Vojnó Először is. 1.) Termosztát 5kFt körül márkásat kapsz, lehetőleg pl.: wahlert! (ne játssz vele ha megfőzöd akkor inkább cseréld!) 2.) Vízpumpát is cserélni érdemes mielőtt nem lesz nagyobb baj, láttam én már hiányos lapátot ami így csak nagy terhelés és melegben jelentkezett hőingadozással! 3.) ha már leereszted a vizet TESSÉK KISZEDNI A HŰTŐT és legalább kívülről kimosni a dögöket meg a füvet földestül!!!!!!
A termosztát szerintem teljesen rendben van, a viszkóval lesz a gond. A vízpumpa új. 1000km-t futott fémlapátos. A komplett motor most "új", szerintem a szerelő le-és kimosta a hűtőt is. Remélem. Egyébként a hűtő is majdnem új. Valószínűleg annyi történt, hogy a donorban rossz lehetett a viszkó, majd az enyémet beleteszem.
Apropó: neked nincs bontott jeladós porlasztócsúcsod M21-hez?
Gondolatbetyár: Köszi az infót, így reméltem én is!
te nem a viszkóra gondolsz? mert annál nem kell levenni a szíjakat a szíjcseréhez kell levenni a termosztátot fordított menetes, szóval magától megszorul levenni pedig úgy tudod, hogy egy olajszűrő leszedővel megfogod, hogy ne tudjon elfordulni:) szerintem
Először is. 1.) Termosztát 5kFt körül márkásat kapsz, lehetőleg pl.: wahlert! (ne játssz vele ha megfőzöd akkor inkább cseréld!) 2.) Vízpumpát is cserélni érdemes mielőtt nem lesz nagyobb baj, láttam én már hiányos lapátot ami így csak nagy terhelés és melegben jelentkezett hőingadozással! 3.) ha már leereszted a vizet TESSÉK KISZEDNI A HŰTŐT és legalább kívülről kimosni a dögöket meg a füvet földestül!!!!!!
Úgy tűnik visco gondjaim lesznek :-( Először azt vettem észre, hogy egy hajszálnyit feljebb kúszott a mutató. Tegnap egy ilyen helyzetben megálltam és megnéztem: simán lehetett forgatni a lapátot. Ergo gondolom kuka. Elvileg van otthon valahol egy másik azt majd beteszem próbaképpen.
Hogy a legegyszerűbb lecserélni? Le kell venni az ékszíjtárcsát is vagy azt a nagy csavart ha tekerem akkor lejön? Hűtő maradhat, vagy ki kell venni?
Mielőtt betenném érdemes a termosztátokhoz hasonlóan főzéssel ellenőrizni?
Elhoztam az A1-ből az automata váltómhoz a szimmeringet.Szerintetek jót adtak?...hát persze hogy nem. Ez persze már csak akkor derült ki mikor már szétszedtem. Holnap reklamálok!!!
Igazából nem is annyira szerelni, inkább még mindig jeladós porlasztócsúcsot vadászok M21-be (!), mert eddig sajnos csak igéreteket kaptam. Valami egyéb hely ahol meg lehet kérdezni?
Fehérváron Kaszát kérdeztem, a komáromi BMW-seket is, ki bonthat még 2.4 td -t?
Az új egyenlőre biztosan nem pálya hetvenért, akkor már inkább elgondolkodom azon, hogy visszaalakítom mechanikusra...
Hibakódot ütött ki, légzsákom világított, mikor szétcsószott a kábel az üllés alatt. Na mi a stájsz?? Vezérműláncos lett? tutira az a baja? Nem kéne inkább egy másik motort belerakni?
