Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Feltöltöttem már korábban is ide igen :) . Nem teljesen értem miért hozza elő Zoltán mindig hogy H0 így meg-úgy, meg fent volt a vaterán. Nem igazán értem miért is releváns. ?! Itt csak szimplán arról volt szó, hogy megkerestem neten az Előre 1:1-es "eredetijét" amiről feltételezhetően másolták ugye és akkor így kiszínezgettem az alapján ahogy tudtam :)
Itt vannak a H0 méretű V55 mozdonyról a képek. Nekem is nagyon tetszik, de nem szeretnék H0 mérettel is foglalkozni, ezért nem is licitáltam rá anno. A legtöbb alkatrész poliészter öntvényből van, de nekem egy jó példa arra, hogyan lehet igényes minőségben modellezni.
Ez egy H0 méretű mozdony, ami valamikor fent volt a Vaterán. A vevőjét megkértem, hogy küldjön róla képeket. Nagyon kedves volt és megtette. Ezért, ha kéred fel tehetem ide, vagy elküldöm a privátodra.
Na erről beszéltem....ez a dilettáns jól beárazta azt a kupac szart, de gondolom nem hasra ütött és úgy szülte meg...ezt a marhát meg majd követi a többi barom, és rakják ki százért a rakás szarokat....ezért mentek így fel az árak....
Szia Zoli!Ne legyünk igazságtalanok,van motor a mozdonyban!Valami régi kínai játék -valószínűleg- 4,5 voltos motorja.Kétlem hogy akár egy kört is elbírná hajtani a mozdonyt.:)
Ilyen amikor az aranyásó arany helyett egy halom rozsdás vasat talál, de meg akarja a felkeresett kereskedőt győzni, hogy ez bizony arany. A mozdonyban motor, a kocsikban kerék sincs, a trafó doboza meg füstös. Ez már tényleg szánni való.
Jaj.Megszólítva érzem magam,bár nem értem a Tóth vagonjaiddal kapcsolatos észrevételed.Egy csomót ment a Tóth gőzös mögött,én speciel örültem,hogy volt kint egy ilyen szerelvény.Sajnos a fotó állomány nem nálam van és még a 2015-ös Temofesztes anyagot sem kaptam meg,így sem feltölteni sem megmutatni nem tudom.
Idén sajnos rám jár a rúd,de már most is akartam magyar H0-ás asztalt,jövőre tuti kiviszem. Az asztal meg van,csak a vágányokat kell régire cserélni.Én szívesen látnék rajta egy Roglin szerelvényt.
Köszönöm a megtisztelő "elismert szakértő" és "nagy gyűjtő" címet, de mint korábban is jeleztem egyiket sem gondolom magamról, persze minden viszonyítás kérdése... Ha arra gondoltok, nem sorakoznak nálam sem a vitrinben a több ezer eurós mozdonyok, sajnos...
A felsorolást pont azért írtam, mert azoknak a daraboknak én is nagyon örülnék. :) A Gotthárd pl. gyerekkori álmom, a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés könyvében láttam róla egy képet - többek között ez fertőzött meg a régi játékvonatok iránti vonzalommal - de ez egyenlőre beteljesületlen álom marad, még akkor is ha esett jócskán az ára. Mint írtam ezek a darabok az átlag magyar gyűjtő számára még mindig drágák, és ez alól sajnos én sem vagyok kivétel.
Van néhány szép szerelvényem, amikkel egy német gyűjtő valószínűleg bátran játszana, én inkább csak nézegetem...az ebay-en kis túlzással bármikor látni ilyeneket, sajnos mások az anyagi lehetőségeink, ami nekik játék, nekem már drága mulatság...
Magyar vonatokból is van pár szép darabom, de azért sarokházat azokból sem tudnék venni...
Tehát az, hogy nagy gyűjtő az relatív, mihez képest? Pl. nincs dobozos Helikonom, sőt tovább megyek, komplett szerelvényem sem, de azért mégis van - ugyan nem hibátlan mint pl. Zsolté, de szép állapotú - mozdony és nem hozzá illő színű vagonok.
