Fogyasztás: egy ugyanilyen autó tulaja már jó barátom, ő 8-16 l közötti fogyasztásokat mért. Nyilván hajtástól függően.) nekem nyilván még nincs tapasztalat.
Érdekes dolog: '94-es gyártású, '95ös forgalomba helyezésű, de mégis CLK rendszám? Vajon hogyis van ez? Semmi AF, meg semmi egyéb trükk nem látszik, lehet, hogy első gazdája az előző autójáról átkérte a rendszámot?
nézegettem az osszesauto.hu-n a mazda adatokat...és nem értem...a 2.0-s GE 626-ra 9.7s-ot írnak gyorsulásra, a 2.0-s mx6-ra meg 10.4-et...nem fordítva kéne lennie? az mx6 még könnyebb is 40kg-al...krinyo, tudsz valamit erről?
Ki fogtok átkozni a klubból: Megvettem tegnap este az accord cupét.
A kasztnis a lököst 6 ezerért rendberakja, irányjelzőt 1500-ért hoznak hozzá!-)
A kipufogót egyelőre meghegesztik, így extra nagy kiadás nem lesz vele.
A klímája állat jól működik.
Egy akkut kellett még vennem hozzá. Így a vételára 275 ezer volt. Azért egy '94-es 2,2-es accordért nem épp rossz ár. Ja és a futóműhöz tuti nem kell nyúlni. Se a motorhoz. Egy deka kartergáz sincs, szép, egyenletes a járása, csapágyhangok nélkül. Néztem 7200-nál szabályoz le, szépen dadog olyankor.-) olyan 4500-tól a végéig szépen húz, de kisebb fordulatnál se rángat, amolyan nyomatékos. És nem is kevés a 150 LE, a toyota igen lemaradt mögöttem.:))
A tegnap belinkelt 626-ost kínáló kereskedő tegnap déltájban visszahívott, hogy elnézést kér, de a klíma nincs az autóban. ??? Így legalább nem fáj annyira a fejem, hogy nem mazda lett a következő autó.
Az udvaron így áll egy toyota corolla, egy suzuki sedan és egy honda accord. Már valami másik extra hiányzik, mondjuk egy RX-7, vagy egy MX-6.:)
StationW: Azért kerestelek, de most nem tudok Kisújszállásra átugordni, cc 200 km és egy deka időm nincs.-(
Kiküldetésben vagyok épp, és napi egyszer férek csak ide, úgyhogy címszavakban:
1. Én azt csináltam - mert az enyémet is elfogyasztották a mókányok, vagy az idő:) -, hogyvettem tükrös alukasírozatt polisztirolcsíkokat (50 cm) és azt ragasztottam fel a motorháztetőre. A merevítőket kihagytam, működik, nagyon dögösen néz ki szerintem,és ráadásul tisztítható is.
2. Ma kínomban kipróbáltam a MOL evoneo benyát,és meglepődve tapasztaltam,hogy teljesen jó, érzésre veri az összes premiumbenzint, ráadásul olcsóbb is náluk.
3. Fabigéza!
Azért kerestél ma, hogy eldicsekedj a Hondáddal? Gurulj le Kisújszállásig, péntekig ott székelek,meg Békéscsabán, aztán megnézzük hogy milyen a mazdához képest...:) Mennyi van amúgy benne? (mármint km)
4. Autófelújítás....hát....szerintem ez egy nem túl egzakt tudomány:))) Ezt úgy vállald be,hogy persze elvileg meg tudom csinálni, de úgyis tovább fog tanulni és többe fog kerülni.
5. Tuning...előre tervezgetni ezt is kár. Amúgy is igazából mindenbe bele lehet piszkálni,és akkor jön az hogy: "ha márúgyisszétvanszedveakkormegcsinálomeztis":) Lásd saját motorátépítés...jó vételnek és 50 ropinak indult, jelenleg benne van kb. 200-250, a moci darabokban, és épp vezérlőegységre gyűjtök...de mindennel így volt...a Hondákra meg amúgy is rá lehet kattani, mert azt nem kapsz hozzá, amit nem akarsz megvenni...
6. Futómű: Szerintem cefetjó futóművet lehet csinálni a mazdicsekokéból, de sajna a szilenteket és a stabilizátorokat meg a tornyokat is meg kell erősíteni. (tapasztalat!)
Itt meg kell jegyezzem,hogy mentem cimborám 8x-as Preludejével, ami szintén kettős keresztlengőkaros. A Mazdám ugyan lényegesen gyorsabban fordul - a Hondában csak rugók lettek cserélve asszem - de a Honda hogymondjam,elegánsabb vagy nem is tudom,más....
Enyém él még... Utángyártottban tutira nincsen, de bontottban biztosan kapható.
Én azt csináltam, mikor már az a fekete bevonat lógni kezdett, simán leszedtem és csak az a kemény sárga anyag maradt rajta, ami nem tudom, miből lehet, talán valami üvegszálas hőálló cucc...
Apropó, motortér, a motorháztető suigetelésetek még él? Az enyémet megrágták állatkáék, host meg cafatokban lóg. Múltkor az egyik szíjtárcsáról kellett lepiszkálnom egy adagot. Létezik ebből utángyártott?
