A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Köszönöm a részletes választ!igen kéziváltós 2020. VW Touran! Még most megfogalmazom a panaszt és az általad leírtakat! Amúgy azzal engedtek el tegnap a szervízből,hogy érzik az erős rezonanciát,de kipróbálták és tartsam 1300 alatt vagy 2200 fölött mindig a fordulatot,mert ott nem kéthengerezik! Ez szép válasz volt.....röhejesek!
... ja látom, 2000-es kéziváltós. Akkor még garanciális, tehát mindenképp érvényesítsd.
Nem mondom, hogy minden hozzászólást elolvastam eddig, de abból, amit láttam, nekem úgy tűnik, hogy a probléma csak a kéziváltósak esetén áll fenn. Nekünk a kocsi 2019 májusi, DSG-s, közel 50 eKm van benne, de a leghalványabb nyoma sincs annak, hogy épp 2 hengerrel jár vagy sem. A legjobb motor, ami eddig autónkban volt.
Úgyhogy én tartok tőle, hogy ott valami más egységgel (vagy egységek együttműködésével) van probléma.
Panaszlevelet azért valóban fogalmazz meg a PoHu felé.
Amúgy az, hogy nincs hibakód, az csak arra jó, hogy lepattintsanak - ha hagyod magad. (Csak gondoljunk bele: mi van akkor, ha az a szenzor is beszart, ami a hibakódot generálja? Akkor sincs hibakód.) Meg kell írni, hogy szavatossági problémád van, milyen lépéseket tettél, mi volt erre a reakció. Jelezd, hogy nem érdekel, hogy van-e hibakód vagy nincs, mert a hiba ettől függetlenül fennáll. Azt is jelezd, hogy amennyiben a kijavításra vonatkozó kérésed elutasításra kerül, független szakértői vizsgálatot kérsz, melynek kimenetelében - az előzmények alapján - kétséged nincs, és aminek díját rájuk fogod terhelni (a javításon túl).
Lehet email is, csak azzal fejezd be, hogy a levél "átvételéről és olvashatóságáról válaszlevélben visszajelezni szíveskedjenek" (ez tehát nem azonos automatikus olvasás visszajelzéssel).
Amúgy milyen gk.ról van szó? Mikori? Garanciális még?
Rejtélyes. Nekem Karoq-om van, valahol 47e km tájékán tartok és a legkisebb mértékben sem mutatkozott a jelenség. Abszolút! Ha akarják, szívesen megmutatom.
Mindenesetre én írnék egy tértis levelet a PH-nak, hogy legyen nyoma, a szerviz pedig továbbítsa a panaszt, hogy útmutatást várnak.
Üdv mindenkinek!Aki tud segítsen,hogy hova tudok fordulni garanciális problémával! A hiba a már sokat említett hengerlekapcsolási rezonancia! Tudom a kéthengernek van ilyen jelensége,de nem tudom kinél mennyire jelentkezik!Nekem is 10000 km után kezdett el egyre jobban jelentkezni, addig is érezhető volt, de csak minimálisan,mára oly annyira,hogy sem 1400 sem 2000 fordulaton nem lehet élvezni az autózást,szó szerint elviselhetetlen, a gyereküléstől kezdve a csomagtaróban lévő dolgokig az egész karosszéria reszket,de nagyon! Az egyik szervízben jeleztem a hibát,a szerelővel kipróbáltuk,azt mondta hogy ez tényleg természetellenes,de mivel nincs hibakód nem tudnak vele mit kezdeni! Akitől újonnan vásároltam az autót,a cég tulajdonosa személyesen próbálta ki,ő is azt mondta hogy ez nem jó! Erre cseréltek benne egy kettőstömegű lendkereket 32000 km-nél, hogy hátha az. Ez sem jött be,azt mondták használjam, mert nincs rá megoldás mivel a porsche hungária szerint még nem érkezett ilyen jellegű panasz,így nincs is rá orvoslat! Pfu köszönöm! Egyik szervíz sem érti meg,hogy valami biztos,hogy elromlott,mert ez az autó nem ilyen volt, 10000 km alatt csak akkor lehetett észrevenni a kéthengerezést, ha rá néztem a kijelzőre. Kihez érdemes fordulnom? Független szakértő,fogyasztóvédelem,bíróság stb? Már nagyon tanácstalan vagyok! Köszönöm a válaszokat!
