Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peter2015 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 301

Szia Lewes, jogos a felvetés, tényleg érdemes belerakni az extrákat, hogy jól érezd magad, én is ezért keresem mi az optimális és már közel járok a véglegeshez. Mindesetre grat neked is a járgányhoz, 18"-as kerékkel tényleg nagyon klassz!

Előzmény: Lewes1973 (296)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 300

Jenoo, ha tartót akarsz akkor én  a Broditot javaslom, nekik van autóspecifikus méretpontos illesztésű, én 10 éve ezeket használom minden kocsiban. Telefon tartó is van hozzá, plüss belső, nem karcol.

 

De már nagyon szeretném elfelejteni ezt és csak bedobni a telót a wireless ficakba, az kapcsolódjon az idrive-ra, és működjön minden kvázi projektálva a nagy kijelzőn, zsinór dugdozás nélkük. Sajnos ettől még messze vagyunk, ez úgy tűnik rakétratudomány az autóban... 

Előzmény: jeno008 (287)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 299

Nicolas grautla az új járgányhoz! Kíváncsi vagyok tapasztalatokra, szervíz igényben van valamilyen különleges? Pl. rövidebb ciklus vagy több karbantartás, mit ír elő a gyár a pluginhybridre?

Előzmény: Nicolas_L (295)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 298

Köszi Poci a konfig javaslatot. A CD-el kapcsolatban már nagyon szkeptikus vagyok, kb. 5 éve mondják hogy már most mindjárt indul nyáron. Hiszem ha látom, és működik az RTTI pl. de addig is kifizetem a rendelésnél h a lehetőség legyen meg.

 

Driving assistant plusnál amit nem próbáltam még az az ACC, és a családi béke miatt is jó lehetne. Ugyanis tempomattal közlekedek jelenleg is pályán, és a feleségem szerint túl későn off-olom az tempomatot, túl közel megyek a gyökketővel belsőben cammogókhoz. Adaptívnál elvileg ez a porbléma megszűnne, de sokan azt mondják h nagyon nagy távolságot hagy (még legkisebbre állítva is) és h a külső sávban menőkre is gyakran befékez.

 

Aki használja mi a tapasztalat, meg tudjátok erősíteni a nagy távolságt tartást? Az egy konkrétum amit eddig tudok h "követő" üzemmódban simán utánamegy a "követett" autónak ha sávot vált...

Előzmény: Poci3 (290)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 297

Szia Maszi, köszönöm a konfig javaslatot. Gondolom te "kisakkoztad" illetve nagyobb rálátásod és tapasztalatod van  h csomagszinten jobban megéri mint egyesével rendelni az extrákat :-)  Ha lesz időm ránézek a konfigurátorra hogy adja ki magát de jó tudni hogy ez egy optimális választás. A service inclusive elhagyást nem teljesen értem viszont h miért jó, elmondod kérlek? Illetve motor szempontjából az 530e felé hajlok, de  jó lenne egy kicsit nagyobb hatótáv, szerinted várható változás MY19-nél? Köszi!

Előzmény: maszibmw (289)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 296

Szia Péter,

 

Én úgy szoktam autót venni, hogy kipipálok minden extrát, ami kell, és ha belefér megveszem, ha nem, nézek másikat. Nem szeretném x éven keresztül azzal az érzéssel használni az autót, hogy ez meg az kellene bele még.

Szerintem egy 5-ös BMW úgy kerek, ha az extrák jó része benne van (legalábbis számomra). Ha nem férne bele, vennék egy 4-es Gran Coupe-t, vagy 3-as GT-t.

Céges autó esetén én tartós bérletet választanék, ott meg egy többszázezer forintos extra "csak" párezres havidíj-emelkedést jelent.

 

Üdv:

Lewes

Előzmény: Peter2015 (294)
Nicolas_L Creative Commons License 2018.01.23 0 0 295

Sziasztok!

Én múlt héten vettem át az 530e-met. Egyelőre nagyon tetszik!

Előtte f10 530d volt, szerintem az 530e jobban megy, tetszik a benzinmotor hangja (nem vészes attól, mert 4 hengeres, egy 520d sokkal csúnyábban jár szerintem).

