Nekem LPG-s kocsim van. Azért is nem veszek dízelt, mert az szinte mind 1.5 felett van, így amit megtakarítanék az üzemanyaggal, elmenne a biztosításra, feltéve hogy a benzines is 1.5 alatt van, nálam igen. De van egy csomó korszerű 1.5 alatti benzinmotor( Toyota, Honda ), inkább olyat vennék. Még nem vezettem dízelt. De azért csak időigényesebb meg drágább porlasztócsúcsot cserélni mint gyertyát. Most ne mindenki az új dízelekre gondoljon, mert azok kurva drágák, hanem a régebbiekre, akkor már inkább egy benzines.
Miert van az hogy akinek nem volt a kezei kozott korszerubbnek mondhato dizelmotos auto, az rendre ezzel a mondattal kezdi a mondanivalojat? A szemelyes tapasztalatom az, hogy a koltsegeim elfelezodtek. Azelott - amikor meg 1.6 ASTRA-val jartam - a havi uzemanyagkoltsegem 60 eFt korul mozgott. A dizellel ez 28-30 eFt. Ha nem hivatalos korulmenyek kozott tankolok, akkor kevesebb. Hogy megy-e? Igen. Parizs-Budapest valamivel kevesebb, mint 12 ora. Ezzel a traktorral. :)
Háát(-tal nem kezdünk mondatot) ez nagyon tipusfüggő, én spec semmivel sem szívok jobban a dízellel, mint a benyással, sokkal kevésbé érzékeny az üzemanyagra mint a benzinesek. Maga a működési elv is igénytelenebb mint a benzines. Alapból nincs szükség elektromosságra, ami rengeteg hibalehetőséget kizár. Azért az újjabb dízelek használnak elektronikát az adagolo vezérléséhez(az enyém is) de az mégsem áll meg mint a gyújtás ami beázik. Elvileg a dízel minden dzsuva olajszármazékkal elpöfög Az egy speciális eset, hogy az enyém megsértődik az omvre, valószínűbb egyébként az, hogy ez a hiba az autó korából adódik, ismerek másokat akinek ugyan ez a tipus van és neki nem válogatós a verdája. Az enyém szerintem csendes, és az eggyel újjabb ötös bmw még csendessebb. A céges benzines 1.6í16v escort sokkal hangossabb az enyémnél pedig az csak két éves. Ami mellette szól, sokkal tartósabb egy dízel, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy aki dízelt vesz az jár is vele tehát mindben sok a km. Az enyém nem is rezeg mint a bkv-busz, ez is már csak a nagyon öreg dízelek sajátossága. A nagynyomásúak még gyerekcipőben járnak szerintem, de a vw 1.9pdtdi nagyon komoly, döbbenetes, az tudja mint az enyém lóerőben és nyomatékban, és az nem kevés attól a "pici" motortól. cserébe nem is nehéz kasztnikba pakolják. A rönyő nagynyomásújáról meg csak rosszat hallottam, nekik nem sikerült.
Igaziból nem szeretnék senkit meggyőzni, hogy dízel vagy benzines, kinek mi teccik azt vegye meg. Az egyik ezért jó a másik meg azért.
ámen
A dízel teherautóba való. Személyautóban én csak a nagy, nehéz luxusautóknál látom értelmét. Több hibalehetőség, kényes az üzemanyagra, kényes a megfelelő kompresszióra, zajos, kormol. Szóval nekem nem kéne. Kíváncsi vagyok, ezek az új nagynyomású rendszerek meddig bírják, szivattyú, porlasztó stb.
Sajnos ez az irányvonal ennél a típusnál nem működik, mert nagyon érzékeny az üza minőségére legalábbis ez a példány. pl megsértődik a omv-s gázolajra(szarul indul nem csak télen). Azért dízel mert tetszik a dízelmotor karakterisztikája: alacsony fordulat nagy nyomaték, cserébe 8.5-nél többet ez még nem kajált most sem, a Bp-i dugók ellenére. Régebben mikor még közelebb voltam a tűzhöz természetessen a "tűz melege" szólt elsősorban a dízel mellett. Az előző autom üzemanyagköltsége robogókat megszégyenítő volt. De ez már a múlt.
1. mert jobb mint a benzines
2. ebbe lehet ukrajnaban 60 Ft/l aron anyagot venni, de a legrosszabb esetben Budapesten jonehany kutnal ejszaka telefonhivasra 170-ert. :)
:))
mléxem rád, hogy volt vitánk a fikázzuk a kamionosokat vagy valami ilyesmi topicban, de tévedsz, nem ez a jelenlegi foglalkozásom. Régebben valóban jártam ki és most is ehhez kapcsolódó a munkám. Egyébként szerintem fizetik ilyen jól őket, ha nem b*sszák el a pézt.
Egyébkén annyiba kerül ez az autó, mint egy fiatalabb astra, nem egy nagy szám, csak nekem mikor megvettem ez jobban tetszett. Azért biztos jó autó az astra is, még mielőtt megsértek vele valakit.
Nekem gyáilag szerelt webastó vizes kályhám van(az autót ezzel rendete az előző tulaj). Mostanában reggel megy félórát és délután megy félórát. Az átlagos fogyasztásomhoz kimértem mennyit eszik a kályha, az eredmény kb 0.2liter/óra az havi szinten 4 liter gázolaj.
860 huf
-reggelente nem kaparok jeget
-ülésfűtést idén még nem kapcsoltam
-kb 20 fokos a belső tér mire lemegyek a kocsihoz
-bár a kékben van még a mutató, de nem fexik, indítás után kb 1 perc múlva üzemi hőfokon van, tehát kímélem a motort a hidegindítástól.
