Megmondom őszintén, hogy csak nagyklímában vagyok valamennyire otthon. De azt hiszem, hogy az talán cseppet bonyolultabb művelet, mint az állófűtés utólagos beépítése.
Persze ez lehet, azért van, mert azt sokkal jobban ismerem:-)
Örülök, hogy örülsz a kályhádnak! Sok kellemes előmelegített utat kívánok:-))))
Igazából csak a fütés/klímaboxszal való házasítás ami visszatartana egy ilyentöl
környzetemben valaki utólag klímásítani akart egy gyárilag nem klímás, de állófütéses E34-es BMW-t, és nem igazán jött eddig össze a kétzónás klímabox esetén
most próbálkozik a kisklímával, hátha bemegy
biztos nem lehetetlen - de szerencsére most nem fenyeget ilyen veszély, élvezem a meglevö állófütésemet :)))
Azt hiszem csak az ágál az állófűtés ellen, aki a büdös életben nem próbálta:-)
Az utólagos beszerelés sem olyan vészes. Ugyanúgy kb. 1 napos munka, mint a gyárban, csak arról nem tudsz.
Egyébként meg pontosan megvan, hogy melyik járműmotorhoz (meg a te igényeidhez) milyen kályha passzol. És e kettő keresztezésében ott áll a megfelelő beépítési utasítás.
új levegőmotor, új benzinszivattyú, új párologtató készlet (ez így pont egy 100as...)
pár hete lett a kályha rendbetéve, de most fasza, jó a meleg autóba beszállni ebben az időben :)
Mint ahogy a klímából sem vagyok enegdni ezután az autó extralistáját illetően, felkerült ide az állófűtés is :) csak az a baj, hogy míg klímás kocsit lehet találni bőven, de állófűtésest...az utólagos beszögellés pedig nem egy leányálom munka. egyelőre nem is készülök megválni a jószágtól, egyéb téren is maximálisan elégedett vagyok vele.
Hello ! En egy eleg primot hasznalok. Napi 2 be es kikapcsolasi lehetoseg. Az utasteret futi. A szelvedorol a jeget leolvasztja es eleg kellemes homerseklet lesz az autoban. Annyi az extra, hogy keramia a belseje, tehat tulmelegedes nincs.
Sikerült az állófűtésem rádiótelefonos vezérlését házilagosan megoldanom. Egy CRK 126 Nokia telefon kihangosító és egy használaton kívüli kompatíbilis Nokia mobiltelefon kell, egy szintén használaton kívüli kártyával, ami még hívható telefonszámot tartalmaz. Ezekhez a készülékekhez használtan is viszonylag jó áron hozzá lehet jutni. A fűtés kapcsolást a „rádiónémítás” kapcsolófeszültségről oldottam meg, ami egy relén keresztül a Webasto típusú állófűtés kapcsolóórájának fűtésbe/ki nyomógombjának kivezetésére csatlakozik. A kapcsoló órát egyszerűen szét lehet szedni, és „könnyű kézzel” végzett forrasztással, vékony vezetékkel kivezethető a bakapcs. Gomb két pontja.
Működése nagyon egyszerű:
Felhívom a kocsiba telepített telefonos egységet, és a hívást a csengetés hang meghallását követően megszakítom. (Ugyanis a fűtés bekapcsolása nem a gomb megnyomásával, hanem annak a megnyomást követő rövid időn belüli elengedésével indulna) Ez a tény nagyon jól jön a téves hívások kiszűrésénél. Ha be akarom kapcsolni a fűtést, akkor nekem a hívást meg kell szakítanom a 3. Csöngetés előtt, mert különben nem indul már el. A téves hívó biztosan tovább csenget.
Mellékeltem egy kapcsolási vázlatot is az általam megvalósított készülékre.
Működése röviden: K1 kapcsoló áramtalanítja az egész berendezést, ami jól jöhet hosszabb üzemszünet esetén a gépjármű és a telefon akkumulátor kímélése érdekében. K3 kapcsolóval helyezem üzembe a telefonos fűtés készenlétet. Ha normál kihangosítóként akarom használni a készüléket, akkor a K3-t célszerű kikapcsolni, hogy a hívások ne kapcsolgassák a fűtést. A K2 kapcsoló bekapcsolásával normál telefon kihangosítóként működik. Én úgy használom, hogy az autóba beszállást követően a fűtéskészenlétet ki, a kihangosítót bekapcsolom, és a mobilomat egy beprogramozott gombnyomással (na jó kettővel) átirányítom arra a számra, amivel működtetem a készüléket. Ez hálózaton belül nem is túl drága, de léteznek ingyenes megoldások is.