Szia! 14évig használtam kézi váltós Polót új korától, és végre szerettem volna T-Roc automata váltóst. Utánna olvastam a DSG-nek és inkább a kézi váltó mellett döntöttem, jóval kevesebb a hibalehetőség és ugyan olyan szépen/pontosan kapcsolható mint amit a Polónál megszoktam.
Akkor lehet, hogy nem kell sajnálnom a botos választásom.
Semmi bajom vele, de pesti lakosként sokszor tépem a hajam a dugókban.
Legszívesebben lecserélném egy 2.TDI-re, de a mostani diesel utálat miatt nincs hozzá kedvem, pedig nekem nagyon bejönne. Ráadásul akkor ehhez már olajos lenne a DSG.
Eredetileg azt akartam, de lebeszéltek róla, mert hogy az 1.5 tsi az egy szuper motor.
Tudtommal pedig de. Sajnos. Ez a negyedik ilyen autónk amiből 1 volt jó.
Egy hasonlat jut eszembe a garanciás javításról, és arról, hogy miért nem lesz jó soha.
Képzeld el, hogy egyik napról a másikra kiég az összes izzód az autóban.
Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan kicserélik az összes izzót.
Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.
Bemész a szervizbe ahol szó nélkül gyorsan ismét kicserélik az összes izzót.
Mész az autóval 4-40000 kilométert amikor megint kiég az összes izzó.
Kb. ekkor már nincs garancia az autón. Elmész egy villanyszerelőhöz aki 5mp alatt megállapítja, hogy túltölt a generátor.
A világ összes pénzéért kicseréli, majd ezután jó lesz az autód mivel az utakon sokkal több olyan van amelyikben nem kell soha izzót cserélni.
Én már vittem garancia után váltóshoz az autót. Megmutatta, hogy folyamatos haladás alatt is melegszik az egyik kuplung. Ezért fogy el/ég meg rövid idő alatt.
1M + Áfa lett volna a javítás ami nem a tünetet kezeli hanem az okot szünteti meg.
(Amikor 3db kuplungot cserélnek egy autóban vicces kilométer alatt és nem az okot keresik hanem a tünetet kezelik, akkor sajnos az annyit sem ér mint halottnak a csokoládé.)
Kopogó hang. Olyan mint régen volt a hidrotőke hang csak erősebb.
Leginkább csapágy hangra hasonlít de az nem lehet mert már rég szétesett volna.
A régi 1.4 16V motoroknak volt hasonló hangja amikor zörgött bennük a dugattyú.
0w20 olaj van benne és nem változott a hang olajcsere után.
Mit mondtak?
Jó így. Nincs semmi baja.
(Az 1.6 Golf 5-nek igazi békebeli zümis benzinmotor hangja van. Van egy másik benzines autóm abban 2db mechanikus nagynyomású pumpa van. Onnan jön jellegzetes hang. Az a hang amire azt mondják, hogy sosem lesz olyan mint a régiek. Mind1, ilyen és kész. Az 1.5tsi hangosan zörög/kopog.)
Érdekelne hogy mit érteszt kopogás alatt? Nálam gyorsításkor jelentkezik (2000es fordulat felett), kelepelő hangként, és roppantul bosszant :-( (a 2 hengeres üzemmódot már nem is említem)
Csináltattam köztes olajcserét (10e km-nél), 0w20-at kértem bele, előtte viszont szerintem gyárilag 5w30-al adták, legalábbis 5w30-at adtak utántöltésre, amikor átvettem mint új autót.
