Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Magam is zenéltem a Kawai ES-110-el a zongora szalonban és nem nagy különbség van a ES-100 és ez között. A hangja szép a billentyűje annak jó volt, de én óvakodnék a Kawai-tól. Tudom Cooperx szerint nem vagyok kompetens e-téren, mert: ”nulla ismerete van billentyűs hangszer szinten”, de azért szemem van a csámpás rossz és hézagos billentyűkhöz. Ehhez nem kell akkora ”szaktudás”, hogy észre vedd a lent, lent van, a fent meg fent van!
Vannak a zene terén nem nagy tudású, kezdő emberel, akik nem zeneiskolában tanulnak zongorázni. És előfordul esetleg, hogy csak egy hangnemből játszanak mondjuk, ”C”. Evégett előfordul, hogy egyes billentyűket nem ütnek le, vagy csak igen ritkán amitől különbség lehet egyes billentyűk szintje közt. Ha nem használják mindet csak néhányat, akkor pont ez a jelenség játszódik le mint a bátyám ES-100-nál. Amúgy itt egy példa a Kawai precíz és pontos hangszereire: https://www.youtube.com/watch?v=0kKtmGXIYG0
Az egyik jó, a másik meg nem. Megrendeled netről, kihozzák a futár rohan, be sem jön, nyílván az utcán kinyitod, hogy jó-e. Majd bent kinyitod nagy várakozással, izgalommal és lás csodát csámpásak a billentyűk. Felvetődött bennem valami ezzel a videóval kapcsolatban.
Ha gépek szerelik mitől nem egyforma, ha meg emberel hogyan nem vette észre a hézagokat. Ha meg emberek szerelik és hibázhatnak nincsen minőség ellenőr?!
Teljesítményre összelapátoltatják!!! Ilyen cégtől meg nem szeretnék vásárolni. A jótállás meg nagy kamu a részükről!!!
Nem volt megsüllyedve és hibátlan volt a doboz és a hangszer is.
Nem az enyém volt a hangszer (Kawai ES-100) és nem is mostanság volt, de ha jól emlékszem néhány billentyű alatt fel volt túródva egy fekete gumiszerű anyag és ez okozta a problémát.
Fiú vagy vagy lány...? :) csak viccből kérdeztem, mert ha nő, akkor bocs a sárkányozásért.
Az ES-110-el annyi tapasztalatom van, hogy az üzletben (zongoraszalon) 10-20 percig teszteltem.
Ugye tudjuk, hogy az ES-110 billentyű mechanikája eggyel "fejlettebb", mint pl. a DP90-é. Biztos, hogy így van, de én érzésre nem tapasztaltam semmi különbséget a Kawai klasszikus (AH-IVF) mechanikájához képest.
Az egyből lejött ugye, hogy mivel a 110 az egy kompakt, állványos darab, így a hangzása sem olyan öblös.
A Kawai 110 jó árban van, jó a hangja, jól összerakott érzetet kelt. Ha gyakran mozgatod, akkor jó hogy nem szekrényes.:) Ha nem szekrényes Kawait szerettem volna, akkor a 110-et veszem meg.
A lányom 16 éves és fuvolázik. Tavaly előszedte a szintetizátorunkat a szekrény tetejéről (Yamaha PSR-403) és azon pötyögött. Volt olyan kottája, hogy a fuvola és a zongora. És a zongorát próbálta lejátszani. Láttam, hogy csinálja, hát hadd csinálja. Aztán feltűnt, hogy minden nap előveszi a szintit és keményen 1-1,5 órákat billentyűzik.
NA, ekkor dumáltam vele komolyan zongi ügyben. Azt mondta, hogy imádja a fuvolát, de a zongorában meg "annyi sok lehetőség van".
Ezért van most a DP90 és a lányom azzal kel és azzal ébred...
A PX-200 2007-es modell, a PX-120 kortársa. A PX-150-ről több helyen azt olvastam, elég nagyot javított mind billentésben, mind zongorahangzásban az elődein. Azóta már van PX-160 is, amennyire követni lehet, a hangzásban hozott újításokat.
Ha árban és állapotban hasonlóak, én a kettő közül erősen a PX-150 felé hajlanék
Nem tudom, mennyire van értelme leírtak alapján végső véleményt alkotni. A leírások (és büdzsé) alapján el lehet jutni oda, hogy kb 4-5 gyártó gyártónként 1-2 modelljére leszűkíted a választékot. Ha van, ami kicsit van a büdzsé fölött, azt is érdemes lehet bevenni a tudatos döntéshez.