Van Tóth féle vagonom is, magyar H0-ás dolgok, stb. Mindenből egy kicsi. :) Nem nagy darabszámú gyűjtemény, de szép állapotú darabok. Magyarországon is vannak nagy gyűjtők, bár jópáran már nincsenek köztünk. Ők 40-50-60 évvel ezelőtt kezdték a gyűjtést azt utólérni nem lehet, de személy szerint nekem nem is célom. Viszont sok szép dolgot láttam egyik másikuknál, és sokat tanultam tőlük, amit ezúton is szeretnék megköszönni, különösen azoknak akik még itt vannak köztünk és talán olvassák ezeket a sorokat.
Igen, egykét érdekes, ha nem is vagyonokat érő darabot tudnék mutatni, de sajnos az a tapasztalat, hogy amikor ez megtörténik mintha már nem is lenne érdekes...senkit nem akarok megbántani, de előző években felajánlottam, hogy kiviszek a Temofesztre egy H0-ás Roglin motorvonatot, megfuttatni mert nem minden nap látni a vasútmodell kiállításokon. Rákérdeztem lesz e kint valaki Märklin rendszerű H0-ás pályával, mert 3 sínes rendszerű és azon tudna futni. Még annyit sem mondott senki, hogy hozd ki megnézzük, nem...nem érdekelt senkit, annyi reakció sem volt, hogy bambükkfa...
Aztán gondoltam próbálkozok 0'-ással vittem ki 3db Tóth vagont. Szerintetek volt köszönet benne...? Nem akarok megbántani senkit, de ne gondolkodjatok sokat, mert köszönetet nem kaptam érte...tény, hogy gyakran kisiklottak és kínlódtam velük, na de ez egy ilyen hobby. Erre mondtam korábban, hogy a Märklinek sokkal jobb menettulajdonságúak mint a magyar vonatok többsége...
Szóval ennyit a nagy illúziógyártásról... Sajnálom fiúk, ez van, nincs kedvem ezek után nagyon mutogatni bármit is. Néha "felnézek" ide és ha valami téveszme kering azt még eloszlatom, mint pl. a Tóth Märklin gyári engedélyéről szóló mesét, amit a Deák terjeszt, de soha senki nem látott, meg ehhez hasonlókat... Vannak sokkal érdekesebb történetek amik valósak, bár lehet, hogy elsőre nem ilyen hangzatosak. Személy szerint szegényes dolognak tartom a valós alapokat nélkülöző legendagyártást, csak azért, hogy az "én sztorim" legyen a legjobb...
Végszóként csak annyit, hogy egy gyűjtemény nem csak attól lehet szép, hogy irtó drága darabok vannak benne, hanem attól, hogy vannak benne érdekes, vagy szép darabok, még ha nem is érnek vagyonokat..., de azt hiszem ebben egyetértünk, ha sok másban nem is.
Karikának teljesen igaza van, s tovább gondolva a felvetését, mi lenne -- ha mint ebben a körben elismert szakértő és nagy gyújtő --, az egyedi teázási szokások leírása helyett, alkalmasint egy kedves ritka vagy érdekes darabját mutatnád be a gyújteményednek? Leírva, a történetét, hátterét, feldobva egy-két jó fotóval, stb. Elindítva ezzel egy igen fontos, hasznos és érdekes arculatát egy ilyen fórumnak. A témától függően, itt vagy a szomszédban. A jó példán pedig remélhetőleg mások is felbuzdulnának, csatlakoznának, kialakítva ezzel egy érdekes sorozatot!