Elektromos hatótávot tekintve teljes töltéssel 25km-et tud a városban rendes fűtéssel, nagy dugóban használva.

 

Előzmény: Peter2015 (294)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 294

Köszi az infót, de szerintem kicsit félreértettél. Nem arról van szó h nincs keret, cégem venné az autót, hanem nem akarok rá többet allokálni. Kicsit hadilábon állok a kedvenc gyártóimmal, mert mindenhol az erős túlárazás jelei mutatkoznak. Offtopic de hasonló  pl az iphone X és az új macbook pro. Bármior vehetnék de egyszerűen nem érdekel, pléne nem ennyiért. Mindegyikből az utolsó  verzióm van, évek óta csak ezt használom, de egyszerűen nem érzek késztetést  h pénzt adjak az új modellért. Technokrata révén a presztizs motivál a legkevésbé, funkcióban meg nem látom az innovációt.

Ha valamiben látom a fantáziát, akkor gondolkodás nélkül azonnal megveszem. Igy lett pl szárítógépem pár hete 1 millióért (Miele), baromira nem bántam meg, tök jó cucc.

 

Ugyanez igaz a BMW-re is. Tök jó autó, nagyon szeretem, sokan megnézik a mostanit is, de engem csak funkcionálisan érdekel és gazdaságilag. Nekem nagyon bejön h egy tank üzemanyaggal megfordulok pl. Münchenből, kb. 1100-1200 km-t lehet menni. Abszolút nem érdekel a gyorsulás, tempomat 140, aztán felőlem trabant is megelőzhet ha tud menni. A 190LE elég, bár a G30-ba kicsit kevés ahogy próbáltam.

 

Reggel azon agyaltam h igazából mi az ami motiválna az új autóban és szerintem ki fogtok nevetni de leginkább a motoros csomagtartó és talán az ACC ami érdekes plusz. Ezen kívül a wireless charging az jópofa meg napfénytető nincs a mostaniban és jó lenne. Illetve az új járgány 4 zónás klímával rendelem, hogy ha hátul ülnek akkor ne legyen nyafogás h hideg van/meleg van. Ez a távirányítós parkolás, meg display kulcs, meg automata parkolás stb. szerintem csak eye candy.

 

A motor tekintetében benzines lehet alternatíva és tök jók ezek a nagy benyás gépek pl. 540i, de max én max zöldrendszámos 2.0i+elektromos pluginhybrid 530e-t tudok elképzelni. Van esetleg itt valakinek ilyen, érdekelne a tapasztalat!

Előzmény: Lewes1973 (293)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 293

Én alapból dízel-ellenes vagyok, szóval 530i.

A 18"-as kerék a Sport Line-hoz jól néz ki, lásd csatolt kép.

Az árhoz nem tudok hozzászólni - én akkor rendeltem G30-at, mikor összejött annyi fedezet, amivel a *.* (pár kivétellel) belefért, szóval az általad megadott keretből valószínűleg nem vettem volna autót.

Előzmény: Peter2015 (292)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 292

A motor az egy nagy kérdés, de valószínűleg abban lesz a legnagyobb kompromisszum. 530e-re gondoltam vagy 30D-re, de konfigurálásnál egyszerűen nem jön ki a matek sajna. Ha normálisan extrázom, komolyabb motorral, akkor lazán 25 millió körül járunk, ami budget felett van. Ezért 20D +rengeteg extra a számolás, ezzel listaáron 20 millió környékén vagyok, kedvezmény valahol 10-15% lehet, így bruttó 18m. a vége, ennél többet nem akarok.

 

Akkor máshogy teszem fel a kérdést még: a fentiek alapján ti ebből az összegből mit konfigurálnátok?

Előzmény: Lewes1973 (288)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 291

Köszönöm a tippket, szóval tényleg a *.* a jó megoldás az extra listán :-)

 

Az ülés kérdést és M paketet már nem is ragoztam, mert ezek még brutál tételek.

