Keresés

Részletes keresés

djuice Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8919
8917-nél az első sorban a feltételek felvételek akart lenni, pardon! :)
------------

Nézd trambi, néhol nagyon nagy butaságokat írsz.
Ott van a már említett Zawinul nagymester! Mindig is a fejlődés/fejlesztés élén állt. Ezenkívül van jópár tehetséges és szorgalmas ember, igen a lakodalmi/egyéb zenészek akik ilyen automata zeneszerszámokkal kereseik a betevőt, mert már a basszusgitárost, a dobost stb nem fizeti meg a One Man Band mellett senki. Ennek ellenére pl, a szintihegyeket használó nagyoknál sem látom, hogy seggberúgnák a zenekari tagokat, mert így egy dobozzal is lehet koncertet csinálni... Badarság!

Itt a múlt évtizedben elszaporodott mindenféle diszkós dj és egyéb zenésznek nem nevezhető önmegvalósító egyén miatt kezdtek dömpingbe a gyártók, valamint mikor a pc-s játékokon nevelkedett generáció, kitalálta, hogy akkor ő is tud mp3-ból dj sztár lenni... a gyártók meg kezdték támogatni, mert így az addig nem szükses hangkártya hardvernek új piacot lehetett találni.
Én 98-ban kaptam az első Pc-met és vígan megvoltam a DOS-os pc-csipogós játékokkal. Aztán láttam mikor unokatesóm 18 ezerért vett egy Soundblastert és a vele jövő akkori minőséget... CD-írás szintén akkor futott fel... szóval sokak indultak el hasonló módon és kötöttek ki tőlem eltérően a Reason/Frutyloops stb. csörgő-börgő csodáknál.
Ja és említhetném a warez jelenséget: ki bolond 2 milliót adni egy Hammonért mikor ott a feltört B4 verzió a neten ha valakinek olyan álmai lennének....
Hosszú história ez. :)

ui. a Bösen 290-et tekintve nem tudom mi az igazság, csak annyit hogy 2.90cm hosszú modellt takar az elnevezés. Miskolc, Egressy Béni zeneiskola -> meg lehet nézni és legfőképp hallgatni! (és nem a legmenőbb zeneintézmény az országban! Imperial modell meg a dorozsmaiéknál van) Szó sincs semmilyen VST hangkönyvtárról!:)
Előzmény: trambi (8918)
trambi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8918

Az élő zenélés, egyik legnagyobb "gyilkosa" a számitógép alapu billentyük,munkaállomások megjelenése volt szerintem.

A billentyüsök  rájöttek  hogy minek a dobos /ugyis mindenkit elnyom/ a bass gitárt is feltudom játszani, a gitáros meg különben is csak idegesit, akkor minek a zenekar. Igy lassan  a zene ,zeneszerzés  is egy kontroll nélküli magányos müfajjá változik..

Tehát az uj szerkezetek melyek a "mindentudást birtokolják", és a "vásárlói igényekre"  ugy vannak megalkotva , hogy csinálj valamit ,  majd küld át egy szoftveren keresztül, és ezt a 2.16 verzióju másik szoftveren ,és már kész is a  nagy mü . És aztán elgondolkozhatsz hogy most ezt ki is irta, én vagy a szoftver irója?

Nem véletlen hogy az EMU is inkább hangkártyákat és szoftvereket fejleszt mert kiszámitották , hogy a világon müködő, közel egymilliárd számitógépének csak minden századik tulajdonosa rájön hogy ö egy "szunnyadó zseni", és alkotási kényszere kerekedik, és ehhez EMU kártyát vesz az rohadt nagy üzlet.

A "vasakat" meg nem érdemes annak a pár elvetemültnek gyártani.

Én részemröl, annak vagyok hive az ember ahhoz tud kötödni, értékelni, amibe munkát fektet, értéket állit elő, én  inkább  erről gondolkodnék el.....     

