Mondjuk egy ilyen mozgással már kiegyeznék: http://produktdbimages0.slashcam.de/camcorder-testergebnisse_testbilder_testbild_1200_lux_168.jpg Szerintem csak a stabilizátor zavarhatott be. Amúgy tényleg 50i a felvétel, most láttam a camcorder infón.
- nekem gyanus, nem szoktak 50p-t hasznalni, max 25p-t. - ha az 50-ben biztos vagy akkor az 50i. - tovabba a "1920x1080/50P kimenet" inkabb a kamera video kimeneti formatumara utal mintsem a felvetelkor tarolt video parameterre.
Eddig még sehol sem találtam a felvétel módjáról adatot, csak azt, hogy 1080p, így hirdetik. HD Gigabrid Premium II áramkör Folyamatos felvétel, Szuper LoLux, háttérvilágítású CMOS érzékelővel, Továbbfejlesztett képstabilizátor, Time-Lapse felvétel, Auto felvétel 1920x1080/50P kimenet
- hozzaszolasod mgejelenik de kesve, index sz@rakodik :( - attol, hogy a cmos-od progressiv, a letarolt video meg lehet valtottsoros. - kerdes milyen modban vesz fel a kamera? 25i? 50i? 25p? - a razkodascsokkento nem recez, inkabb elmos, es felbontas, reszletesseg csokkento hatasa van (ha elektronikus, az optikus alapuak kicsivel jobbak, de ott is csokken a reszletezettsege a kepnek.)
Rendben, felteszem mondjuk ezt, de van valami rossz érzésem, hogy talán én vagyok a nagyon hülye, mert most nézegetem a rázkódásmentesítést és abban kétféle van, én pedig az erősebbet állítottam be. Lehet hogy ilyen állandóan követő felvételnél egyáltalán nem kellett volna beállítani, mert ez digitális rázkódáscsökkentés és attól is lehet ilyesmi talán. Azt viszont nem magyarázza meg, hogy most miért lesz a felvétel interlace-es, ha a cmos progresszív. Szóval felteszek egy rövid felvételt, az eredetit és priviben elküldöm a linket.
Amúgy a video adatai: Képrögzítő eszköz GZ-HM335 1/4" 3 320 000 képpont (progresszív CMOS) Felvétel minősége: UXP 1920 x 1080 képpont Átlag kb. 24 Mbps. Viszont mikor behúzom a projektablakba a videót, azt interlace-nek látja.
- sport, nagyobb shutter speed, igy kevesebb feny jut be, szikrazo napsutesben meg elmegy, de gyengebb helyen mar problema.. - a recenek mas lehet az oka tuti.
Tulajdonképpen azért kérdeztem, mert nemt tudom, hogy a link, amit most beszúrok miért ennyire interlace-es. A kamer új, próbálkoztam vele és csak most látom, hogy a szárnyból kettő is van egymás felett. Igaz van a gépen sport beállítás, amikor állítólag minden képen élesen rögzít minden mozgást, de akkor meg nem lesz túl zavaró az élesség? Most ezt fogom kipróbálni, mert ha ez volt a probléma, akkor hagyom mindig sport beállításon és kész. Bár nem tudom, mert az meg gondolom nagyon rövid záridőt használ és akkor meg az élességgel lesz baj. http://docler.hu/video/293710
Milyen programmal tudom megnézni, hogy egy mts fájlban, amelyik interlace-es, melyik van előbb, az upper vagy a lower? Okozhat a rossz választás olyan hatást, hogy nagyobbnak látszik az interlace a monitoron? Például két kontúr gyorsabb mozgásnál.
Egyre jobban elmerülve a témában lassacskán kezd kitisztázódni minden talán. Morthond: külön köszönet, hogy a kérdéseimet sorban megválaszoltad.Persze még nincs vége sajnos…
Mondhatni arra jutottam, hogy akkor a jövőben valamelyik HD memóriakártyás kamerában kéne gondolkoznom. Az említett gépek közül nem tudom van e valakinek tapasztalata, illetve véleménye tehát esetleg:
- Canon Legria HF M36
- Sony HDR-CX305
Illetve ebben a kategóriában tud e valaki ezeknél jobbat ajánlani netán?
Számora fontos, hogy az akkumulátorok is bírják a strapát. A leírásokban látom, hogy ezen készülékek a hozzájuk adott aksival kb. másfél-két órát képesek üzemelni. De inkább kevesebb az talán. Mindegy. Lehet kapni tartalék aksit. De tudja valaki, hogy azoknak mennyi az üzemideje?
Például a Sony NP-FV70 tartozák aksié nagyjából mennyi (a géphez NP-FV50-et adnak ha nem tévedek)? És a Canonhoz kapható BP-808, vagy BP-819, vagy BP-827 aksiké?
Talán a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás 1 pár 10e Ft-ért kapható MÉDIA LEJÁTSZÓ (ami ismeri a nagyfelbontásu codeceket is).Én pl a szerkesztés után ".mpg" formátumba mentem el a videót. (1920x1080 mpg2 lehetőleg 25Mb/s) Így adatként írom ki DVDre.(csak tárolás szempontjából) de az asztali blue-ray lejátszók így is le tudják játszani! (sajnos a formátum nem kompatibilis a dvd vel így az asztali dvd-k nem tudják lejátszani, ezért jó a média lejátszó) A média lejátszóra csatlakoztatunk 1 usb-s winyót amiről amúgy a dvd-röl leszedett filmeket is megtudunk nézni. Persze némi hátrány, hogy így 1 szimpla dvd-re kb 22 perc 1 dupla rétegűre 44 perc videó fér el.
