Bikázás sikerült, de lassan teker az önindító nagyon. Szét kell szedni szerintem. Faterom cserélt olajat mikor megvette. Ha jól látom a robbantott ábrákon akkor az olajszűrőbe egy csövet kell áttenni a régi szűrőből. Kérdeztem faterom, de nem emlékszik ilyenre, nem volt a régiben semmi. Le kell engedni az olajat és megnézni azt is.
Huha az tenyleg nagyon kehes egy lo akkor. A feszultsegszabalyo tipikus olasz nyug mindnek megdoglik. Viszont az olajfolyas nem oke. Meg nem talalkoztam 500 -as robival ami ilyet csinalna. Meg szinte a legmegdoglottebb sem csinalta. Kopogo mindenfele nyugel bajlodo sem. Ezek szerint lesz mivel jatszami. H kormanycsapagyat 15-e km utan cserelni kell hat hat erdekes. Furcsa az is ennyire az olaszok nem szoktak elbaszni h olyan surun. A motorblok szilentje is tudnak logni es takonyszeruen mozogni mikor meg egyben van a gumi benne de kilagyult es ossze vissza vetemedik menet kozben az is okozhat olyan erzest.
Nem tudom mi lehet a gond. A motor a fateromé, nekem egy XF650-em volt, de el kellett adnom, mert a deviza autóhitelem szeretném már letudni. A motor több sebből vérzik amúgy. Fateromnak megtetszett és megvette 2 éve Olasz papírokkal. A vas tuti legózott. Most vettem bele a feszszabályzót, szíjat. A fater 1 éve vett bele akkut, de nem használta a motort, mert állandóan töltön lógott, 3 nap alatt lemerült. Az ok mint kiderült a zárlatos fesszabályozó okozta. Ha pici útegyenetlenségbe megyek akkor kormányszitálás 60-80km/h között. Pedig a gumik 90%-osak, kicentírozva, kerékcsapágyak jók, nincs rajta hátul doboz. most vettem teló olajat kicserélni a régit. Ha nem javul akkor kormánycsapágy csere. Valahol olvastam, hogy 15000km a csereintervalluma a csapágyának. Ha országúton használom a légszűrőházból ömlik a motorolaja.
Ott nenem furcsa valami meg mindig. Ambar lehet tenyleg az aku nyult ki. azt egy voltmerovel siman mimerheto. De szerintem ott meg mindig valami nem kerek a motorodban.
Lehet a fesszabályzócsere előtti időkbe belehalt az akku, egyszer-kétszer mélykisülésbe megy és már szinte kuka is tud lenni azonnal :(
Megpróbálhatod először egy új akkuval, én a magam részéről a lehető legnagyobbat javasolnám, ami belefér...
Egyébként merre laksz? Én már vettem egy akkut a Benellibe, de elfelejtettem, hogy van még itthon pár játszós akkum, amikkel még akár évekig is kihúzhatom ( a Piaggio blokkon van berugókar... ) így ezt a még felsavazatlan akkut ha pont jó lenne, továbbadnám, ne álljon benne a pénzem... :
Az akkut jól tölti. Alapjáraton 13,5V nagyobb fordulaton 14,4V. Új van benne akku 1 éves a fesszabályozó 1 hónapos, mert nem töltött max 13V-al. De már ott tartok, hogy a mai motorozás már befejezve. Haza kellett tolni a gépet. Gyújtás ráad és zizeg a 12V 30A relé és rövidre zárja azonnal az akkut valami. Kezdődik az őrület. :((
Az h az akksi lemerul a sok inditastol es a rovid utaktol az egyertelmu. Akarmekkora aksi van benne. Ha teherkocsi aksi is az is lemerul csak nem husz inditas hanem 200. A lenyeg h elfogyasztott aramot vissza is tudja tolteni a generator ahoz meg ido kell neki vagyis tavolsag h motoroz. A masik mikor annyi a toltesed? Az h megmered es annyi egy dolog. De mindig annyi es el is er az akuhoz ? Vagy a rendszerben elakad valahol. Ezeket mind tisztazni kell es utana az akura fogni h nem jo. Vagy nem jo az amperora szam.
Több a fogyasztás, mint a termelés.Meg kéne tudni, hogy hány ampert képes elvileg ( gyári adat szerint ) termelni a motor. Ezt össze kéne vetni a fogyasztókkal. Ha már itt hibádzik, akkor kisebb wattszámúakra kell cserélni izzókat , lehet valaki korábban nagyobbakat rakott bele.
Ha viszont a két adat nem üti egymást, akkor vagy nem adja le az ampert az áramtermelő ( átnézés-felújítás ) , vagy valahol szökik, rossz kontaktokon pl.
Nekem a Benellin van szivargyújtó aljzat, abban van egy feszmérő, nagyon szépen mutatja, hogy alapjáraton ( lámpánál ) esik a feszkó ha fent van a lámpa. Mondjuk elég szar az akkum, amikor vettem a motort, azt mondta az eladó, hogy az akku 3 hónapos, ehhez képest itthon megnézve a 6 cellából 4 félig ki volt száradva. Felöntöttem őket, de indítózni másodszorra-harmadszorra már nem szeret...
Ha relatíve új az akkud és nem töltődik fel eléggé, akkor a problémát egy nagyobb új akku sem fogja megoldani.
Sziszifuszi, tökölős munka de érdemes lenne az áramforrástól elindulva üzem közben végig méregetni az amperokat, meg feszültségeket. De legalább az akksisaruról, leállított állapotban mérni egy " vak " áramfelvételt, még ha riasztó is van, pár 10 mA-nél nem illene nagyobbnak lennie.
