Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

norinco Creative Commons License 2017.08.02 0 1 15337
Előzmény: fiest (15322)
Ken_Block Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15336

Jó a vakolás is, csak ne olyan anyagból tegyél alá. 2000km kb, s ki fog lyukadni. Valami vaskosabb anyagból, 0,5-ös lemez, vagy lehet 1-es is nyugodtan.

Előzmény: pioneer25 (15335)
pioneer25 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15335

Üdv. Levakoltam az egr szelepet ahogy a YouTube -on láttam sörösdobozból vágott tömítéssel és megszünt a rángatás, de egyébként 30000 hozzá egy új egr szelep.

Előzmény: fiest (15329)
fiest Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15334

a ködlámpának elméletileg az a szerepe hogy mimnél alulról világítsa meg az utat hogy rá láss a fényre ill arra amit megvilágít mig a fent elhelyezkedő tompítottal majdnem párhuzamosan látni igy csak fehérség van. Annak idején mikor még 100-as skodám volt és warbim akkor ott sokszor próbáltam. persze ott is lehetett a helyzetjelzőnél is kapcsolni. mert úgy tényleg jobb a hatásfoka.

Előzmény: zorko (15333)
zorko Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15333

Ugy emlékszem anno azt tanították a kresz vizsgaanyagban, hogy a kodlampak csak a tompított fénnyel egyutt hasznalhatok. A gyakorlatban ez kicsit másképp van (eddigi autokon, amiket vezettem), az elsőket a helyzetjelzok mellett is be lehet kapcsolni, de magukban nem. A refire valoszinu kikapcsolnak, ezt megnézem ma. :) Ennek amugy nem sok értelmét latom, a reflektor olyan eros feny, hogy mellette kb. tok mindegy, hogy a ködlámpa be van-e kapcsolva vagy nincs... Az elsőt es a hatsot viszont biztos hogy kulon kell tudni kapcsolni, minden autón igy volt gyárilag, amit valaha vezettem.

 

Mas kerdes, mi motivált az első kodlampara? A hatsot hasznosnak tartom, az elsővel variáltam mar valódi kodben, ugy vettem eszre, hogy nagyjabol semmi haszna.... :)

Előzmény: fiest (15323)
juve1971 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15332

Szia. Az 1,2 es Kaller ban, tényleg nincs alapjárati motor, külön!!!!   Pillangó szelepház takaritás.... stb. Ienekkel próbálkozz.  Páromnak 1,2 se van. :)  Nekem 1,4 8v.  

Előzmény: fiest (15331)
fiest Creative Commons License 2017.08.01 0 0 15331

azt mondják az 1.2 esben nincs alapjárati léptetőmotor.

 igaz ez?

 még a matizban is volt.

Ken_Block Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15330

Személyes vélemény, de egy tapló az összes, jogsit elvenném, az autó meg egy szigorított vizsga, kétszerese árban a simának, ha bukik akkor ott a helyrehozás költsége is.
Nem tudom, én nem értem se a ködlámpát, se esőlámpát, se a menetfényt. Kötözgeti boldog boldogtalan, télen villogok mindenkire a záró miatt is, meg a fény miatt is, villognak, dudálnak, húzgálják a kormányt, de akkor sem kapcsolja le, hát " apa, tél van, esik a hó, köd is van, nehogymá' lekapcsold, nem látunk".

 

Előzmény: Törölt nick (15327)
fiest Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15329

sajnos nekem is van ez a jelenség. kiváncsi vagyok a léptető motor a hibás-e?

az 1.2-es 2004-es be hol van mert hogy nem igazán találtam . a gogle nem a barátom mert még fiat motort is  ad a kérdésre miszerint  Daewoo kalos 1.2 alapjárati léptető motor.

Előzmény: pioneer25 (15324)
fiest Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15328

A ködlámpát az auchan-ban vettem nagyon olcón..

 sajnos sok mindenben nem az amire gondoltam  de méretre egész jó egy lapos kis darab ami a rácsba épp befér  így nem kell kivágnom csak a rács egy részét,lökhárítót nem.  küldök képet holnap.

