Én elég ortodox vagyok, dehát a B3 után igen válogatós lesz az ember. Sajnos a Wersiket nem nagyon ismerem.
A Viscount DB3 amit olvastam alább egy-két bejegyzéssel eléxép vastag, meleg B3-as hangot produkál és felületileg is jól megoldották a független kétmanuálos játék lehetőségét.
Hiortelen két professzionális zenész jut eszembe, az egyik Posaune aki Keszthely és környékén finom jazzt művel rajta (az M3 mellett), a másik Almost Famous - Echoes Of Pink Floyd.
Nekem is volt szerencsém hasonló wersihez, Dr Bhöm orgonához, és csak azért irtam az alkatrész beszerzést ,mert hozzá való célorientált West Germany ic beszerzése pl hongkongból sikerült....
trambi:rengeteg fotót videót láttam halgattam a hangszerről ez amit te feltettél sehol ! Azt hiszem a kérés nekedkéne hogy szóljon a, megrendeló cimről kössz !
Helló:köszönöm mindenkinek ki a wersi ügyben reagált ! A neten körbejártam a gyártmányt s nem akármi amit mostanában napjainkban is bemutat a Wersi . Alkatrész ? A Tápja és a stab panelen hibásodott egy pár alkatrész: de szerencsére ezek a (diszkrét elemek)tranzisztorok könnyedén pótolhatók ! tehtube:Látom othon vagy az érintett dolgokban : nem hizelgek /miért is tenném/ sok hozzászólásod olvastam ,rég sóvárogva olvasgatom a hammondokról szóló - értekezéseket !Imádom a (cug)regiszterek huzogatására változó hangzás végtelen változatosságát ! Az a gyári cim amit emlitettél /szerviz manual/ ügyben nagyon érdekelne , ha elküldenéd !Ha használatba vehetem közzéteszem a hangját ,bár lehet hogy csak én várom ekkora eufóriában ! Köszönöm hogy figyeltek az én kis nyavajámra is ,jólesik !
Üdvözlet Mindenkinek :)! Eladó egy Viscount DB3-as digitális Hammond orgona "klón". A hangszer nincs egy éves; garancia, tartozékok vannak hozzá (konténer, állvány, kapcsoló- és hangerő pedál). Ára: 220 000 Ft 06 20 318 45 24 Vas Bence www.viscount.it www.viscount.hu
1. Gyakorlatilag egy normál elhelyezkedésű és mélységű tok, csak "iparibb" kivitelben. Nem sokban tér el egy chop C3 szekrénytől.
2. Hamár hordozható, legyen kisebb. Tehát egy kb. 20cm-el kevésbé mély A100 tok. Ügyes a lehajtható hátlapi A0-28. Szervíz szempontjából így a hagyományos, de helyigényesebb B3-C3 elrendezést adja.
3. Még helytakarákosabb ha fel van függesztve a kereszttartóhoz az A0-28
4. Amerikai iskola. Kifektetik a TG-t és mögé rakják az A0-28-at. Ettől nem kisebb, de sokkal kezelhetőbb a formája, jobban hordozható.
5. Ha kicsi is legyen, könnyű meg egyszerű, legyen benne TREKII-SSP3. Ez a minimális méret, súly.
Nem a hanszer törött hanem a talpa,de abba van a tápja a végerősitője a láb ma- bass csatlakozója. Az asztalos munka kész A táp cserére szorul .Az is meglesz rövi-- desen ! Egy képet szeretnék feltenni róla de,nemtudom hogyan kell ide felrakni . Wersi Helios W2TV.
Minden Hammond tulajdonostól s rajongótól BOCSÁNATOT kérekhogy ide merészeltem tolakodni egy WERSI-vel :gondolva ,hátha valaki használt már ijen hangszert. A végső segitség keresés hozott e patinás fórumba (nagyon tudja a hammondot utámozni)minden hangsin variációban de elromlott s (ősszetört) vele az én lelkem is!Kapcsőlási rajzot keresek ,meg ojan embert aki játszottmár a hangsze ren !Törötten vettem !Üdv.
