Én is már régóta árasztanám a YouTube-ot, de a Lesliem rakoncátlankodása meggátolt abban, hogy olyan felvételt tudjak készíteni, amit felraknék. Sebaj, nemsokára ha meglesz az új Motion Soundos összeállításom, akkor indul a dömping :-).
Az összes hangszóró BEAG gyártmányú. Azthiszem a Te ismerősöddel (Nagy Tibor) válogattam össze annakidején. Szerintem HX 125/8ohmos de ezt nem írom biztosan, mert több mint 10éve nem láttam a mágnesét:-) Nagy erénye ennek a ládának, hogy a sugárzási síkok milliméter pontosan egybe esnek. Így a keresztezési pontok elött/utáni átfedésekben nincsenek fázis késések. Ettől olyan pontos a hangja.
Előre is elnézést kérek hogy off leszek, de nehogy az legyen, hogy csak jár a szám. Illetve csak nyomkodom a karaktereket ide:-)
Ma meglátogattam a hi-fimet, mert nem lakunk együtt, amióta a hammond kitúrta itthonról. Sajnos elég mostohán van szegénykém, de igyekszem kárpótolni egy kis portalanítással, meg néha hallgatom is egy kicsit. Ma Jim Brock: Tropic affair (lehet, hogy rosszul írtam a címet) hallgattam meg rajta. Szinte ugyan az a varázs jelent meg mint régebben, most csak azért volt szinte, mert kb. 1,5m-re voltam tőle az 5m helyett. Sokat számít! Aztán csináltam róluk egy pár fotót. Az előerősítő dobozát, a két oldal kivételével én csináltam. A látvány terv is az enyém, és az elkészítése is. Még a wu méter elötti ablakot is saját magam csiszoltam a helyére. A gombok körül a ledek, a jacksly helyzetét mutatják. Egy kicsit "Kínaisnak" tűnik, de este a sötétben nagyon szép:-) A hangszín szabályzók sohasem voltak tekergetve!!:-)
A hangfalaknál nem volt szempont, hogy szép legyen. A tetejére meg azért került a keresztváltó, mert így beépítve sikerült meghatározni a legjobb keresztváltási frekit, és az asszony sem használhatta a hangfalat virágtartónak!
Nem véletlenül nincs a L.122-n sem hanxínpoti :-) A B3-on van, de azt egyszer ütközésig fel kell tekerni és kész, hacsak nem kifejezetten punnyadt hangképre vágyunk. A Hamptone EQ viszont Balász F. B3-asán csodát művel.
Én nem szeretem a csekkeket mert akkor egy banknak is benne van a keze,
és nézd hova jut ez a világ :)
Mardjunk a készpénznél, még ha 54 ezer forintossal is fizetnek emberek. Igazán megszólaló analóg (digitális egy másik fejezet) erösitökben szerintem az alap egy nagy böszme tulméretezett trafó , és tulméretes puffer kondik a tápegységben, ha az erösitönek szüksége van, legyen miből "szivnia". Különben a HIFI a szeánszok a 80as években nagy divat volt és arra hamar rájöttem csak a füleimre szabad hallgatni ,és azok a számomra a jó erösitök amin csak hangerö van és végig tudok hallgatni ugy felvételeket, hogy ne akarjam babrálni a beállitásokat...
A világ hülyitésekor, és manipulálásakor /az a szük réteg aki ezt teszi/ az az emberi lustaságra , és sznobizmusra számihat legföképpen.
Kedvenc klasszikusom a Soth park hybrid atós epizodja.
Az egyre kevesebb müködö studióban, "sz@r kinai" (általuk jellemzett) mikrofonokat használnak, és olcsó akg K141 fülest, de érdekes modon minden studio mélyén a szekrényben lapul egy ös Naumann , egy Sennheiser lehetöleg West Germany
felirattal, és ezeket csak a "beavatottak" láthatják....
Csak olyan csekket lobogtassunk amire van fedezet?:-)
Hajdanán én is eljárogattam ilyen hi-fi szeánszokra. Sok hangfalat meghallgattam. Egy bizonyos árkategóriában mindegyik hangfal nagyon szépen szólt. Még a hangja is tetszett...... de mindegyiknél volt hiányérzetem. Talán azért is, mert az enyémet nagyon sokat hallgattam, és arra állt rá a fülem. De amikor azt mondta valaki, hogy az ő két 20cm-es mélysugárzójából jobban jönnek az orgona mélyek mint az én két 40cm-esemből, akkor megveregettem a pasi vállát, és soha többet nem mentem ilyen helyre:-)
Egyébként az én cuccomban vannak meghökkentő megoldások. Pótméterek egyáltalán nincsenek benne. A hangerőt, és a hangszin szabályozókat jacksly-kkel lehet szabályozni pontosan kimért ellenállás láncon keresztül. És még lehetne sorolni egy pár dolgot...