 

Előzmény: djuice (8917)
djuice Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8917
Nos igen, ezek után bele lehet abba is kötni hogy ki milyen feltételeket néz stb. De persze ott a Yellowjacketsből Russel Ferrante, régen 01/w-t használt, ma Tritont, M3-at, Oasyst. A jóöreg Zawinul: mindent használt ami jó volt (sg-prox-et sose, ha jól tudom) Tritont már annál inkább... (érdekes hogy Kurzweilt se nagyon vitt a színpadra) :)
De nem is ez a lényeg, Tube bácsinak abban igaza van hogy a koros cuccok közzül legalább azt használja ami a maga idejében is top szint volt, neki ez elég, kielégíti, megvan vele. Azonban az utóbbi évek termései fölé nőttek a több mint tíz éves technikáknak (mindazt tudják amit a régiek, és még jóval többet, ami a fejlődést tekintve mindig is így volt) Az az elgondolkodtató ha valaki ezzel ellentétesen vélekedik.
Száz szónak is egy a vége: mindenki azzal boldog(ul) amije van vagy lesz.
trambi Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8916

Senki nem vádol kontársággal, hanem inkább "kiforratlansággal", haverok véleményére  , internettes információkra, vst pluginokra hagyatkozva , nem lehet hitelesen véleményt mondani szerintem hangszerekről.

Bösendorfer 290-et  nem tudom hol sikerült kiprobálnod, mert tudásom szerint Magyarországra nem adtak el, és Bécsben a bemutatóteremben sem  igen engedik "próbálgatni".Igazándiból talán a mechanika miatt lett hires mivel   Bösendorfer a 30-as évek elejére felépítette  a "robusztus" hangszert, amelynek  mai napig az egyik legfôbb erénye /szétkalapálhatatlan,/és az ára is ezt mutatja "imperiál" modell teljes 8 oktávos 180 ezer euró áfa nélkül.

Ha a vst pluginról van tapasztalatod az azért egy kicsit más , mert más egy szinti billenyüt nyomkodva  játszani, és más egy Bécsi mechanikás zongorán.

A klasszikus zenében fôleg a német romantika elôadásához kedvelik a Bösendorfert, de a Schubert- és Beethoven-repertoár is nagyon ”fekszik” a Bösendorfer hangszínnek. Hírneves elôadói között Schiff András, Paul Badura-Skoda, André Prévin, Wilhelm Backhaus vagy Sviatoslav Richter szerepelnek.
Jazzban  Oscar Peterson vagy Joe Zawinul.

   

Én személy szerint klónokban, szeretem a kurzweilt,

és Kawai -it is a szép telt hangzásaiért.

A Kawai mp8 nem véletlen 32 kiló sulyú mert fából készült eredeti a zongora billentyüje, és kapácsai is vannak. És szintiben  K5000-et pedig hát az már egy öreg szinti.....

 

És ez pedig itt  egy nóta

 http://www.youtube.com/watch?v=0spnt6zFxEY

Előzmény: djuice (8914)
tehtube Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8915

Így van. Semmi garancia nincs arra hogy egy új hanxer jobb is legyen. A legtöbb profi, sőt, inkább viláxtár meglepően öreg cuccosokkal nyomul. És ebben az esetben nem a szakmai tekintélyüxámít, hanem hosszú távon kézzelfoghatóan bizonyított kivételes tehetségük, ami összefügg a hanxerválasztással/használattal is. A sok új "csoda" legfeljebb még a tapasztalattal nem rendelkezőket kábítja el max.

Kivételt képez ebből a B3, aminél végre a megjelent új gyártók által elérhető lett egy megfelelő színvonalú és árú orgona. Pari, Key-B/Diversi, Hamichord.