(Ehhez a szűkítéshez előtte jobb letisztázni a szempontokat. Pl: Mennyire fontos az akusztikus közeli billentés -- ha klasszikus zongorázás a cél, akkor egyérteműen ez az első szempont. Hordozható zongorát keresel vagy bútort, ami ékessége lesz a lakásnak? Milyen gyakran használod majd a saját hangszóróját, milyen gyakran használsz fejhallgatót illetve külső erősítést? Mennyire fontos a hosszú garanciaidő? stb.)
Aztán meg ki kell próbálni ami megmaradt. Ha fejhallgatót (is) tervezel használni, vigyed ugyanazt a fejhallgatót kipróbálásokhoz.
A legvége aztán így is úgy is szubjektív: a billentés ereje kicsit el tud térni, ki mit szeret jobban; a Roland SuperNatural hangzás is meg tudja osztja az embereket, van aki oda van érte és van akinek nem jön be; vagy csak egyszerűen az összhatást jobbnak találod egy olyan zongoránál, aminél arra számítasz a leírások alapján, hogy gyengébb lesz...
Pont a zongora hangjaira gondolom mert hát a többi igen, kit izgat egy zongorában. De hát ízlések és pofonok. :)
Igazad van, elfogult vagyok e téren mert Nordom van, de ugyanúgy az FP30 Super Natural zongorájához is elfogult vagyok az olcsóbb digit pianok közt a Kawaihoz is képest. De ez 1 vélemény mindössze, a sajátom. Szóval mindenkinek nyugodtan tetszhet sok más is. Nekem is mégjobban tetszik egy közel 3m-es Bösendorfer Imperial, mint bármely villanyzongora. ;)
Nem ismerem egyiket sem, meg nem is értek hozzá, de mindkettő komoly hangszer.
Neked kell eldöntened mi a fő célod: a Yamaha egy univerzális hangszer (sok hangszín, kíséretek, rögzítő, stb. funkciók), de ha "csak" zongorázni szeretnél, akkor ezek nem kellenek.
Mindkettő a belépő kategória legjobbja, de a Rolandoknak mindig jobb a mechanikája + ott a Super Natural zongora is benne, ami nagy extra! Hallgasd meg! http://bit.do/thm30
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy mit jelent digitális zongoráknál, hogy a dalfelvevő 6sávos (dgx 660)?
Tudna nekem valaki egy olyan oldalt belinkelni, ahol le vannak írva a digitális zongora adatainak jelentése? Ebben még kezdő vagyok, de digitális zongorát szeretnék venni.
ja, csak hogy nem használom (van mellette más, és inkább azt nyomkodom, ha valamit :), meg összehasonlítási alapom sincs mással, szóval nem nagyon tudok róla véleményt alkotni
""Nekem PX-150-em van, de szó szerint csak van" - ezt hogy kell érteni? Ennyire nem fekszik neked?
A PX-150 mellett igazán nekem a lineáris súlyozás, meg az ebony-ivory billentyűk szólnak. Bár az is igaz, hogy szeretem "csúsztatni" néha az ujjaimat, de nem tudom, hogy ezt ezzel a mintázattal lehet e.
A hangszínek, meg a midi sem szempont, inkább a billentés, hangzás a fontos.
Volt alkalmam kipróbálni a PX-200-at, mit mondjak, kellemes a billentése, olyan feszes, de még éppen nem nehéz. Igaz, emiatt egy kicsit lustának is tűnhet a billentyűk visszatérése. Szépen szól, van benne kraft, tetszett.
Még most sem tudok dönteni, mi legyen. Nehéz ez a szakma :)
Egyébként nem hinném, hogy a AiF - AiR közt nagy különbség lenne, szóval inkább a többi szempont (funkciók, állapot, ár) alapján választanék - de nem értek hozzá.
Ígértem, hogy a Kawai KDP90-el kapcsolatos tapasztalataimat megosztom.
"Gyárilag" a következő dolgot találtam negatívnak.
- A billentyűk enyhén kopognak
- B3-tól lefelé kicsit "dübörögnek" a hangok (rezonencia miatt)
Ezektől eltekintve mind a hangok mintázása, mind a billentés tökéletes.
(Játékélmény tekintetében én nem vagyok mérvadó, mert én egy zenét szerető műszaki ember vagyok, de az elmúlt 2 hét alatt 3 zongorázni tudó ember véleményét kértem ki (egyik zongora tanár), akik megerősítették, hogy a játékélmény teljesen megfelel egy akusztikus zongorának és 3-ból ketten maguktól mondták, hogy a húros zongik sokkal jobban eltérnek egymástól, mint a digitálisak és a KDP90 több akusztikus hangszernél kellemesebb játékélményt nyújt.)
