Köszi a választ! Egy olyan relét vettem, amire 12V, és 30A van írva. Impedancia nincs. Remélem ez jó lesz. 5 lábú: 85, 86, 87, 87, és 30. Csak ugye ezt nem kapcsolja a telefon, ezért kerestem egy olyat, ami 1,5V-ról már elindul.
De megpróbálom a te módszeredet követni, és veszek egy kihangosítót.
A rendszeredben működik az egy bekapcs, egy kikapcs?
Írtam neked levelet, nem tudom miért nem kaptad meg. A kihangosítót nem tudod megúszni. Szerintem max 10-20 ezerért tudsz szerezni CArk 126-os Nokia kihangosítót. A 124-125-ös hozzászólásban ott van a bekötési rajz. Nem bonyolúlt, abszolút elvégezhető házilag is. A 12V-os relét könnyen be tudod szerezni(100 Ohm feletti impedanciára figyelj!!!). A kihangosító automatikusan tölti is a telefont. A rajzon fel van sorolva a kompatibilis telefonok. Más, olcsóbb megoldást én nem tudok, és nem is ajánlom ezt a bizonytalan hangszórós megoldást. Még ha működik is, nem hiszem, hogy megbízható, és nincs annál rosszabb, mint amikor akkor hagy cserben, amikor a legjobban számítasz rá. Ha az órádon van bekapcsoló nyomógomb, akkor inkább arra párhuzamosan kösd rá a relét. Ha kinyomtatod a rajzomat, és elviszed autovill szerelőhöz, biztosan érteni fogja.
Nagyon örülök, hogy írtál a fórumba, mert nem tudtam fölvenni veled a kacsolatot emilen. olvastam a leírásod, de nem mindent értek.
Elgondolásom a következő:
Az órából kimenő vezetéket egy diódával rákötném párhuzamosan egy relére, amit a telefonos hívás kapcsolna. Nálam az óra olyan, hogy a kályha csak úgy indul így el, ha 12V-ot küldök a vezetékbe, tehát nem testet.Szóval abban kérek segítséget, hogy:
A telim egy nokia 8210-es. Nincs, és nem is kell nekem a kihangosító. Kimenő feszt. a hangszórón tudtam mérni eddig, 1,5 V-ot. Na ehhez nem kapok relét......
Hol, és milyen típ. relét vettél?
Olyan kellene, ami egy be-, és egy kikapcsos.
Hogyan töltöd a telefont, ha pl. 2 hétig nem ülnél kocsiba, és utána kellene fűteni?
Jó lesz úgy, ha a telefon hangszórója ad áramot a relének?
Webasto-s létemre egyébiránt nem hiszem, hogy valaha is nekiállnék hívogatni a fűtésemet. Ott a távirányító. Ha meg olyan messze tudok csak megállni, oda se megyek:-)
Az az alap, de gyártanak 60 perces kivitelt is nagyobb motorú autókhoz.
A motor felmelegítése ebből kb. 15 perc, utána jön az utastér. Persze igen erősen függ ez a külső hőmérséklettől.
Egyszer indítsd el a kályhát és nézd az órát.
De ha megmondod a típust, megmondom, mennyi ideig tart neki.
Ha gyári, akkor utánanézek.
Mivel ez nem ülésfűtés, nem hiszem, hogy a bőrt olyan nagyon felmelegítené. A plüsst sem melegíti fel, max nem lesz annyira annyira hideg. Etéren ne várj tőle csodát.
Az enyém sem barkácsmegoldás. A telefonkihangosító gyári cucc. Van neki rádiónémító kimenete, ha hívást kap azzal kapcsolja a fűtést. Abszolút egyszerű, és a te megoldásodnak talán az 1/10-ébe kerül, ráadásul a fűtésvezérlési hívások egy fillérbe sem kerülnek, mert csak a hívás ténye kell, nem szükséges azt felvenni. Ja és van egy kihangostónk is ami kellemes mellékhatás. Nem tudom milyen szempontból marad el az én megoldásom, az általad ajánlotthoz képest? Nem okoskodom, csak segíteni akarok.
Én nem vagyok ennyire szőrösszívű, bár a 163 tényleg nem sok:-)
Lehet kapni egy ún. telefonos egységet. Neve Thermo Call.
Nem vagyok otthon az árakban, kb. 70 ezer Ft.
Ezt megfelelő módon csatlakoztatni kő a kályhához. Természetesen kell bele egy sim-kártya is.
Ha jól tudom, a kolléga a legolcsóbb feltöltőset szokta javallni.
Annak ugye van egy száma. Azt te jól felhívod és a menü kérdezget, hogy mit szeretnél. Olyan, mintha a prog.óra nem kijelezné a dolgokat, hanem kérdezgetné.
Előnye mondjuk a távirányítóval szemben, hogy nem csak kb. 600 méter (panel és egyéb akadályok nélkül) a hatótávolsága....
Én csináltam ilyen telefonos dolgot. A 125-126. hozzászólást ajánlom a figyelmedbe. Még mindig azt használom. Ma reggel is felhívtam a kocsimat. :) Tudom, még nincs hideg de ha már van, legyen meleg, pihe-puha.:)))
januárban rádobtam egy százast (új benzinszivattyú, új levegőmotor, párologtatókészlet a kályhába), most fullosan fasza, csak sajna az autó kihullott alóla :(
Na azé! Csodálkoztam volna, ha tényleg nem lett volna helye:-)
Annak tudatában meg, hogy egy német autóról beszélünk ugye:-)))
Utánakavartam ennek a "zavarásnak". Sajnos igazad van. Ha minden igaz, akkor a kályha helye az intercooler mögött kb. 2 cantival van. Innentől kezdve meg már értjük a dolgot.
Ha van garázsod, akkor természetesen más a képlet, de azért akkor is tud az jól jönni, ha máshol vagy éppen.
Mert garázsban, zárt helyen, benzinkútnál, stb. nem használunk kályhát ugye:-)
Azt hiszem, hogy ha sírva-bőgve is, de én is a teljesítményt választanám, noha egy kályha szolgáltatásai egy életre rabul tudják ejteni az embert.
Egy audi S4 (B5), elvben lenne helye, de zavarná az intercooler hűtését, és inkább a menetteljesítmény, mint a kényelmes meleg. Meg ugyis garázsban állok.
Eléggé bevan passzintva a motor, szó szerint egy szöget nem tudnál beejteni.
De az a8-ban szinte mindíg használtam a hidegebb napokon éshát nagyon bejött, hamar hozzá lehet szokni a jóhoz. Nincs annál jobb, mikor mindíg meleg autóba száll be az ember. :-))
Az autót összetörték és a roncsot eladtam, de pár dolgot kiszereltettem belőle, mint pl. az állófűtést.
Benzines 4.2ccm, motorhoz való volt (azt hiszem talán 5kW-os, de lehet hülyeséget írok). Egy órát megy folyamatosan. Igen a benzint égeti el.
A mostani kocsimba nem tudom beletetetni, mert nem fér sehová, ezért eladom(-nám). Megvan hozzá minden (AC, csövezés, vezérlőegység..., szóval minden alkatrész).
Árban nem érdeklődtem utána, mennyit lehetne kérni érte. Nem tudom hova tenni, tartogatni sem akarom.
Tehát ha v.kit érdekel és mond egy elfogatható árat, viheti.