Megértettem hogy a Joey-félénél miért nincs presetbillentyűsor: A kézi lezlikapcsolónál legjobb ha közel van, de épp nincs útban, tehát az alsó C mellett. Szállításnál az sem baj, ha nem lóg ki, tehát ötletesen befaragták oda, ahova kell. Persze ettől még más módon adhattak volna presetválasztási lehetőséget is :-)

Előzmény: posaunist (8912)
djuice Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8914
Nem akarlak/akarok senkit megsérteni, 9 éve van Korg Trinity a családban. Az Sg-proX még abban az időben jött ki, havernak volt is de maximálisan nem a hangja miatt, hanem mert akkor kevés 4 zónás midi kontroller volt és a billentyűje kiválló, Yamaha mechanika! Hangja a Tri-ből származik, élettelen vékony hang. (aki ezt nem hallja valószínű nem hallott még 290-es Bösendorfert, Steinwayt a kezei alatt! Szerencsére én elég sokat és épp ezért vagyok nagyon magas mércével mérő ha zongoráról van szó.) Nem véletlen hogy a Tri-be is rögtön kihozták a 8mb sampling bővítőt, a Mega Piano mintákkal... Mondom, a színpadi dolgok nagyon csalók lehetnek mert hiába mutat a kamera valamit, a háttérben ki tudja milyen samplerből szólnak a hangok...

Az pedig hogy valakinek több Hammondja van otthon és falaci hegyek :) és egy szoftver B4-et összemér vele (ráadásul jónak megítélve) szerintem kevésbé releváns mint akár egy Technics hi-fin szerzett tapasztalatok (ami ugye abszolút nem kizárólagosan értendő), előbbin egyébként én magam is csodálkozom, a szintén magas minőségű orgonahangi elvárásokat támasztókat ismerve...
Mindezt, javaslom ne kontársággal hanem inkább a merőben más elvárásokkal és ízlésekkel magyarázzuk ha lehet.
Előzmény: posaunist (8912)
szimizso1 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8913

 

Ránéztem a Gallien-Krüger honlapjára. Neked milyen ládáid vannak pontosan? Az ott látottak alapján rendes darabok! Gondolom a régebbiekben meg mégtöbb anyag van. Érdekelne a hangja is. Esetleg az én ládámmal is ejtenénk egy próbát valamikor.

Előzmény: posaunist (8912)
posaunist Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8912
Szórakoztató !! Off-- Nekem a mai napig a Korg SG-Pro X em van. Számtalanszor lett volna lehetőségem kicserélni. ( Igaz hogy annak idején méreg drága volt, de nem itthon vettem ) A digi.zongorák hangzása véleményem szerint csak egyéni izlések kérdése. Megjegyzem : Auger, aztán a Sting zongoristája is, és jó pár világklasszis játszik a mai napig SG-Pro X-en. / féreértés ne essék én nem tartozom közéjük/
Épp egy hónapja nyaltam végig az aktuális szuper zongorákat 1000- 3000 Eu.ig
Fülhallgatóval, annélkül, stb. Én az enyémet csak a KAWAI. Mp új szériára cserélném ki.
De azok drágák, nagyok nehezek. Igaz, hogy az én Korg-om 2bd. Gaillen-Krüger Aktív Boxokon szólal meg. Kifejezetten csak Keybordokra lett anno kifejlesztve. Kb 30 évesek. Meglehet hallgatni ! Tehát nagyon sok múlik, mint mindig, hogy melyik műanyag min szólal meg. ON --
szimizso1 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8911

 

Nem is értem, hogy olyan valakivel akinek eredeti hammondja, és lezliei vannak, amit bármikor élőben kedve szerint döngethet, hogy gondolja, hogy az mp3-as hangminták a technics hangfalon, vagy a mini fejhallgató hallgatásából maximális összehasonlító alapja van.

A pc-s midis ismereteit nem vonom kétségbe, de hangképileg szerintem igen alul marad hozzád képest.

