kb en is igy voltam vele... addig nem hianyzott amig nem tudtam milyen jo is az...
aztan elkapott az ekszij vettemk egy hasznalt Recaro TGK ulest legrugokkal meg ketfokozatu ulesfutessel nos baromijo! igaz szerelni kellett ra 1 +kapcsolot amivel nyaron full ki lehet iktatni az ulesfutest, mert beszalaskor konnyen bekapcsolodik aztan k. meleg tud lenni :)))
Nekem is van ilyen huzat, kettő is. Mindegyik biztonságos, a teljesítménye miatt nem tud túlmelegedni, zárlat ellen meg van biztosíték. Én régóta használom, és akinek egyszer is volt prosztata gyulladása, az már le sem mondana az ülésfűtésről :-))) Az egyik huzat nagyon meleg, szinte már égeti az ember seggét egy negyed óra után, de én pont így szeretem :-))) A másik az egy kicsit lájtosabb, kellemesen meleg. Én is reggel amikor kimegyek a kocsihoz, egyből bedugom, hogy miután lekaparom a jeget már a finom meleg székbe kelljen ülni. Nagyon praktikus kis dolog, merem bátran ajánlani mindenkinek. Komolyan nem hittem előtte, hogy ekkora komfortot jelent...
Szóval megéri. A magára hagyást úgy értettem, hogy bedugom a szivargyújtóba és közben kapargatom a jeget, természetesen járó motornál:)) Asszem' veszek is egyet hamarosan, mert nem túl kellemes ráülni a jéghideg ülésre. Egy dolog aggaszt: munkába menet rövid utakra használom a kocsit(3-4 km), így ha mindig bedugom az ülésfűtést, és ezen a rövid úton nem tud rendesen utántöltődni az akksi, gyakrabban fog lemerülni ? Igaz, hogy Hondáról van szó, szóval szerintem kicsi az esélye, de azért előfordulhat.
Nekem van, pont így működik. Égetni az az 55 Watt nem fog, legfeljebb ha az egész cucc összegyűrődik a hátsód alá. Magára is lehet hagyni, de legyen a kocsiban bikakábel :-) Én háromszor hagytam magára reggeltől estig vagy fordítva... utána átszereltettem a szivargyújtót úgy, hogy a gyújtáskulcs kapcsolja ki-be.
Azt a 2000 forintot szerintem megéri. Ellentétben az ugyanott kapható, műszerfalra rakható fűtőkészülékkel. Na az semmit se ér. A szélvédőről nem fújja le a párát, nemhogy érezhetően fűtene.
A fűthető ülésvédőkkel van valakinek tapasztalata ? Egyszer néztem a Tescoba egyet, 1500-2000 ft volt, de megláttam, hogy kínai, így nem mertem megvenni. És valami olyat olvastam rajta, hogy nincs neki szabályzása, tehát nem lehet magára hagyni, ez hogy működik, bedugom a szivargyujtóba, azt amikor égeti a seggem, kihúzom ? Ez így elég gagyi. De valami csak kéne, ha jönnek a mínuszok.
Nekem ilyen van. Már így vettem az autót. A fagydugó helyére van berakva egy merülőforraló és az utastérbe is be van vezetve a 220V. Ott egy ventilátor fűt. Egy időzítő órávál lehet szabályozni, hogy mikor kapcsoljon be és ki. Nem valami nagy teljesítményű, -10 fokban kb. 2 óra alatt melegszik fel a motor olyan 40-50 fokra. Nekem nagyon tetszik, az utasteret is elég jól befűti a 2000 Wattos venti.
A Lan-Drive nevű boltban, ami egyébként Land Rover alkatrészkereskedés, tudnak hozni holmikat a Bearmach katalógusból.
http://www.bearmach.com/acatalog/Online_Catalogue_Electrical_10.html
Ott van Kenlowe elektromos állófűtés. Olyan 100e körül asszem.
Hamvasat: "Ha már túl vagy a dolgon, közölhetnéd "kínos részletességgel" a folyamatot :-)))"
Itt jön:
Tehát
1. lépésként megvettem a hosszabbítót és a hősugárzót (összesen 7e Ft volt).
2. Azután megoldottam, hogy a hosszabbítót egy előszobai kapcsolóval - belűlről - tudjam feszültség alá helyezni.
3. Elhelyeztem a hősugárzót a két első ülés között a box-ra ültetve kissé a kormány és a szélvédő felé fordítva, a kábelét pedig a csomagtartóba vezettem.
4. A csomagtartóban a hosszabító dugaljába dugtam a készüléket és egyszerűen "odacsuktam" a kábelt. Mivel a gumitömités puha, így vízzáró és kábelkímélő módon lehet kivezetni, a karosszériához nem kell nyúlni.
