Nem fogod elhinni! Vot papír és ceruza. Így felírtam. Mindent írtam ezért mindig nállam volt az íróeszköz. Minden villamoson ha utazok felírom a számát és az időpontot. Szinte minden járművön utaztam,de még így is van amin nem.
1977. 12. 28. 11óra 10 perc. A régi járművek ekkor még üzem kész állapotban voltak. Sok év telt el mig ráraktak egy fekete nejlont,de a szél lefújta rövid időn belül.
Lehet, hogy kacsa, de én olvastam valahol, hogy egy darabig még a 33+43-as is megmaradt muzeális célból, de nem sokkal később a "rossz állapota" miatt ócskavas lett...
Sajnos csak a 30, 40, 50(*)-es pályaszámú sárgák maradtak meg, valamint a 72, 75, 77-es lórék. Közülük a 77-est valamikor a 80-as években tüntették el.
Csak az Osztrákról amikor átadták. A kocsiszinben meg a rohadó egy járműről. A többi nem tudom hova tünt. Talán a helyszinen szétvágták. Van videóm is.
Sziasztok. Új tag vagyok,de a 70-es évektől fotózom a tömegközlekedési járműveket. Pár hónapja ment a sprektrum TV-ben a vonatozás Svájcban címú műsor. Abban láttam 3 másodpercre feltünni egy régi szerelvényt ami megegyezzik a 30 40 -es pályaszámú szerelvénnyel. Lehet,hogy még használják Svájcban? Ki tud róla többet?
Minek szerelték fel a hangszórókat a megállókban, ha soha nem használják? Ma pl. délelőtt negyed kilencig nem közlekedett a fogaskerekű kidőlt fa miatt, de ilyenkor miért nem tudják ezt bemondani a hangosbemondón keresztül??
Ma is beigazolódott, hogy szükség van a fogasra. Reggel baleset miatt csak a 21, 90-es buszok közlekedtek Svábhegy és Normafa, ill. Svábhegy és Csillebérc között. Természetesen a buszozóknak nem volt más lehetőségük, mint hogy a fogast használják. Szerencsére a fogason tájékoztatta az utasokat a kialakult helyzetről a járművezető, a buszmegállókban (a Svábhegyen kívül) annál kevésbé voltak informálva az utasok. Ekkora forgalom reggel völgymenetben a fogason szerintem még nem volt ezelőtt.
"Sajnos bárrmi megtörténhet, már semmi nem egyszerű és világos"
Rongyosra püfölhetem én a billentyűzetemet, ha a tájékozatlanság és a depressziv sápítozás legyőzi az erőfeszítéseket.
Leírjam mégegyszer?
Leírom:
Szó sincs a Fogas megszüntetéséről, szó sincs egy, a pályáját lefedő aszfaltcsíkon történő buszközlekedésről. Ezt valamikor a 60-as, 70-es években agyalta ki valami őrült, azóta néhány akkortájt szocializálódott szak(?)ember előveszi és fertőzi ezzel az őrültséggel az elméket.
Aztán valahogy mindig talál értő fület a hülyeségekre... :-(
természetesen nem úgy! a 21 nem érinti mindegyik megállót közvetlenül! ha jól tudom van olyan megálló amit közúton nemigen lehet megközelíteni (nem tudom meik ezért nem írom) de ha megszüntetnék nyilván csinálnának olyan járatot ami az összes megállót érinti amit közúton meg lehet közelíteni! Sajnos bárrmi megtörténhet, már semmi nem egyszerű és világos
Hááát... gyakorlatban felfele 5-6 perc, lefele 3-4 perc volt a menetidő. Fogassal mindez 3-3 perc.
21F ...
őrület, hogy egyáltalán ötletként felmerülhet egyesekben. Aki egy picit is ismeri a vonalvezetést, tudhatja, hogy max. 1 nyomvonallal, kitérőkkel lenne megoldható a közlekedése. Mondd, hogy ragadhat le valaki a 70-es évek elejének szemléleténél 2008-ban????
Emélktábla:
volt szerencsém részt venni az avatásán. Somodi Laci Vezérigazgató-helyettes Úr beszéde után nagyon tartalmas, izgalmas és érdekes beszélgetés vette kezdetét a konferenciateremben, amely témavezetője Gróh László, volt Üzemvezető Úr vala. Megrendítő volt újra átélnem szavai által a 87-es esztendő januárját...
Pótlás ideje alatt sokkal gyorsabban megtette a távot a busz Széchenyi-hegy és Svábhegy között és ráadásul ott tesz le, ahol a 21-es is megáll, tehát kényelmesebb az átszállás.