Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Transitász Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1627

Sziasztok! Lenne egy érdekes elektromos panaszom, hátha mással is előfordult már. Mész nyugodtan a Berlingoval, majd egyszercsak a műszerek mutatója leesik, a világítás elmegy, minden megszűnik, de az autó megy tovább, semmi hiba, aztán mikor van kedve egyszercsak visszajön. Ezt álló helyzetben és menet közben is képes produkálni. Hol érdemes elkezdeni a hibakeresést? Lehetséges, hogy valami test hiba van? 

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1626

"A páncél alatti részhez elmondásuk szerint le kell venni az adagolót!"

 

Le lehet venni a helyén is. Persze az adagolót leszedve könnyebb, de én nem szeretek sokat pluszban szerelni. :-)

 

Előzmény: Gogol69 (1624)
benszus Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1625

Sziasztok!

 

2002-es 1.9 D berlingom a semmiből megállt alattam. Mindenféle előzmény nélkül. Annyit tudok elmondani, hogy miközben lefulladt szinte minden elkezdett világítani a műszerfalon, és az óramutatók is ugyanott maradtak. Ezután próbáltam beindítani, de nem sikerült. Ami érdekes, hogy az izzító visszajelző nem világít a műszerfalon. Vakarom a fejem, nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval? 

Gogol69 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1624

Szia!

 

Szerelők megnézték 2 napig volt náluk.

Tapasztaltak 1-2 dolgot de nem tudják mi van vele.

 Ők is azt vették észre amit mi is.

A motor alapjárata is néha el megy picit másképpen megy a motor és néha leállt.

 Elmondásuk szerint ez az adagoló nagyon kényes a levegőre.

Ezt már tapasztaltam én is. :-(

Egy párszor már le levegősödött.

 

A szerelő is a páncél alatti patront említette, vagy az odamenő kábel is lehet gond.

 Azt mondta, hogy lehet a gyújtáskapcsoló is akár rossz.

A páncél alatti részhez elmondásuk szerint le kell venni az adagolót!

Egyenlőre ennyi van vele.

Holnap világosban megnézem még egyszer.

Ha van 5let örülnék neki.

 

Köszi 

Előzmény: FeZ_ (1619)
Viragur1991 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1623

Szia!

Szerintem erre nem feltétlen lehet olyan választ adni ami téged meggyőz. Az a lényeg az autó kiválasztásánál/vásárlásánál hogy az állapot,igények,pénztárca találkozzon. 

Nem gondolom hogy sok rossz autó letezik a világon, csak ugye az elvárásoknak nem mindig megfelelően választanak az emberek.

Igazából a vélemények ebből alakulnak ki.

Nekem 1.9 D van, nagyon szeretjük!

Előzmény: a.k. (1602)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1622

Jó ez az internet, mert mindent félre lehet érteni. ;-)

Amit írtam, nem beszólás volt, hanem jelzés lett volna arra a kijelentésre, hogy szarok ezek a motorok. Mosolyogtam rajta, mert nem azok. A zárójelben levő részt meg csak azért írtam oda, hogy nehogy félre értsd, hogy nem az elírás miatt írtam. Mégis félreértetted, mert szerinted a helyesírás miatt volt a dolog.

Érzed a kettő vastag rész közötti különbséget ?

 

Én nem olvasok a neten ilyen minősítő oldalakat, tehát nem tudok olyan linket betenni, ahol leírják, hogy a 2,0 HDi miért is jó, de ha nagyon akarsz, akkor olyat valószínűleg találhatsz, ahol leírják, hogy az 1,6 HDi (és mint írtam kb. 2012-ig gyártott) miért is problémás. 

Én a szerelési tapasztalatokból indulok ki, az meg vastagon alátámasztja a korábbi kijelentéseimet.

Természetesen mindenhol előfordulhatnak hibák, és ha valaki kifog egy sz@rt, az neki 100%, és azt fogja leírni, hogy ez a motor egy vacak, nem azt, hogy az övé egy vacak.

Azonban ha a két mocit nézzük, 100 motorból az egyiknél van 1 hiba, a másiknál meg 30, akkor valószínűleg eldönthető, hogy melyik a jobb. 

Azt még hozzá kell tennem, hogy 1,6-osat is simán bevállalnám magamnak, ha újonnan tudnám megvenni. A használttal az a baj, hogy hiába hordja a tulaj lelkesen szakszervizbe is akár, az előírt dolgokra, már azzal is rengeteget rontanak az esélyeken. (pl. 30e-es olajcsere a 10e helyett, hogy milyen olaj menjen bele és mennyi ! , stb. stb)

 

 

Előzmény: a.k. (1621)
a.k. Creative Commons License 2017.09.29 0 0 1621

Én is jót mosolygok sokmindenen az életben elhiheted itt most azon egyből jött a beszólás de ezt nem lehetett kihagyni tudom rész. Szép volt gratulálok résen leszek mosmár a törlesztés végett... :D  De például egy link kellene nem hogy merre vannak megbízható infók ezekről(1 elég a sok közül). Annyi sok szeméttel(gyengébbek kedvéért megbízhatatlan információval, és külvárosi legendával) van tele a net szörnyű... Na mindegy akkor is egy francia marad... :) :D 

Ja és elnézést most is van helyesírási hibám például egy két (,) kimaradt és egyebek. Tudom ismét fel van dobva akkor a labda ez ilyen... :D :D :D 

Előzmény: FeZ_ (1620)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1620

"Tehát nem valami jó konstukció."