 

Igazából nekem a sportosság abszolút nem lényeg, sőt kimondott hátrány. Jelenleg  sportüléses a BMW-m, de kimondottan útálom a kiszálláskor,  mert  olyan vagyok a 100 kilómmal ilyenkor mint egy partravetett bálna :-)

 

Az M csomagot engedném el legkönyebben a maga 1.7 milliós árával, bár főleg a kerekek miatt kérdéses. Illetve az M-es kormány is nagyon tetszik, meg úgy rémlik hogy a váltó kar is kicsit más talán?!

M futómű nem érdekel, M-es ülés kizárt a fentiek miatt, az optikában meg nem látok akkor szignifikáns különbséget mint az F10-nél.

Poci3 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 290

Az adaptív LED-et rendeld bele, olyan éjszaka mintha nappal mennél, megéri az árát.

 

A Driving Assistant Plus is megéri, egyszer kipróbáltam, a fél várost úgy vezettem át, illetve úgy vezette a kocsi, hogy hozzá sem nyúltam, egyszer sem hibázott...

 

A távirányítós parkolás valóban kicsit parasztvakítás de lehet nagyon nagy haszna is: szük parkolási lehetőség, eseteg valami parasz beszorít valahol, stb. Na és az Diplay kulcs, na az király, én imádom :)

 

A Connected Drivért 400.0000 ft valóban lehúzás, ki is vertem miatta a balhét a BMW közontjában, de! 2018 nyarán álítóag indul a magyar Connected portál és akkor jó sok pénzért meg lehet majd vásárólni a ficsöröket hozzá, hogy miket azt még ők sem tudják... Utólag tényleg nem lehet aktiválni, bele kell most rendelni!

 

A Harman Kardon mindenképpen kell, a sima gyári nagyon szar!

 

Az XDrive nem ér semmit, tele ban vele a Youtube...

Előzmény: Peter2015 (286)
maszibmw Creative Commons License 2018.01.23 0 0 289

Szia !

 

Az én általam preferált konfig:

 

7S2 ( Luxury Line )

ZPI (Innovációs csomag )

ZD6 (ConnectedDrive csomag )

ZSF (Biztonság csomag ) + 5AT opcióválasztással

ZBC (Business class csomag ) + 456 opcióválasztással

 

Ezen felül rendelendő opciók:

 

223 (Dinamikus lengéscsillapító ellenőrzés (DDC) )

5AT (Driving Assistant Plus ) – feláras csomagopció, lásd fent

456 (Komfortülések elöl, elektromosan állíthatók ) – feláras csomagopció, lásd fent

416 (Napfényvédő rolók )

319 (Beépített univerzális távirányító )

323 (Soft-Close zárást segítő automatika az ajtóknál )

676 (HiFi hangsugárzórendszer )

ZS5 (Service Inclusive opció elhagyása )

Előzmény: Peter2015 (286)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 288

Az én szemponjaim a következők voltak, amikor a G30-at konfigoltam:

 

- Nem kell M-csomag, mert elég kevés színnel megy. Szerintem a Spor Line a 18"-as felnikkel elég izgalmas

- Ekkora autóhoz jó, ha van 360"-os kamera

- HUD nélkül nem veszek többet autót! :) Ez ez első, amiben van, de hihetetlen jó. Szinte le sem kell nézni, minden megjelenik rajta

- Az adaptív LED tényleg király. Ha sokat mész éjjel, vedd meg

- M-es kormány, mert sokkal jobb, mint a sima, plusz kormányfűtés király ebben az időben

- Azt hiszem, hogy a parkolóasziszens-plusz része, hogy nem enged nekitolatni semminek. Néha idegesítő, de nekem 1x volt olyan, hogy parkolóhelyről kiálláskor kicsi tolatás után elfelejtettem direktbe tenni, és próbáltam nagy gázzal elindulni. E nélkül elég nagy rombolást vittem volna véghez :)

- A távirányítós parkolás nettó parasztvakítás. Simán kihagyhatod.

- A komfortülés fűtéssel-szellőztetéssel baromi kényelmes. A sportülést több helyen is szdják, hogy kényelmetlen, azt mindenképpen próbáld ki előre.

- Legalább Harman Kardon Hifi. Az alap nem szól jól

- Innen meg, amennyit rá szeretnél szánni. Én bejelöltem szinten minden extrát, de a Soft Close, illatvariációk, ülésmasszírozás, Display kulcs stb nélkül lehet élni.