Figyelem, az "értékes" jelzőt szándékosan hagytam ki, nem az lenne a lényeg benne! Persze attól még lehet írni akár egy Gotthardról is... Ha valakinek esetleg nagyon hiányozna:
Nem írtad, hogy átlagos darabokra gondolsz, általánosságban beszéltél a Märklinekről, abba bele tartoznak a ritka darabok is. Másfelől pont erre kívántam utalni, mivel azoknak az ára is leesett akárcsak a gyakoriaké. Így teljesen mindegy te melyikre céloztál, pont azt akartam kihangsúlyozni, hogy még az igen ritka darabok ára is esett vagy 30-40%-ot. Igaz azok még így is drágák... Ne haragudj, de itt maximum csak a te fejedben van logikai bukfenc. Ami pedig azt illeti, nem feltétlenül a motorja megy tönkre a Gotthárdnak - bár az is leéghet. Egy több mint 80 éves darab csapágyazása és fogaskerekei is kiszolgáltak már, legyen az akár egy jó minőségű Märklin, az se tart örökké... De legfőképpen egy drága darabbal azért nem játszik szívesen az ember, mert játék közben előfordul, hogy kisiklik, felborul, és megsérül a festése stb. De hagyjuk, nekem drága mulatság lenne, mint mondjuk ha eltörne mosogatás közben egy 1700-as évekből származó Meisseni csésze, és még ha lenne is ilyenem, inkább iszok egy szép de kevésbé drágából, nekem ugyanolyan jól esik belőle a tea, főleg ha Earl Grey és sok citrom és cukor van benne. Lehet, hogy egy angol, vagy egy tea szakértő rosszul lenne ennek hallatán, de én így szeretem, és miközben futnak a gyakoribb mozdonyok egy pályán karácsonykor, jó érzéssel pillantok a ritkábbakra a vitrinben, és kortyolom a teámat. :)
Kedves Roglin, azért mert az általános, átlagos darabokra vonatkozó megjegyzésemet, extra darabokkal cikizted. Semmi gond, engem nem izgat, aki publikál annak viselnie kell akár a cikizést is, de akkor kérlek te se izgasd magad, ha szép udvariasan annyit mondok rá, hogy nem volt fair! A mostan csökkenö árak emlegetése a Gotthardokkal kapcsolatban meg felér egy kisebb logikai bukfenccel. De semmi gond, igyunk egy teát a meisseni csészéböl, mert szerintem az is arra való, nem csak a vitrinbe, s legyen egy kellemes estéd!
Csak csendben kérdezem, mi baja lenne a Gotthard mozdonyodnak, ha néha sinre tennéd? Csak nem olyan gagyi annak is a belseje mint a Helikonnak?
Kérdem én mi nem volt fair a "Gottharddal" Kapcsolatos bejegyzésemben?
Az, hogy reagáltam rá, hogy a Märklinekből sem minden elérhető, és ennek ellenére még az olyan ritka darabok mint amiket felsoroltam a "Gotthárd"-al együtt a hozzászólásomban, azoknak is visszaesett az ára a 10-15 évvel ezelőttihez képest, pedig még kint sem látni minden nap? Kb. 60%-áért cserélnek gazdát mint 15 évvel ezelőtt...ezt nem akartam leírni korábban, mint említettem azért mert én is érdeklődtem Zsolt gyűjteményének egy-két darabjára, és ez azt sugallta volna alkudozni akarok. Csupán pont a te korábbi hozzászólásodra reagáltam, ami az árakról szólt... Hozzá teszem konkrét árról nem is beszéltünk Zsolttal, és azt sem tudom mások mit ajánlottak. Én biztos nem mondtam volna kevesebbet mint amennyiért Zsolt vette, mert az már nem biztos, hogy fair, talán többet sem, de el sem jutottunk árig, és én jeleztem is, hogy senki elől nem kívánok elhappolni semmit, egyben az egészre pedig nincs keretem. Szerintem ez így korrekt volt. Egy jót beszélgettünk, ennyi...
Ami a "Gotthárdot" illeti van aki játszik vele...én ha hozzám kerülne egy, akkor félteném, mert az én anyagi lehetőségeimhez mérten már nem játék...és miért baj az, ha egy több mint 80 éves tárgy már nem funkcionál eredeti használati céljának megfelelően? Baj, ha megmarad az utókornak, és lehet gyönyörködni benne, és nem lesz ütött-kopott? Ez nem befektetés, ez gyűjtői szenvedély, hogy gyönyörködhessünk egy szép tárgyban...vagy ez már bűn? Vannak gyakoribb mozdonyok, amikkel bátran játszok én is ha úgy alakul.