 

Tényleg magas alkohol tartalmú étel lett a topic:-))

Előzmény: tehtube (8910)
tehtube Creative Commons License 2009.01.10 0 0 8910
Félreérted. Ez topik, nem meccs. A borsó és a fal esete...
Előzmény: szimizso1 (8906)
trambi Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8909
szerinted?!
Előzmény: djuice (8907)
djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8908
Itt az igazság, ott a pont! :)
Előzmény: szimizso1 (8906)
djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8907
Na a lényeget sikerült most is lehagynom:
Tehát kár a mai új fejlesztésekkel összeengedni a régit. Egyértelmű a kor fölénye. A színpadok képei is azt mutatják hogy mindenki a vaci újakkal nyomul.
(kivéve a Hammond mániákusokat) :)
Előzmény: djuice (8905)
szimizso1 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8906

 

Esetleg nem lehet megegyezni egy döntetlenben izlések és pofonok alapon?:-)

 

Én azt gondolom, hogy érdemes lenne megegyezni, hogy milyen cucc, milyen motyón hallgatva, milyen beállításokkal üti a mércét. Aztán jön a hallásérzet, meg a szubjektív vélemény:-) Szóval nem látom be, hogy külön-külön miért ne lenne mindkettőtöknek igaza. Végül is ez csak egy fórum......

djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8905
Ha nem volt érthető, gondolom csak a zanzásítás miatt amivel a 8899re próbáltam válaszolni. :) Sokszor kell téged is elemezni hogy mit is akarsz tulkép mondani...
Annyi baj legyen, írni mindig is nehezebb mint szóban elmondani. :)
Előzmény: djuice (8904)
djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8904
Ahogy gondolod!... :)
Előzmény: tehtube (8903)
tehtube Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8903
Ennyi zöldséget összehordani! Jobb ha nem is válaszolok. Nem égetem magam vele.
Előzmény: djuice (8902)
djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8902
Áááá! Sose láttam Augert!
Azért raktam be hogy mindig azt gondoltam csak orgonál, erre itt virgázik. Ja meg a játéka miatt...
Sajnos nincs jólmenő boltom sem. :(
Az újdonságok mindig is érdekeltek és lehet hogy 5-8 éve még labdába rúgott az Emu de mára csak olcsó pc-bél gyártó lett. Javítás kizárva náluk, még az itthon megfelelően managelt többi márkánál más a helyzet akár mit kell javítani 10-15 évre visszamenőleg.
Az ensoniqok mindigis a vastag amcsi soundot hozták, a Korg is csak cirippelt mellettük.
Egy haver vett egy Korg Tr76-ot olcsón most. Ugyan olyan vaddisznó mint amit írtam X50-et. Minden megvan benne neki nem sorolom mennyi pluszt ad egy régi Esi-hez képest is (volt neki az is amúgy csak 32-es nem 4000-es). Ráadásul a hangbankod is tudná benne használni és minden egyben egy kézben ott van. Ő mondta hogy sose venne e mellé külön samplert mert ez minden álmát valóra váltja, pláne nem régi vasakat. De én is hallgattam milyen profi és mást nem igénylő a hangzása (jó a hammondot ki lehet tényleg váltani a samplerével akinek az kell) de ennyi elég is. Félre ne érts, biztos nagyon jó az Esi, annyiért meg szinte biztos, csak kell mellé még mindig egy jó billentyű és akkor már nem annyi... Vagy mi lesz vele 4-5 év múlva? Egyszer minden dal véget ér... (mondjuk addigra biztos lesz hasonló árban valami mai csoda)
Előzmény: tehtube (8901)
tehtube Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8901

Egyrészt...  ok, de filléres és ugyanannyira megbízható. Mennyi a garancia az új cuccokra? 1 év? És utána mi van? Úgy írsz mindig mintha hanxerboltot képviselnél. Végülis biztos találsz döntő érvet egy newB3 mellett is az eredetivel szemben.

Komplexitás=svájcibicska. Látványosak, de hosszútávon leszűkülnek a sokból egy-egy funkcióra, mert egységes minden hangja, unalmas. Nem véletlenül használnak mindenféle hangforrást.

