Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Az üvegtető már nem fért volna bele a keretbe, de ha őszinte lehetek számomra annyira nem is fontos, habár nagy divat most. Nem is tudom a tető terhelhetőségét mennyire befolyásolja az üvegtető?
A konfiguráció: Experience kivitel + extrák: pótkerék, guminyomás ellenőrző és levehető vonófej. A vásárlás a porsche-nál volt, listaár extrákkal 7 mio, de céges beszerzés és a flottakedvezmény mértékét nem tudom.
A kocsi szerintem elég tágas és minden irányban jól kilátni belőle, úgyértem előzéskor remekül belátni a holttérbe.
Motorról természetesen lesz majd bejáratás után infó.
Én a VW központba nagyon aggódnék. Lehet, hogy ez a "mostoha gyerek" mármint a Skoda rövid időn belül lekörözi a nagyokat. Csak oldják meg a pótkerék kérdést! Igazi sikert a gyártás felfutása után a különböző limitált szériák megjelenésével érhet el.
Jogos az aggodalom, különösen úgy, hogy már megjártad, de a defekt miatti ingyenes kivonulás nevesítetten benne van az Assistance szolgáltatások között.
Inkább arra kell figyelni, hogy ne egy vízmosásba hívjuk ki a szerelőt, mert azt "nem rendeltetésszerű használat"-nak minősíthetik, legalább egy földútig vergődjünk el a defektes keréken (bár ezzel kukára ítéljük a gumit, tudom).
A terepjárózásban amugyis az aszép, hogy olyan helyen akadhat el az ember, ahova normális honpolgár nem megy kocsival :-))
Ne ezzel vigyázunk! Legutolsó információm alapján csak akkor jönnek ki térítés nélkül, ha műszaki okok miatt vált mozgásképtelené a kocsi. Egyébként kőkeményen fizetned kell. És véleményem szerint egy defekt nem műszaki eredetű hiba.
Lásd a tavalyi példámat: Csomagtartózár mikrokapcsolója ment tönkre és az egész autót meghülyítette (riasztó, világítás, stb.) kértem a segítséget, de díjmentesen nem akartak kijönni. Annyit javasolták, hogy vegyem ki az akkut vagy ha nem, és lemerül akkor reggel kijönnek és beindítják. Persze azt már díjmentesen.
Szóval érted, nehogy már megelőzzük a nagyobb problémát és csirájában kezeljük a hibát. Á'dehogy majd ha szarba vagy megoldjuk. Persze saját felelősségemre akarták kivetetni az akkumulátort (itt felsorolta az esetlege hibákat ami saját pénztárcám bánt volna) amit nem vállaltam, mivel másnap időre kellett mennem így kénytelen voltam egy órával hamarabb felkelni, hogy esetleg időre mozgásképessé tegyük a kocsit.
Aki valóban arra használja a kocsiját, amire a kinézete alapján való, az vegye pótkerékkel, a bicaj úgyis a tetőn vagy a vonóhorgos tartón, esetleg (két személy esetén) az utastéri tartóban utazik, nem az a 10 centi szintkülönnbség fogja zavarni.
Nekem elég lenne a defektszett, engem zavarna a nem sík padló a csomagtérben.
Az önsúlya csak 1300kg körül van, kb 1850 kg a max. összsúlya! Nekem eddig ez a legdinamikusabb autóm!:)) A Roomsterem 86 LE-s motorjához képest dinamikusabb, különösen ha belép a turbó!
Én is csak félévente azért veszem elő a pótkereket, hogy a levegőnyomást leellenőrizzem. Szerencsére nekem sem volt még útszéli defektem, eddig kétszer cseréltem az elmúlt 10 évben kereket azt is mindig a ház előtt, mákomra!
Ha jó tudom ilyenkor a segítség pénzes és nem is kevés. És gondolod, hogy felmennek utánad a hegyekbe is? Feltéve ha van térerő! Statisztikák meg vevői felmérések alapján tényleg városi illetve közúti használatra kerülnek a kocsik. De akkor sem kellene elfelejteni azt a szűk kis vásárlói réteget aki tényleg ilyen célokra keres kocsit. Rengeteg olyan szabadtéri sport van ahol valóban ki kell menni a keményebb közegbe: pl: hegymászók, hegyi kerékpárosok, stb.
Egy ilyen túlélő csomag érdekes lehetne, de nem sokan használják ezeket a SUV-okat valódi terepen, az országúton pedig elég a defektszett, lassan 20 éve autózom, talán 2 defektünk volt, az is ilyen szettel javítható lett volna.
Első perctől kezdve nagyon "bejött" a kocsi. Belülről sokkal nagyobbnak tűnik mint a külső alapján az ember gondolná. Nekem egyetlen bajon van vele, hogy kicsinek találom a csomagtartót. Vagyis lehet választani: mankókerék és még kisebb az űrtartalom plusz ugrott a sík padlójú bővíthetőség vagy elfelejtem és maradok a defekt szettnél, ami szerintem sz@rt sem ér. Szerintem jópofa lett volna a japán SUV-hoz hasonlóan egy balra nyíló hátsó ajtó és rajta egy teljes értékű kerék. Azt is elképzelhetőnek tartatnám, hogy érdemes lenne csinálni egy "szafari edisont" egy kicsit offroad formában.
Tényleg egy aktív kirándulónak, akinek a semmi közepén egy éles szikla szétvágja a gumiját az mi a fenét tud csinálni?