 

Előzmény: Törölt nick (15325)
Ken_Block Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15326

Ködzáróra nem kötheted rá, ugyanis van lehetőség mikor csak a záró kellene, az első meg nem. Büntethetnek is érte, meg valószínűleg a felmenők sokat lesznek emlegetve. Többek közt én is szoktam őket emlegetni az okosan szerelő, és vagy használó tudorokra.

Valami egyéb kapcsoló kell sajnos, esztétikusan elrakva esetleg, relézve, hogy helyzet-és tompítottal működjön, refire meg kapcsoljon le.

Előzmény: fiest (15323)
pioneer25 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15324

Üdv a segítségetekre lenne szükségem van egy chevrolet aveóm 2006-os 1,2l-es és ha tartom a gázt pl 50-el megyek lakott területen, rángat és sokszor ha elkezdem nyomni neki megtorpan.A műszerfalon semmilyen lámpa nem világít és hibakód olvasóval sem ír hibát sehol a gyertyák is újak benne,barátok szerint egr szelep hiba de feleslegesen nem akarok pénzt kiadni érte ha esetleg nem egr szelep a bűnös.Volt valakinek ilyesmi hibája és mi lehet a megoldás?Előre is köszi.

fiest Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15323

a nem gyári ködlámpa mellett döntöttem. megvettem már csak beépiteni kell és bekötni. hol érdemes csatlakozni?  a hátsó ködlámpa kapcsolóra érdemes rákötni?

gondoltam egy mozdulattal egyszerre kapcsolnám az elsőt és a hátsót.

fiest Creative Commons License 2017.07.31 0 0 15322

Üdv! gyári  szerviz dvd-t honnan tudnék szerezni vagy letölteni?

 

zorko Creative Commons License 2017.07.29 0 0 15321

Del-Pesten tudtok lelkiismeretes, hozzáértő szervizt/szerelot ajánlani? Persze valami gazdaságos árakkal dolgozó emberre gondolok. :)

Az Opel/Chevrolet Hegedust ismeri valaki? (Erzsebeten. A Torontal utcánál van, ha jol emlékszem.)

Köszönöm!

zorko Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15320

A vizhofokra nem akartam okoskodni - ezert is akarok szerlovel beszelni -, de a 85 fok nem keves? Amennyire tudom 90 szokott lenni altalaban... (persze nyilvan szamit, hogy hol van a meresi pont, de akkor is... :)

Előzmény: XGZYD (15318)
gyasza Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15319

Hello!

 

Pollenszuro nelkul a szaraz falevelek ellen nalam mar 13 eve jo szolgalatot tesz 1-1 szunyoghalo csik, ami kivulrol kerult felhelyezesre a szelvedo elotti legbeomlo jaratra :)

 

Azota kevessebbet tusszentek a pollenszezonban :D 

Előzmény: XGZYD (15316)
XGZYD Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15318

A vízhőfokra elfelejtettem válaszolni, megnéztem, gyorsan bemelegszik és szépen tartja a 85 °C-ot, köszönöm a tippet!

Előzmény: wector81 (15312)
zorko Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15317

Sziasztok! Régen jártam itt, én írtam az Opel termosztátról. Pontosan ezzel a gonddal küszködtem legalább 8 évig, nagyon sok benzinembe került. Másfél éve van benne az Opel termi, a tavalyi forró nyarat simán bírta, pedig féltünk hogy nehogy megfőzze a hengerfejet, de szilárdan fél állásban maradt a mutató. Mínusz 8-ban utaztam vele a minap, a korábbi 15-20 km "bemelegedési" táv helyett 5 km alatt fél állásba ment a hőmérséklet és jó idő van, a fogyasztás csökkenésről pedig már írtam. Nagyon valószínű, hogy lehetett valami széria hiba a gyári termosztátoknál, pontosan a teljes zárási és nyitási pontok közötti karakterisztikában. Sokan panaszkodtak a fogyasztásra és a téli hidegre, de volt ismerős akinél semmi ilyen gond nem volt.

 

Hát itt kimaradt most úgy bő másfél év, nem jártam azóta erre, de köszi a választ. :)

 

Többieknek: ezen a környéken beszélgettünk a vízhőfokokról, termosztátokról, stevegel 92 fokos Opel termosztátra cserélte az övét. (Nekem a kisebbik motorral szerelt az autó, abba azt hiszem Suzuki termosztát kell. Beszélek majd egy szerelővel. :-))

Előzmény: stevegel (13540)
XGZYD Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15316

Köszönöm a válaszokat, nem gondoltam, hogy ilyen hamar, és ilyen sok hozzászólás érkezik!