Jelentem véget ért az automata váltó ügyem! Elvittem egy környékbeli szerelőhöz, aki ilyenekkel foglalkozik,és fél nap alatt megcsinálta, előtte ugye villamossági szerelőnél próbálkoztam.... Rádugta gépre, ugyanazt írta ki mint azelőtt: "menetfokozat kapcsoló zárlat vagy szakadás" . Kicserélte a kapcsolót (a gép szerint 4-ben volt a váltókar, közben 2-ben állt), hidegen jó lett, de melegen megint letiltott. Megint rádugta, akkor valamelyik mágnesszelepet írta ki hibának, de azt is megnézte és jó. Utána szétszedte a csatit a váltónál (amit én is néztem és a vill.szer. is esküdött hogy mindent kimért és minden jó) és egy vezeték szar volt, de ő is csak úgy vette észre hogy tudta melyiket kell nézni. Megforrasztotta, azt mondta "gányolás" , de jobbat nem tud. Ha beszarik, kábelköteget kell cserélni. Plusz még hátravan egy szimmering csere a kapcsolónál (BMW A1-Győr:2500 Ft) és ennyi. most működik faszán, úgyhogy örülünk! Ja és baloldali motortartót is kell cserélnem. Úgyhogy ennyit a villamossági szerlőről...17 ezer forintért megmondta hogy mechanikusan szar a váltóm, ki kell cserélni. Ez a szerelő megcsinálta 27 ezerért (7000 Ft a kapcsoló)...ennyi...
Boschban. Drága volt... 154 pénz a kisker ár, én találtam embert (1 ismerős ismerősét) aki a kedvezményére (kb. 25%) megrendelte nekem, így ennyivel lett ócsóbb végül.
Ha már beszámoló akkor én is: ma meg lett a műszaki és a zöldkártya.Na de ami esedékes :Olajcsere+az összes szűrő cseréje is,(a pollen is és azt nagyon utálom kicserélni) nekem is kell hardyt cserélnem most néztük műszakin és elég szarul néz ki.Megvolt egy Horvátországi túra (1400 km, 7.6 literes átlag:) és négyszer jelentkezett a jelenség amit valamikor egy hónapja leírtam hogy nem reagál a gázadásra ha kikapcsolom a tempomatot vagy ha huzamosabb ideig egy fordulaton van a motor és elveszem a gázról a lábam.Na megnéztük műszerrel és szabályzó kör hibát jelzett. Azt mondta az ember hogy adagoló fedél,mert a pótméterrel lesznek a gondok...Lehet valami más is? A gázpedál pótméterét is ki lehet mérni? Lehet hogy az a szar? Nem szeretnék potyára egy új adagoló fedelet venni.
Aki aktív E karbantartó annak nincs ideje írni:) Szóval mostanában történtek (kb.) : aut.váltó olaj+szűrő+kart.tömítés+kihajtás simering+oldalt a fokozatkapcsoló simering csere, ja kért egy hardyt is, m.olaj +szűrök csere, gázolajszűrőről leágazó üzemanyag vezetékek csere, szívósor elmosás+tömítés csere+kipuf visszavezetés megszüntetése a tisztaság fenntartása érdekében. Aztán adagoló, nagynyomásúfej csere (Vojnó! végül vettem 1 vacsiújat, a bontott adagolót meg visszaadtam és az eredetire raktuk az új fejet) Cseréltem még pár apróságot: vákum csövecskék, olajsapka, lendkerék csap dugó stb. Ja a nyomorult kormányzáröntvényben a tengely megint eltört, kb. fél évet bírt a bontott, most újat vettem, remélem ez már tovább bírja. Előkészületben: termosztát, vízpumpa, (Gergely! mi újság a fémlapátossal?) fagyálló csere, lehet hűtő is, majd meglátom. Hűtőben márkára nézve van vmi ajánlás, Behr? Valeo? vagy mi az elfogadható ár- minőség? A gyári árban elég húzós, ha lehet ezt szeretném megúszni. Itt v. az E34 topikban néztem, többen a Nissens-t írták, de még MB-s időszakomban mikor aktuális volt a hűtő csere megnéztem a Nissens-t is, de nagyon silánynak tűnt a Behr-Valeo pároshoz képest, az enyémbe végül Behr-t vettem. (A teljességhez hozzátartozik,h MB-hez vhogy jóval ócsobbak a hűtők, Behr-t nekem 40 körül hoztak, a Nissens 15-20 között lett volna)
Ne feledjétek: a diesel nem üzemanyag - életérzés:)
Jelentem elfogyott a szerelnivaló! :) Az olajszűrő felett menő vízcsövet fűztem vissza helyére, mert a szívócsonk tartón kívül ment! Illetve a b.e. ajtó alját festettem újra. Mert kellett neki. Meg kéne még 2-nek...csak az a fránya idő... Vétel! :)