Nos így mindjárt másként fest a dolog. A "myself handmade" típusú cuccok azért is másak mert a létrehozójának ötlete igénye fantáziája van benne. Persze a drága dolgok is sorolhatók ilyen formába, de ott mégis a lé leemelése a lényeg, mint a 160ezres farmernadrág esetében is. Az Öveges professzor szintű "hogyan csináljunk rádiót a teásfazékból" dolgoknak meg mindig volt egy bája. A sértődöttség helyett inkább azt mondanám, nem tudok azonosulni az ilyen "zen erősítő hívőkkel" mert inkább ufo hívőknek tartom őket, akik még azt is be tudják egymásnak magyarázni hifi ügyileg ha zöld pulóverben hallgatják a lemezt akkor ott a 7. tételben a karmester jobb szemöldökének rándulása az üstdob belépésekor sokkal jobban átéltebben kihallatszik. De jobbat mondok ami meg is történt, egy gitáros ismerősöm mesélte hogy egy ilyen hifista arra izgult hogy 200ezerért vett pickup-al jobban hallja kedvenc nagyzenekaros felvételű bakelit lemezén, general pauzakor, a master lemezt vágó gép forgácselszívó motorjának üt a tengelye! :) Konkrét az ügy mert a lemez társaság nyilvánosságra hozta hogy mi az a kopogó hang, és ettől lett bestseller a lemez hogy az akkori csúcstechnika meg ezt is felvette. (sajnos a nevére nem emlékszem, de a victoraudioban lehet hogy megvan!) :)
Visszatérve, nem gondolom hogy a fizikai ismertetés ellenére hangászok ezrei vezetnék félre magukat "kis" méretű lehallgató dobozaikkal, de pl hifiben is van egy nagy cáfolat a dologra, a Bose cég csinálja. Márpedig ők aztán benne vannak a dolog sűrűjében, elég ha a Columbia űrhajó zajkioltó rendszerének tervezését említjük, az űrtechnikában nem nagyon menők a hifis körben megszokott hókusz-pókuszságok. :)
A fejhallgatót sokan nem szeretik, én meg hallottam (a fülemen volt) a 2 milkós Orpheust régebben, szerintem sok high-end cucc szeretne úgy szólni! De pl 100 körül az AKG-nak is van kellemes cucca (talán a K1000-es?) és az pl egyáltalán nem zárt rendszerű! ráadásul ez a dugattyú-dobhártya hasonlat erősen leegyszerűsített, hiszen rugalmasan csatolt rezgések és elnyelődések is fellépnek már azon a pár centin is a fülnél = magas frekis fázistolások jönnek létre stb. de most már tényleg messzire kanyarodtam a Hammondtól. Bocsánat!
Saját véleményem hogy szép és jó dolog ha az ember gyereke sok dolgot össze vissza olvas, és ezekből különböző következtetéseket von le, de hiszek abban is hogy lehetőleg csak olyan dolgokról nyilatkozzanak ,irjanak le amit személyesen is kipróbálnak ,megtapasztalnak mert ez igy hiteles.
Kétségtelen pl a 145 leslire kötött ria korrektoron keresztül megszólaltatott jazz és szimfonikus lemez felvételek rettentöen szólnak, viszont készitettem magam szája ize szerinti HIFI hangfalat
2db 15 collos jensen, ezek vannak 145-147 leslikben bassként , középként egy 12 Goodmans , és magasnak egy Isopfon tölcséres drive.Hangváltó keresztezési frekije 3khz Egy 80w dynacord eminent végfok a meghajtó, hangszin szabályzó fokozat nélkül. Igen ezen hallgatható HIFI , és a Hammond m100, és e100 is nagyon dinamikusan hallgathatóan szól ...
Más, én tudásom szerint az MR-ban lemez felvételeknél JBL közeltériket használtak monitorként,
és igenis tudtak igen jó felvételekt csinálni csak mivel az volt a kulturpolitika
hozzállása ezeket a felvételeket supraphon lemezjátszókon és Szokol rádiókon
fogja hallgatni a nép ezért , a nagy dinamikáju felvételekt korrigálták.....
Látom Neked érdemes ilyesmiről írni, bár egy kis sértettséget vélek a fogalmazásodban. Én sohasem haragudtam arra a valakire akinek drágább cuccai voltak. Bár sok értelmét én sem látom ezeknek a méreg drága eszközöknek, ezért én sem vásároltam soha ilyesmit, csak minőségit! Példának okáért az erősítőim egyedileg készültek egy idős bácsika által nagyon hosszú ideig. A saját építésű hangafalaimat pedig háromszor építettem át, amíg el nem nyerték a mai állapotukat.