Az autó külön akkut használ a fűtéshez tehát a lemerülés kizárt. Egyszerre két időpontot lehet beállítani mikortól menjen kb fél órát, utána kikapcsol. Ha bent ülsz és manuál bekapcsolod, akkor nem kapcsol ki.
Dehogyis tőled, csak épp eszembe jutott:-)
Tőlem aztán bárki válaszolhat, csak tudom, a gyári prosikban emlegetett értékek általában köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
hamvasat (Golf III 1.9TD) által említett 0,4dl/óra viszont még a gyári adatokat is alulmúlja, még én is többet fogyasztok pálinkából egy óra alatt:-)
Szóval ne féljetek megosztani az elrettentő adatokat az állófűtés valós fogyasztásáról.
Gyanítom én is :-))) De mivel még csak egy autóban ültem amiben volt állófűtés, az is egy Nissan Patrol terepjáró volt, amit ingyen kapott a haverom a szőlőhöz, amit vett. Lepurcant szar volt, bekapcsoltam az állófűtést (nyáron :-) és nem tudtuk lekapocsolni, percekig szarakodtunk vele :-))) Szóval sejtem, hogy jó lesz, de azért kíváncsi vagyok.
Mostanában elég sok használt Webasto állófűtést hírdetnek a Traderben az Egyebek rovatban 100-120eFt körül. Benzines és dízel állófűtést egyaránt.
www.trader.hu
Ja, amúgy nagyon keveset esznek ezek, óránként 0,4 deci ha jól tudom.
Amúgy pár hét és itt lesz az öregem vadi új céges kocsija, egy Audi A6 2.5TDI, full extrás, abbam lesz állófűtés is, majd alaposan betesztelem és írok. Azt nem tudom, hogy gyári vagy Webasto, de lehet, hogy a kettő egy és ugyanaz, hiszen a Webasto sok-sok márkának hivatalos beszállítója.
Amúgy mennyire kell szétbarmolni, és mit a beszereléshez?
Tavaly kínáltak egy alig használt állófűtést 30eFt-ért, de olyan hülye voltam, hogy nem vettem meg. Már nem emlékszem, hogy miért...
Ki kell szedni belőle és eladni, ha már nem tudod az újban felhasználni, akkor csak beszerelés 30-40 ezre a bukó.
Extrákért úgysem fizet senki, én sem:-), de használtan még meggondolnám.
A skorpiónál olyan 250be lenne szereléssel együtt nekem, de mennyit eszik egy ilyen szerkezet kis kocsiban?
Na, rövidre zártam a kört. A K-Termo nem forgalmazza, de továbbítottak a Skorpióhoz, azonban már ők sem, csak a gond volt vele.
A német verzió, amiről beszéltem, a báriumhidroxid sóval töltött, az remekül működik, amíg ki nem lyukad a sótartály regisztere, a kijutó só pedig felzabálja a hűtókörrel érintkező összes alualkatrészt a motorban, az pedig nem kevés van, gyk. az egész alu. Emiatt ez eltűnt a piacról.
A másik pedig nagy helyet foglalt, ezért csomagtartóba építették, de 0 fok alatt nem volt eléggé hatékony, nagy hidegben órákat hidalt át mindössze, semmi reggeli melegindítás.
Kár, mert biztos remek megoldás lett volna.
Marad a hagyományos állófűtés.
Az a baj az utolagosan szerelt allofutessel hogy amikor elertekesitjuk az autot, akkor nem fejezheto ki az araban az a 2-300 eFt-os koltseg, amelyet meg esetlegesen be is vallana az ember.
Sziasztok,
én egy olyan motormelegítő eszközt keresek, amit régen egy 5ös BMWbe építve láttam. Ez az üzem közben keletkezett motorhőt tárolja el, valami sóoldat van a tartályban, s indításnál visszatáplálja 2-3 napon belül a hűtőkörbe.
Sehol nem találtam róla infót, létezik még ilyen?
Nekem csak arra kellene, hogy hamarabb melegedjen a motor a kocsiban, csillaggarázs rulez:-)
Az enyémbe nincs hőkapcsoló, csak bedugom és kész. Ez egy 1600 Ft-os kínai termék. A tied milyen, hány forintos( arra gondolok amelyik nagyon fűtött ) ? Csalódtam benne, mert amikor beindítom a kocsit, bedugom a csatlakozót és kimegyek jeget kaparni majd visszaülök, nem fogad meleg ülés, ahogy ráülök, hideget érzek, csak kicsit később kezedem el érezni hogy meleg.
Nekem is kettő van, a régi annyira fűtött, hogy állandóan ki kellett ötpercenként kapcsolni, mert égetett. Beiktattam egy kerámiaalátétet, úgy jó lett. Sajnos nyáron leesett a polcról és a kutya kicsit kidizájnsította, így nics gusztusom berakni a kocsiba. Ezért vettem egy újat, ami nekem se fűt annyira. Ez azért van, mert van benne, valami túlmelegedésvédelem, ezt írja a papírja. Amúgy télen is pont ilyen meleget fog csinálni, ne aggódj. Egyébként valahogy megpróbálom kiikatatni az enyéből a hőkapcsolót, ha sikerül, majd írok, hogy hogyan kell.
Vettem egy ilyen fűthető ülésvédőt, hát azt hittem ennél azért jobban melegít, mondjuk éppen elég, de ha komolyabb mínuszok lesznek akkor is elég lesz ?