Szerintetek, mondjuk egy régi Meisseni porceláncsészéből is feltétlenül inni kell? Állítólag az orosz cári család birtokában lévő antik porcelánokat használatba vették az "elvtársak" a trónfosztást követően. Nagyon elégedetlenek is voltak, hogy milyen silányak és milyen könnyen törnek a "jó minőségű" újhoz képest...
Frissen vásárolt vásárolt tolnai birtokom teraszán ülve hallgatom a szarvasok bőgését és iszom a szekszárdi borvidék remek nedűit. Nem, nem találkoztam kufárokkal, bár akadt néhány "nepper", aki próbált "kiénekelni" néhány kurrens és ritka tételt a felkínált kollekcióból. A legutóbbi bejegyzésemre adott negatív ( - ) minősítést meg majd megpróbálom "feldolgozni" :)
Ismét egy jó téma került elő, amit csak a saját tapasztalataimmal tudok kiegészíteni.
Amikor két éve ( bakancslistaként ) nekiálltam, hogy újra legyen egy PV Előre készletem, amivel az unokákkal együtt tudok játszani, nem gondoltam arra, hogy én is megváltozok. No nem a játék vágya halt el, inkább a birtoklás vágya is erősödött bennem. Ahogy egyre jobban beleásom magam a régi magyar játékgyártás, illetve ezen belül a játékvasút történelmébe, úgy erősödik bennem a vágy, hogy ez is kéne, meg az is kéne. Hála Istennek még korlátozni tudom magam, amiben a zsebem mélysége is segít, de át tudom érezni a komoly gyűjtők fékezhetetlen birtoklási vágyát. Minden esetre eddig még mindig a játék az első és nem tudok befektetésként tekinteni a hobbymra. De minden gyűjtőt tisztelek a makacs kitartásáért. Viszont, ameddig a tudatomnál vagyok, ( remélem még sokáig ) nem szeretném vitrinben nézegetni a gördülő állományomat, inkább futtatom szépen sorban. Ezzel a gondolatommal nem szeretném a komoly gyűjtőket megbántani, mert, ha nem gyűjtenének ilyen kitartóan, akkor nem maradna fenn semmi az általunk szeretett vasútból. Ezért minden tiszteletem a sok fanatikus gyűjtőé, akik közük volt már szerencsém néhányat személyesen megismerni.
Ez a kereslet gerjeszt a kínálati oldalon egyre szűkülő piacon szűrreális állapotban lévő dolgoknak is horror árat. A hagyatékok felvásárlása során kerülnek elő olyan ritka dolgok is, amit a több - kevesebb hozzáértéssel rendelkező lomisok a mi keresletünk alapján jól feláraznak. Aztán, ha szerencséjük van, mi jól fel is verjük az árakat. Úgy látom, hogy ez egy ideig még öngerjesztő folyamat lesz. Legalább is addig, míg mi öregebbek el nem távozunk a mennyei vasutas parkba és az örököseink piacra dobják majd az általunk felhalmozott dolgokat. Jobb esetben remélhetőleg a sok együttes játéknak hála, tisztában lesznek az értékkel és nem fogják bagóért eladni. Illetve titkon remélem, hogy nem is akarnak majd megválni tőle.
Minden esetre szokásom szerint megint jó bőlére eresztettem magam, viszont ígérem, hogy nem licitálok a roncs Tóth boroshordós vagonra.
Utánakerestem kicsit Roglin kolléga Gotthard mozdonyának is, hát az nem volt egy fair hozzászólás. Az már nem a normál halandók játékszere, s azokat a társaival egyetemben egyre inkább azok fogják birtokolni, akik sem a játékvasutat, sem pedig a játék örömét nem szeretik, hanem "jobbik" esetben simán a birtoklásától jutnak örömhöz, hogy finom legyek, vagy csak simán befektetési darabnak tekintik.
PV on
No de ne aggódjunk, a PV még jó darabig nem fog abba a kategóriába kerülni, max. a Helikonokat vonódnak ki még egy darabig a forgalomból.