Kösz! Rákattantam, hogy üvegre akarok diaképeket csinálni...nyersemu, üveglap, ügyeskedés, blabla, egyik ismerősöm már csinálta, azt mondja nem oly' vészes, nektek valami tapasztalat? Tudom nem témába vágó, de valahogy mégis...tudjátok a szépség mértékegysége a gramm és a másodperc :) Azért érdekel, mert Syrexnél 8000 a Tetenal negyedliteres, Fortéból ugyanennyiért 1 l-t kapok, s gondolom minőségbeli külömbség nincs nagyon. Üdv!
Nemrégiben még működött. Ott hívattam ff fotókat, de csalódtam, amikor azt láttam, hogy ők is kiadják másnak vagy legalábbis nem láttam azt a minőségbeli különbséget az előhívásban, amit tőlük vártam volna. Szerintem ők is kiadják valami labornak, ahol csodálkoznak ha ff film kerül eléjük.
Igaz, a hátsó fertályban láthatóan hívnak ők is.
Azért érdemes ott venni néhány ff negát, meg minden egyéb előhíváshoz szükséges cucc kapható! :)
Foma csak 10,5 m-es tekercs! Igy ráfér, sőt lifegni sem lifeg. Hú, házilag is tudom hívni a moviechromot ff-ben, régebben mondtad, hogy öreg filmek könnyen dobják az emulziót stb...mire kell figyelnem? Meg milyen methóddal hívhatom? mosollyal kezdődik :) nem csinálom rosszul...remélem ;)
A töltött Fomára 54 kockával filmeztük ahogy a ló elrohan a gép mellett és eltűnik a határba, bődületesen jól néz ki. Minden nyomorával együtt: durva szemcse, 3x annyi karc mint gyári anyagon... Mindenesetre jó érzés, hogy majdnem a legelső mozdulattól végig a kezem között készül a film, na ez az ami megéri a vérizzadós nyögvenyelést...meg a fiatal lányok mosolya, hogy "hát ez gyönyörű" :) félre ne értsetek, nem a Kodakkal és az árával van bajom, komoly filmes munkát tényleg csak előre kazettázott anyagon csinálnék szivesen (karc miatt), de ez a fomás turné is nagyon hangulatos, főleg ha barnítottra hívom...eddig stabilan müxik. Ráadásul az utóbbi 2 hívásnál az orosz tankkal ugy csináltam, hogy világosban fűztem be 1, 1-5 m anyagot, á'lá befűző, erre ragasztottam az exponált film elejét, sötétdobozból kilógatva a végét és tekertem utána a tankba, gyönyörűen illeszkedett, sikerült is lehivnom szépre. Előttem még pár tekercs 82ben lejárt AGFA moviechromot, Szilárd azt tudod hivni szinesben? Üdv!
A filmklubunkban anno volt egy idősebb szarfacsarian zsugori tagunk, akinek szinte rögeszméje volt, hogy ő olcsón fotózik és filmezik. Ezerszer rábaltázott, de soha nem tanult belőle.
Mi annál inkább.
Néhány emlékezetesebb esete, ami most hirtelen eszembe jut.
Egyszer kárörvendőn mesélte, hogy nagyon jó áron vett színes diát egy trafikban, amelyik ugyan egy picit lejárt már, no de annak még nem lehet semmi baja és 25%-ot engedett a bácsi az árából! Mindjárt 10(!) tekerccset vásárolt, mivel hogy úgyis napokon belül utazik a családdal Bulgáriába nyaralni, ott ő majd sok szép diát fog lőni.
Négy tekercset lőtt el, majd hetekkel később elküldte postán hívásra a Főfotóhoz. Pár nap múlva megjött a 4 tekercs randa, vöröses lila színű dia.
Reklamált.
A labor hosszasan kivizsgálta és megállapította, hogy túl azon, hogy lejárt az emulzió, a filmeket nagyon meleg helyen tárolhatták. A nyaralás képei használhatatlanok voltak.