 

Milyen motor van tervben?

 

Előzmény: Peter2015 (286)
jeno008 Creative Commons License 2018.01.22 0 1 287

Köszi. :-)

Én is arra jutottam, hogy nézek valamilyen elfogadható telefon tartót. Bár nyilván akármit is teszek oda, ronda lesz a műszerfalon, de legalább menni fog a waze. Ha meg Magyarországot is lefedi végre a RTTI, akkor meg majd használom a gyári navit.

Előzmény: Peter2015 (285)
Peter2015 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 286

Lenne egy kérdésem hozzátok: ha most konfigurálnátok G30-t mi lenne az az extra amit feltétlenül választanátok?

Én kb. a *.*-nál tartok, és még így elég jól állunk, de van pár tétel ami kritikus és jelentős érték.

Konrétan az egyik az adaptív led 560.000. Elvileg ettől lesz "igazi" nézése mert állítólag az alap LED ocsmány, a kanyarkövetés nem érdekel igazán de nem találok képet ahol a stock LED vs. adaptiv LED lenne.

 

A másik nagy dilemma a driving assistant plus 1 millióért. Vezettem már, kellemes volt, tartotta az ívet, de nem vagyok meggyőződve hogy tényleg ér ennyit

 

A harmadik a távirányítós parkolás, amihez függőség a komforbejutás, és így az is kb. 500-600.000. A keyless go nem izgat, nem okoz gondot megnyomni a gombot a távirányítón.

 

A connected drivért 400.0000 ft meg már a nettó lehúzás csúcsa, nem működő szolgáltatásért elkérni, de azt nem merem kihagyni mert remélem idén beindul és utólag már nem lehet aktiválni gondolom.

 

Hát ennyi, kíváncsian várom a véleményeket, köszi előre is!

Peter2015 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 285

Nálam nagyob carplay fan szerintem nem volt, de mióta használgattam rájöttem h nem ér semmit ebben a formában, szóval szerintem ne bánd annyira h nincsen neked. A CP jelenlegi formájában én úgy gondolom h nagyjából a parasztvakítás kategória, és amíg ennyire zárt marad addig semmi értelme. Az Apple annyira tévúton jár, hogy az borzalmas, ha szegény S.Jobs élne szerintem bunkósbottal verné agyon Cookot h mit csinált az innovatív epülből. Eégsz egyszerűen elfogyott a lendület, és már a szuperszexi iphone X sem vonzó, egyedül a divathullám lendülete viszi már a céget. Ebből kifolyólag a Carplayt sem tudják h kéne kezelni, szépen licenszelgetik az autógyártóknak ebben a primitív stádiumban, termeli a pénzt, részvényesek örülnek, de ez baromi kevés lesz már rövid távon is.

 

G30-ban eddig az egyetlen izgi dolog amit láttam, hogy jailbreakkel már valaki meghekkelte és szépen kirakta a wazet, de a CP miatt csak splitscreenben ment, párhuzamosan  a nagy navival és úgy baromi hülyén nézett ki.

Előzmény: jeno008 (284)
jeno008 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 284

Sajnos maszika is megerősítette, hogy a G30-as Business navigációval más fejegység jön, mint a Professional-lal. Valószínűleg a Wifi hiánya okozza, hogy nem lehet CarPlay-t aktiválni a CD storeban. Bár ezt a triviális választ a CD ügyfélszolgálat nem tudta megadni, de mág várom a technikai részleg válaszát.

Előzmény: jeno008 (282)
maszibmw Creative Commons License 2018.01.21 0 0 283

Sziasztok !

 

Két kérdésem lenne:

 

Van itt valakinek Atlaszeder ( Atlas Cedar ) fényezése ?

Valamint van itt 530e tulaj ?

 

Előre is köszi,

 

Maszi

 

jeno008 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 282

Elvileg a fejegység ugyanaz, NBT EVO.

A wifi aerial antenna hiányozhat, de sok helyen azt írják, hogy kb minden autóba (2017+) belerakják. Meg ez kb 5000 Ft+install.

Ha a fejegység ua. akkor a wifi-t elvileg be lehet kapcsolni kódolással.