--------
Mielőtt tanult zenész ismerőseimet a "géphez" engedtem, a következő módosításokat végeztem el.
- A billentyűk kopogását a filcnél lágyabb kalapácshang tompító anyaggal cseréltem ki. (lásd előző hozzászólásomat)
- A hangszórókat kivettem az eredetileg szerelt helyükről (a rögzítő csavarokat eltávolítottam) és az addig függőlegesen szerelt hangszórókat, melyeknek a mély hangjai rezonáltak a szekrénnyel, úgy helyeztem el egy keretre rögzítve a szekrényen belül, hogy előre felé sugározzanak.
És láss csodát! Telt és ugyan akkor élénk, egyenletes és tényleg gyönyörű hangokat ad ki a hangszer - a hangmintákat a szekrény nem torzítja, így azok közvetlenebbül kerülhetnek ki a hangszerből.
---------
A mai árán, 277 ezerért szerintem ez az instrumentum az egyik legjobb "érték arány" befektetés - és használati eszköz.
Utóirat: a hangszer kiszállításkor függőlegesen (!) volt betéve a zötykölő teherautóba és ebben a helyzetben több tucat kilométert megtett. Mégis a billentyűzete finoman, egyenletesen működik - olyan masszív a mechanikája, hogy ez sem ártott neki...
A billentyűzet számomra is nagyon kényes pont, így előtte alaposan körbejártam műszakilag és már a saját 1 hetes KDP90-emet is szétszedtem és ennek alapján írom az alábbiakat.
Az az igazság, hogy ez a kialakítás FIZIKAILAG MEG SEM SÜLLYEDHET.
Mind a felső ütközőpont, mind az alsó nyomópont 2 mm-es filc fix fém sínen.
Ami pedig a billentyűzetet egy síkban tartja, hogy alapállapotban mind egyforma magasak legyenek, az ún kereszt párna (szintén fém sínen rögzítve) egy kb. 1 mm filc melynek ütközési ereje csak a kalapács súlya.
Fentiekből adódóan, csak akkor süllyedhet meg egy billentyű a többihez képest, ha a keresztpárna és a billentyűzet felső felülete közé kerül valami. Ez lehet külső bármilyen szilárd "valami", de gyakrabban az említett párna filc gyűrődhet fel a fémről hibás ragasztás, ragasztó kiszáradás vagy mechanikai behatás miatt.
Ezt azért írtam le ilyen részletesen, hogy ne gondoljátok, hogy ha egy billentyűzet megsüllyed, az a "véletlen" dolga, vagy az, hogy peches vagy, vagy az, hogy a Kawai billentyűk megsüllyednek.
Ez tiszta fizika.
Pl. a KDP90 esetében a billentyűzet kényelmesen úgy 30-40 perc alatt kiemelhető a helyéről, minden filc hozzáférhető és cserélhető. Tehát:
1) Egy évben egyszer egy szombat délután egy sör mellett ki tudom cserélni a klaviatúra filceit, közben meg is tisztítom a billentyűzeteket, így mindig szinte új a rendszer. Nem ér meg ez egy szombat délutánt egy évben? :)
Az AHA IV-F billentyűzet mechanikája azzal okoz enyhe kopogó hangot, mikor felengedéskor a kalapácsmechanika visszaérkezik, visszaesik az alsó helyzetébe.
2) Hogy olyan "néma" mechanikás billentyűzetem legyen, mint a milla fölötti zongiké, a következőket csinálom. (Még nem csináltam meg, de a főpróba meg volt és működik. Most, a hosszú hétvégén kivitelezem.)
Tudjátok, van az a puha "gumi-hab", 3 bordás, öntapadós ajtószigetelő csík. Mindenki ismeri. Kiveszem a billentyűzetet és a kalapács alatti filcet levéve, ezt a csíkot ragasztom a helyére, erre esnek a kalapácsok zongorázáskor és szinte zéró hangja van így a működésnek.
Kérdezhetitek, hogy akkor a gyárban miért nem így csinálják? Nem tudom és nem is érdekel - nekem működik.
Egyre tudok gondolni: a filc az sokszorosan tartósabb, mint az említett ajtószigetelő és az a zaj, amit az okoz, az nem zavarja az emberek túlnyomó többségét. Lehet, hogy pl. nekem évente cserélnem kell majd azt a "hangfogó csíkot", de annyi baj legyen! Szeretem babrálni, nekem megéri.