A Webasto-nak van gyári megoldása is erre, de az nagyon drága és szerintem ez jobb is, MERT:
Itt a hívásokat nem kell fogadni, csak a hívás ténye kell ezért minden hívás ingyenes. Vezérlése egyszerű, egy hívás bekapcsolja a fűtést, a következő, pedig kikapcsolja. Persze felesleges telefonról kikapcsolni, hiszen az autóba beszállást követően a kapcsolóóráról is kikapcsolhatod. A normál távirányítót is tökéletesen helyettesíti. Egyúttal van egy telefon-kihangosítóm is
Biztosan van más megoldás is, de ezt én már kikísérleteztem, ezért ajánlom. Bárki elkészítheti, de az óvatosabbak átadhatják ezt a rajzot szakembernek, aki telefon-kihangosítókkal, riasztókkal stb foglalkozik. Vigyázni kell a relé impedanciájára ami legyen nagyobb mint 100 Ohm, de nem árt, ha 200 Ohm felett van. Az autósboltokban kapható 12V-os relék sajnos nem jók, azok általában 80 Ohm körüli impedanciájúak, amivel ugyan működni fog, de megbízhatatlanul (!) vagyis túl nagy terhelést jelent a kihangosítónak a 80 Ohmos behúzó tekercs és nem tudja megfelelő erővel meghúzni, ami a kapcsoló kontaktus rovására megy. Elég bosszantó tud lenni, ezért erre figyeljen, aki ilyet épít (sajnos tapasztalatból tudom).
Mellékeltem egy gyenge fotót is a beépítésről. Ez egy Peugeot 307-esben javasolt elrendezés. Persze lehet bárhol is, nekem itt van.
Köszi Witlok!
Nézem azt a GTRTA-t, persze még kísérletezem is. A távirányító nagyságrendekkel nagyobb távolságot hidal át mint mondjuk egy autó központi zár, vagy ilyesmi, de beépített helyen az a 600-1000 m távolság nagyon lecsökken. Nekem a garázsom kb 50-60 m-re van és közte van 4 teljes lépcsőház, és a szobábol is tudom vezérelni gond nélkül, persze meg kell keresnem azt a pontot, ahol kapcsolat van, mert nyugtázza a távirányítón, hogy vette az adást a kocsi. Persze egy színház teremben nem sétálgathatsz, vagy esetleg nem is biztos, hogy közel parkolsz, ezért volna jó a mobilos vezérlés. Persze van gyári megoldás is 120 KHUF+ÁFA. Annyit nekem nem ér. Megbarkácsolom valahogy. A távirányítóval lehet programozni is teljes értékűen, pesze elég bonyolúlt két gomb variációs nyomogatásával, meg egy led villogásával programozni, :) de van magyar nyelvű leírás. A webastó, tényleg elég drága, de abszolút éri az árát. Ha valaki megengedheti magának, egy percig se gondolkozzon. Ja és a kapcsoló óra állati logikusan, és egyszerűen működik. nagyon jó na!
A távirányító hány méterről kapcsolja a fűtést? Visszajelzést is ad? Csak ki/be kapcsol vagy programozható vele a vezérlés?
Barkácsötlet: pl. a GTRTA GSM távjelzőket pont erre találták ki (Ericson és Siemens telefonokkal működnek), több relékimenettel rendelkeznek, amire rákötheted a fűtéskapcsolót. A készülék többi funkciója felhasználható pl. mobilos autóriasztó barkácsolásához. Beszerezhető itt (kiszolgálnak magánszemélyeket is és postai utánvéttel is szállítanak).
Énis Witlok véleményén vagyok, és tapasztalatból tudom, hogy óriási értéke van a meleg pihe puha autónak (nekem távirányítós Webastom van).
Most éppen azon gondolkodom, hogy egy régi mobilra valahogy rákötök egy relét, és ha felhívom bekapcsolja a fűtést a kocsiban. Ha van valakinek barkácsötlete ezzel kapcsolatban szívesen venném, bár biztosan megoldom valahogy, és majd beszámolok. Egy Ericson GH 388-as őskövülettel próbálkozom (ahoz van autós töltőm is) Csak sehol nem találok kapcsolófeszültséget rajta, ami ha csöngy meghúzhatna egy relét.
Egyszerű, olcsó (kicsit fapados) megoldás, de tetszik. A beszerelés költsége többe kerülhet mint a berendezés - de még így is jóval olcsóbb a konkurens termékeknél.
Hátránya, hogy csak garázsban, vagy 230V-os aljzat közelében használható, nem időzíthető (mondjuk egy kapcsolóóra nem egy nagy összeg), mindig nyitogatni kell a motorháztetőt - de valamit valamiért.
Én az üzemanyagot elégetve meleget varázsoló, kényelmes megoldások híve vagyok - ezeket nem csak elinduláskor, hanem pl. elakadáskor, várakozáskor is lehet használni. Egy nagy hátrányuk van, az áruk...
Összegyűjtöttem egy pár linket állófűtéssel kapcsolatban (elsősorban a személyautók motorterébe építhető vizes rendszerű állófűtésekről) ezeket most közreadom:
Elektromos fűtések:
DEFA, http://www.defa.com/heating.php3?lang=3 - Skandináv országokban elterjed elektromos (230V) motorelőmelegítő, fűtő/párátlanító (és sok egyéb okos kiegészítő (pl. beépíthető akkutöltő)) gyártója. Magyarországi forgalmazó: Transaurus Kft., http://www.transaurus.hu/
Webasto, http://www.webasto.de - Magyarországon országos szervízhálózattal rendelkező Német gyártó. Magyarországi márkaképviselet: Webasto-Hungária Kft. http://www.webasto.hu (szervízkereső!)
Truma, http://www.truma.com/ - a cég termékei a lakókocsik, lakóautók, hajók fűtésénél elterjedtek tudomásom szerint.
Ha valaki szervízt keres, akkor a klímatechnikai cégeknél, hűtött járműfelépítmények gyártóinál érdeklődjön - szinte mindegyik foglalkozik állófűtéssel is.