Máskor méterben vett ff negatívot, betöltögette a kazettákba, bespájzolt és a lánya esküvőjét is ezekre fotózta.
Mikor a tekercs végére ért - mivel nem jól rögzítette - a filmszalag vége a következő tekerésnél a kazettából kicsúszott. Már a 60. képnél tartott, amikor megkérdezte tőlem, hogy lehetséges-e az, hogy az általa utántöltött filmre 36 helyett akár 60 kép is táfér? Mert ő már legalább annyit ellőtt. Mondtam, hogy az kizárt, vagy kiszakadt a film vége, vagy az eleje lett rosszul befűzve. Mondtam, hogy ne bántsa, a sötétkamrában majd elrendezzük. De ő nem hitt nekem és hosszas, túl könnyen futó visszakurblizás után kinyitotta a hátlapot... A teljes anyag fényt kapott, talán a legelső 4-5 kép lett még használható, amit a vőlegény házánál csinált...
Én is így gondolom! Híába a cérnakesztyű! A melegben az izzadt ember párolog és a film pedig ragad! Az ilyen takarékos megoldás belölem is kiölné a filmest! Ennyire nem szabad csóróskodni.
Tegnap jöttem haza a pacsai táborból, pár nap múlva megyek egy másikba! Ezt nem tudod megfizettetni!!! Miért nem számoltatok a Kodak áraival? Miért adod el magad? Ha nekem kellene vágnom, kaziznom töltenem, hívnom... Én egy hétért kb 250000 ft-ot kérnék el+ ellátás!
Nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy csak a fanyalgásért fanyalgok, amikor az utántőltős méterárúra teszek megjegyzéseket. Sajnos sok keserves tapasztalatot szereztünk az ilyen takarékos megoldásokkal és 99 százalékban azt a végső konklúziót vontuk le a barátaimmal, hogy inkább rakjuk még a pénzt, de gyári készet vegyünk. Mert nem a nyersanyag ára a sok, hanem a filmezésbe feccölt energia, a rengeteg aprólékos, pöcsölő kínlódás, az ember toporogva várja a kész filmet a laborból és kiderül, hogy kárbaveszett minden, lehet kezdeni előlről. És aztán előfordult párszor, hogy jónak igérkező filmeket sosem fejeztünk már be, mert elment mindenkinek a kedve az újbóli nekigyűrkőzéstől. A legfájóbb egy árnyfilm volt, a Csókai csóka, Halász Jutka dalára felvéve, azzal tökéletes szinkronban. Aztán a kész film csupa folt lett, mert elcsesztük a hívásnál egy apró hiba miatt. Ezt fel is tudnám tölteni valahová, hogy lássátok, okulás céljából, mert ezt is bedigiztem.
ELADÓ egy jó állapotú, hordozható TERTA 16mm-es hangos vetítőgép 20 évre elegendő tartozékkal; vetítőizzók, hanglámpák, kapusínek, kapunyomólemez, rugós szíj, frikció, hangdob stb. Mágneshangot is képes lejátszani. Ára 20 000 forint.
Üdv a szekcsői filmestáborból! Tegnap töltöttem S8 kazit, hát leszaladt a film, kb. 1 órát ültem a töksötétben, vért könnyeztem mire sikerült betölteni, most megszorult, ugyhogy ujra az egész. No ezzel ez a probléma...