---------
(De! Pl. a Casio csörgő-zörgő billentyűzetével biztos meggyűlne a bajom, mivel ott maga a konstrukcióból ered az a nagyon erős mechanikai zaj.)
A hazai képviseletet nem érdekli és hárítaná az európaira!
Mikor írtam a németországi képviselőnek Ő azt hitte, hogy már ez régen meg van oldva.
Ugyan is. A hazai képviselet szerelője (M.P.) megrendelt ezt-azt a hangszerhez látatlanba, bemondásom alapján. Amikor kijött röpke 5 HÓHAP múlva otthon felejtette ezeket, a PC panel kivételével. A hazai képviselet már úgy tudta, hogy meg lett javítva és az alkatrészek be lettek építve, de NE VOLTAK, csak a PC panel! A európai és a hazai is a szerelőre bízták.
Mikor jeleztem, hogy - mi van már és miért nem mozdulnak? -, akkor kezdtek vakarózni és Németországba kiszállítani javítás céljából a hangszert. Leírtam a problémákat angolul és németül is, vagy is tudhatták a nyűgöm mi! A hiba egy részét ki is javították, de a hangja maradt. Hiszem azt, hogy szemre és fülre javítanak, nem műszeresen ellenőrzik. Az meg szubjektív, hogy kinek mi a JÓ hangzás?! Ha egy másik ugyan ilyen típusú géphez melléteszik, akkor rájöttek volna miről is beszélek. Hála az Istennek elég jó a hallásom és a gyatrahang az gyatra. Úgy tudnám talán jellemezni. Ha van két ugyan olyan gyárilag át nem alakított autó és az egyik egyáltalán nem gyorsul csak akadozik, míg a másik meg ugrik. Mind a kettő megy csak más és más érzés vezetni. Az én hangszerem csak ”akadozik” és nem ”gyorsul”. Ezt ŐK nem értik, mert jó működik a hangszerem, szerintük!!! A szerelő jónak találta, Aki szerintem nem zenész és főleg nem sok hallása lehet. Szerintem én a szemükben csak egy kukacoskodó vevő vagyok, aki mindenben hibát keres. Én vagyok a kellemetlen kellés a farukon. Megmondom, hogy én mi vagyok! Gyanútlan vevő, aki a félreértések, a nemtörődömség, mellémagyarázások és egy rosszhangszer áldozata.
Itt van Miklós kollega, ki sajnos szintén megjárta hangszerrel. Ezt írtam, hogy egyre silányabbak a termékek és meg vannak sértődve, ha reklamálsz, hogy sz@r a termékük!!!
A nejem jogi főtanácsos és van némi rálátásunk a jogorvoslatra. Itt bármit megtehetnek az emberek és tuják, hogy nem lesz következménye. Évek mire valami lenne ebből és 200.000,-Ft az igazságügyi szakértő díja! Egy más ügyben régebben már volt szerencsém beleölni sok pénzt, és a végrehajtónál megakadt az ügy. Nem szeretnék senkit sem vádolni, de az asszonyka csinos volt a végrehajtó, meg férfi. Nem volt semmi ingósága az embernek, amit végrehajthattak volna. A sok érék, ami ott volt, abból még egy szög sem volt az ürge nevén.
Beleölök még egy csomó pénzt és kiderül, hogy semmi sem hajtható majd végre?! 500.000,-Ft helyett lesz 7-800.000,-Ft a rossz hangszer végösszege.
Az igazságügy, nem igazságot szolgáltat, maximum jogi döntést hoz, és kinek kedvezőt?
Van egy pár kérdés amit érdemes megválaszolnod mielőtt tovább tudsz lépni hangszerválasztás ügyben. Pl:
- mennyi is az az anyagi keret?
- milyen típusú zongorát szeretnél: szekrényest, ami szépen mutat a nappaliban, vagy hordozhatót, amihez plusz állványt kell használni?
Ha ez megvan, a következő a kép nagyjából. A digitális zongorákon három fontos dolog van, nagyjából ebben a sorrendben:
1) billentés (mennyire realisztikus a kalapácsmechanikás billentyűzet)
2) hang (mennyire jók, realisztikusak, hosszúak a hangminták, rezonanciák, stb)
3) hangszórók
Mind billentésben, mind hangban az akusztikus zongorákat próbálják utánozni a gyártók, és általában, minél drágább a hangszer, annál jobban sikerül ez. A három legnagyobb és legelismertebb digitális zongora gyártó a Yamaha, Roland, és Kawai.
