volt itthon pl. a KGST időkben! :)))
Djuice-tól teljes körű tájékoztatást kaptam,köszönöm.Nem próbálgatok semmilyen szoftvert,vagy kisegítő eszközt komplett hangszercsere lesz Nord Piano2-re,vagy 3-ra.
Számos szoftveres zongora érhető el fizetős vagy ingyenes verzióban. Hogy ki melyiket választja, az gusztus kérdése. Természetesen mindegyik működik bármilyen midi billentyűzetről vagy digi zongoráról hajtva. Az igazi kérdés a számítógép - hangkártya kettős, ami meg fogja határozni, hogy a választott szoftver megfelelő hangminőségben, maximális polifóniával, és ami a leglényegesebb: minimális késéssel szólaljon meg.
Úgy néz ki, hogy megveszem és akkor majd írok ide néhány sort a tapasztalataimról.
Bár "a festő" kálváriája elgondolkodtatott és körbeérdeklődtem. Az jött le, hogy ezek a digi zongorák, szintik nagyon ritkán hibásak újonnan és a hibalehetőségük is aránylag kicsi.
Ha újonnan nem hibás, akkor 2 fő részre oszthatók ezek a hibalehetőségek (műszaki ember vagyok):
1) Érintkezési hiba - ez egy mechanikai kérdés. Törés vagy érzékelő hiba. Ha van alkatrész hozzá, ami ismert márkák esetében jellemző, akkor ez egy könnyem kezelhető meghibásodás.
2) Elektromos, erősítési hiba. - 2-3 "panel" van a berendezésben. Ha valamelyik kipukkad, az ismert márkáknál ez is ésszerű összegért pótolható.
Egyéb meghibásodások az egyéb elektro-mechanikus berendezésekhez képest sokkal kisebb.
(Képzeljétek el egy gépkocsi meghibásodási lehetőségeit ehhez képest!)
1 éve kezdtem el zongorázni tanulni, pusztán csak magamnak, az ok hogy miért kicsit hosszabban következik és utána majd a kérdés(persze mert szeretem a zenét, de ennél érdekesebb).
Szóval hifizek már jó ideje, egész a high-end szintig eljutottam, pénzt időt nem kímélve, azért mert imádom a "jó"és eredeti hangszerhangot,de rá kellett jönnöm,hogy a tökéletes "hang"(ami egy koncerten van) soha-soha nem lesz meg,mert annyira összetett a képlet aki hifizik tudja mit akarok mondani (felvétel,keverés,elektronika(hifi kütyük),akusztika stb stb),és úgy döntöttem ennek eléréséhez meg kell tanulni valamilyen hangszeren játszani az lesz igazi high-end .
A zongora tökéletesen bejött a célnak, elképzelésem ez volt: hangszervásárlás.. zongoratanár.., alapok megtanulása.. kedvenc darabok elővétele... gyakorlás gyakorlás gyakorlás és kész realisztikus élmény, kész a high-end teteje. Csakhogy jöttek a gondok és nem is az akarattal és a gyakorlással volt a gond, hanem a hangszerrel.Beszereztem egy Orla digitális zongorát tudtam nem ez a vége,de 0-ról jó lesz kiindulásnak. Gyakorlás.. gyakorlás..gyakorlás.. kezem izületei fájtak állandóan, már az ujjbegyem is megduzzadt, nem baj nyomjuk.. meglegyen a cél.
Begyakoroltam egy ismertebb egyszerű komolyzenei darabot már fülre egész jó volt,felvettem a produkciót és hát kívülről rom volt a műsor..Kicsit csodálkoztam mert a zongora tanár pianínóján még szebben hangzott,de ezen a digitális zongorán háát.. .Jó kell nekem is egy pianínó...Utánanéztem használt jöhetett szóba,de direkt szalonokat céloztam ahol van kínálat, hozzáértés és garancia. A legnagyobb kínálattal bíró céget meg is találtam, elmnetem és az egész készletet átnézve rájöttem ,hogy nem egy könnyű feladat a fülemnek megtalálni az igazit, szinte nem is a billentés volt a lényeg( persze az is) de a "hangot kerestem".Aztán közel 50 példány közül meglett az az egy,persze nem az olcsóbbak közül :).Hazajutott a hangszer, boldogon használom is, a bökkenő csak az, hogy gyakorolni nem nagyon lehet csak nappal, a szomszédok végett, csak hogy nappal meg meló van...este meg csak a digitálison lehet, de hát azon meg már nincs kedvem ezek után.