Ami érdekelne:
- milyen olaj van az autódban?
- ha cseréltek benne olajat, utána változott-e a kopogó ("kelepelő") hang?
Nem nagyon értek az autókhoz (nem vok autószerelő) és először dsg-vel rendeltem meg az 1.5 tsi-s touranomat, de aztán kicsit utána olvastam és sorba jöttek a negatív vélemények a 7 sebességes száraz kuplungról (nem bírja a melegedést, drága szerelni, csak egyben lehet cserélni a főegységeket benne stb). Végül letettem róla, rendeltem egy manuálisat és azt hiszem nem bántam meg. Lesz majd automata az elektromos autóm, ha odaérünk...
Egyébként az 1.5 tsi-hez csak ezt a (7seb száraz) dsg-t lehet kérni, 250 Nm-ig ezt rakják a kocsikba.
A kocsiban már 78 ezer km-van 20 hónap alatt, eddig nagyon pozitív a tapasztalat. Engem nem zavar a kéthengerezés, a fogyasztásom 6.5-6.9 körül alakul.
Ami érdekes, hogy amíg az első féktárcsám és betétem is 90%-os, addig a hátsó betéten már csak 1-2 mm van...
Kértem a márkaszervíztől árajánlatot hátsó betétcserére, kb 80-90 ezer ft, szólt a válasz.
Hát én végül megvettem havertól 40x%-os kedvezménnyel 15 ezerért a betétet, a régi szerelőm pedig 10 ért kicseréli, még úgyis, hogy elektromos fékes...Hát ez a nemmindegy...
A miénk nem kicsit csattog hanem kopog. Melegen is és gyorsítás közben is egyre jobban. Persze összehasonlítani csak úgy lehetne ha egymás mellett állnánk.
(Járok egy olyan céghez ahol 20+ db 1.5/150tsi-t használnak, mindegyiknek normális hangja van. Ez egy ilyen mozi.)
Az biztos, hogy amikor 4 hengerből lekapcsolnak kettőt, ami ráadásul azután kompresszor üzemmódban üzemel, azt lehet érezni. Nincsenek csodák. Ez nem probléma, egyszerűen ilyen.
Minden száraz DSG csörömpöl. Az is amelyik nem ;) . Ez is ilyen. Ettől még szerethető.
Nekem viszont az olajat nem eszi és nem is ette.
Viszont szerintem egy kicsit keskenyebb lesz a mosolyod ha a legközelebbi kuplung csere árát visszaosztod a megtett kilométerrel.
Mert ugye lehet szeretni egy olyan autót amibe 40e-ként régi áron 600e-ért kell kuplungot cserélni csak az már egy kicsit perverz.
Az 1.4/125-ben 4000-nél kellett először kuplungot cserélni. Hidd el vigyázok rá. (nem egy átgondolt konstrukció)
Sziasztok, nekem 3 éves 1.5 TSI 150 LE DSG autóm van, számomra az itt leírt hibajelenségek gyakorlatilag ismeretlenek. Hidegen valóban csattog egy kicsit, az utastérben nem hallom. 45e km van benne, 40e környékén kuplungcsere volt, egyébként hibátlan. Olajfogyasztás kb. 30e-ig volt, azóta nincs. A kéthengerezést nem hallani. Beszállás után az első dolgom reflexesen a start-stop kikapcsolása. Dinamikus, szerethető motor, fogyasztása erősen vezetési stílus függő.
Nekem 1996-tól vannak a csoportba tartozó autóim. Több mint 2.5M kilométert vezettem velük.
Volt közöttük néhány igazán jó autó, és néhány silányabbra sikerült is.