Használat:
1. Este leparkolás, hősugárzó elhelyezése és a keritésen lógó dugalj bevezetése a csomagtartóba, összedugás.
2. Reggel reggeli előtt kapcsoló felkapcsolása.
3. Ajtón kilépés előtt kapcsoló lekapcsolása.
4. A dugalj kiemelése a csomagtartóból.
5. Beszállás, meleg, olvadt, rajt!
Ez egy dummy, minden autóhoz passzoló, de csak otthon működő megoldás. Szerintem tuti. Az ár/teljesítményt vizsgálva nagyon meg vagyok vele elégedve. Minél több havas/jeges reggel van, annál inkább.
Ügyes vagy, úgy látom egy igazi szakival van dolgunk:)
Kérdések:
- Mi van a riasztóval/(immo, egyebek)
- Ha jól értettem gyújtáskulcs nélkül indulsz?
- Ez a relés megoldás tud működni néhány éves benzines konstrukciókkal is?
s5l
Ui. Nekem a kocsi az utcán áll, ha a motort beindítottam, még ha a központi zár zárva is van, egy féltéglával elvihető az autó...
Szevasztok!
Én 2 éve járok úgy a kocsival,hogy van benne "barkács" állófűtés.Nekem diesel kocsim van és az egész ott kezdődött,hogy kipurcant az izzítás elektronika,ami 50e. lett volna.Gondoltam rakok bele egy időrelét.Akkor jutott eszembe,hogy be lehetne röffenteni a verdát,ha kimérem a gyújtáskapcsolót,és lemodellezem relékkel az állásokat.Vettem egy garázskapunyitóhoz való adó-vevőt,aminek egy relés kimenete van.Ez húzza meg az első relét,ami a gyújtás helyzetet modellezi.Itt indul az izzítást végző időrelé,ami mikor lejár,indítja az önindítót.(szintén időrelével)Mikor este megállok,a fűtést ráhúzom fullra,a ventillátor kapcsolót rákapcsolom(csak gyújtásról működik)Egy kapcsolót átkapcsolok ami áramot ad a kapunyitó vevőjének.Reggel mikor felkelek,egy gombnyomás öltözés közben és mire lent vagyok,meleg a kocsi.
Üdv.
Igen, igen tok róla. Az inkább _csak_ motorfűtés. A forgalmazó cégnél dolgozik egy ismerősöm, DE
- csak a motort fűti
- nem kapcsolja a ventillátort
Így az ablakok jegesek maradnak az utastérrel együtt.:( Ehhez kéne még valami vezérlés. Bár ha nincs szivattyú, a gravitációs elv nem fogja hatékonyan a radiátorba küldeni a meleget...
Láttam ~12eFt-ért magyar elektromos(220V) állófűtést. Akkora mint egy 1l-es borsókonzerv, a hűtőrendszer legalsó pontjára kell bekötni, mert nincs benne szivattyú.
"Nekem Webastóm van, dízeles, távirányítós, és csak a hűtővizet melegíti, de egy idő múlva bekapcsolja a fűtőventillátort"
Na, az a tuti. Asszem ha nagyobb értékű autóm lesz és nem céges, ilyen lesz benne. Vagy inkább építek majd garázst? Bár ez nem csak otthon működik: Milyen király lehet! Vendégségben indulás előtt benyomod a gombot, mire lekászálódtok a kocsihoz meleg és jégmentes a járgány... Óóóó, én is szinte elolvadok:)
sur5al:
"Ismersz olyan humanoidot, aki csinált már ilyen barkácsmegoldást?"
Te is ismersz olyanokat, csak nem tudod róluk, hogy olyanok!
Az sok teherautó, ami úgy közlekedik, hogy az elején egy feltekert zsinór van 220-as dugóval, az mind ilyen.
Szerintem is ez a legolcsóbb és legegyszerűbb, ráadásul biztonságos, nem lehet vele fölgyújtani az autót.
Ahogy valaki lejjebb is írta, kell egy nagyobb átmérőjű vascső, a két végét lefenekelni, az egyik végre jön egy vízcsőcsatlakozó és egy foglalat a bojler fűtőbetétnek, a másik végére is egy vízcsőcsatlakozó és egy foglalat egy hőkapcsolónak. Be kell kötni, bedukgni, aztán már mehet is a fűtés!
Nekem Webastóm van, dízeles, távirányítós, és csak a hűtővizet melegíti, de egy idő múlva bekapcsolja a fűtőventillátort.
Már én is gondolkoztam effajta megoldáson, de nem jutotottam tovább azon a kérdésen, hogy hol vezetem el a kábelt lemezfurkálás nélkül, és hova rögzítem a hősugárzót, stb. Ha már túl vagy a dolgon, közölhetnéd "kínos részletességgel" a folyamatot :-)))
OFF:
KIZSBusz:
Láttam egyszer régen valami amrikai bogaras ujságban olyan bogarakat, aminek az anyósoldali ablakából egy az általad leírhoz nagyon hasonló(cső eljén-végén ráccsal) szerkezet lógott ki. Van öteleted arra hogy az mi lehetett?