Ha sajátot építettem volna, ennyiből nem tudtam volna kihozni.
Persze ha lenne itthon motor, a haver adna ajándékba munkahengert, verzértömböt, kukáznának hidraulika szivattyút, meg oksoba lenne vasanyag akkor lehet olcsóbban ki lehetne hozni.
Csináltam a visszafolyóval majdnem szemben a tartály aljára leeresztő csavart. Mágnes is van benne.
Gondolkoztam, hogyan kéne feltölteni, hogy ne szoruljon be a levegő, de aztán csak ráengedtem a szivattyút. Pár másodperc alatt felkapta az olajat és néhány fel-le löket után kidolgozta a levegőt. A műszer alatt biztos van még de igy is mutat.
Ha a vezértömb nem vált át teljesen a nyomás sem megy fel.
Én 5000-ért vettem az órát, meg valami 12 ezer volt a hidraulika cső átalakítás.
Nekem azért kellett, mert egy szétbarmolt szétszakadt gépet vettem fillérekért, el volt állítva a vezértömb, senki nem vállalta a beállítást, azt mondták tegyek rá egy órát és állítsam be.
Ezért raktam.
De most meg már jobb lenne levenni róla, mert állandóan azt figyelem. :)
Ha legyengül, nincs megfelelő nyomás. Az óra is azt fogja mutatni, hogy kicsi a nyomás. Tehát nem fogod látni az óráról, hogy csak a rudazat lazult meg, vagy szar a szivattyú.
A legnagyobb nyomás úgyis akkor van, mikor üresen megy a kés felfele.
Értem. A képeken nem látszott a hordó, csak a lemezes hőcserélő meg valami fekete doboz narancssárga bizbaszokkal rajta. Gondolom oda megy a viztömlő.
A nyomásmérő szerintem nem baj, ha van. Elejében volt, hogy legyengült a szerszám. Beijedtem, hogy annyi a szivattyúnak, vagy a munkahengernek. De csak a vezértömb karját mozgató rudazat lazult meg :-). Az ilyet lehetne látni a műszerről. Legalábbis, hogy a szivattyú jó.
Na most teleengedek egy 200 literes hordót vízzel. Azt a vizet keringtettem egy búvárszivattyúval a hőcserélő egyik ágában. A másik ágában a visszatérő olaj megy.
Tehát a víz hűt, nem a víztartály felülete.
Ha meg felmelegszik a víz a hordóban, kicserélem.
Mivel elég szűkös a hely ezeken a gyári hasítókon, ráadásul sérülékeny is sok minden, ha borul a fa, ezért én a ventilátoros kivitelt elvetettem. A víz amúgy is hatékonyabban hűt, mint a levegő .
"szivattyú fölösleges részét látom finom iszap alakban az alján."
Na ez mit jelent?
Csak egy viccesnek szánt megfogalmazás a bejáratásra :-)
Agip OSO 68 olajat sikerült szereznem.
A csatlakozót nem próbáltam feszegetni. Elég masszivan beépitettnek tűnik. Mindegy is, már kihoztam a motortól.
Ha jól látom Te a hűtést egy viztartállyal és lemezes hőcserélővel oldottad meg. Viszont hogy vonódik el a hő ebből a rendszerből? A viztartály felületén? Ha igen, akkor a viz csak közvetiti a hőt az olajból a tartály felületéhez (illetve a mennyiségétől függően maga is felvesz valamennyit).
A tartály visszatérő csövet lehetne esetleg bordázni és egy ventillátorral hűteni. Tudom, hogy nyáron a levegő is meleg, de ahhoz képest egy 20-25 fokkal nagyobb hőmérsékletre az is képes hűteni.
Valószínű, hogy azért írják a cserét, hogy a gyártáskori hulladék, fémpor, egyéb szennyeződés az olajjal együtt távozzon.
Amúgy a hidraulika olajnak nagy a csereperiódusa.
Teljesen mindegy tömlő melyik végét bontod.
Ha szerinted maradt a tartály alján szennyes cucc, kis gázolajjal kell felönteni, szerintem elég 1 liter, az szépen kimossa, aztán azt kiürítve, lehet az új olajjal felönteni.
Nem tudom mit ír a szervizkönyved, én biztos 68-as olajat tennék bele nyári munkára.
Jobban jársz ha nyomásmérő helyett vízhűtést teszel rá.
A nyomásmérővel az a baj, hogy állandóan azt fogod nézegetni, és ha nincs baj, akkor is bajt vélsz felfedezni.
Sajnos tapasztalat.
Mi értelme nyomásmérőnek, ha a géped rendesen , az igényeidet kielégítve működik?
Kapcsolódobozból szétszedés nélkül ki lehet pattintani a 3 fázisú villát.
" szivattyú fölösleges részét látom finom iszap alakban az alján."
Én 22 em3 nyárfát hasitottam fel vele és az kb. egy hétig tartott. A trükköket menetközben tanultam meg. Legközelebb már nem tart eddig remélem. 50 óra után irja a könyv az első olajcserét.
Megnézhetnéd egy vékony csővel felszippantva, hogy a tartály alján hogy néz ki az olaj.
Elárulom akkor; 10 tonnás Woodstar lett a lelkem. Illetve olyan cimke van rajta. Merthogy dettó ugyanezt Scheppach cimkével is megvehettem volna plusz egy tizesért.
Az első 50 óra után a kézikönyv irja elő az olajcserét, de mondom eléggé szennyes is lett. Szerintem a szivattyú fölösleges részét látom finom iszap alakban az alján.
A tömlőket megbontottam, igaz a másik végükön. Szivattyúval kidolgoztattam a tartályt, majd a dugattyút lenyomtam és igy elvileg kiürült. A maradékot a tartályból egy pici lopótömlővel kifolyattam, de szennyes cucc szerintem még maradt az alján.
Folyamatban van nyomásmérő beszerelése egy T idom segitségével, de még várok hozzá egy 1/4"-es műszercsatlakozót.
Szűrő az valóban jó lenne, de milyet kellene rárakni?
Üzemóra számlálót azt raktam rá. Kénytelen voltam a motor csatlakozó dobozát megcsapolni, mert a kapcsoló doboz össze van szegecselve és nem akartam szétfúrni.
Megjegyzem egy hiján az összes alsó műanyag csúszóbetét szét volt menve. Úgyhogy egy 80-as danamit rúdból esztergáltam pótlást.
Cserélt már valaki olajat bolti hasitóban? Mennyire kell törekedni rá, illetve hogy lehet megoldani, hogy a rendszerből kijöjjön az összes használt olaj? (Gondolok itt a munkahengerben és a tartály aljában lévőre elsősorban.)