Ha akartok olcson venni allofutest akkor nezzetek be a XIII. ker Véső utca 6-ba a Skorpio Kft-hez nekik van kb 30.000-ert allofutesuk kocsiba, igaz ez csak az utasteret melegiti de szerintem ennyiert megeri:)))
"Ezen kívűl még benzin kell neki (saját maga által vezérel speckó szivattyúja van, ezt a tankra érdemes rákötni direktbe) valamint egy állandó áram (30A) és még egy amivel bekapcsolod (asszem 15A)."
Nem fogja lehalasztani az aksit? Meg aztán az aksi elől, a porszívó hátul... Bár legalább a tank hátul van. Ismétlem ez egy mezei személyautó!
"Én viszont eleve az utastérbe raktam a kányhát -egy fadobozba- így ez a cső sem kellett."
És mit csináltál a kipufogással?
A csomagtartóból az utastérbe, a tanktól a csomagtartóba benzinnek és vissza a kipufogásnak kell néhány lyuk ha jól sejtem. Kasztni szétfúrása vagy mi a titkos módszer?
Használtan vettem.
A 40 ezer körüli ár is használt ár.
A műszaki leírását megtalálod pl. itt:
http://www.externet.hu/vw/manuals/BN4/bn4.htm
Én ez alapján kötöttem be. (És ez az én oldalam :)
Az kütyü henger alakú, olyan mint egy porszívó, de kisebb. Az egyik végén beszívja a levegőt, a másik végén kifújja már forrón.
Ezen kívűl még benzin kell neki (saját maga által vezérel speckó szivattyúja van, ezt a tankra érdemes rákötni direktbe) valamint egy állandó áram (30A) és még egy amivel bekapcsolod (asszem 15A).
Izzitó + szikráztató gyertyája van, befecskendezős rendszerű, a venti irányítja a szivattyút (ha pl. leáll a venti, mert beakad, akkor azonnal zárja a benzint is). Védi magát túlmelegedés ellen is.
Indításkor izzít és kb. 30mp melegedés után beindul a folyamat és akkor már csak kb. 7A áramot vesz fel. A gyári készlethez tartozik egy cső, amivel az utastérbe engedik a levegőt (a kütyü gyárilag a motor mellett van a Transporterben). Én viszont eleve az utastérbe raktam a kányhát -egy fadobozba- így ez a cső sem kellett. Nálam egy hangszórórácson keresztül ömlik be a meleg. 0 fok alatt is kb 10-15 perc alatt úgy befűti a buszt, hogy pólóban lehet ugrálni benne.
Mikor lekapcsolod, akkor még járatja a ventit addig, amíg ki nem hül a rendszer (kb. 1 perc) és csak ezután kapcsol ki.
A kíván hőmérséklet elérésekor magától ki-be kapcsolgat, de az termosztát függő, hogy mekkora hőmérséklet ingadozást tolerál (én egy szobai termosztátot használok, mert amit hozzá adnak, azon nem állítható a hőfok).
Ha az ember kreatív, akkor rá tudja csatlakoztatni a gyári befúvő csőre így a gyári helyeken jön a meleg.
Beszerezni léghűteses (bogár, transporter) találkozókon a legegyszerűbb, de szerelőknél, bontókban is könnyen utolérhető a ketyere.
Ha gondolod, tudok címeket mondani.
Ja, úgy kell elhelyezni, hogy van egy kipufogója!
A bogarakban a csomagtartóba teszik és a sárvédő alá a kerék fölé pufog ki. Üzem közben csak a kipufogó és a befúvott levegő meleg, tehát a csomagtartóba gond nélkül berakható.
KIZSBusz:
"Nekem a Transporterben egy Eberspacher BN4-es kályha van, amit komoly 10 ezer forintért vettem és hozzávetőlegesen 30 perc alatt szereltem be. "
Ez jó személyautóba is? Az ár jól hangzik. A link mögött azonban 200-330eFt készülékek lapulnak (+beszerelés+egyéb). Szóval nem tudom kinek van igaza. Hol lehet venni olcsóbban?
Szép, szép, hogy kíméljük a motort, meg ilyesmi, de az elsődleges szempont, hogy ne fagyjak az üléshez és a kormányhoz és ne kelljen kaparnom az ablakról a jeget. Ha jobban belegondolok, ehhez egy kis villany fűtőtest is elég lenne a bal első ülés elé/alá, amit egy hosszabbítóval a 220-ba plugin-olok+időkapcsoló. Csak ki ne gyulladjon:) Hmm?
Nekem a Transporterben egy Eberspacher BN4-es kályha van, amit komoly 10 ezer forintért vettem és hozzávetőlegesen 30 perc alatt szereltem be.
Ez a régi (70 -es évek beli) Transporterek gyári benzinkályhája. A motort nem fűti, de az utasteret igen. Óránként kb 3-4 deci benzint használ és egy közönséges szobai termosztát segítségével lehet a kívánt hőfokot beállítani.
Ezen kívúl egy kapcsoló (ami időzítést is tud) még hozzá, amivel ki-be lehet kapcsolgatni. Minden más automatikus (szellőzetetés, etc...)
Ezek piaci ára egyébként 40 ezer környékén mozog. A beszerelésük rém egyszerű.
Az igaz, hogy a topic elején felhozott kívánalmaknak nem felel meg, mert a vizet nem melegíti, de kisbuszokban hihetetlen nagy szolgálatot tud tenni.
Ennél olcsóbban (20-25 ezer) hozzá lehet jutni a Barkasok gyári benzinkályhájához, de azok sokkal megbízhatalanabbak és a kezelésük is nehézkesebb. Sőt én a Barkas kályhákat még balesetveszélyesnek is tartom...
