és még senki sem mélázott el azon, hogy vajon jövő jan 01. ben az a 5.000 ft mennyi is lesz pontosan... talán 7.000, vagy 8.000, vagy bummbele akár 10.000 ft is?
Ez csak a kezdet.. ha már lenyelte a békát a nép utána már lehet is játszani a számokkal...
nagyon igaz az a béka kísérlet amit a fidesz végigcsinál az országgal.
Mire gondolok? Hát arra, hogy hogyan kell élve megfőzni a békát.
Amennyiben a forró lobogó vízbe bedobjuk az azzal a lendülettel ki is ugrik az edényből (tehát így nem lehet). De ha betesszük egy kondér vízbe majd alágyújtunk a hülye béka addig nem fog semmit csinálni míg meg nem fő! Nem ugrik ki, csak kivár.. addig míg meg is pusztul...
Na itt a alakosság a béka.. és nem csak az útdíjjal kapcsolatban!
Az útdíjjal alapvető probléma van, a közutak állami megrendelésekből építettek, fenntartottak, tulajdonosuk az állam, mely azt is jelenti, hogy az állampolgár résztulajdonos, tehát saját tulajdona használatáért fizet. Ezzel párhuzamosan az üzemanyagárakba is be van építve útdíj útalapként.
Nyilván lesz olyan aki az eddigi 0 helyett fizet 10-et, de olyan is lesz szép számmal aki a 43 helyett fizet 10-et.
Ezt eddig fel birod fogni? vagy szerinted eddig senki nem fizetett autópályahasználatért?
"magánember ésszerűségi okból furgont vett"
szép eufémizmus ez az "ésszerűségi okból". Maradjunk annyiban hogy akinek a munkájához kellet, az nyilván éveset használt eddig, az pedig nem lett a duplája, hanem maradt 43 000, estleg ha kis területen vállalkozik, akkor 10 000-ből megússza.
Az, hogy eddig aki egy-két alkalommal ment elkerülőn, most nem fog 15 km-ért matricát venni? Hogy az elkerülők mentesítik a forgalomtól a városokat.?
akkor elmondom századszor is: minden autópálya egyben elkerülő is. Az M1 elkerüli Biatorbágyot, Bicskét, Tatabányát, Tatát, meg még ki tudja mit, nemcsak Budaörsöt. Legyen végig ingyenes, hadd kerülje el az összes szép városunkat a nép...
Jó lenne ha megértenéd továbbá, hogy ez is kétoldalú: aki sok alkalommal ment volna eddig autópályán, de drágállta a 43 000 forintot a rövid távok miatt, az ezentúl 5000 forintért elkerülheti az útjába kerülő városokat/falvakat. És az számít (többet) a forgalom nagysága szempontjából, aki naponta végigfüstöli a várost, nem az aki évi 1-2 alkalommal.
Magyarán inkább menjen valaki végig évente kétszera városomon, de aki naponta jön az húzzon föl helyette a pályára.
Nem fér a fejedbe hogy nem a megyei matrica a baj. Nem az a vállalkozó, akinek 43k helyett 10k a költsége, hanem az akinek eddig 0 Ft volt, most, mert vállalkozó +10 k. a költsége. Tudod, amit a sok Balatonszelet meg gombóc fagyi mellett ki kell termelni. Az, hogy a KRESZ másként határozza meg a busz fogalmát. Az, hogy a magánember ésszerűségi okból furgont vett, most a dupláját kell, hogy fizesse? Az, hogy eddig aki egy-két alkalommal ment elkerülőn, most nem fog 15 km-ért matricát venni? Hogy az elkerülők mentesítik a forgalomtól a városokat.? (ennek legjobb példája az M0.)
"A bevezető szakaszok matricásítása az elkerülőkkel, egyértelműen káros, ellene van a kiépítéskori elveknek."
Ez kb minden autópálya szakaszra vonatkozik, akkor legyen minden pálya ingyenes, és legyen helyette vizitdíj. Megdumáltuk.
"Miért a vállalkozókat szívatják?"
Azokra gondolsz, akik eddig 43000-ért jártak a kisteherükkel, most meg 10000-ért fognak?
"A kamionosoktól származó bevétel tudtommal e felett lesz."
Akkor nagyon érdekelne hogy szerinted ebből hogyan jön össze a plusz 4 000 000 megyei, belekalkulálva azt is hogy sokan az eddigi all-in helyett váltanak megyeire (-38 000)... 4 000 000 autó összesen nincs az országban... Az a párezer érdi/budaörsi nem fog összedobni hirtelen 20 milliárdot.