A minimum belépőszint az egy 88 billentyűs kalapácsmechanikás hordozható zongora, a fenti márkák esetében ez Yamaha P-45 vagy P-115, Kawai ES110, illetve Roland FP-30. Ezekhez kelleni fog egy állvány is, érdemes a rendes fa állványt választani, mert az X állványok mozognak, csúnyák (szubjektív), és nem is férsz oda rendesen. Ha teljesen kezdő vagy ezek valamelyikén abszolút el lehet kezdeni gyakorolni, és pár évig biztosan megfelelőek.
Ha kicsit nagyobb a keret, és/vagy hosszabb távra terveznél már most, a következő szint a középszintű szekrényes zongorák, pl. Yamaha Clavinova 535/545/635/645 vagy Kawai CN27/CN37 vagy Roland HP603. Ezeknek már sokkal komolyabb (=realisztikusabb) billentésük van, jobbak a hangminták, több hang van bennük (pl többféle zongora), sokkal jobbak a hangszóróik.
Van a két fenti szint között is egy kategória, pl a Yamaha Arius sorozat, illetve a Kawai KDP90 vagy Roland RP sorozat. Ezek nagyjából a legelső, hordozható hangszerek szerkényes változatai, tehát billentésben és hangban nagyjából ugyanazt tudják mint a hordozhatók, csak szebbek.
Érdemes minden esetben kipróbálni a hangszereket, akkor is ha kezdő vagy, mert nagyon más stílusa van mindnek, általában mindenkiben kialakul egy preferencia. Ha nem tudsz még játszani, kérd meg az eladót. Olyan helyre érdemes menni ahol mindet árulják - Angliában pl a Bonners Music nagyon jó, bár nem tudom az ország melyik részén laksz.
Sziasztok. Elvesztem a sok hozzászòlásban. Mikor kicsi voltam mindig is szerettem volna megtanulni zongorázni, de egyszerüen nem volt rá lehetôségem. Jelenleg Angliában élünk, és mivel az anyagi keret immáron adott szeretném valóra váltani ezt az álmomat. Szòval egy kezdô, de lelkes, autodidakta mòdon tanulni vágyó személynek milyen hangszert ajánltok megvételre? Köszönöm a hasznos válaszokat!
A héten kihozták a Studiologic Numa Stage billentyűzetet, de nagyon nem vagyok elragadtatva tőle.
Szerintem hangos a billentyűk kopogása és elég nehézkes a billentése. Repetíciókor elég lassan is érnek vissza a billentyűk. Nem sok köze van az eddig megszokott Petrof pianinom billentéséhez.
A legnagyobb problémám viszont az, h ma este használtam másodszor, s gyakorlás közben egyet nyekkent és kialudtak a fények. Azóta be sem kapcsol. Számomra ennyi elég is volt a digitális zongorákból.
Maradok én az akusztikus hangszeremnél!
Reggel intézkedek is h mihamarabb vigyék vissza.
A győri Hangszerdiszkonttól rendeltem, s írják az oldalukon h 14 napos visszavásárlási garancia van.
Remélem a kiszállítástól számítják, nem a rendeléstől, mert napokat vartam h beszerezzék, illetve a Húsvét miatt is kiesett par nap.
Már megjött a "masina", a KDP90. (Adrenalin függő vagyok... :)))
Minden rendben van vele. Olyan alaposan és tipp-topp be volt csomagolva, mintha egy kínai váza lenne.
Egy pici negatívum, hogy kicsit kopog a billentyűzete a kalapács visszaesésekor. De nem találtam olyan digizongit, amelyik teljesen mentes volt ettől - kasznisban meg ez volt a leghalkabb.
(Megnéztem alaposan a billentyűzet mechanikát. Szerintem lényegesen lehet csökkenteni a kopogást egy nagyon kis barkácsolással. A kalapács ütköző filcét ki lehet cserélni egy sokkal lágyabb anyagra (pl. szilikonzsinór, vagy valami ilyesmi.) Majd meglátom.)
Kedves "festő"!
Írtad, hogy a Kawai 100-asnál megsüllyedt néhány billentyű. Ahogy elnézem ezt a konstrukciót, az minden bizonnyal az ütközőfilcek elmozdulása vagy felgyűrődése okozhatta. Ha a ragasztójuk kiszárad, akkor ez elő szokott fordulni. (A filcek annyira nem nyomódnak össze, hogy nagyon látható lenne a méretváltozásuk. A billentyűzetek meg fémsínre vannak erősítve és azok "vetemedése" vagy egyéb rongálódása is kizárt.)
Persze ez csak az én véleményem, annak alapján, hogy láttam a szerkezet felépítését.