 

Sajnos nincs meg az autó kézikönyve, használtan vettem, azt nem adták vele.

A gyertyák, kábelek eszembe sem jutottak, köszönöm!

 

A váltóolajcserénk van valami trükkje? Ha jól látom, olyan komolyan gondolták az élettartam garanciát, hogy nincs leeresztő csavar (vagy csak én nem találom).

 

Sajnos pollenszűrőm nincs, jól tudom, hogy azt csak a klímásokba szereltek? Esetleg van rá mód, hogy bontóból szerezzek egy pollenszűrős házat, és beleapplikáljam? (Felettébb zavaró a szellőzőn keresztül az arcomba érkező száraz falevél)

 

Az alacsony üzemanyagszint jelzőt próbálgattam egyszer, megtett út és átlagfogyasztás alapján kifogyasztottam a tankot amennyire csak mertem, de nem kapcsolt be a lámpa. Végül azt hiszem 43 litert tankoltam rá, szóval valami nem működik. Arra gondoltam, hogy esetleg a kábelkötegben is lehet a hiba, ezért érdekelne, hogy mit mivel kellene összekötni a felvillantásához. Ha tényleg az érzékelő rossz, akkor hagyom, annyira nem zavaró, de a vezetékhibát mindenképpen megkeresném, ha az a gond.

 

Még egyszer köszönöm a válaszokat!

Előzmény: fiest (15314)
nord Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15315

Na, pontosan így! Csak én már tegnap este lusta voltam lemenni a garázsba. :)

Előzmény: fiest (15314)
fiest Creative Commons License 2017.07.28 0 0 15314

Egyébként ha meg van a kocsihoz adott kezelési kézikönyv, vagy a garanciafüzetben annak a hátulján benne van az olaj minősége, és mikor mit kell cserélni.
4 év vagy 60.000 km:
szíjjak ellenőrzése, (előző évben vagy 45.000 km vagy 3 évnél cserés volt)
olaj, olajszűrő csere
hűtő ellenőrzése, folyadék ellenőrzése (45.000 km-nél vagy 3 évnél cserélni kellet)
üzemanyagszűrő csere
légszűrő ellenőrzése (45.000 km-nél vagy 3 évnél volt csere)
gyertya csere
gyertya kábelt 90.000 km-ént kell cserélni
ha van pollenszűrő az is cserés
fék és váltóolaj csere
olaj: SAE 5W-30 (-30-30 fokig), vagy 10W-30 (-20-30 fokig) 3.3 liter
hűtőfolyadék: Dex-cool 4.2 liter
váltó olaj: SAE 75W-85 2.1 liter
fékfolyadék: DOT 3 vagy 4 0.5 liter
szervó olaj: DEXRON II D 1.1 liter
gyertya: BPR5EY-11 hézag 1~1.1
Mind ez a gyár által ajánlott minőség, és mind ez 1.2 motor esetén! Olajnál a fenti értékeket kell figyelembe venni!

 

gondolom ez az 1.4-esre is igaz.

 a váltóról valahol  azt irja  állitólag a gyári üzemeltetési hogy 30 000 km után olaj csere . ezt nagyon kevésnek találom. de én (mivel semmit nem tudok az én 1.2-es 210e futott autóm előéletéről igy az elsők között lecseréltem a váltóból az olajat.

nord Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15313

Vezérműszíj 60e km.

Előzmény: wector81 (15312)
wector81 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15312

Ha fent vagy fosbukon, a Daewoo-Chevrolet csoportban ilyen kérdésekre záporoznak a válaszok.