Ami közös:
egyik sem rozsdásodott sehol
soha nem volt futómű, kipufogó, vagy elektromos problémám
soha nem állt meg autó az út szélén
Fabia-ra vagy Superbre 50e,-Ft-ot sem költöttem 10 év alatt. (Olaj és fék nélkül mert más nem kopott/fogyott el)
Az A6 minden csavarja eredeti volt 10 évesen. Az akku is! Féket persze kellett cserélni.
Most is van egy 2008-as Golf 5 a családban ami 100%-ban hibátlan. Nagyon szeretjük. Bár nyilván más világ mint a mostaniak.
Műszaki ember lévén nehezen de elfogadom, hogy a nagy számok törvénye alapján néha becsúszhat egy kevésbé sikerült darab.
A mostani autónk ugyanolyan évjáratú mint a 130-as volt. A típus és a felszereltség is nagyon hasonló. Az egy műszer volt, ami hibátlanul tette a dolgát.
Nagyon érdekes, hogy pl. a váltója 100.000x jobb volt a 130-asnak. A mostani teljesen máshogy vált, zajos és rángat. Pedig még a kódja is ugyanaz.
Abban reménykedünk, hogy szétesik garancián belül. Mert ugye akkor nehéz azt mondani, hogy mind ilyen, meg nem is halljuk.
A 15 éves bármihez sajnos nincs értelme hasonlítani. Nagyon más világ volt az. Pl. a Golf 5 úgy jár mint egy villanymotor. Cserébe nem megy de zabál rendesen.
Válasz a "de akkor miért adtad el a 130-ast ha olyan baromi jó volt?" kérdésre:
Nagyon egyszerű. Vásárlás előtt elfelejtették mondani, hogy ez a típus menet közben is leáll ha úgy gondolja. Borzasztóan zavaró és idegesítő funkció.
Naponta 1000+x hallgatni az önindítót miközben sokszor néhány méterre állította le a motort. De simán leállította autópályán is.
Egy balfasz volt aki ezt a félkész ötletet gyártásba engedte. Ettől eltekintve hosszú ideje a legjobban összerakott, és legjobban működő autónk volt amit nagyon sajnálunk, de egyszerűen az említett funkciót nem tudtuk megszokni.
Sajnálom ha nem értetted mit írtam.Vannak olyan hibák amit a márkaszerviz nem tud megoldani mivel konstrukciós hiba.Jó esetben még garancia lejárta előtt a gyár megoldást keres ha akar és persze ha tud.Rosszabb esetben nem fog tudni orvosolni garancia időn belül mert nincs megoldás.Ha később garancia után van megoldás azt a szervizek tudni fogják de az sajnos fizetős. Erről nem a szerviz tehet ha a gyár őneki nem fizeti ki,persze ,hogy továbbszámlázza.A te esetedben nem voltam ott nem is akarok a részletekbe belefolyni mi volt a gond ,hogy garancia után meg tudták oldani.
Mivel az adott márkaszervíznél vásártam az autót,így szerintem természetes hogy hozzá fogok fordulni minden problémával nem pedig a gyártóhoz!Ők vállalják a garanciát,oda kell fordulni a problémákkal!Sajnos én már jártam úgy új autóval,hogy amíg garanciás volt közöltem a problémát,persze elhajtottak,hogy ez ilyen sajnos,mikor lejárt a gari akkor persze azonnal cseŕélni kell mert ez így nem jó! Ha veszek egy halkonzervet és penészes,akkor sem fogok egyből Norvégiába elmenni panaszt tenni,hanem vissza viszem a boltba!
A frissítést egészen biztos ,hogy elvégezték sokból nem tart.Ahhoz meg hogy bakkecske nem a márkaszerviz tehet mivel nem ők tervezik ill.nem ők gyártják.Annyit tudnak vele csinálni amit az importőr mond .Saját szakállukra meg nem fognak csereberélni semmit mert ha a gyár sem tud segíteni akkor feleslegesen cserélnének bár mit is.Szoftvert meg nem tudnak újat írni.Mindenki a márkaszervizt cseszegeti a konstrukciós problémákkal.