Még nem néztem meg a típust, mert szervízbe kell menni hozzá olyan helyen van. Ez nem is gond, mert a legjobb barátomnak autószerelő műhelye van. Csak elkellene menni hozzá.
Mostmár egyre okosabb leszek állófűtés vezérlés ügyben:))) Szóval ha jól gondolom, akkor a kályhámon, vagy arra csatlakoztatva van egy különálló egység, ami fogadta a távbizgentyű indító kódját.
Ha pl át akarom alakítatni telefonos indításra, akkor a gyári egység lehúz, vagy ahhoz illeszt az új egységet.
Jól gondolom?
Minden Audinak egyforma a távirányítója, vagy távirányítóként más, más kód van bennük?
A kályha rá van kötve az autó saját vízkörére, üzemanyagkörére és az akkumulátorra.
Az akksi tulképpen a kályha indításához és vezérléséhez kell.
A kályha felszivattyúz egy pici üzemanyagot, ami a párologtatón keresztül bejut az égőkosárba, ahova "belelóg" az izzítóstift, ami az üzemanyagot meggyújtja. Ez már az égéstérben történik.
Elindul a vízszivattyú (a kályhájé) ami elkezdi az autó saját vízkörében található vizet keringtetni. Ahogy a víz bejut a víztérbe (ami az égéstéren kívül van) felmelegszik és a fokozatosan melegedő víz kering a rendszerben.
A kályhák üzemideje általában 30, nagyobb motor esetén 60 perc. Kb. 10-15. percben a motor már meleg (üzemmeleg) és a kályha bekapcsolja a jármű saját ventilátorait, melyen keresztül a meleg levegő bejut az utastérbe.
Természetesen nem árt, ha a kocsi fűtéskapcsolója meleg állásban van:-)
Célszerű a levegőt egyébként rögtön az ablakokra is irányítani, hiszen a meleg levegő felmelegíti annyira a szélvédőt, hogy a jég/hó leolvad.
Szép kép :) Nem igazán tudtam eldönteni mi is ez pontosan. Nos, gondolom első indítás alkalmával van ez a gondod, amikor tök hideg a moci. Mekkora lehet egy ilyen reduktor?és mennyire akarod felfűteni?
Esetled van más megoldás is nem kell feltétlen kályha, szerintem nem nagy egy párologtató, így adott esetben egy dízel izzítógyertya is megoldás lehet megfelelő vezérlőegységgel. Ez nem terheli nagyban az akkut és megfelelő teljesítményt ad le.
Ha már beindítottad egy nap, akkor meg egy V8 nem hül ki még ilyen mínuszban sem egyhamar (nekem is ilyen motor van az autóban, gáz nélkül).
Az Audimba lévő webastó kályha távirányítójának pótlásával kapcsolatban, hogy mi is kellene hozzá, hogy le lehessen gyártani, és ne kelljen aranyárban megvenni.
A motor gyorsabb bemelegedését egész pontosan hogyan kell elősegíteni? (tudom, hogy a Webasto-nál lehet ilyen cuccot venni, csak nem tudom hogy működik és érdekel)
Tudomásom szerint a motor hidegen kopik legtöbbet. De ez nem a hideg hűtővíz miatt van, hanem mert hidegek a motor fém alkatrészei + nem épül fel megfelelő olajfilm. Ez megváltozik attól, hogy a hűtővizet felmelegítik? Hogy pótolja ez a - hidegen gyengébb - olajkenést?
Szemesi.Zsolt: "Szerzett egy bordás aluminium tömböt (nem nagy érték), belefúrt pont egy izzítógyetyának való lukat, hozzácsavarozott az elejére meg a végére két 12 voltos filléres PC ventillátort, meg vett hozzá egy (szintén filléres) digitális órával ellátott, programozható vezérlő panelt... És az egész befér az Suzuki Swift első ülése alá. Beállítod, hogy 6:40-kor kapcsoljon be, és 7:00-kor beül a meleg mutyukijába." És mindezt mekkora akkumulátorral? Vagy milyen hatékonysággal?
Ez csak a kályha ára! Még sokminden van hozzá ami kell, hogy komplett legyen. A teljes kitt 140eFt-300eFt között van, attól függően, hogy pl mobiltelón-kapcsolóórával-távvezérlővel legyen kezelhető....
Ezt inkább nem reklámoznám. A probléma pont a gyári függőség kiváltása megszüntetése volt, hogy pl egy alkatrészt (elektromechanikus) helyettesíteni lehessen pl WEBASTO kályhában nem gyátóspecifikus alkatrészt is tudsz így használni, mert az eredetit hitelesíteni tudja a berendezés (amit fejlesztettem) és már meg is van oldva a csere problémája. Gyártok hozzá konverter-jelillesztő modult is, így a gyári elektronika nem veszi észre a változást, nem kell annak a vezérlésébe belenyúlni, stb.
Nem mindenki akarja aranyárban javíttatni az állófűtést, vagy bármilyen más berendezést amit használ. Én pont az ilyen piaci résekre próbálok rámenni, és olyan dolgokat fejlesztek amik ezeket a problémákat korrekt áron oldják meg.