Vékony hangzás...A Korgomnak vastag volt. Zsíros, szaftos, kevés dinamikával. Hangszerelésre nagyon vacak. Lenyomsz egy billentyűt. Bugyborékol, suhog mindenféle hókuszpókuszt csinál egy órán keresztül. Ensonq? Vékony, jelentéktelen hangok. És zenei környezetben csodálatosan feléledtek, belesimultak, kiegészítették a többi szólamot. Ugyanez a helyzet a Yamahával. Dinamikusabb, zeneibb a hangja. De persze ez itt már off.

Korg SG ProX. Lehet hogy nem tuti, de biztos olvastad pár éve is az Auger beszámolókat, meg láttál tőle jópár videót. Nekem nem tűnt szánalmasnak. Újból képek a 2006-2007-es koncertekről. Érdemes a kis O5-t is megfigyelni, funkyrodes-t ír ki, kis szőnyeget rak a Rhodesre :-)

Előzmény: djuice (8900)
djuice Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8900
Nagyjából egyet értünk, Augert én itt láttam, hallottam először játszani. Nem ismerem továbbra sem. Az igaz hogy az esi4k veri a hangbankoddal a milliós csoda cuccokat, de egyrészt az újonnan már nem elérhető, periférikus (szűk egyéni igényt elégít ki), használt dolog mindig lutri, ha bekakil nincs mentsvár... újabb használt után kell nézni. Nem azt mondom hogy nem használható, de pl a Korgok komplexitását nem éri utól akár dobkészletek, akár arpeggiok téren sem, de ott a betöltés nélkül előálló többszáz hangszín. Aki stúdiózik, koncertezik, zeneszerez biztos hogy ilyen csodát választ vagy ha kicsit sokoldalúbb akár lenni, nem a régi cuccokat, (kivéve analógok, Hammond) mellesleg a Yamaha Motif v.1.0 már zsebpénzért elérhető hasonlóan az Emu esi-hez és abban szintén sampler bújik meg, tehát a kellemest a hasznossal, billentyűzettel stb... Amúgy én a Yamahákat az SY, EX sorozatig tartom érdekesnek. A Motifok már a jellemző cincogó vékony japán hangjukkal csak dísznek jók, zongorában a Roland régóta veri őket, mivel Yamaháék még az XS motifokkal sem jutottak el a félhangonként és több dinamikai réteggel mintavett zongorákhoz ami 2009-ben már nem nagy bűvésztrükk... Az meg hogy melyik sztár mivel mutatkozik a színpadon eleve nem mérvadó szerintem mivel a háttérben akár egy esi samplerből is mehet a műsor. A rack szekrényt ritkán mutatják az operatőrök. :) Sg-proX? Szánalmas, a Trinityből ismert nagyon műanyag cincogó zongoramintát használ. Inkább masterkeyboardnak jó. (volt alkalmam hozzá, vicc az a 32 darab játék hangszin benne, anno 500 ezerért biztos "meg is érte") :)
tehtube Creative Commons License 2009.01.09 0 0 8899

Olcsó reklámok. Nem független tesztek. Kifejezetten az értékesítést hivatottak elősegíteni. A C1 bűnrossz itt. Augernél nem hiteles ha megnézzük hogy mit is használ a valóságban: jóöreg SG-ProX. Persze ha vált erre az újra... Figyeljük, mi lesz a sorsa! :-)

Joey hitelesebb, mert amióta beszállt mint a világ egyik legjobb hammondosa a Diversibe/MotionS, azóta szinte CSAK azon játszik, a lemezén is az szól. Nem is rosszul.

