...és TrekII SSP-3 preamppal. Van egy ilyenem zengetőstül ha érdekel valakit B3-asába. Meg A100, C3.
Jó fej a fazon. Kifejezetten élvezi és ez nagyon fontos. Számomra nem is az öltözéke a mókás, arra nem adok, inkább hogy mintha azért venné le a hátlapot hogy legyen mibe kapaszkodnia :-)))
Wow! Én még ilyen vad, (f)elszabadult, önfeledt, szenvedélyes és energikus Hammond döngetést soha életemben nem láttam(pláne ilyen röhejes öltözékben - szemüveg és nyakkendő, hogy igazán kontrasztos legyen). Igaz, hogy a játék nem mindenhol precíz és eléggé túlzásokba eső, ám szerintem mégis szenzációs. A hangzás pedig egy az egyben Morse-érabeli Jon Lord, talán még annál is dögösebb. :-)
Igen, engem is becsapott a korábbi Stop változat. Azt csúnyán megollózták a szólóban.
A Green Onions-t Booker T. Jones írta. Buckner "csak" utánjátszotta mint Lord is. Talán a leghíresebb Hammond riff a Shades mellett. Ja, lezli nélkül M3-on előadva. Nem kell mindig Doppler :-)
Úgy 1965-ig Booker T Jones lemezeit M3-al vette föl és egyrotoros 125-ös lezlivel. A koncerten chop L102 látható. Később persze amikor tehette feljebb lépett. A 66-os koncertlemezén ez egyértelmű.
Meglepően jó hangzás. Persze a slágerzenében megengedhetetlen, hogy 10 másodpercnél hosszabb Hammond szóló legyen, az eredeti verzióban több, mint kétszer olyan hosszú.
Én úgy tudom, hogy az 1962-es Booker T. and the MGs. féle változat az eredeti. Valahol olvastam, hogy Booker T. Jones mindössze 17 éves volt, amikor kipattant a fejéből a dallam. Mindenesetre remek ez a verzió is, s érdekes, hogy ének is van benne.
Egy ilyen nyúlfarknyi orgonaszóló és meg vagyunk véve. Rendkívül karakteres. Sokan azt hitték hogy Jon Lord szólózik mert később többször szerepeltek egy színpadon, de nem.
Egyébként ezt a markáns Hammond szóló receptjét Charles Cro Ice With Double Whiskey című számában is jól megoldották magamat cáfolandó :-)
További megák: A Whiter..., Gimme Some..., Smoke/Black/Child..., The Cat, Chicken, Green Onions.
Valóban. Jó hammondosból is kevés van meg jó Hammondból is. De ha ennekokáért sok zongorával és zongoristával jönnénk elő akkor ahhoz bőven találunk témába vágó topikokat is.
Érdemes megbecsülni ezen fajta zene ezen nagyon szűk szegmensét. Szinte láthatatlanul, de nagyon sok megasláger ezen alapul.
Egyébként szerintem nem is olyan hűdenehéz műfaj. Viszonylag kisebb gyakorlattal is kellemes eredmény érhető el. Inkább az ízes játék a lényeges, mint pl. a rocknál. Szóval a fejekben dől el leginkább, aztán a kézben. Lábban.
És mégvalami. Ahogy Jimmy Smith-t, Rhoda Scottot, Jon Lordot, Booker T-t nézzük, mindből árad alazaság, a pozitív kisugárzás. Tudnak mosolyogni. Hogy mennyire semlegesítette pl. Gerard Gibbs finom pozitív játékával James Carter meglehetősen erőszakos szaxiterrorját! Egyszerűen klasszikus megoldás, mindenki sajnálhatja aki kihagyta.
Számomra zeneileg a 2008-as év kimagaslóan legjobb koncertje volt.