Szerintem is működne a lapscanneres dolog, nem beszélve egy 9600 dpi-s scannerről. Mi úgy gondolkodtunk ezen egy cimbormmal, hogy beszkenneljük a filmet, mondjuk képenként 25-35 képkockát, ami elfér a scanner rövidebbik oldalán, aztán a mechanika továbbhúzza úgy, hogy legyen fedés azaz ne legyen nem scannelt terület, inkább kétszer szkennelt, aztán a sok TIF képet egy másik szoftver rakja össze nyers avi-ba, itt lehetne beállitani a perforációkeresést, csúszást, esetleg a képkapuhoz való szinkront, de még akár a remegő képet is vissza tudná állitani. Egy ilyen progit meg tudnék írni (némi segitséggel). Sőt még talán azt is ami scannel, LPT porton vezérelt, önellenőrzött mechanikával. Sima ügy lenne és működne. Persze abban értek a legjobban egyet, hogy mindenki csináljon amit akar :)
Nagyon meggyőzően hangzik az egész történet, a szkennelt film minősége pedig egészen kiváló. Tulajdonképpen itt egészen másképp működik minden, mint a filmszkennerben, itt nem kockánként folyik a szkennelés, hanem filmszakaszonként. Zseniálisan oldotta meg a srác, hogy a léptetőmotor tulajdonképpen nem egyes kockákat, hanem arasznyi szakaszokat húz be a szkennerbe. A keresztirányban elhelyezkedő teljes filmdarabot szkenneli be, a nagyon okosra megírt szoftver dolga, hogy a szalag képeit egyenként kiemelje, feldolgozza, pontos helyzetbe igazítsa és lementse, végül filmmé állítsa össze.
Nagy tisztelettel és szent borzadályal olvastam végig és be kellett látnom, hogy én ilyet akkor se tudnék összerakni, ha ezer évig élnék. Sikerült meggyőznöd!
Magyarán szeretnék egy ilyen kütyüt magamnak, de inkább megvásárolni, mint elkészíteni! :)))
Akinek még van felhasználatlan k40-ese: még szeptemberig el lehet küldeni előhívásra Svájcba. Eddig az aug. 1 volt a határidő, de kitolták a határidőt.
A filmnek nem kell egyenesen futnia, a program autómatikusan keresi meg a képkivágást és korrigál. A sérült perforációra jól ráéreztél, pont erről szól egy ilyen scannelős project. Valahol láttam is egy ilyen filmet, ami scannerrel volt összerakva, és rajtahagyták a perforációt is bemutatandó a dolgot, nem hogy kopott volt a perforáció, hanem nagyon durván el is volt nyírva sok helyen (elfogyott a hurok), és mégis gyönyörűen állt a kép, mert a perofrációnak nem az alsó, hanem a felső, ép éléhez szinkronozták a programot. Asszem valami holland lapon volt, és nagyon rendben volt, de nem bookmarkoltam be, és ezen a hülye interneten lehetetlen még egyszer megtalálni bármit is.
Hát ez a lapszkennerből eszkábált filmszkenner kb. a dunsztosüvegből csiszolt ólomkristály váza színvonalán lehet. Megbocsátasz, de én nem hiszek benne.
Itt nem azon van a hangsúly, hogy megoldható-e egy mozifilm képsorozat barkácsolt beszkennelése lapszkenneren, mert valamilyen szinten meg lehet erőszakolni minden technikát, hanem hogy milyen színvonalú és használható-e az egész.
Gondold meg, hogy a moziszkenner 3 mp. alatt végez 18 kép szkennelésével. Ennyi idő alatt a lapszkenner még csak éppen, hogy megmozdul. Időben is micsoda lassúság!
Aztán. Aki sokat mozizott már, az ismeri azt a nagyon cikis jelenséget, amit a megkopott perforáció okozta képremegés jelent. A pár milliméteres kép századmilliméteres elmozdulásai másfél méretesre kivetítve több centis, jól látható, bántó hibává torzulnak. Hogyan lehet egy ilyen barkács szerkezetnél megoldani a film abszolút egyenletes futását és rögzítését? A moziszkennerek az ilyen műszaki finomságok miatt is olyan nagyon drágák.
Szerintem is némi megalkuvássl még mindig a legjobb megoldás a vetített kép videókamerával való rögzítése. Én már nem is kazettára, hanem egyenesen a számítógépre veszem fel. Így még jobb a minősége.
De ha rám hallgattok azt csináltok amit akartok. :))))