Nem csak román kisbusz jön. Ha a fogalmakat keverjük (Busz, D2 kategoria) akkor az csak hibákhoz vezet.
A bevezető szakaszok matricásítása az elkerülőkkel, egyértelműen káros, ellene van a kiépítéskori elveknek. Több lesz a kár, mint a haszon. Miért a vállalkozókat szívatják?
A kamionosoktól származó bevétel tudtommal e felett lesz.
én megértem hogy beveztés nem volt a legszerencsésebb módon tálalva.
A kategóriák átvariálásával viszon nincs bajom, a román utánfutós kisbusz nyugodtan fizessen többet, mint én a kisautómmal. Én még plusz baleseti adót is kivetnék rájuk...
az "elkerülő bevezető utak matricáztatása" pedig együtt jár a megyei rendszerrel. Ha ez az ára a megyei rendszernek, akkor ám legyen.
A plusz 20m bevétel leginkább a kamionok áremeléséből lesz, a megyei matricákból nehezen...
Abból ugyanis 4 000 000 darabot kéne eladni PLUSZban.
a probléma ott kezdődik, hogy az a réteg aki ezt a 100 egységet valamilyen formában előteremti, mára már jóval kisebb mint az amelyik a bőkezű állambácsi gondoskádását igényli, minél magasabb szinten.
Nyilván(?) az előbbi azt szeretné hogy tőle minél kevesebbet vonjanak el, és majd ő eldönti mire használja, az utóbbi pedig azt szeretné hogy minél többet vonjanak el az előbbitől, mert neki annál többet lehet szétosztogatni.
Miután a második csoport jóval népesebb mint az első, állambácsi kénytelen az ő igényeik szerint cselekedni, hiszen szavazati jog mindenkinek jár ebben a remek demokráciában, annak is aki egy fillért nem tesz be a közösbe.
Viszont ti az Istennek sem értitek meg, hogy nem a megyei matrica a baj, hanem a bevezetés sunyi módja, a kategóriák átvariálása, és az elkerülő bevezető utak matricáztatása.
Valamint a magyarázat, hogy az emberek jobban járnak. Akkor mi a fenéből lesz +20mrd bevétel?
hát én tényleg jobban járok, mert az eddigi 43 000 forintos helyett, ha az lejárt, megveszem a megyeit 5000-ért... _aztán_ max 1-2 havi, de ha 4 még akkor is féláron autópályáztam...
te is jobban jársz, mert ezentúl nem mész a budaörsi teszkóba...
Egy pártnak nincs más választása. Ha racionálisan gondolkodik és kommunikál, nem pedig a savazótömegek szája íze szerint, akkor a nép 3x feldobja, de legfeljebb 2x kapja el.
Az egyetlen felelősség a szavazati jogra jogosult polgárok kezében van, a pártok csak végrehajtói a tényleges népakaratnak. Minden országnak olyan vezetői vannak, amilyeneket a nép megérdemel. Legalábbis a demokrácia keretei között.
Állam bácsi egy demokráciában azt teszi, amivel a választók hatalomba emelik, vagy ott tartják. Ha a szeretett nép nem táplálna egyre erősebb igényeket a feléje áradó gondoskodásra a központi 6alom részéről, akkor a pártok, a kormányok maguktól nem erőltetnék ezt.
A hal nem a fejétől bűzlik, hanem a néptömegek tektonikai mozgásától, a nyájba tömörült elidegenedett, elsilányult zsírtömegétől.
-próbálj ellen érvelni, ha nem sikerül… -próbáld a szavait másként értelmezni és kiforgatni, ha ez sem vezet eredményre és még mindig szólni akarsz,... - kezdj el üres frázisokat hangoztatni…és cserkészd erre a platformra ellenfeled… (ha nem sikerül) -kritizáld a pongyola szövegét, esetleg a betűit és azokon az ékezetek hiányát... - ha még mindig nem értél célba, akkor támadd meg az illető egyéniségét, kritizáld a bőre színét… -ha mindezek nem használtak, illesd trágár szavakkal, vagy ha elérhető közelségben van, verd agyon az illetőt... majd végy nagy lélegzetet és kurjantsd a levegőbe:
Ha leírsz valamit, akkor ne arra alapozz, hogy mit gondolsz. Írd le. Amit hiányoltam és később apró betűvel betettél. (Bár az apró betű a bankok ármánya volt. Te is bankos vagy, esetleg átvetted a káros gyakorlatot?)