Igen, pontosan ezekre gondoltam én is amit az elmúlt, a jelen és a jövő időszak politikai rendszerei számláira írhatunk a kultúra hanyatlása terén is... Többek között Tube-nak válaszolva ezért is csak zongoristákról tudtam szólni, mivel a jó hammondos világviszonylatban is fehér holló, de ennek ellenére díjazandó a kishazánkban látható érdeklődés, törekvés, amit mondom még koronázhat egy ifjú titán ébredése a manuálok mögött... :) S ahhoz képest hogy itthon ismeretlen a jazz-orgona oktatás műfaja tényleg csak gyermekeiben és önmagában bízhat sok fórum tag, hozzáteszem: nem biztos hogy rossz iskola amit akár innen is magáévá tehet a kíváncsi érdeklődő. A Freeportot illetőleg úgy tudtam hogy betegségei miatt nem énekel már Kriszti, a szombat esti lázban sem láttam szerepelni, de csak örülni tudunk hogy nem került perifériára. :)
Hozzászólásodban nagyon szimpatikusnak találom hogy használod a - szerintem- szócskát, bár többen használnák "kinyilatkozó kollegák" is, szerintem.
Más ,szóval azért hozzátartozik a fényévek cimü fejezethez hogy a töke /Marx, tudod a régi NDK márkáról/ a 80 as években a Magyar hatalmi eliten keresztül nem csak a gyárakat és a mezögazdaságot , hanem a kulturát is tudatosan lezüllesztette, szétverte szerintem . A hanglemezgyártó vállalat, az ORI, az Interkoncert, stb. A müvelödési házakat pénzügyi támogatotság hiányában szétzüllesztették /mai napig is/ és igy egyre több zenésznek szünt meg a fellépési lehetösége, és igy alakult ki az ugynevezett zenész "tultermelési válság". A kultura mostanság áru cikk /legyünk öszinték nem is olcsó/és egyre több embernek luxus cikké válik . Azok pedig akik leprivatizálták a médiát , saját izlés világukra, illetve globális izléstelenségre kárhoztatnak /Mega izé, és fimek amikröl csak az marad benned meg , hogy ja az ahol sokat finganak, meg sz@rnak?/
És eljutunk a jazz és gospel és egyéb müfajhoz, amit mindig ugykezeltek szerintem
hogy rétegzene, vagyis a zenei iparból származó bevétel minimális töredéke.
Saját ideám , hogy még a fórum egyes tagjaiból is tudnék, 8-10 milliárd forint /pedig ép nem szárnyal/ befektetéssel nemzetközi ismert elöadót csinálni/remélem nem nagyképü/ . Hogy ez mennyire lenne rentábilis ???? De minek is szeletelni tortát tovább, amikor unalomig ismételt a 8-10 előadóval is el van ez a szük fogyasztó réteg.
Más, az énekesnökkel kapcsoltban Eratha, Mahalia sem 30 évesen ért fel a csucsra,
ez olyan mint a jó bor idö kell neki ,azt a bort meg amire szavatossági idő van irva ne vedd meg/valami keleti bölcselet/
Még annyi hogy hazai vizeken szerintem Pocsai Krisztit lehet nyugodtan említeni! Stílusa, humora, előadókészsége, énekhangja és tudása, és nem utolsó sorban kiváló konferanszié mivolta messze túl mutat egy Tisza Bea jelenségen. (szerintem) Kár hogy nincs már az egyébként szintén jó kis funkys zenekara a Freeport kötelékében.