B variáns beindult, digitális elad, venni egy másikat. Youtube demok nézegetése fórumozás, boltokban próbálgatás akármi következett, a billentések hagyján, de azok a hangok amik kijönnek ezekből a masinákból hát hagyjuk inkább, olcsóbbakról beszélek 400e ig. Felette nem néztem,ugye HUF limit van..Aztán megtörtént a választás Korg Sp-280. A boltban elég jó volt a "hangja" 4 féle zongora (többi limlom nem érdekelt amit tud)lehet színezni akármi jujj de jó.Hazavittem háát már nem akartam visszavinni típusú hang(tehát rossz), mert hát végül is működik meg nem rossz, de mégsem jó. Gyakorolni jó, de csak bosszant,hogy megint lyukra futottam a sok próbálgatás után.Roland FP 30-at is próbáltam na az volt még nem pozitív "hang" terén..
...És jön a kérdés:
C verzió jutott az eszembe. és hogy ez működik-e?
Találtam egy szoftvert http://www.ilio.com/products/synthogy-instruments/ivory .Kérdés: Kifizetem, letöltöm,SP-280-t összekötöm MIDI kábellel PC-vel,feltelepítem és máris remek Steinway, Bösendorfer,Yamaha hangjaim vannak, és boldogan nyomkodhatom a Korg billentyűit és nem azt a műanyag vacak hangját hallom?Illetve fülelem a fejhallgatóval ,mert éjszakai nincs más opció.
Vagy ez abszolút nem így van ahogy gondolom, kell venni valami egyéb kütyüt, dobozkát akármit?,vagy az SP-280 nem is használható így? és ez a szotver amúgy sem jó stb stb kérdések merültek fel....
Illetve van-e másik ilyen szoftver amit ajánlani tudtok?
Későbbiekben ha ez így működik biztos vagyok benne hogy a sp-280 költözni fog és egy profi billentyűzetet fogok nézni Studiologic magasabb kategóriája, de az már egy másik történet lesz.Meg persze ki tudja az élet merre alakítja a dolgokat.
Előre is köszönöm a válaszaitokat.Biztos vagyok abban,hogy nem én vagyok egyedüli ezzel a dologgal, és be kell vallanom most lusta voltam végigolvasni az egész topikot.:)
a pedál-témához még annyit, hogy a hordozhatókkal adott pedálok valóban elég gagyik, és csak kapcsolók (on/off), de vehetsz a zongorához rendes pedált ami támogatja a fokozatos pedálozást (half pedalling). Legalábbis a Yamaha tudja. Én is vettem a P45-höz, és nagyon jól működik. (Az más kérdés, hogy majd' 30ezer forint ami röhejesen drága.)
Ezzel a jelenlegi 500-as sorozat kifutóvá vált, le is ment az áruk az utóbbi kb egy hónapban, és szerintem ezekből még lehet alkudni, hogy gyorsan eladják mielőtt megérkeznek az új termékek.
Nem vagyok Roland párti éppen ezért, mert kissé hangosnak találóm a billentyűiket, illetve jobban szeretem a kevésbé erős, már-már agresszív hangzásnál a lágyabbat. Nekem a Rolandok kissé túl erőteljesek. Bár az utóbbi hangszer próbán két kellemes csalódás is ért a Rolanddal kapcsolatban. Az egyik a Roland FP-90, meglepően jónak tartom, mind a hangját és a billentyűét is. A másik csak Roland ”származék”? a Dexibell nagyon jó hangszerek különösen a vivo S7.
