Jártam 2 hete Izlandon. A Keflavik Nemzetözi repülőtér (50 km a fővárostól) és NATO bázis egy nagy sík lávamező, amin semmi érdekeset nem lehet látni, az utasforgalmi épület olyan, mint máshol a világon a hasonló repterek.
Viszont bennt Reykjavikban van a belföldi repülőtér, ami egy hatalmas valami, akkora mint maga a város (az sem nagy) és a város 3 oldalról is körülveszi, ezért 3 bejárata is van.
[p]<p>
Az irányítótorony baloldalt az Icelandair szálló tetején van. Három különböző irányú beton van, a forgalom nem nagy. Van 1 db menetrendszerű reláció, meg kisebb a napi igényeknek megfelelő nagyságú gépek indulnak a különböző kirándulóhelyekre.
Nagy szám volt, hogy június 22-én éjfélkor még régen iskoláztak, legalábbis ugyanaz a Cessna 182 járt igen azonos sarkos iskolakörökön.
Ma is voltam az egykoron szebb napokat latott Velikie Luki repteren Oroszorszagba. Valamikor belfoldi jarat is jart ide, de az a 90es evek vegen megszunt, itt sem uzlet. De kitero repterkent funkcional, iranyitas es korzeti iranyitas is van. A repter nagyon le van pukkanva, de a kornyek gyonyoru, sok to, dimbes dombos videk, fahazak.
Pillanatnyilag 3 MI-8 helikoptert es 4 db AN-2 repcsit latok itt, de vannak motoros sarkanyok is.
Budapest, Ferihegy Burgas, International Varna, International Brussels, Zaventem Prague, Ruzyne Paris, Charles de Gaulle Chicago, O'Hare Cairo, International Amsterdam, Schiphol Stavanger, Sola Copenhagen, Kastrup Oslo, Gardermoen Aberdeen, Dyce Vienna, International Bergen, Flesland Zürich, Kloten Seoul, Incheon Tokyo, Narita Frankfurt, International New York, John F. Kennedy Bangalore, Hindustan Delhi, Indira Ghandi Milan, Malpensa Damascus, International Kuwait, International Abu Dhabi, International Doha, International Dubai, International Amman, Queen Alia Munich, Franz Josef Strauss London, Heathrow Edinburgh, Turnhouse Warsaw, F. Chopin Istanbul, Atatürk Monastir, Habib Bourguiba Miami, International
Van honna nézni, igaz elég messziről: a bevezető úton kb. 1,5 km-nél vannak olyan betonhangárok, amik kivül vannak az üzemi terület keritésén. Ha azokra felmászol és az őrség nem lőtt le, akkor belátod a le-felszálló gépeket. Az állóhelyet tényleg nem látod, csak a sportrepülő hangárok előtti életet, azok közel vannak. Ha a főépület melletti állóhelyet akarod nézni, akkor meg kell látogatnod az AKSD szeméttelepét, a már lefedett depóniákról látható az állóhely és a kifutópálya délnyugati vége.
MÁS:
Ezen a reptéren, már jártam autóbusszal. Akkor még nem volt sorompó csak forgalmi lámpa a kifutó keresztezésénél. Valószinüleg sok magyar jár oda, mert azóta sorompó is van.