Teljesen mezei pár száz forintos kábelokat használok. Többnyire azokat, amiket adtak a cd lejátszóhoz, meg a magnóhoz. A hangfalakhoz meg közönséges 3mm átmérőjű sodrott falvezetékek mennek. Ennyit a drága hi-fi cuccomról:-)
Azért halkan írom, hogy levert egy pár több millás cuccot.
Igen. Más a hifi hallgatása. Ott van létjogosultsága az emelt minőségnek. Főleg egy kb. 1957-65 közti jól eltalált eredeti felvételen. Azok irtózatosan nagyot szólnak. Élmény egy ilyen szuper cuccon jó felvételi technikával felvett jó zenét hallgatni.
Szerintem a lezlinek is ideális a hangképe - az orgonához. Meg a sziréna hangképe is optimális - a riasztóhoz :-) A lényeg hogy pozitív jellegzetességei emelkedjenek ki a hangforrásnak.
A fülest, autórádiót lehetőleg mellőzném bármilyen hangzás megállapításához.
off Természetesen van az utóbb említettekben igazság, már ha csak a "minek kell a faláda a hangszóró köré" c. eposzt is tekintjük. Mégis nem az az elterjedt hogy a stúdiókban ilyen tézisekbe bonyolódva "zen" előfokos rendszeren meg ideálizált hangdobozokon kevernének! Norman és David Chesky (cheskyrecords.com) akik egy pionír testvérpár az audiophil hanglemezek készítésében, ők is stúdió szabvány rendszereken kevernek (nem álló dobozokon) hogy majd a szobai rendszereken ott és akkor úgy szóljanak a dolgok ahogy a valóságban. Tegyük hozzá, sosem azt keverik le amit "ott hallanak" hanem amit majd hallani szeretnének! És ebben van a hangmérnökök tudománya! De egy másik példa: egy hifi-shown egyszer egy azóta letűnt hazai high-end tervező-építő cégtulajt kérdeztem, mi értelme hogy 6 v 70ezres kábelekkel kötjük össze a milliós rendszert ha a felvétel ami a legjobban tetszik nekünk, teljesen igénytelen hangmérnöki szempontból viszont zeneileg helyettesíthetetlen élmény vagy ugyanitt mi van ha a stúdióban épp vasalózsinórral vették fel az éneket mert hirtelen az volt kéznél vagy pl az erősítőben filléres alu vezetékeket használtak? Válasz: az egészet sosem szabad megbontani, az úgy jó ahogy adott! Mondta. A hallgató feladata annyi hogy ezt a tökéletes egységet ne rontsa el, használjon olyan hangláncot ami a legkevesebbet teszi hozzá-veszi el az egészből. Tette hozzá. Akkor miről is beszélnek a hifi építők?! Szóljunk nagy féligazságokat igazságként és az elcsábult hallgatóság pénzével tömjük meg jól a zsebünket... Mert milyen jól is néz ki ha arra lehet felvágni hogy 6 kilences tisztaságú, trapéz profilú ezüsből van tekerve a trafóm! Stb. Számomra itt halott az ügy, bár vannak akik még azt is feltalálják (lyukat a csőbe) hogy köszörüljük le szögben a cd peremét mert az növeli a felvétel térérzetét... Folytathatnám, de ennyi is elég!
Viszont a felkínált dokumentum amennyiben nem ilyen hókusz-pókuszokkal foglalkozik biztos sokunk számára érdekes lehet ha meglesz. Köszönjük! :)
Hogy happy-ON legyen a végén :) Szerintem sok hifis elszörnyülködne ha tudná egy leslienek mennyire köze nincs az ideálizált hangfalhoz semmilyen szempontból, viszont próbálnák ki a 6 milkós high-end rendszerükön megszólaltatni a B3-at! Csúfos kudarc lenne! :)
Eladós cserén nem gondolkodom. Igen jutányos áron jutottam hozzá eredeti expression pedállal együtt (és a lényeg hogy meg tudtam venni, már régóta szerettem volna valami klónt) és valószínűleg ha eladnám sem kapnék érte annyit hogy le tudnám másra cserélni.
Egyébként DB3-at szerettem volna, de annyim nincs és egy darabig nem is lesz. Ilyen árban viszont csak max egy D9e modult tudtam volna venni, de úgy gondolom attól ez jobb.
