1905 Bemutatja 4 hengeres motorját.
1909 Felvásárolja a GM. :-)
1910 A világon először sorozatban készít zártkarosszériás autókat.
1912 A Cadillac elsőként épít autóiba önindítót.
1915 Elsőként épít V8-as vízhűtéses motort autóiba.
1926 A világon elsőként épít ki szervízhálózatot.
1928 Biztonsági üveget kapnak a Cadillacak, a világon elsőként.
1930 Az első autógyár, amelyik 45fokos szögelrendezésű 16 hengeres V-motort készít.
1943 A Haditengerészet kitünteti a hatékony háborús közreműködésért.
1944 M-24 jelzéssel gyártják a világ leggyorsabb és legfordulékonyabb harckocsiját, amelyet két V8-as motor hajt, váltója hidraulikus kapcsolású automata.
1948 A P-38-as vadászrepülőket utánozva behozza az autóiparba a farokszárnymegoldást.
1949 November 25-én elkészíti 1 milliomodik autóját.
1954 A világon elsőként minden autójában széria a szervókormány.
1965 A világon elsőként emelhető és hosszirányban mozgatható kormányt épít autóiba.
1967 Az Eldorado az első fronthajtásos Cadillac, 7 literes V8.as motor hajtotta. A hasmagasság a terheléstől függetlenül állandó volt, a szervókormány sebességfüggően működött.
1970 Az Eldorádoba építi a világ legerősebb motorját. A V8-as 8,2literes(!), 400lóerős.
1974 Három modelljébe vezetői és utasoldali légzsákot szereltek.
1975 Az első amerikai márka, amelyik számítógéppel vezérelt befecskendezést használ.
1985 A világon elsőként építi keresztbe V8-as motorokat.
1987 Amerika első gyártója, amelyik európai kapcsolatot valósít meg. Az Allante kétüléses kabrióját Pininfarina tervezi, a karosszériát Olaszországban is gyártják, majd 747-esekkel Detroitba szállítják, ahol motort és futóművet kap.
1988 Amerikában elsőként a Cadillac tulajdonosok 24 órás ingyenes telefonhasználattal órszágúti segélyszolgáltatást kapnak.
1996 A Seville, Eldorado és a DeVille 300lóerős motort kapnak, és a világ legerősebb elsőkerékhajtású autói lesznek.
1997 Menetdinamikai stabilizátort szerelnek autóikba.
1998 Tíz levegőcellás, a test formájához igazodó üléseket szerelnek a Seviilebe.
1999 A Cadillac Evoq a Detroiti Autószalonon "A legjobb tanulmányautó" díjat nyeri el.
ezt hogy érted??? a bmw-pont az a kocsi, amivel be lehet szaladni egy kanyarba, lehet neki tólni, keresztbe lehet engedni stb... vagy Te is így értetted???
Látom, nagyon megszaladt a topic.
Kissé off már vagy 50 hozzászólás óta, de nem baj...mert van benne ontopic is, pl. Cabrio320i.
tyler_durden neked is béjemvéd van?
Mellesleg hamár történelem...amikor már az 50-es években a Cadillacekben szériafelszereltség volt a légkondi, és ilyen apróságok, a bmw asse tudta még mi az egyáltalán.
Ja ha meg sportkocsi, asszem Cabrio320i írta, hogy egy 850 bmw jobb mint egy Corvette. Hát, öregem, erre nem tudok mit mondani. Biztos igazad van...
'63 Studebaker Avanti R5 5.0i V8...575 Le, gyárilag...
Hány lóerös egy 850csizkgrvsitd?
Elöször 1.8-asként 122 LE-vel, majd 2000-es 131-gyel, és 80-ban (a képen látható müanyag-lökhárítós) modellfrissítés után a 160 lovas 2.5 V6-tal. Ebböl össz vissz 22.381 darab készült és a V6 82-85 közötti 4 szezonban vitte a prímet a Túraautó Bajnokságban. :)))
Egyébként milyen BMW az E20? Mer' olyanról még nem hallottam. Egyébként 82-ben ott volt a Lancer 2000EX, 2.0 befecskendezős turbo 170-180LE, kb 245Nm, hátsókerék-meghajtás és sperr. Az E30-ban volt ilyen? Ugyehogy nem.