De igazad van kinek, mi jó és kinek, mi rossz? Ez teljesen szubjektív! Mer, bár lehetnek objektív tények, mégis ezeket egyesek figyelmen kívül hagynak. Mert, kinek a pap, kinek a papné és kinek a lánya. Eszem ágában sem volt bár kit is lebeszélni a Korg LP380-ról és egyetlen hangszerről sem! Az hogy nekünk a bátyámmal nem jött be, és a RH3-as billentyűje sem az a mi igényűnket, vagy igénytelenségünket tükrözi! Az a hangszer, amit én évek óta már eladtam, mert úgy éreztem túlnőttem rajta, az most is egy családnak napi örömforrást jelent. Szeretik és nekik megfelel. Ezzel nem az Ő igényüket akartam jellemezni, csak
sajnos hazánkban az ”igényt” nagyban meghatározza a pénz! Nem is szeretnék itt semmilyen politikai előadást tartani egyik kormányról sem, de a pénztelenség nagyban behatárolja a lehetőségeket. Lenne itt igény jobbakra is, csak az anyagin van a lényeg. Ha nem telik, akkor nem telik. Persze ezt is tapasztalatból mondom és ezzel senkit sem szeretnék kissebé tenni, vagy igénytelennek titulálni, de vannak olyanok akinek a nagy átlag által silány, rossznak tartott eszközöket, hangszereket is megveszik. És szintén a pénz miatt, csak nem mert nem volna, hanem, mert sajnálja. Ismerek olyat aki megvehetné, a jót csak sajnálja magától. Van aki két balos gumicsizmába jár a kertbe mert nem lehet kidobni míg, ki nem lyukad az is. Pedig dús gazdagok! Távol álljon tőlem bárkinek is a meg ítélése, hiszen kivagyok én?!, hogy ezt tegyem. De ez is egy igény és az is igény.
Ez teljességgel igaz! Nem feltétlenül jó a fejhallgató kimenet, a vonalkimenethez képest.
Csak arra gondoltam mikor valaki nézelődik hangszer ügyben, célszerű a fejhallgatón is meghallgatni. Én viszek magammal saját fejhallgatót, de szinte mindenhol van sajátjuk. Sajnos az üzletekben nem igazán áll rendelkezésre egy jó hangosítási szett, hogy meghallgathassuk az adott hangszer hangját, így marad a saját hangszóró, vagy a füles.
A saját hangjuk (saját hangszórón) ezt tapasztalatból mondom, nem felel meg a valóságnak, még drágább kategóriáknál sem. Igen drága hangszerek saját hangszórójukon is csak megközelítik azt hangzást, amit valójában tudhat egy hangszer. Klasszisokkal szebben szólhat egy fejhallgatón, vagy a vonalkimeneten egy jó hangosítási szettel.
Én egyszer rendeltem 5 éve a Muzikertől egy CME UF80 billentyűt és bizony törött volt.
Minden áron a szállítóra akarták ráverni, de mivel hiányzott belőle egy darab a belső csomagolásból, ami szintén kivolt törve, így Ők csomagolták vissza törötten, és hiányos is volt a csomag. Igaz ők állták a szállítást, ami ha Te küldesz vissza 12-14.000,- Ft és 1 hónapon belül vissza is kaptam a pénzt, ami a kezelési költségekkel már nem volt annyi! A szélein a műanyag volt törött. Nem is lett volna ez gond, mert fából megtudtam volna oldani ahelyett, de az oktávhangokat nem játszotta le. Mivel másikat nem tudtak biztosítani, így visszakértem a pénzt! A bátyám viszont évek óta tőlük rendel meg is van velük elégedve, és küldött is vissza, pont Korg LP380-as hangszert a billentyűi miatt, de nem volt rossz, csak idegesítette a billentyű zaj. Neki 12.000,- Ft volt a Pozsonyi szállítás, mert oda kell visszaküldeni, ha nem felel meg a termék. Valóban visszaadják a pénzt, ha visszaküldöd saját költségen, átnézik ott és hibátlannak tartják, akkor 1 hónapon belül megérkezik a pénz.
Nem mondom, hogy ne vásároljon ott senki, mert bizonyos szempontból korrektek, de nem a legolcsóbbak és ha elromlik Te küldöd ki javítatásra. De mint írtam minden nézőpont kérdése, mert én itthon is befürödtem a Tutto-val, nem feltétlen rossz egy külföldi cég.
Én az Eldorádótól és Music Shop-Rontól rendeltem már megvoltam velük elégedve.
Azt akartam is írni, hogy ha a Muzikertválasztod, mivel online rendeled és amúgy se lehetne kipróbálni hol, ha nagyon nem tetszene, simán visszaküldheted nekik x időn belül!
Általában a billentyűk leütésekor annak koppanása szokott hangos lenni (pl. Rolandoknál kifejezetten). Én is játszottam Korg LP380-on, de az messze nem kopogott úgy mint egy Roland! Kifejezetten minőségi érzet volt rajta játszani, mondom annak ellenére, hogy amúgy Roland párti vagyok billentyűzetileg.