Csak mindig az jut eszembe, amikor a nemklímás 626-tal nyáron jöttem haza németből és útközben meg kellett állnom gyertyát cserélni és annyira meleg volt a motortérben, hogy a gyertyakábel szétolvadt a pipánál és szerelhettem ezerrel.
És akkor az a motor csak 80 fokon ment és fasza volt a hűtése is!
Szóval féltem a többi cuccot is a motortérben a túlmelegedéstől.
Megsülni akkor szoktak ezek, amikor elfolyik a víz. Nem lesz annak semmi baja szerintem, mert használod :) Ezeknek az egyenlítőnél is működniük kell, nem ilyen "mérsékelt" időjáráshoz tervezték.
Ha a kocsival minden rendben, akkor nem szabad, hogy megsuljon a blokk a klimatol. Kicsit fura nekem ez a nyaron meleg van es akkor sajnalom hasznalni a klimat. :) Ezert vannak a ventilatorok. Nalam elofordul, hogy a tuzo napon orakat ketyeg a gep a klima miatt. Hallom is, hogy gyakran indulnak a ventilatorok, ez a dolguk...
Egyébként ekkora melegben én kicsit tartok a klímahasználattól, legalábbis városban, mert ahogy Pigmy említette, a kupé motorját nem szabad semmiképpen sem megsütni.
És a gyakorlat szerint ez a motor (a 16V-s) amúgy is elég magas hőfokon megy (pl gyárilag 97 foknál kapcsol be a venti), plusz hozzáadjuk, hogy a klímahűtőtől eleve x-fokos meleglevegőt kap és akkor még ráadásul a környezeti levegő is megvan 30-35 fok. Szerintem így már nem optimális a hűtés és persze, hogy könnyen megsülhet szegény.
Nagyon gondolkozom, hogy csináltatok majd a motorháztetőre szellőzőt, hogy legyen hol távoznia annak a rettenet melegnek.
És ahogy elnézem, egyre melegebb nyaraink lesznek... :((((
Tegnap leinformáltam az autósboltban, hogy mi mennyi. vezérműszíj, görgők, stb minden hasonló árban van hozzá, mint a 323-ashoz. Irányjelző 4 kHUF. Sztem ma már nem nagy ügy az alkatrész hozzá.
A 626-ost megkérdeztem. Kereskedőnél van beszámított autóként. Jó állapotú, de nagyon nem szép, aszongya a fickó. Egy-két belekérdezésem volt, mire elárulta, hogy nem ismeri az autó előéletét, fogalma sincs milyen műszakilag....
Asszem minősíti, mert rájött hogy komolyan érdekel, de valamelyest értek is hozzá.
Így megyek az accordért....
Klíma ügyben megerősítelek, nekem is profi klímás monta, hogy 1-2 hetente MINDIG be kell egy kicsit indítani, még télen is.
A klímát azért érdemes időnként bekapcsolni, hogy a tömítések ne száradjanak ki. Én télen is gyakran bekapcsolom, egyrészt ezért, másrészt meg a párátlanítás miatt.
Nekem a klímás azt mondta most, hogy hetente egy-két percre érdemes beindítani, minden évszakban. Akkor sose lesz baja. Kell a kenés miatt is, meg a tömítéseket is megjáratja, újrakeni azokat is, vagy mi. Különben kiszáradhatnak, és elszökik a gáz.
Izé, azt ne feledjük, hogy ez a Honda amerikai típus, alig van hozzá itthon valami. Haveromnak egy szimpla hengerfejtömítés is több hónapjába, utánajárásba, idegeskedésbe, majd végül amellett döntve, hogy mégis csak úgy jön ki anyagilag legjobban, ha kikerüli a lehúzós pesti alkatrészimportőröket és maga rendeli meg kintről, kb. 80ezer forintjába került...
Annó nekem azt javasolták, hogy érdemes még télen is bekapcsolni pár hetente, de hogy konkrétan miért, azt nem tudom.
tehát nem attól szökhet el a gáz, hogy az autó áll, hanem attól, hogy a klíma nincs használva. Pár perc alatt kideríthető, elszökött-e a gáz: ha bekapcsolod, és néhány perc után sem fúj hűvöset, akkor LEHEt, hogy elszkött, ekkor egy klímással érdemes megnézetni, az csinál egy nyomáspróbát, akár UV-s jelzéssel, és kiderül, hol szökik a gáz.
Az utóbbi években a garázs messzebb van a lakástól, mint a munkahely. Ennek fényében nem sokat mozog az autó. Mit tudtok a klímáról ? Elszökhet emiatt a gáz ? Hetente azért mindig mentem vele. Érdemes-e tömítetlenséget keresni, vagy töltögetni kell a rendszert akár évente ?
Délután mindenképp elmegyek az accordoshoz, mint említettem, vár a kasznis srác. Ha a 626-ost addig nem tudom leinformálni, akkor eldöntött a kérdés, pénzt is viszek...
És a mazda találkozókra azért eljárok...)))
Sőt ha kell szervezek is. Csak a mazdaklub.hu-n nem nagyon megy a téma pörgetése, inkább a kavarása.-(