Valóban, az is megoldás. Befelé van hely a hangerőkarnak. Annyira azért nem egyszerű a bonthatóság miatt ebben az esetben, mint egy mélyebb szekrényűben, ahol a TG mögött van a preamp. A kis doboz levitele általános gyakorlat.
Az szívás lenne. Csak a hangerődobozt szabad. Ez a lényeg ha cipelhetőről van szó. Épp elfér fönt és még minden kényelmesen hozzáférhető.
Van egy másik építési mód, a hátlapra kerül az A0-28 és bebillen a TG fölé. Annak nagyobb kaland a hátlap megbontása, de szintén elfér egy A100 mélységben az egész.
Nyitott kaput döngetsz. Soxor leírtam, ill. a videóm szöveges mellékletében is olvasható, a szempleres bankom száraz vonaljel. Az jön ki belőle mint az igazi B3-ból. Tavaly így próbáltam ki a Line6-ot. Sztereó kivezetéssel a Motion sztereó kétutas hifi állórendszerébe.
A Line6 mellett van még pár ilyen effekt, még nem próbáltam azokat. Korg G4, Boss Rt20, HK Rph. Az Rt20 vált be a legtöbbnek. Ki kellene mind egyszerre próbálni, jó kis teszt lenne.
Sajnos nem árulják külön effektként, de a sokkal újabb Korg B-CX3-aknak, Nord C1-nek, meg az XK-knak igen korrekt szimulációjuk van. Árulhatnák.
Azért, mert nem használok lp.-ket egyetértek LH-val!:-)
Elég cipőkanalas a Hammondod Zsolt! Én is kilapátolnám a preampot belöle, és a hangerő pedállal egy közös lapra szerelném, ami egyben egy doboz is lenne. Persze olyan méretűnek kell lennie, ami esetleg elfér a basszus pedál tetején.
Más. Egyszer írtam, hogy a roto-machine pedálnak azért lehet használhatatlan hangja, mert a klónok hangját a lezlikből veszik ki. Ha ezt még megtoldjuk az ő lezli szimulációjával, az kész katasztrófa a kettő együtt.
Igazam lett! A B3-ból kivett jelet a pedálon keresztül az új hangfalba vezetve, tökéletes a hang. Nincs hallható különbség az én lezlim, és a pedál+új láda között. Talán az utóbbinál egy kicsit konkrétabb a lezlizés:-) De a bödön hang is jön rendesen.
Tegnap egy hammondos cd hangját a pedálon keresztül vezettem be a hangfalba. A lezlizést, a torzítást nullára vettem és egy szólót hallgattam meg vele. Katasztrófa volt.
Ti is szerintem ebbe a hibába estetek anno amikor próbáltátok ezt a fajta pedált.
Konklúzió: Ha ezzel a pedállal akarsz lezlit szimulálni, csak eredeti vonal jelet szabad átvezetni rajta, és csak Hi-fi hangfalon hallgatni.
Az új láda projektedhez javaslom hogy készíts csak vonal mintákat, és azt töltsd be a szempleredbe. Meglátod tutti lesz!
Az eredeti maradéktalan pótlása még máig nem megoldott.
Sajnos néha egyéb praktikussági szempontból rá vagyunk kényszerítve mai megoldásokra, de ahogy írtam, célszerű az igazinak is meglennie. Azon KELL megtanulni hammondozni mert azon lehet, és azt a tapasztalatot célszerű átültetni bármely hordozható alternatívába.
Ahogy semelyik billentyűs nem kezdett tanulni Minimoogon, DX7-en, csakis zongorán!
Ügyes elrendezésű hordozhatóvá tett A100 felsőrész. (A101)
Felülről, hátulról egyaránt könnyen hozzáférhető.
Az alsó két kép, ha az A0-28 hangerődobozával lenne megoldandó a szabályozás, swell, akkor a dobozka lekerülhet a pedál elé.