Nekem volt egy autóm, új akksival is szarul indított, megmértem volt egy 150mA-es vakfogyasztása, no nekiálltam megnézni a relétáblát, de úgy össze volt olvadva, hogy ami relét kihúztam, azt már nem tudtam visszatenni és azzal egyik napról a másikra egyszercsak nem volt autóm...
Segítséget szeretnék kérni. 500-as Light 2006-os robogóba milyen akku való? Neten turkálok és hol 10A 90A indítóárammal, máshol 14A 140A indítóárammal ajánlják. A Light és az Atlantic Sprintbe a 10A az összes más Piaggio 500-as blokkal gyártottba meg 14A írnak. 1 éves 10A-os van benne, 1 hét motorozás városban, nem intenzív, csak munkába + bolt és padló az akku. Új fesszabályozó van benne, töltés 14,4V. A végén már indítózáskor alig indul, 3. másodperben már 9V a kijelzőn. A workshopmanual szerint 14A kell bele. Valami nem jó szerintem. Tudtok segíteni? Előre is köszönöm!
Így igaz. Mire mindent megcsináltak olcsóbb volt venni egy használt olasz blokkot (motorszám nincs csak motorkód így papírmunkázni sem kell) Régi ki, új be. Ha van hely és idő egy pár óra alatt kész. Ha szerencséd van egy papír nélküli motort tudsz venni 60-100E-ért. Az a jó benne, hogy mielőtt átrakod ki tudod próbálni. És még marad pár idom tartalékba.
Az a gorgo halalra kopot. A hazban nincsen barazda ahol a gorgo fut. Ha igen kuka. Nem csak a szij szamit. Ha oreg cserelni kell. Kicsit tulzasba estel a szij mericskezes teren. Nem csak a szij szamit h megy a motor. Hanem ahol a szij mennyire kopot meg . Mennyire lett homoru az a felulet ahol a szij fut. A kuplungnal nem a teljes atmero szamit hanem a pofakon a ferrodo reteg vastagsaga.
Üdvözlök mindenkit a fórumon ! Már három éve használom Scarabeo 50 2T 1999 motort a tavalyi évben egy kicsit visszaesett a teljesítménye .Hétvégén jó idő volt megnéztem a ékszíj állapotát megmértem a hosszát a külső hossza 735 mm a széllessége pedig 15,5mm ez egy Yamaha 3AA-17641-00 jelzésű szíj .Levettem a kuplungot is (röpsúlyt ami két félpofából áll) azt is megmértem annak az átmérője 102,2 mm a kuplungcsésze átmérője 105 mm .Ez kopottnak számít ?Nem tudom hogy az újnak mekkora a mérete ? Ha szét van szedve akkor kíváncsi voltam milyen a görgök állapota ,milyen van benne .Lemértem a görgők súlyát 6 db 40 g ,de volt közötte olyan is mintha állóra fékezett gumin a kopás majdhogy kocka lenne a kőr.Nem tudom ,hogy ez normális jelenség vagy nem ? A kuplungba kék színű rugó van .Az indulás az magas fordulaton történik jól húzott de már nem az igazi ,a végsebesség nem éri el a 60 km/h , a fogyasztása 2,4 l .Ha tudtok mondani ezekre az adatokra érdemlegeset megköszönném előre is a válaszokat .
Keresem Scarabeo 500 GT-hez (2004-es ) azt a zárat ami az oldal dobozt rögzíti a tartószerkezethez jobb oldalt. Valamint szintén a jobb oldali doboz bezárását megoldó zárat. Segítségeteket előre is köszönöm. Minden ötletet meghallgatok.
Van egy 125cm3 Scarabeom 1996 évjárat 4T. A tegnapi napon egy csattanás kiséretében a motor megállt. Olaj, viz rendben, indítani nem lehet. Gyanum szerint valami törés lehetett. SOS-ben kéne valaki aki megtudná csinálni. A motor jelenleg a XI-kerben a Gazdagréti lakótelep alatt egy üres garázsban áll, ott szét is lehet borítani.
Sem tehetségem nincs a javításához sem időm tud valaki segíteni?
Előre is köszi válaszokat ha lehet emilben légyszíves.
Ezeknek a rotax csodaknak a szelepek szoktak megadni magukat vagy a himba benne vagy maga a fotengely. Mind iszonyu kart csinal a blokban. Bontottan nem olyan veszes az alkatresz de ugy sem olcso hengerfej 15 korul tomitesek 15-20e henger dugo paros 15-20 e es a fotengely kerdeses mert az is 15 korul mozog. Akkor meg par aprosagra meg ellehet szorni 30 e mind pl lanc . Hajtas is kerdes milyen ott is el lehet kolteni egy kissebb vagyont.
Rotax blokkos...én nem nyúlok hozzá, mert biztos több kárt okoznék mint hasznot olyas valaki kéne aki csinált már ilyet van tapasztalata, és ha szétszedi javítva össze is tudja rakni. Erre lenne most pénz. Alkatrészre és munkadíjra.
Na ha rotaxblokos akkor sok jora ne szamits. Mert horror az ara uj alkatreszeknek. Bontotban meg jot talalni nem egyszeru. Anno sokat javitottam csak azert tudom. Igaz annak mar vagy harom eve. azota nem igen javitottam motort csak kocsit. Egy szelepfedel levetel sokat segitene h mi lehet a gond.