Mint tudjuk, minden relatív :) Biztos, hogy kamerája válogatja, hogy melyik milyen minőségben konvertálja le az anyagot. Egy biztos, hogy a korábbi Digital8-as után ez még így is nagyságrendekkel jobb minőségű filmet eredményez DVD-re írva. Persze, ha a kamerát rádugom a TV-re, akkor lélegzetelállító a HD felvétel, azzal nem is szabad összehasonlítani. Így viszont megszerkesztve lehet mutogatni a kész filmet. Sokat agyaltam, hogy hogy lenne jó megoldani, de így, hogy a szalagon ott az eredeti HD felvétel, nem izgatom magam tovább. Max. x év múlva nekiállok HD-ben újra szerkeszteni és így mégegyszer lesz alkalmam örülni a kész filmnek :))))
Egyébként egy HD filmet csak blue ray-re lehet kiírni? A sima DVD nem hozza a HD minőséget? Mert akkor még blue ray cuccos is kellene....
Én meg úgy vettem észre, hogy a beépített memória olcsóbb, mint egy normális kártya. Mert a kártya bizony drága, ha minőségi. Volt már, hogy valaki úgy járt, vett egy noname vagy ilyesmi kártyát és aztán a felét nem tudta visszaolvasni. Szerintem itt nem érdemes spórolni. Van olyan kártya, amire 10 év garancia van és annak biztos, hogy annyi is az írási sebesége, amit ígérnek, nem fog kockásodni a felvétel.
Emberi számítás szerint nem kellene különbségnek lenni. A gyártói előírás a kamerákra általában Class4 (4MB/s). A boltokban Class6 kártyák vannak tömegével. Nekem ugyan van kedvenc márkám, de valószínű, hogy az összes nem névtelen gagyi megfelel.
Van jelentősége a memóriakártya sebességének? Ha a 25Mbit/s-es felvételt 4-6-8Mb/s írási sebességű kártyára mentem van tapasztalható különbség indításkor, leálláskor?
Az MPEG4 egy sok mindenre kiterjedő szabvány. A H.264 ennek egy része, ami a videótömörítésre vonatkozik. Az AVCHD a H.264 egy alkalmazása HD felbontású videóra.
(Ezt majd valaki kijavítja, aki jobban tudja.)
2. Mekkora helyet foglal akkor körülbelül 1 órányi AVCHD felvétel?
Ha 25 MBit/s-re van állítva a kamera, akkor 1 mp 25/8=3,125 MB. Tehát akkor 1 óra 3600*3,125=11250 MB, azaz 11,25 GB. 16 GB-os kártya megteszi, arra kb 85 perc fér fel egyben.
3. Ezek a memóriakártyás HD kamerák ugyancsak minden egyes megkezdett és leállitott külön fájlként mentenek?
igen. Bár ez tökmindegy, utómunkában az ember úgyis szétvágja, ami egyben volt, és összeragasztja, ami külön. :)
Üdv! No pont erről elég rossz tapasztalataim vannak! HV20-at használva, és HDV-ben felvéve csodálatos nyersanyaghoz lehet jutni, ez rendben is van. Ám amikor a kamera kimenetét HDV-ről DV-re állítom, és DV-ként veszem át a gépre a firewire-n keresztül, a z SD DV végeredmény egy homályos zavaró valami.Messze rosszabb, mintha eleve DV-vel vettem volna fel a HV20-al, ill. másik kamim egy Sony Dcr-Hc 90-es mini Dv- annak a DV eredményénél is fényévekkel rosszabb a Hv20 HDVről DV re konvertálás végeredménye. Úgy sikerült csak áthidaló megoldást találnom, hogy a gépre is HDV-t juttatok, azután a Super nevű videó átalakító progival a HDV mpeg2-es filét 720x576 Sd mpeg 2-vé alakítom, 8-9 Mbit /sec-el. Ám ez csak a 25p-s átalakításokra igaz, az 50i-s felvétel ez a mód sem jött be... :((( Mondjuk 66cm-es TVn biztosan ez is jó...
Csak ötletszinten említenék meg egy áthidaló megoldást, hogy legyen is jó kis HD kameránk, legyen is DVD-re írt megszerkesztett filmünk, de ne kelljen atomerőművet és 2 m-es full HD TV-t is mindenképp beszerezni :)
MiniDV-s kameránkkal (Canon HV40) a legjobb minőségben készítjük el a felvételt. A kamerával a számítógépre már DV-re lekonvertálva írom át egy régebbi tpusú, DV szerkesztő programba. Zene, felirat. stb és a lehető legjobb SD minőségben kiírom DVD-re. A jelenlegi 66 cm-es HD READY TV-n tökéletesen élvezhető :))
A miniDV szalag pedig archiválódik az eredeti HD felvétellel.
Aztán.... egyszer majd csak utolér a technika és akkor ott a master copy, lehet full HD-s szerkesztett filmet csinálni :)))
AVCHD: én úgy emlékszem ezt a HD méretnél alkalmazzák elsősorban, így bár nagyobb a tömörítés, a kép mérete is nagyobb. Amúgy, ha magas a bitráta, akkor nem lesz rossz a felvétel, ezért kell mindig a legjobb minőségben felvenni és lehetőleg 25mbps adatsűrűséggel