Az egyik képen Raphael lába, a másikon Dennerleiné van. Kérdés, melyik, kié? :-)
Igen, par szot emlitek en is a temahoz! A lemezek, vinyl-ek mellett a hobby-m a Hi-Fi, High End. Azert irtam LP, vinyl szavakat, mert magyrorszagon mindenki rosszul mondja amikor "bakelit"-et emlit. Bakelitbol a lobalos vasalo fogoja volt kb, de nem a lemez. Valamennyi meg a gramofon lemezekben volt, de elhanyagolhato. Az 1954-tol elterjedt mikrobarazdas lemezek pedig marmind mind polivinilklorid azaz PVC-bol keszultek. Ezert nem is torik ugy mint elodjei. Szoval a hanglemez, LP utolerhetetlen hangzasban, dinamikaban, ettol mar csak a mesterszalag jobb szinte, de azt nehez szerezni, es lejatszani, 38, vagy 76-os fordulaton:-) Igaz szert tettem nemreg egy csoves Revox G37-es magnora, 19-en hallgatom, es elmondhatom, hogy a cd-t veri mint vak a poharat, de nagyon! Szoval, egy jo hangkar, futomu, pick up az nem hallhatoan koptatja a lemezt. Fateromnak mindig is jo cucca volt, emlekszem gyerekkorom ota van olyan lemez amit biztos meghallgatott vagy 100X es semmi romlas nem erzekelheto. Persze ehez elengedhetetlen az apolas, ovas, helyes tunyomas, es egyeb beallitas..stb stb Meghalalja. En gyujtom az eredeti lemezeket, tehat ha Jimmy Smith, akkor azt amerikabol veszem, es ha kell mono elso kiadas Blue Note, Rudi bacsi meozasaval ellatva. Elkepszeto hogy szolnak, olyan dinamika, elo zenei hangzas, mintha a szobamban szolna a hammond, labpedalostul, es komplett a banda... Ezek a lemezek ahogy Tehtube is mondja, nemhogy kimennenek a koztudatbol, hanem inkabb egyre dragabbak, mondhatni mukincsek mar. Legyen az egy elso kiadas angol Jimi Hendrix, vagy egy 50 eves Miles Davis, vagy Blue Note Jimmy Smith lemez. Az arak hibatlan, alig hasznalt LP-nel tobb szaz dollar akar lazan. Ja ...es veszik, mert fogy ki, es ez nem az aminoseg sajnos mint a cd lemeze. Nemm ondom az tud jol szolni, de nem olyan. Eklatans peldaja a Hammond orgona, ami mechanikus, csoves, erdeti! Sosem lesz olyan egy digitalis klon. En sokszor hozza sem szolok a forumhoz mostansag, mert latom, sok a klonos, PC-s digi tunning, gyartas stb. Alairom, hogy nem kis penz egy igazi ABC, egy csoves fa Leslie-vel. Szerencsere en tudom, hogy milyen eloben, sok masnak a lemondasaval vettem egyet anno, es amai napig ha kell, jobb csoveket teszek bele, vagy cserelem pl meg regebbire valamelyik alkatreszet a Leslie-nek. (utoljara a Jensen magasat 50-es evek vege bélire), hat bizony ugy szol ahogy a Rhoda rozsaszin boritos lemezen mar, es nem studio munka csak:-) Nem torzito, vagy magas, mely kiemeles. Barki erre jar Kecskemeten, szivesen latom,kiprobalhatja a Hammond-omat, es rajon majd , hogy bizony miert is nem hasznalok klont akar. Lehet konzervativ vagyok, es ezert a csoves HiFi is, es az LP-k, na persze CD-t is hallgatok. Na lehet kicsit off volt, de a tema kozel volt hozzam ugy erzem, es sokat tudnek errol beszelni, igy hat abba is hagyom:-)Hanglemez, HiFi...
Ezzel nem értek egyet. Vagyis hogy senki nem fog emlékezni. A hagyományos LP-k ára folyamatosan emelkedik. Nagy becsben vannak a régi analóg jószágok. Persze nem a legkomerszebbek hanem a tényleg minőségiek.