 

Ezen jót mosolyogtam. (és nem az elírás miatt! ;-), hanem a tartalom miatt) 

Cáfolni, győzködni nem akarok senkit, olvass utána, azután dönts belátásod szerint !

 

Előzmény: a.k. (1618)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1619

Nem kell rajz hozzá, mivel ha le van szedve a páncél (és vele az immo egység) akkor egyetlen kábel megy belőle a leállító mágnesre. Azt kell "figyelni", hogy megy-e rajta áram, amikor jár (vagy szeretnéd, hogy járjon) a motor.

A páncélon kívül meg nem tudod "figyelni", mivel a páncél alatt van az elektronika, az odamenő kábelen csak a kommunikáció megy, de azzal nem szokott gond lenni.

 

Előzmény: Gogol69 (1617)
a.k. Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1618

Te félre értetted szerintem a gyenge szót. Én arra értettem sok velük a propléma. Tehát nem valami jó konstukció. Ha ezt tudjátok cáfolni hogy igen is nincs gond velük én hiszek nektek persze... 

Előzmény: FeZ_ (1612)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1617

Szia!

Most éppen szerelőnél van!

Remélem meg is találják, nem csak a javítás árát kérik el!

 Bár van ott két csatlakozó is rá rögzítve nem tudom hová mennek.

 Eléggé körbe van pakolva mindennel.

,, leveszed az immo-t"

 Ilyennel még soha nem volt dolgom. Ipari elektronikákkal dolgozok az autókban nincsen gyakorlatom.

 Ezért inkább fizetek valakinek aki ért hozzá mint hogy még nagyobb kárt tegyek.

,,Kérdés, hogy milyen sűrűn csinálja a leállásokat ?"

Változó néha napi 3-5 alkalom néha párnapig semmi.

 (Igaz a kocsi használata is változó, nem mindig használjuk.)

,,direktbe kötve nem tudod leállítani a motort"

Ezt értem mivel diesel, ha kap anyagot megy!

 Ha a csatihoz hozzá férnék vagy tudnám az ér színét akkor tehetnék egy áram figyelést vagy egy lámpát ehhez.

 De nem tudom melyik az.

Valahol van esetleg egy Berlingo villamos rajz? 

 

Előzmény: FeZ_ (1616)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.28 0 0 1616

Házilag nehéz ügy.

Én rádugnám a diagot, hátha látszik, amikor sz@r.

A másik megoldás, hogy lefaragja az ember a páncélt, hogy hozzáférhető legyen a kis elektronika és a leállítómágnes. Amikor leáll, le kell venni a leállítómágnes kábelét és direktben adni neki +12V-ot. Ha úgy megy, akkor az elektronika vacakol. Persze ehez el kell érni azt a hibás állapotot, hogy ne csak egy pillanatra álljon le a gép.

A másik megoldás lehet még az, hogy leveszed az immo-t (félrerakod, leszigeteled a kábelét stb.) és direktbe adsz neki +12V-ot és úgy mész vele. Ha nem áll le, akkor az immo vacakol.

Kérdés, hogy milyen sűrűn csinálja a leállásokat ?

Ha csak hetente egyszer, akkor én még várnék vele, mert jó sokat kellene autókázni vele, hogy kiderüljön az igazság.

(arra figyelj, hogy direktbe kötve nem tudod leállítani a motort a gyújtáskapcsolóval csak az adagolón levő leállítókarral vagy ha leveszed a kábelt a mágnesről)

 

Előzmény: Gogol69 (1614)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1615

Sejtettem.

Pedig milyen jó lett volna. :-)

Menet közben néha kicsit jobban ment. Ez azért lehet, hogy össze függött vele nem? 

Előzmény: FeZ_ (1613)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1614

,,De persze biztosra kell menni."

 Hogyan, mit kell csinálni?

Előzmény: FeZ_ (1611)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1613

Gyengébb fékhatás lehet ettől, de a leállást nem hiszem.

 

Előzmény: Gogol69 (1609)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1612

A gyengét lehet, hogy úgy értették, hogy csak 90 LE. Ez igaz, bár a "gyenge" vagy gyengített motorok hosszú életűek amúgy, más típusoknál is. Egyébként meg meg lehet íratni nagyon jóra, értelmes áron. Persze jó helyre kell vinni ez ügyben.

 

 

Előzmény: a.k. (1610)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1611

Igen, ezen van immo, jobb oldalon a "páncél" alatt.

Na, az szokott ilyet produkálni, hogy egyszer csak leáll, vagy nem indul a gép.

De persze biztosra kell menni.

 

A Lucas adagolónál amúgy ha levegősödik, akkor fel szokott pörögni kicsit, azután áll le.

