Pár éve...jó pár éve mikor ált suli 6.-ban elkezdtem motorozni...első vasam egy Mustang volt:) Utána volt még pár gép...Riga ,Romet,Tabletta...stb Most kb 52.ismét a Mustang:) 28 leszek,visszaemlékezve és beszélgetve nagy veteránosokal,senki sem merte volna gondolni,h az akkoriban semmibe nézett Pannónia,Danuvia,hovatovább Riga,Verho egyszer eléri h nézzék vmibe. És lám,régen hozzámvágták csak vigyem a portáról a Rigát,Most meg lassan felmegy az ára. Bár annyi volt belőle mint a szemét,mégis fogy,fogyogat. Elért egy természetes szelekciót,amiből kihullottak a kohóérett gyári selejtek. Manapság sok példány kerül szerencsére elő,porolják le a fészer mélyéből. Tehát sztem a Mustang is hasonló utat járhat be,csak reklám kell neki! A sorban nem volt szetm rossz helyen,amíg nem jött be a Simson, az egyik legjobb kismotor volt... A blokkja pl jó minőségű,meg csak 3 seb! Tehát sztem semmi keseregnialó nincs,lesz még veterán a Mustang. Lám az Ideal és elődei már azok! A Rigáknál is egyelőre a pedálosok amik veterános kategória-érettek.
A csúszószár csere nem lenne nagy gond.Biztos van ilyen méretű cső...az alsó szemeket,fület meg át lehetne varrni az újra. A gond a hülye rugó fészek(rigófészek:) kialakítással van,ehhez présszerszám kéne---v el kell lopni a Jawa gyárból:))
Idéznék egy Rigás kollégát,elég komoly gyűjteménnyel és szellemi háttérrel rendelkezik(nem csak Riga témában). Megnézte a klubot és a fórumot,írt néhány sort:
"Az egyértelműen jó hír, hogy más retró-kismotorok rajongói is "klubba" tömörülnek. Gratulálunk, kitartást és sok sikert kívánunk a résztvevőknek. Néhány tanács veterános szemmel: A fórum és a klub külön életet él és ez nem túl szerencsés. Kéne valami gyors árjárhatóság közöttük. (Lehet, hogy van, csak a felületes látogató nem veszi észre). A galéria fejlesztésére tanácsos lenne ráfeküdni illetve külföldi linkeket vadászni. Hiányoznak a szép gyűjtemények, az elhivatott Jawások és a tudatosan felépített típus-sorok. Amíg a tuningművész, ruppótlan kispöcsök a hangadók, addig komoly old timeres a környékre sem fog nézni és megy tovább az egymás hülyítése. Ebben a társulatban alapvető szemléletváltás kell, különösen, hogy a Mustang is már gyakorlatilag kihalt. Ha a maradékot is szétfurkálják egyes tehetségtelen simsonravágyók, akkor holnapra már csak a képnézegetés marad. Tudomásul kell venni, hogy ezek a rusnya ártányok így gyáriak, ezt a keveset már szigorúan tilos lenne bántani. A gyári állapot és a minőség kultusza fogja emelni a lap technikai szinvonalát és ide irányítani a veterános világ figyelmét. Addig ez csak gittegylet."
Mert nem jártál a jawa gyárban még :D Valami perverz ember csinálhatna pl hidraulikacsőből új csúszószárat eredeti méretek alapján.Az nem kopna el egyhamar :D Az oroszok jobb csúszószárakat csináltak.
már többször leírtam hogy mi a fő gond.A csúszószár alul kopik meg,ott mozog.Ott éri a víz meg a por.Akármiből is csináltatsz perselyt,felülről kell bedugni,ahol jó lesz a mérete de alul a kisebb átmérő miatt ugyanúgy lógni fog.Egyedüli megoldás az lenne hogy pár perselycsere után cserélni kell a csúszószárat egy gyári újra.
Kár h elveszett a régi kluboldal...lehet h sokan demoralizálódtak és kidobták a gépet...:) na nem csak az oldal halála miatt,de ez is dobhat a latba... Vhogy reklámozni kéne v vmi... Szted idetalálnak az emberek?
Az extrás honlapon 300-nél is több regisztrált volt. Szarvason pl.én vagyok az egyetlen, akinek van Mustangja használatban. Van egy idős bácsi, de az ő Mustangja összvér... :) És amúgyse jár vele, csak nagyon nagyon ritkán.
Szerintetek miért van az h a Rigának olyan nagy a kultusza, a Mustang meg a Komar meg vergődik 3-4 emberrel? -Simson...ok,népszerű volt és ma is az még...jó is...megértem h él a klub... -Riga...szar anyagból van,sokat szarul,hanyagul raktak össze...van benne konstrukciós hiba is(pl gyatra kuplung...) -Balkan...kevés jött az országba...ennél fogva érthető ha csak hallottak róla,,, -Babetta--na ebből szerencsére van még bőven,bevált ,szeretik.Érthető a lelkesedés... -Mustang--?mi nagyon kevesen vagyunk...vhogy ide kéne csábítani a márkatársakat...nem létezik h csak ennyien szeretjuk a Mustangot---Idealt...stb -Komar--?nem sokan vannak,klub se intenzív...azért mozognak a fórumon páran,de lehetnének többen.
Én egy használtat szedtem ki és tettem tisztítás után vissza:) perverz állat vok...tudom... Fogtam a még kint lévő alsó perselyt és elkeztdtem fúrógépbe fogott nyeletlen körreszelővel---(paraszt dözsár:)) nyomatni finoman,percízen többször próbálgatva a szárra,merthogy szorult...most jó...nem tom meddig bírja... Az fix h az alsó szár tényleg nem szabályos...de ahol a persellyel kontaktban van ott van sztem kikopva és ezért baszkódik... Ahol meg a préselés van fenn a rugónak ahol azt beletekerem,ott meg szoros volt... Én egy köztes illesztést néztem,elég tűrhető.Nem kotyog nagyon...
Taxxi! Az a merevítés szerintem se fog semmit érni, hátrafele játszanak ott erők a villaszárak tetejénél, illetve fölfele.
Annak a perselynek az a titka, hogy kettő van belőle villaszáranként ;) Egyik alul, meg egy középtájt, ez megvezeti. Ha a fölső (belső) elkopott, vagy elcsúszott, onnantól jóhogy kotyog összevissza.