Azért érdekes, mert BMWretrofit által ajánlott megoldás is követelménynek mondja a Professional navi-t, szóval valaminek lennie kell még. Vagy a fentiek nem igazak (nem azonos a fejegység, nem lehet wifi-t bekódolni, stb)

 

 

Előzmény: Lewes1973 (281)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 281

A Carplay-hez Wifi kell, de mivel a konfigurátorban nem látszik, ez mivel együtt jön, ezért csak találgatok, hogy a professional navihoz van köze...

Előzmény: jeno008 (280)
jeno008 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 280

Miért kell a CarPlayhez Professional navi (a G30 esetében)? (Nekem business van :-( , pont mert nem a kocsi naviját akarom használni).

A G30-ban ugyanaz a fejegység tudtommal a professional és business navival is.

A professionalnak nagyobb a kijelzője és lehet érintős is, van benne külső diszk, de ezek mind nem szükségesek a CarPlayhez.

Előzmény: BMWretrofit (279)
BMWretrofit Creative Commons License 2018.01.20 0 0 279

nem kell átregisztrálni , itthon is megoldható

Előzmény: jeno008 (272)
BMWretrofit Creative Commons License 2018.01.20 0 0 278

BMW G30 EVO id5/id6  CARPLAY  aktiválása utólag , Magyar forgalomba helyezés esetén is :

 

https://www.youtube.com/watch?v=avLhAx5eufo

 

https://www.youtube.com/watch?v=XaPhBMRYqHU

 

 

 

Majic Creative Commons License 2018.01.20 0 0 277

Működik! Saját szememmel láttam pont ma. Upgrade-tem a Hi-Fi-met náluk. Lekérik a kódot egy külföldi csókától (lehet hogy a BMW-ben dolgozik?), fizetnek érte (csak jóval kevesebbet), VIN alapján elkészül az egyedi kód. Ez kb. 10 perc. Utánna felrakják egy usb-re, be a kocsiba. 3-szor újraindúl a redszer és kész is! Ez a művelet 10 perc volt kb. Egy zsír új X5-be rakták fel. Fontos, hogy ha szervízben frissítik a fejegységet, akkor újra meg kell ismételni az USB telepítést amit megkapsz otthonra és te is meg tudod csinálni! A BMW apps-t is meg tudják így csinálni! Ha valakit érdekel, írjon a majestic@hotmail.hu címre. Rám kell hívatkozni az illetőnél.

Előzmény: jeno008 (276)
jeno008 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 276

A kérdésemben szereplő link pont az USB-s megoldásra mutat. Erre írtam, hogy nem szívesen töltök fel egy akármilyen .bin-t a kocsimra. Van valakinek tapasztalata már vele?

Előzmény: Poci3 (274)
deviers85 Creative Commons License 2018.01.18 0 0 275

Legyszi ismertetsd

Előzmény: Poci3 (274)
Poci3 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 274

Erre már van USB-s megoldás, 60.000-be kerül...

Előzmény: jeno008 (272)
Lewes1973 Creative Commons License 2018.01.16 0 0 273

Carplay: keress meg PM-ben, és segítek.

 

Üdv:

Lewes

Előzmény: jeno008 (272)
jeno008 Creative Commons License 2018.01.16 0 1 272

Az Apple Carplay témát szeretném újra előhozni.

Mo-n, standard magyar autóban nem megy. Azt írjátok, hogy a német átregisztrálás a megoldás.

Az hogyan megy?

Ausztriába próbáltam, (ha esetleg földrajzilag is ott kell lenni,  akkor közel van), de a VIN megadás után azt mondta, hogy töltsek ki egy Legitimationsformular-t és mellékeljem az osztrák forgalmi (a Google szerint) másolatát. Az nyilván nincs.

A német átregisztrálás nem kér ilyeneket?

 

Illetve úgy tűnik van valamilyen hack:

https://www.oemnavigations.com/products/bmw-id5-6-apple-carplay-vim-activation-pack?variant=2708183678987

Erről mit gondoltok? Én alapból nem szívesen töltök fel egy akárhonnan kapott .bin állományt az autómra. 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!