A másféle zörejeket meg tisztázni kéne ki mit nevez annak, mert esetleg egy érdeklődő ennek kapcsán pl. úgy utasíthat el eleve egy hangszert, ami lehet pont a legmegfelelőbb lett volna számára, hogy csak arra alapoz, amit egy fórumon olvasott, hogy azt mondta valaki, akinek más valaki vhol mondott valamit stb-stb.
Ezért is javaslom hogy a tanácsok meghallgatása után, inkább mindenki próbálja ki a lehető legtöbb hangszert és ne adjon más véleményére többet mint 50%, mert a saját tapasztalatok a döntőek, nem más ízlésvilága (szerintem).
"Fejhallgatón halhatod meg mit is tudnak igazából!"
Ez sajnos nem feltétlen igaz! Némely hangszerben teljesen pocsék a fejhallgató kimenet erősítőfokozata a vonalkimeneti jelhez képest, ami külső hangosításra hívatott.
Írtad, hogy a Korg LP380 tetszik! A mechanikája RH3 a bátyának nem jött be, szerinte túl zörgős sokat panaszkodott rá.
A Kawai ES110-et kipróbáltam és a hangja elég szép, de vajon a billentyűje is? Igaz már, RH-C billentyűzettel szerelik a régebbi ES100-hoz képest, már más (AHA IV-F) billentyűhöz képest a neve, de mi a különbség a két billentyű között?
Mert a Kawai ES100 néhány billentyűje rendesen megsüllyedt és ez igen zavaró lehet!
A hangja valóban szép volt más az ES100-nak is, szerintem ugyan az a hangmintája az ES110-nek is.
Ha kawai-ban gondolkozol RH2, RH3 billentyűk alatt nem érdemes gondolkoznod ezek nagyon jók már, csak drágábbak. Ezeket megnézheted és kipróbálhatod: Budapest Zongoraszalon, 1082 Budapest Leonardo da Vinci utca 14.alatt.
Szoktam a helyi iskolában néha játszani egy, R. Rinkmann pianínón és az én Kawai CN34-hez hasonló a billentyűkőn játék élmény. A probléma csak a Kawai Magyarországi forgalmazó hozzá állásával van! Viszont kaptam egy infót, hogy talán mással tárgyalnak a Japánok (Kawai) Magyarországon, mert sok panasz volt a jelenlegi forgalmazóra. A tapasztalatom az, hogy leszámítva az én Kawai CN34 hangszerem hang hibáját, igen jók ezek a hangszerek és nagyon élvezetes a játék rajtuk.
Ha zongorázol és fontosak számodra a pedálok, akkor legtöbb hordozható (Kisebb, olcsóbb kategóriák) hangszerben nincsen félállás a pedálokhoz. Vagy is vagy cseng mint az őrült, vagy tompa! A legtöbben ez a pedálhely csak egy kapcsolóhely.
Jó billentyű és olcsó is, az nem sok van!
És még valami. Az interneten látott-hallott videók többsége nem a valóságot mutatja! A felvételek vagy megszerkesztettek, vagy nem a saját hangszóróin bemutatott hangot hallod a digitális zongorákról. A valóság az, hogy nagyon sok hangszernek a saját hangja a saját hangszóróin gyatra. Fejhallgatón halhatod meg mit is tudnak igazából!
Ha keresel hangszert, még valami.
Egy jó, esetleg egy gyönyörű hangú hangszert a fülednek könnyű megszokni, de utána egy rosszabb hangú hangszerre átülni és nap, mint nap azon játszani az lelombozó!
Én írtam anno hogy a Korg nem nagy durr, de akkor még az SP250 meg hasonlóak voltak forgalomba. Az LP380 egy elég jó kis olcsó kategóriás és már RH3 mechanikával szerelt, ami a Korgnál a top, még a milkós cuccaikban is az van. Aztán viszonylag normális már a zongora hang is benne, viszont ez kimondottan lakásba való.
Ha max 300 a plafon zsetonban, akkor tényleg csak a Numa Stage marad.
Esetleg ha a Kawaitól nem óckodsz, nézd meg még az ES110-et, bár vannak akiknek itt rossz tapasztalata van a márkával. De nem véletlenül írtam a Nord Pianokat is. Kipróbálni viszonyítási alapnak megéri ezeket is...