Ugyanerre analógia hogy a mai modern korszerű digitális hanxerek mellett mi értelme egy B3-asnak? :-D
Szerintem nem kell mindig odaülni sem a hallgatásához. Inkább az analóg előnye ott mérhető le, hogy a nyolcvanas évek elejének technikájával meghatározott, máig életben lévő digitális szabvánnyal rögzített jel visszahallgatása közép és hosszútávon sokkal fárasztóbb.
Csakúgy betettem egy eredeti kazettás felvételt. Egyszerűen kényeztette a fülemet a sok digitális jel után. Minden hiányossága ellenére.
Igen, ez is egy momentum! Néha én is rajtakapom magam hogy öntudatlanul is nem a pc speakert hallgatom, de pl nagyon kényelmes tud lenni, este lefekvés után mp3 hangoskönyvet hallgatni egy arra való mobil eszközről... Ez már több mint kényelem! :)
---
Egy újabb PC-re valóklón (nem tudom hogy szól, még nem hallgattam, most találtam:
Nagy igazságok vannak benne amit írsz!!!! Mit ide CD, DVD, BlueRay??? 2-3 év és mindenki 10-20-100GB-os iPod-szerű gyufásdobozokkal fog szaladgálni, rajta egy helyen élete zenéivel. Most nem emlékszem pontosan, de számításaim szerint egy ma elfogadható árú mondjuk 120GB-os USB vinyóra 240db CD fér fel berippelve (50perc átlagos play time-al számolva), megtartva a 16bit/44.1kHz szabványt! Ha ezt valaki pl csak a felére betömöríti egy jobb fajta veszteségmentes eljárással (pl. FLAC, vagy TAU), máris megduplázta a szabad kapacitását!
Nekem ugyan nincsenek Viktorhoz hasonló high end tapasztalataim (elveim szerint nem éri meg a 10*, 100* több pénz rááldozását a technikára a dolog, hisz mi van ha legkedveltebb felvételünk nem épp a hangmérnöki tudás csúcsaként került rögzítésre, azért a pár etalon korongért meg megint szerintem kár az irreálisan sok pénz), szóval a hangminőség elől nagyban teret hódít a kényelem, a mobilitás, a praktikum... Volt egy idős bácsika egyszer egy hifi boltban, ő komótosan csak lp-ket hallgatott, cd-t nem is fogott a kezébe... (ős hifista) Ma ritkák az efféle fehér hollók, én is jobb szeretem ha "tenyeremben van pár banda" ha épp unatkozom, és nem kell mint régen lemezt vagy szalagot cserélni/fordítani... :)
Pár év és senki se fog emlékezni, hogy volt valaha Tesla lemezjátszó, Mambo magnó, kurblis telefon... Az új generáció már iPoddal, walkman mobillal, meg PSP-vel a zsebében születik. Ja! meg fekete-fehér TV!!! Ki is röhögik ha ilyet mond valaki! Petróleum lámpa? Ugyanmár!
---
Ez meg pici off-ként a végére ha már a fejlődésről van szó (na mondjuk van zenei alkalmazás is benne egy kicsi), hogyan is néz ki, ha nem Bill Gates csinál op.rendszert!
Igazad van, hogy a bakelitnek jobb a hangja. Csak van vele azért egy pár baj:
1, Minden lejátszás után romlik a minősége. (A tű kivakarja a barázdából a finom részleteket)
2, Macerás a tisztítása.
3. A pick-up csak nagy szöghibával tudja lekövetni a barázdákat. (kivéve a tangenciális karos lemezjátszókat, de ott meg a barázda vezérlés volt a macerás)
4. Barázda zaj, nyávogás, rumpli, (infra frekik a lemez görbeségtől) a hangfalakból kijövő hanghullámok is zavarják a pick-upot, és kényesebb a cdnél.