Az Eberspacher hazai elérése:
http://www.eberspaecher.hu/
Kösz, hogy szóltál. Engem is érdekelne valamilyen állófűtés, de amit írtatok lejjebb, az benzineshez való. Web-oldalakat nem ismertek? Ahol árajánlatok is vannak?
mmmmonster killlllll!
Ja, a sebességben maradás tényleg ciki :-)))) Milyen gáz már, hogy reggel arra mész ki a ház elé, hogy a kocsid nekiugratott a falnak, vagy a többi kocsinak :-)))
Ha meg a kézifékkel rögzíted, akkor meg a bowden fagyhat be. Az sem kellemes.
K-Termo Bt. Tel.: 06-1/276-0520 , 06-30/949-6291, FAX:
Személygépkocsik klímaberendezéseinek beépítését, javítását vállaljuk. Egyéb szolgáltatásaink: diesel motorok bevizsgálása, riasztók, központizár, motoros ablakemelő, állófűtés szerelés, javítás.
1213 Budapest, Badacsonyi u. 46.
A télen jártam náluk, 130 ezer körül lett volna egy beszerelt benzines készülék. A fő bajom az volt, hogy nagyon nehezen indult az autóm mínusz 15 körül. Aztán még mielőtt berakattam volna a készüléket, valami másért el kellett látogatnom az elektronika varázsló szerelőmhöz, aki megállapította, hogy egyáltalán nem működik a hidegindító rendszer... és megjavította. Szóval nem szereltettem be az állófűtést, de a cég szimpatikus volt. Ha gondolod, látogasd meg őket.
Vannak olyanok, amik segédaksiról villannyal fűtik fel a mocit + az utasteret (bekapcsolva a szelllőzőventillátort), és van olyan, amit a benzinvezetékre kötnek, és a kocsiüzemanyag felhasználásával teszi ugyanezt.
Mindkettő 150-300e között van, ízlés szerint választhatod. A pótaksis terheli a generátort, a benzines pedig mivel az üzemanyagellátó rendszerbe kötik, állítólag plusz ellenállás, és kipurcanhat hosszabb távon a benzinpumpád (is).
Nálam van bontott benzines Webasto.
Egy barátoméra "vigyázok", a Volvód gyárijának a 1/4-ért elvihető (75k). Műxik!
Vagy a legjobb móccer:
Motorindító elektronika SR-5208
Az AMAX autóriasztók 3-as csatornájának segítségével beindítható a jármû motorja,
télen elõmelegítés, nyáron a klimával rendelkezõ gépkocsik elõhûtése.
Majd' minden kocsihoz lehet kapni gyári állófűtést, és tapasztalatom szerint nem drágább mint a Webasto. A Volvomba ugyanúgy kb. 300k mind a kettô.
Ha jól sejtem a Webasto árul elektronyosat is.
A Volvonak van 2-3 fajta gyári állófűtése, szerintem kis ügyességgel akár azt is lehet adaptálni szinte bármihez. Van egy olyan cuccuk, amit idôzítôvel ellátva építenek be, beállíthatod mikor kapcsoljon ki-be, ráadásul telefonról is lehet pingelni és dtmf kódokkal működtetni. A Volvo gyári telefonrendszerére kötik, ha van beépített, de ha nincs akkor is működik az Ericsson és Nokia teflonokkal.
Amúgy szerintem nagy királyság, én is régóta fontolgatom, idén talán meg is veszem...
Szerintem felesleges állófűtéssel bajlódni, a kaszni nem lesz melegebb, hacsak nem oldod meg hogy folyamatosan menjen a szellőzőventillátor és tolja be a meleg levegőt...
Igaz rögtön fűteni tud majd, de az ülések pl. ugyanúgy jéghidegek lesznek...
Bizd a fűtést a motorra, hidd el jobban és gyorsabban melegit mint a skodri... Inkább szerezz egy utólagos ulésfűtést, hogy a hátad meg ne fázzon! 100x többet ér!
Skoda volt a drága, most vagy egy Kadett, vagy egy Escort lesz az áldozat.
Mogyoród külterületén lakom, dombtetőn. Télen igencsak -10 -15 is előfordul reggelente.(Sőt a múlt télen súrolta a -20 at is.) Ezért gondoltam erre. (Minden reggel kabátban bekászálodni egy jégverembe...)
Azért kellene, mert nincs garázs, és reggelente a kertben, télen elég hideg a kocsi.(Napi munkábajárás M3-mason, kb 15 km. Azt hiszem jót tenne a motornak egy ilyen fűtés, meg a fázó seggemnek is. :) (Gondolom hamarabb felfűt az autó is. A mostani kb akkorra lesz meleg mire beérek a városba..)
1. Amit te gondoltál az olyan, mint egy merülőforraló, a blokk fagydudója helyére lehet beütni, (akár többet is). Főképp északi országokban használják. Időkapcsolós órával célszerű alkalmazni.
2. Milyen kocsiba, miért?
3. Akár csinálni is lehet otthon egy kis kézügyességgel (fagydugó+mer.forraló+el.csati, hogy ne nézzen olyan idiótán ki egész télen a kocsi mint az IFA), de érdemes lehet beépiteni egy kis keringetőszivattyút a vizcsőbe.
Aha, a jó öreg ifa-fűtés:o) Csinálták ezeket házilag is: mindenféle 1-2kW környéki villanybojler-fűtőbetétet egy vasból hegesztett hengerbe, bekötni a fűtőrencerbe, csá! (jobb esetben egy hőkapcsoló vót hozzá)