 

A másik kifejezetten muris, a demonstráció. Mit hallunk? Zongora, Rhodes, vonós unos untalan, esetleg Hammond hogy maradjunk ontopic. Tiszta pénzkidobás ezekért ilyen hűde masinákat venni. Szintiboy stílus esetén meg vesz mindenféle soktekerős Waldorf, Moog meg mittoménmit. Ha zongorák, a Yamaha továbbra is verhetetlen. Szintiszabvány is létezik tulajdonképpen. A legtöbb előadóművész hozza a pendrájvját és bedugja egy bérelt Y. Motifba. Ennyi.

Mire jó a workstation? Arra, hogy hogy azt higgyük egy beruházással megvan mindenünk. Aztán rájövünk hogy nagyon mégsem. A filléres samplerem szerintem még a mai napig veri hangzásban a legtöbb drága szintetizátort.

Előzmény: djuice (8897)
djuice Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8898
a kis piros svéd kivesézése
(kizárólag csak C1 hívőknek!!) :)
djuice Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8897
tehtube Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8896

Igazán jó ez a kép. Meghagyhatták volna a presetbillentyűket mint a Hamichord. Egyébként nagyon ugyanaz mnden mechanikus része.

Továbbá érdekes a két kerék. Csak nem full midibillentyűzet? Mart a Hamichord nem ad ki velocityt. Viszont szerintem lemodellezhetnék az indítómotort is. A VK7-nem rossz, de két összetevő még hiányzik belőle. Egy, fölpörgetésnél egy erős búgás a hanghoz, kettő, fusson túl a frekvencián, aztán hullámozva csak idővel találjon rá a neormál hangmagasságra. Szerintem nem ügy, de ezt kifelejtették.

Előzmény: djuice (8895)
djuice Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8895
Köszönöm, csak én legtöbbször mobiltelcsiről nyomom és ott korlátozottak a lehetőségek... :)
Majd írok...

----------

itt van ez (ráadásul a Hammond hívatalos oldaláról van a link :))))
Előzmény: mokusmisi (8886)
tehtube Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8894

Akkor gratulálok, igazán jó, ízes játék! Jó lenne máskor is hallani felőled.

A felvétel módja egyértelműen jót tett a hangzásnak.

Előzmény: benkodavid (8893)
benkodavid Creative Commons License 2009.01.08 0 0 8893
a myspace-en lévő számok mindegyikében én játszom, egy csöves dynacord énekcuccon keresztül van véve dinamikus mikrofonnal az orgona(a vk7 persze stimmel :)). ezek már viszonylag régi felvételek, a zenekar nemrég megjelent demo cd-jén a számok többségében már matyoo játszik, aki 3 hónapja váltott engem.
itt egy jazzesebb projektben hallhattok digit hammondon játszani, a Riddim című számban(szóló a 7. perctől), a Sg5 zenekarban:
http://www.myspace.com/subiczgabor
akinek tetszik, holnap a müpa fesztiválszínházban meghallgathat minket 17 órai kezdettel, zongorázni is fogok, de 1-2 számban lesz yamaha motif xs 7, aminek egészen elviselhető orgonaszimulációja van, legalábbis eddig én nem szégyelltem használni. :)))
tehtube Creative Commons License 2009.01.07 0 0 8892

A linket nem lehagyta??!!

 

THE QUALITONS

tehtube Creative Commons License 2009.01.07 0 0 8891

Végre ismét tudok magyar hammondos előadókat ajánlani!

Némely számban Benkő Dávid szól Roland VK7-en szélről szerintem vonalból, a többin Premecz Mátyás Hammond B3/21H-n mikrofonozottan kissé beljebbről.

Ha koncertjük lesz, azt se hagyjátok ki (feb28)

tehtube Creative Commons License 2009.01.07 0 0 8890

Az valóban jó választás.

Szalonzenében az Organ In Orbit válogatást javasolnám. Nagyon vidám, jópofa anyag.

De ha nem válogatás, akkor  Sam Paglia bármely lemeze is bejöhet, esetleg belehallgatással de a James Taylor Quartet is hasonló kategória. Amihez így CD-n még hozzáférni, az Booker T. Jones.

Előzmény: cskbaba (8889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!