Egy cdt, ha rendesen vigyázol rá, -nem sütteted a napon, hőmérséklet ingadozás, nem hajlítgatod, és minőségi cd-t veszel- sokkal tovább hallgathatod azonos minőségben. Bizonyos hanglemez gyártók, nagyon ügyelnek a minőségre. Én nem mindíg veszek DDD jelzésű lemezt, mert az biztos, hogy nem úgy szól ahogy én szeretném. Sony music kiadótól meg egyenesen írtózom a szubwooferes hamutartó nagyságú hangfalakra írt cdktől.
Vannak analóg stúdiókban készült analóg felvételt másolnak egy az egyben jó dinamikával, és nem alumíniummal gőzölik fel a tükröző felületet, hanem arannyal, vagy ennek az ötvözetével. Persze ezek nem a teszkógazdaságos cd kategóriák.
Én pusztán kényelmi szempontból szoktam le a bakelit lemezekről. Egyébként nincs vele bajom.
Más. Valóban voltak/vannak 38cm/s sebességű magnók. De a hőskorban ennél jóval nagyobb sebesség kellett a korszerűtlen mágnesezhető emulziók, acélszalagok, vagy acéldrótok korában. Ezért voltak a 76,2cm/s sebességűek is. 1941 elött gyártottak 90m/ perc sebességű is!
Mellékelek két fotót is, amit egy könyvből másoltam ki. A Magyar Rádió valamelyik évfordulójára adtak ki. Ebből vannak a részletek.
A legtöbb régi hammondos jazz felvétel mégha stúdióban is készült, gyakorlatilag koncert. Blue Note felvételek Rudy VanGelder stúdiójában etalonok. Szerintem 38-al mentek azok a szalagok. Nagyon gyors az. Viszont olvastam egy csúnya szót: cd. Sajnos távolról ugatja az LP-k igazi hangminőségét. Mint Viktornál LP high end audión keresztül. Szinte nyitott szemmel is látni a zenekart előttünk. Hallani a lezlikapcsoló váltását is :-)
Mindezek ellenére cd-t hallgatok, meg tömörítettet, mert azért az is elfogadható hangzású, de sok gyakorlatias előnye van. Lassan áttérek a vinyóra helyhiány miatt, meg feltételezem hogy tartósabb az írt cédénél. Nagy munka lesz.
Aztán 5 év múlva csak újra át kell másolni egy újabb, modernebb háttértárra :-) Az már egyszerűbb lesz sokkal.
Szerintem is a régi analóg felvételek voltak a legjobbak. Én azokat a felvételeket kedvelem a legjobban, amelyik a színpad két sarka közelében letámasztott kondenzátor mikrofonnal készült, és egy sima kétsávos 70 akárhány cm/s szalagsebességű orsós magnóval készítették. Semmi keverés, hangszín állítás. Az igen! Az felvétel! Sajnos csak két ilyen cd-m van. Az egyik egy 1956. 12. 31.-i Red norvo quintett koncert. (egy étteremben készült) Csukodt szemmel centi pontosan meg tudod itélni, hogy ki milyen távolságra van tőled, és hol helyezkedik el a színpadon. A másik egy opera lemez, a Milanoi Scalaban készült, szintén az 50-es években. Ezt annyira sokszor nem hallgatom..... nem vagyok egy operás típus:-) de ennek is nagyon jó a hangképe!
Igen, sajnos talán egy Blue Note kimikrofonozott és lemezre vágott hangképét kellene lemodellezni, nem magát a nyers hanxert. Mert akkor kell még egy 21H vagy 31H lacika. Hogy mennyivel is ordasabbak azok a régebbi lezlik ahol a két 6550 helyett 4 6V6 végfokcső vlágít, ezt Littlebig tudná árnyalni.
Még mindig aggályaim vannak hogy a digitális változat utoléri-e az eredetit. Szerintem nem, hacsak a processzorokban az elektronok meg maga a kiszámítás nem előzi meg a fénysebességet. De igazából nem is ez a lényeg. Egy klónnak más a szerepe. Erre legjobb példa Mókusmisi. Otthon a legigazibb, fellépésen meg az egyik legfinomabb cipelhető.