F14S3  1.4 8V motornak a csereperiódusai ha jól emlékszem ékszíj, vezérműszíj, hozzá a görgők és vízpumpa 90e km vagy 10 év. Olaj és olajszűrő 10 max 15e km (olajfüggő), légszűrő 30e km (közte az olajcseréknél kifújni), pollenszűrő ha van minden tavasszal. Benzin szűrőt érdemes kicserélni mikor a vezérlést is cseréled. Váltó olaj papíron életfogytig, de 100ezrenként érdemes cserélni, nem tétel. Fékfolyadék hivatalosan 30e km, de vezetési stílus függő a dolog, 60e-ig nyugodtan kihúzható. Kormányszervó olaja szintén életfogytig. Hűtőfolyadék 3 évente csere.

 

Üzemanyag lámpa 7 liternél gyullad, a maradék 100km-re elég kb.

 

Vízhőfok mutató mindegy hol áll, ha OBD-n üzemmelegen 85°C-ot látsz, minden rendben. Nekem speciel pont középre áll be, legyen bármilyen évszak.

Előzmény: XGZYD (15308)
zorko Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15311

Ugy emlékszem talán 2015-2016 telen jott ez elő, tobben is jártak hasonlo cipőben. Tipushibanak talan nem mondható, de lényegében tobbeknel is egyszeruen nem a megfelelő homersekletnel nyitott a termosztát, s igy egyszeruen mas hőmérsékletre állította be a motort. Volt akinek valami Opel termosztatra cserélték, es egybol jo lett, utana kevesebbet is fogyasztott. Volt aki akkoriban készült megnezetni/cserélni, de ennek sajnos nem tudom mar mi lett a vege...

Viszont engem is erdekelne, most megyek szabadságra, lenne ra ido/alkalom, hogy megcsinaltassam. :)

fiest Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15310

az üzemanyag lámpa akkor gyullad ki mikor még 50-80 km tud megtenni a kocsi. én akkor szoktam nullázni így nem érhet meglepetés.

 De sajnos ez nekem sem működik. ellenőrzése már nem emlékszem  de azt tudom sehova nem kell vinni semmilyen jelet, a csatlakozót lehúzva  egy az ott lévő vezetéket összekötni a másikkal valamelyik barnát ha jól emlékszem. akkor a műszerfalon világítania kell. 

szerintem az 1.4 esre is kb az vonatkozik mint a többire csere periódusban. 

Ha jól emlékszem a vizmérő ha eléri a feles vonalat már kapcsol a nagy venti.(de ezt megnézem hétvégén biztosra)

 

Előzmény: XGZYD (15308)
zorko Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15309

Az alacsony uzemanyagszintet jelző lampahoz egy kis info:

Nekem meg sosem gyulladt ki, de a feleségem (ő használja a kocsit) azt mondja, neki ki szokott neha gyulladni, amikor mar nagyon kell tankolni. :)

Amikor nalam jott ki a tankolás, annyira alacsonyan volt mar a mutató, hogy nem mertem tovabb kockáztatni, de a kigyulladas ez alapjan bátorság kérdése is... :)

Előzmény: XGZYD (15308)
XGZYD Creative Commons License 2017.07.27 0 0 15308

Sziasztok!

 

Áttekertem nagyjából a fórumot, de nem találtam konkrét választ a kérdésemre.

2004-es 1.4-es Kalos-hoz (F14S3) keresek információt csereperiódusokkal kapcsolatban (olaj, szíjak, szűrők). Az újabb (2014) Chevrolet Aveo-hoz találtam, de azt hiszem az nem ez a motor.

 

Az előző kérdésekhez pedig:

Az alacsony üzemanyagszintet jelző figyelmeztető lámpa nálam sem működik, az izzót néztem, az jó. Hogyan tudnám ellenőrizni, hogy tényleg az érzékelő hibás-e? Gondoltam lehúzom a csatlakozót a pumpáról, és jelet adok a megfelelő érintkezőre. De melyik érintkezőre, és milyen jelet kell adnom?

 

A vízhőfok mutató nálam is a középvonal alatt egy jó mutatószélességnyivel áll be. Arra gondoltam, hogy ez a műszer hibája lehet, mert ezt mindig stabilan tartja. Ha ránézek OBD olvasóval, milyen hőfokot kell látnom?


Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

fiest Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15307

irtam e-mailt. ha jól csináltam megkapod.

Előzmény: Atti6909 (15306)
Atti6909 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 15306

Sok apróság,hosszú lista lenne. Egyszerűbb írtok mire van szükség.

Előzmény: fiest (15305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!