Az én értelmezésemben vasútbarát az, aki a vasútvonalak megmentését, felújítását szeretné elérni.
Még akkor is, ha semmi értelme nincs (pl. Kisszénás-Kondoros)? Ezek szerint aki vasútbarát, az alapból nem is gondolkodhat értelmesen? Szerintem nem így van...
Az én értelmezésemben vasútbarát az, aki a vasútvonalak megmentését, felújítását szeretné elérni. Aki tízmillió emberrel takarózva tapsikol a bezárásukért az valami más...
Vannak páran ottan, akiknek ez Vona a dolguk, s ezért kapnak fizetést !!
/ a dolguk nem az újra indítást takarja, hanem a lehetőségek tisztázását.., de pl. Kk. örzésért, már 16 hónapja fizetnek havi több millát !!! S több fórumon, több nagyqtya, másfél éve, csak himel - hámol ! /.
Tudom hogyan gondoltad. Tanyasi aszfaltutak rozzant buszokkal számtalan helyen vannak az országban, MÁV kisvasút viszont csak ez a kettő, tehát rá kéne szánni azt a 486 Ft-ot. Nyilván nem kiküldeni mindenkinek egy sárga csekket hanem valami kerekítési százalékként hozzácsapni a beszedett adóhoz, észre sem vennék. Na jó, legyen 500 és akkor a fejenként 14 Ft lehet a vasutak újraindítását elintéző politikusé:)
tegyük fel, hogy tőled 300 km-re van egy aszfaltút, ami pár tanyát érint, és ezen az úton egy ötven éves rozzant busz jár, úgy, hogy közben minden falut el lehet érni gyorsabban, kényelmesebben vonattal is.
ennek a buszközlekedésnek a fenntartása évente 486.- forintodba kerülne. adnád szívesen? :-)
Nem, a véleményemben nyoma sem volt érzelemnek. Azt mondtam, hogy ennyi utasért nem szabad fenntartani vasútvonalat, főleg nem annyiért, amennyiért a MÁV teszi. Attól még szeretem a kisvasutakat :-)
Ha jól emlékszem amikor a nyíri és kecskeméti kisvasutak újraindítását szorgalmaztam teljesen a 2009 dec előtti formában, akkor te is a nem szeretők között voltál. De lehet hogy tévedek akkor bocs.
Mondasz valamit, talán lehetne forgalomnövelő egy ilyen csoportos kedvezmény. Persze csak akkor ha mondjuk reklámoznák, tudnának róla az utasok. Persze nem elég mindjárt előjön a normális menetrend kérdése is.
Ha egész nap egy 500-asért utazhatsz, akkor majd lesz rajtuk akkora forgalom... :)
Bocs, ezt le kellett csapni.
Amúgy itt is lehetne olyan, mint a Schönes Wochenende vagy az Einfach Raus!
Magyar árakra átkalkulálva 3000 forint körül kéne adni egy napijegyet. Személy és sebesvonatra lenne érvényes, és egy országrészben vagy régióban. (2-3 megye)
Persze csak hétvégén, és itt is 5 személyre lehetne érvényes. (A gyerek lehet fél személynek is számíthat.)
Kipróbáltam a "mű" vicinálist. Nagyon jó! Minden megállásnál más tájegységbe lehet jutni, így a Skanzen olyan mintha az országban utazgatnál közöttük. A vonatjegy 500 Ft, ezért egész nap bármennyit lehet vonatozni.
Nem lenne baj ha az igazi vicinálisokon is ekkora lenne a kihasználtság.
Tatabánya és a Bokodi elágazás között az előbb említett dácsiás favonat jár heti háromszor, a vonal túlsó végén pedig Pápáról mennek ki Franciavágásra, oda is fát visznek.