Sziasztok! Lenne egy érdekes elektromos panaszom, hátha mással is előfordult már. Mész nyugodtan a Berlingoval, majd egyszercsak a műszerek mutatója leesik, a világítás elmegy, minden megszűnik, de az autó megy tovább, semmi hiba, aztán mikor van kedve egyszercsak visszajön. Ezt álló helyzetben és menet közben is képes produkálni. Hol érdemes elkezdeni a hibakeresést? Lehetséges, hogy valami test hiba van?
2002-es 1.9 D berlingom a semmiből megállt alattam. Mindenféle előzmény nélkül. Annyit tudok elmondani, hogy miközben lefulladt szinte minden elkezdett világítani a műszerfalon, és az óramutatók is ugyanott maradtak. Ezután próbáltam beindítani, de nem sikerült. Ami érdekes, hogy az izzító visszajelző nem világít a műszerfalon. Vakarom a fejem, nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?
Szerintem erre nem feltétlen lehet olyan választ adni ami téged meggyőz. Az a lényeg az autó kiválasztásánál/vásárlásánál hogy az állapot,igények,pénztárca találkozzon.
Nem gondolom hogy sok rossz autó letezik a világon, csak ugye az elvárásoknak nem mindig megfelelően választanak az emberek.
Jó ez az internet, mert mindent félre lehet érteni. ;-)
Amit írtam, nem beszólás volt, hanem jelzés lett volna arra a kijelentésre, hogy szarok ezek a motorok. Mosolyogtam rajta, mert nem azok. A zárójelben levő részt meg csak azért írtam oda, hogy nehogy félre értsd, hogy nem az elírás miatt írtam. Mégis félreértetted, mert szerinted a helyesírás miatt volt a dolog.
Érzed a kettő vastag rész közötti különbséget ?
Én nem olvasok a neten ilyen minősítő oldalakat, tehát nem tudok olyan linket betenni, ahol leírják, hogy a 2,0 HDi miért is jó, de ha nagyon akarsz, akkor olyat valószínűleg találhatsz, ahol leírják, hogy az 1,6 HDi (és mint írtam kb. 2012-ig gyártott) miért is problémás.
Én a szerelési tapasztalatokból indulok ki, az meg vastagon alátámasztja a korábbi kijelentéseimet.
Természetesen mindenhol előfordulhatnak hibák, és ha valaki kifog egy sz@rt, az neki 100%, és azt fogja leírni, hogy ez a motor egy vacak, nem azt, hogy az övé egy vacak.
Azonban ha a két mocit nézzük, 100 motorból az egyiknél van 1 hiba, a másiknál meg 30, akkor valószínűleg eldönthető, hogy melyik a jobb.
Azt még hozzá kell tennem, hogy 1,6-osat is simán bevállalnám magamnak, ha újonnan tudnám megvenni. A használttal az a baj, hogy hiába hordja a tulaj lelkesen szakszervizbe is akár, az előírt dolgokra, már azzal is rengeteget rontanak az esélyeken. (pl. 30e-es olajcsere a 10e helyett, hogy milyen olaj menjen bele és mennyi ! , stb. stb)
Én is jót mosolygok sokmindenen az életben elhiheted itt most azon egyből jött a beszólás de ezt nem lehetett kihagyni tudom rész. Szép volt gratulálok résen leszek mosmár a törlesztés végett... :D De például egy link kellene nem hogy merre vannak megbízható infók ezekről(1 elég a sok közül). Annyi sok szeméttel(gyengébbek kedvéért megbízhatatlan információval, és külvárosi legendával) van tele a net szörnyű... Na mindegy akkor is egy francia marad... :) :D
Ja és elnézést most is van helyesírási hibám például egy két (,) kimaradt és egyebek. Tudom ismét fel van dobva akkor a labda ez ilyen... :D :D :D
Nem kell rajz hozzá, mivel ha le van szedve a páncél (és vele az immo egység) akkor egyetlen kábel megy belőle a leállító mágnesre. Azt kell "figyelni", hogy megy-e rajta áram, amikor jár (vagy szeretnéd, hogy járjon) a motor.
A páncélon kívül meg nem tudod "figyelni", mivel a páncél alatt van az elektronika, az odamenő kábelen csak a kommunikáció megy, de azzal nem szokott gond lenni.
Te félre értetted szerintem a gyenge szót. Én arra értettem sok velük a propléma. Tehát nem valami jó konstukció. Ha ezt tudjátok cáfolni hogy igen is nincs gond velük én hiszek nektek persze...
A másik megoldás, hogy lefaragja az ember a páncélt, hogy hozzáférhető legyen a kis elektronika és a leállítómágnes. Amikor leáll, le kell venni a leállítómágnes kábelét és direktben adni neki +12V-ot. Ha úgy megy, akkor az elektronika vacakol. Persze ehez el kell érni azt a hibás állapotot, hogy ne csak egy pillanatra álljon le a gép.
A másik megoldás lehet még az, hogy leveszed az immo-t (félrerakod, leszigeteled a kábelét stb.) és direktbe adsz neki +12V-ot és úgy mész vele. Ha nem áll le, akkor az immo vacakol.
Kérdés, hogy milyen sűrűn csinálja a leállásokat ?
Ha csak hetente egyszer, akkor én még várnék vele, mert jó sokat kellene autókázni vele, hogy kiderüljön az igazság.
(arra figyelj, hogy direktbe kötve nem tudod leállítani a motort a gyújtáskapcsolóval csak az adagolón levő leállítókarral vagy ha leveszed a kábelt a mágnesről)
A gyengét lehet, hogy úgy értették, hogy csak 90 LE. Ez igaz, bár a "gyenge" vagy gyengített motorok hosszú életűek amúgy, más típusoknál is. Egyébként meg meg lehet íratni nagyon jóra, értelmes áron. Persze jó helyre kell vinni ez ügyben.
"De úgy tudom hogy a régebbi motorral kevesebb baj van.
+ Olcsóbb javíttatni mert nincsen benne nagy nyomású rendszer."
Ez igaz is meg nem is.
Az 1,6 HDi mondjuk felejtős, de pl. a 2,0 HDi annyira jó, hogy szinte biztosan kevesebbet szív vele az ember, mint a régi diesel-ekkel, cserébe jobban megy és kevésbé érzékeny. (hacsak ki nem fogsz egy széttaposott házicipőt :-P )
Múltkor volt bent egy holland Partner, 2,0 HDi. 700e km volt benne, még eredeti, bontatlan motorral. :-)
Annyi kérdésem lenne a szakikhoz esetleg arról információt kaphatnék mennyire megbízhatóak, strapabíróak az 1,6HDI (90le) Berlingok? És ezzel a motorral szerelt 2 van valami tipushibája az 1 képest?
köszi. itt az szerepel hogy konkáv, azaz domború, azaz nagyít. De fel is hívtam őket azt mondták csak ilyet gyártanak. Hihetetlen hogy egy normális tükröt nem lehet kapni a 15 éve gyártott autóhoz... Vagy csak nekem van a jobb oldali tükörrel ekkora problémám? :)