BmwfunifjúapaZsóti Igen,ezen munkálkodok. E36 Td - TDS upgrade?? Nem lesz hozzá kedved szerintem... Alapból cserés a vízhűtő,klímakondenzátor(hűtő) motorelektronika,cooler csövezés.Természetesen klíma újratöltés sem maradhat el. Ha mindez megvan,lehet emelni a töltőnyomást a tds szintjére......
A kérdésem az valaki tudja mi a klönbség a 325td és a tds motor között ? Adagoló töltőnyomás és ha igen mennyi ? Meg lehet vadítani a td motort tds formátumra ??
suxxa Köszi :) Én annyit fűznék ehez a számomra szánalmasan gyermeteg dízel-benzines vitához: Autót tudni kell venni.Hogy miből gondolom? -A sajátomat előbb kifizettem,és megírtuk az adásvételit,utána ültem be először és kerültem vele pár kilómétert.(525TD Touring-700e ft) -Apám autóját látta pár topictárs.Magyar forgalombahelyezés (1990),első tulajtól vásárolva,vezetett szervizkönyv.2000-ig visszamenőleg az össze szerviz-alkatrész-kacat számlával.(pl. wallis két ajtó csere+fényezés 480e ft) Korához képest jó felszereltséggel,eredeti fényezéssel.(520i M50 no Kat-300e ft) -Öcsém mindenki által lesajnált-lefikázott autóját úgy vettük,hogy nem is láttuk csak fényképen.Mikor elhoztuk,akkor mentünk vele először.(518i Touring) Össz javítási költség a kopó-folyó dolgokon kívül: a 18-as mocin hf csere,el volt repedve.A sajátomon amit cserélek,az csak az én beteges szerelmem miatt van.A kiszerelt alkatrészekkel más még évekig jár. Az általam bontásra vett autók műszaki állapota is hasonló szinten voltak.(ezt sokan tanusíthatják. Röviden ennyi lenne :))
Jah és azt sem lehet mondani hogy kókány emberek csinálták az autót mert 525tédé Árpi és a barátja Laci csinálta, akinek ezúton is köszönöm a 16órás maratoni szereléseket :)
Én szívtam a benzinessel? Amióta nálam van az autó, csak olajat és benzint kellett vennem :) Meg ugye a tárcsák ilyenek :) Semmi bajom a benzinessel, túlfogyim is megoldódott hülyeséget mutat a üzemanyagjelzőm! Többi kis buziság meg olyan dolog ami a dízelben is megtalálható! Dízelnél 3 havonta volt HF csere, pedig nyomáspróbázott HF-ek voltak, állandóan fújta a csöveket, majd kiderült hogy valszeg a henger repedt meg és nem a HF. Amióta a benzinesem van, legalább élvezem a kocsikázást és nem a hőfokot nézem! Biztos jó a dízel, de ahoz kell egy gondos előélet és ha lehet akkor ne legyen 20éves! Amúgy a dizlit 450ért vettem (24td), a 90.10havi m50b250-öt pedig kemény 170K-ért :) Kasztnira ha rátolok vagy 300K-t akkor lesz egy gyönyörű autóm! Senkit nem akarok bántani a dizlivel, de soha többé! Valszeg én egy nagyon elanyagolt példányt kaptam ki, DE a benzines is elhanyagolt és nem kellett eddig a motorhoz nyúlni. Remélehtőleg tavasszal a kasztnis dolog is megoldódik és akkor indul a szépítkezés és az extrázás!
Ott a pont! Mindig van egy nyűansznyi szar ami nekem pl másfél perc megoldani de másnak lehet emiatt 2 napot csúszik egy nyaralás.....és akkor még jól járt. Mert inkább a szervízben való sokhetes rohadás a jellemző és még örűlhet a delikvens ha jobb állapotban kapja vissza autóját x százezer lecsengetése után.. Tökmindegy h benzines v dízel, kell hozzá némi elhivatottság, hozzáértés, vagy legalább ismeretség mert külömben csak tipikus szarbmw-s népitélet lesz.
A Bosch nem Modic, de az alapokat látja, pl. előtöltést, mennyiséget (igaz tizedeket nem) hőmérsékletet, hibatárolót is tud üriteni, és jó esetben még állítani is lehet rajta, nem úgy mint az alapjáratot, amit lát, de állítani nem:)
kovessyroli Lehet még: MAP szenzor (vagy a csöve,ami gyakoribb) Fordulatszám jeladó Töltőnyomás Valamint a fej tuti nem a helyén van.Melegen nem szabad pöccre indulnia. És az örök szabály: NEM adagolóshoz kell vinni,mert 99%-uk tisztességesen még tömítést sem tud cserélni,és a csoda FOSCH gépeikkel max annyit látnak,hogy van elektromosan vezérelt adagoló a kocsiban. Célhardver kell.Modic,GT1
új jeladós porlasztóra nincs valami kedvező beszerzédi forrás. vagy esetleg tényleg újszerű állapotú, bontott is szóba jöhetne. köszönettel venném a 20/388-9393-on.
egy 1996-os E39 TDS-em van, adagolóhibásan vettem rá egy TDS omeg adagolót, a száma egyezik az enyémmel (a vége 406994). indult vele az autó, de váltásnál - indulásnál megtorpant. az adagolószervízben a gép adagoló hibát jelezett. kapott alapjáraton megfelelő előtöltést a gyári értéken belül, most nem torpan meg, és nagyon könnyen indul hidegen és melegen is. csak éppen nagyon szarul megy, nincs meg a teljes erő a motorban.
a motor nem füstöl semmit, még padlón sem jön ki belőle semmi füst.
csöveket - interkullert átnézték, nincs repedés. turbo tengely nem lóg.
csak a jeladós porlasztóm folyik, a gázolajat elengedi.