A hozzászóláshoz csak annyit hogy mind a JazzPódium mind a DownBeat stb újságok tényleg más világról tanúskodnak. Lehetne ezt hosszasan elemezni mi miért van így itthon ne follyunk bele. Ami viszont ezekben a jazz lapokban megjelent dolgokat illeti azért jócskán van ennek is reklám íze, főleg mikor a különböző világsztár zenészekkel magukat legjobbnak kikiáltó pénzes sulik nyomulnak. De mondjuk inkább azt hogy van választék. Azért nekem máig Oláh Cumó Árpi az aki megmutatta mit lehet egy ilyen suliban a Berklee-ben tanulni, nemhiába vitte magával Herbie Hancock utánna világkörüli koncert körútjaira a srácot és nem hiába nyert felvételt utánna a Monk Jazz Institute-ba ahol a világ összes jazz-zongorista növendékei közzül mindössze 1 azaz egy főt vesznek föl és az Árpi lett! Szóval fényévek ide-oda, azért ez a nyamvadt kis ország csak ki tud ilyen tehettségeket is adni magából ahhoz képest hogy milyen a zenei színvonal, hogy a zenekultúra mértékegysége nálunk a "galambos lajos" sajnos... De ugyanitt említhetném a szintén nagy tehetségű Pleszkán Fricit is aki Árpihoz hasonlóan zongorán bizonyít már több éve svájcban! Én amondó vagyok hogy ha sok fórumtárs ízes hammondsággal neveli csemetéjét zeneszeretetre, még kerülhet ki hazai palettáról egy Francesco utód is. (Rabata Zsolti kisfia nagyon jó úton halad!) :)
Pár gondolat Tisza Beáról: Sosem tartozott szerintem a kimagasló egyéniségek közzé, 2 koncertjén is voltam, lemezem is van tőle de pl valahogy sosem jön az a lúdbőr érzés mint egy Dee Dee Bridgewater-től, Natalie Cole-tól, stb. Mindenesetre az nem bánt ha más műfajban is próbálkozik valaki, legfeljebb nem fogom hallgatni ha nem tetszik... :) (vannak tőle sokkal borzasztóbb előadók is)
BUÉK! Kívánom, hogy mindenki orgonáljon többet, hallgasson több Hammondos zenét és jusson el több Hammondos koncertre, mint tavaly. Ahogy jósoltam, 2008 lett a topic eddigi legforgalmasabb éve 2531 db. hozzászólással. :-)
Nem tudom, hogy most dícséretnek vegyem-e ezeket a sorokat, de mindenesetre levontam a tanulságokat!:-) Annyi kiigazítást engedj meg nekem, hogy az Ady a régi 500forintoson volt. Egyébként ez az "elzavarok mindenkit magamkörül" valóban a magyarok stílusa. Aki nem idetartozik, az ne vegye magára!! Nekem is voltak olyan kollegáim, akik mindíg hátatfordítva javították az alkatrészeket, nehogy meglássam mit csinálnak. Aztán meg volt aki azt mondta, ha kérdeztem valamit, hogy: hozd ide! majd megcsinálom.... jópénzért. Aztán meg volt aki jópénzért nem csinált semmit sem! Erről ennyit. A tanulópénzt befizettem egy párszor. De legalább a tudás már az enyém:-) Én szívesen segítek, ha tudok.
OK ! Zsolt , ha van rá lehetőséged, tedd fel a Nov.8.án felvett anyagodat. Ha valaki még ezt nem látta volna, ez is elvarázsol egy más 'világba' pedig ezelőtt 6 évvel készült !
Saját véleményem, hogy sajnos ebben az országban, egyra több a "müértö zenész", mint a lelkes rajongó. Több az egyre silányabbul játszó "zongorista", mint olyan aki hajlandó a zongorát cipelni / szó sem róla dög nehéz egy zongora/
Individualista nép vagyunk/nem én találtam ki, pl Ady, tudod a régi ötezresröl/ és a csapat munka nem az erösségünk. Kedvenc példám, nézd meg a magyar néptáncot,
a Lengyel , a Görög képes egymásba kapaszkodva órák hosszat együtt táncolni, a Magyar ,két három leány pörgetés után kiáll bokát csattogtatni, vagy botokkal csapkodni nehogy megmaradjon valaki körülötte....
És ahogy a régiek mondották: a gondolkodó ember elött két út van, az egyik az alkoholizmus, a másik meg teljességgel járhatatlan
Ugyhogy mindenkinek boldog delirium tremenset vagy kredencet kivánok a mai napra....