Nem érdemes úgy upgrade hogy eladás-vétel? Meg tudtommal a 2-es op.rendszerben már kétrotoros a szimuláció is. Az XB2/2 egyébként meglepő, de nagyobbat szólt az XB1-nél. Többe is került annó a Pannónia utcában. Sokat nyomkodtam. Viszont utána 99-ben átmentem a Roland VK7-et meghallgatni és számomra eldöntötte akkor a választást.
Kinek írtál a Hammondnál? Én kértem Jan Kok-tól az XE1-hez anyagot de nem válaszolt régóta.
Hmmmm..... én nem hasonlítanám össze egy szabad térbe sugárzó hangfalat egy fejhallgatóval. Azért sem, mert a kettő nem ugyanaz. A fejhallgatónak az az előnye a hangfalakkal szemben, hogy egy zárt térben közlik a hangnyomás változásokat a fülünkkel. Ergo szinte azonos fázisban, és kitérésben lengedezik a dobhártyánk a hangszóró membránjával mint egy dugyattyú.
A szabad térbe sugárzó hangszórók hatásos lesugárzási frekvenciájának hullámhossza megegyezik a membrán átmérőjével. A többi nagyobb hullámhosszú frekvenciákat nem sugározza le még nagy membrán kitérés mellett sem. Ezt hívják akusztikus rövidzárnak. Ezen szokott segíteni, ha végtelen nagyságú falba építik a hangszórót. A reflexnyílásos hangfalak meg egy felharmónikusokban gazdagított nem líneárisan eltorzított hangot adnak ki. Ezért írtam, hogy ügyesen van becsapva a fülünk.
Neked is szívesen előkotrom az ajánlott letölthető idevágó szakirodalmat ha gondolod.
Egyébként az XB-2 nek is van send/return csatlakozó a hátán de még nem próbáltam és nem tudom hogy sztereo-e. Tervezem hogy az M3 scaner vibrátót is rákötöm. Csak jobb mint a szoftveres, de még az előerősítőjét kell átterveznem mert ezt is a vermonához illesztettem és igencsak bele kellett nyúlni a hangképébe hogy jól szóljon vele.
Ami a bánatom az XB-vel hogy még 1-es verziós az oprendszere és nem lehet csak splittelve használni az alsó és felső manuált. Ezt a későbbi 2-es verzióba megoldották, de sehol nem tudok upgrade kit-et szerezni hozzá. USA-ban az AllGoff-nál van de méregdrága. 218$ + posta + vám +áfa. Az már nem éri meg. Esetleg ha valakinek van valamilyen kapcsolata európában és tudna segíteni olcsóbban beszerezni azt megköszönném.
Egyébként (persze tudom hogy itt nem nagyon preferáljátok suzukiékat) felvettem a kapcsolatot a suzuki hammond-al és kértem tőlük, de azt mondták hivatalosan már nincs upgrade kit. Viszont kértem tőlük azt a kis gumi csövecskét is ami megvezeti a billentyűket, mert amit vettem annak a két középső oktávján már lógnak egy kicsit. Nagyon rendesek voltak és küldtek ingyen 4 napon belül 3 oktávra valót. Meglepődtem mert sok helyen olvastam hogy rém rosz a support régi suzukikhoz.
Upgrade kit ugyben írtam még Falkenstein-éknek is angolul meg németül, de ők még csak nem is válaszoltak:( Hmmm kár.
Gratulálok! Jól megcsinálhattad. Összehasonlítási alapnak ott az előfok nélküli XB2. Ha dob a hangján, akkor megérte.
A DB5 egy nagyon speciális hanxer ebből a szempontból. A legintelligensebb megoldás vár ott a hangtuningolóra. A vége előtt van neki egy sztereó send/return, ahová bármi-k befűzhető-k. Ez szinte páratlan.
Talán ezt sajnálom a legjobban a szoftver B3-akból hogy a hang útja zárt. Pedig a csöves előfokot a lezlieffekt elé kéne tenni. Most meg erre nem látok lehetőséget. Utána azért sajnálom, mert akkor venni és kezelni kéne egy - a rendelkezésre állónál programnál gyengébb- külső effektmodult. (Kláviások megléphetnék ha olyan magasan hordják az orrukat :-)
Ha meg a belső lezlit csövesítenénk utólag, ami azért nem olyan szerencsés, hát a sztereó hatáshoz egy preamp nem elég. Mi lenne a megoldás? Valószínűleg a lemondás. Vagy full digitális, vagy preamp+igazi laci.
Most még inkább cserét szeretnék, de ha nem jön össze, akkor esetleg eladás. Viszont egy kicsit foglalkozni kell az orgonával ( a ritmusgép ledjei világítanak, a taktus villog, de nem hallatszik a dobgép). Lehet, hogy megjavíttatom.