Persze előfordulhatnak kivételek, de ez a jellemző.

 

Előzmény: Gogol69 (1608)
a.k. Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1610

Én meg pont azt hallottam a 2.0 HDI szigorúan tilos megvenni annyira gyengére sikerült... Na ez így most marha jó akkor... :) 

Előzmény: FeZ_ (1606)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1609

Szia!

Még egy észrevétel a kocsinál.

 A szívócsonk alján van egy vékony gumi csöves leállás. Onnan tovább megy a vákuumos fékrásegítőhöz.

Az egyes cső majd leesett.

Itt biztos nem nagyon volt fék rásegítés!

 Talán ez volt a hiba egyik oka?

Itt a fékrásegítő.

Így oldottam meg, mert a cső rövid lett volna ha levágok belőle.

 

Előzmény: FeZ_ (1605)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1608

Szia!

 

Köszi hogy foglalkozol vele.

Hogy van immo nem tudom! :-(

 Küldök néhány képet hát ha neked mond valamit.

Köszi 

Gábor

Előzmény: FeZ_ (1605)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1607

Képek a szűrő beépítésről!

 

Ez pedig a régi szűrő: A bilincs el volt pattanva rajta.

 

Előzmény: Gogol69 (1601)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1606

"De úgy tudom hogy a régebbi motorral kevesebb baj van.

+ Olcsóbb javíttatni mert nincsen benne nagy nyomású rendszer."

 

Ez igaz is meg nem is.

Az 1,6 HDi mondjuk felejtős, de pl. a 2,0 HDi annyira jó, hogy szinte biztosan kevesebbet szív vele az ember, mint a régi diesel-ekkel, cserébe jobban megy és kevésbé érzékeny. (hacsak ki nem fogsz egy széttaposott házicipőt :-P )

Múltkor volt bent egy holland Partner, 2,0 HDi. 700e km volt benne, még eredeti, bontatlan motorral. :-)

Igaz, ez főleg pályán futott.

 

Előzmény: Gogol69 (1603)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1605

Levegősödéstől ritkán áll le úgy, mintha levennéd a gyújtást. (persze nem lehetetlen)

Nem ártana tudni milyen adagoló van rajta !?

Ezen kívül egy kép is segítene. Ha pl. van az adagolón immo, akkor annak a hibája is tud ilyet produkálni. (de csak találgatok egyelőre)

 

Előzmény: Gogol69 (1601)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1604

A Brlingoét konkrétan nem tudom, de amúgy általánosságban én kerülném az 1,6 HDi-t (ez kb. 2012-ig igaz), kivéve ha én lennék az első tulajdonosa.

 

Előzmény: a.k. (1602)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1603

Szia!

Túl sok tapasztalatom nincs + most éppen szívok vele.

 De úgy tudom hogy a régebbi motorral kevesebb baj van.

+ Olcsóbb javíttatni mert nincsen benne nagy nyomású rendszer.

   

Előzmény: a.k. (1602)
a.k. Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1602

Aha szóval akkor nem mond senki semmi a tratoságot illetően. Jólvan.... 

Előzmény: a.k. (1600)
Gogol69 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 1601

Sziasztok!

 

Agy 2000-s évjáratú 1,9D Berlingoval lenne egy problémám!

 Az autó menet közben minden előzmény nélkül néha leáll!

 Mintha lekapcsolnám kulccsal a gyújtást!

Egy tippet már kaptam hogy esetleg a szűrőháztól lelevegősödik.

 Ez elég valószínűnek tűnt mert a váz bilincse elvolt törve.

Most át lett alakítva egy vw üzemanyag szűrő és kézi pumpás megoldásra.

 Sokkal jobb lett! 

 Mentem 270 km hiba nélkül, utána ismét elkezdett leállni, pedig több mint félig van a tank.

 Csütörtökön viszem szerelőhöz, félek hogy nem találja meg ismét a hibát. :-(

 Szerintetek mi lehet a gond?

 Talán elektromos a hiba?

 

Köszönettel

Gábor

a.k. Creative Commons License 2017.09.23 0 0 1600

Helló!

 

Annyi kérdésem lenne a szakikhoz esetleg arról információt kaphatnék mennyire megbízhatóak, strapabíróak az 1,6HDI (90le) Berlingok? És ezzel a motorral szerelt 2 van valami tipushibája az 1 képest? 

szúrólámpa Creative Commons License 2017.09.20 0 0 1599

hallo.

1.6 hdi befecskendező leszorító tőcsavar ill. rögzítő anya meghúzási nyomatékait tudja valaki ?

előre is: kössz

lakóbuszfan Creative Commons License 2017.09.19 0 0 1598

köszi. itt az szerepel hogy konkáv, azaz domború, azaz nagyít. De fel is hívtam őket azt mondták csak ilyet gyártanak. Hihetetlen hogy egy normális tükröt nem lehet kapni a 15 éve gyártott autóhoz... Vagy csak nekem van a jobb oldali tükörrel ekkora problémám? :)

Előzmény: soryton (1597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!