Szia Lewes, jogos a felvetés, tényleg érdemes belerakni az extrákat, hogy jól érezd magad, én is ezért keresem mi az optimális és már közel járok a véglegeshez. Mindesetre grat neked is a járgányhoz, 18"-as kerékkel tényleg nagyon klassz!
Jenoo, ha tartót akarsz akkor én a Broditot javaslom, nekik van autóspecifikus méretpontos illesztésű, én 10 éve ezeket használom minden kocsiban. Telefon tartó is van hozzá, plüss belső, nem karcol.
De már nagyon szeretném elfelejteni ezt és csak bedobni a telót a wireless ficakba, az kapcsolódjon az idrive-ra, és működjön minden kvázi projektálva a nagy kijelzőn, zsinór dugdozás nélkük. Sajnos ettől még messze vagyunk, ez úgy tűnik rakétratudomány az autóban...
Nicolas grautla az új járgányhoz! Kíváncsi vagyok tapasztalatokra, szervíz igényben van valamilyen különleges? Pl. rövidebb ciklus vagy több karbantartás, mit ír elő a gyár a pluginhybridre?
Köszi Poci a konfig javaslatot. A CD-el kapcsolatban már nagyon szkeptikus vagyok, kb. 5 éve mondják hogy már most mindjárt indul nyáron. Hiszem ha látom, és működik az RTTI pl. de addig is kifizetem a rendelésnél h a lehetőség legyen meg.
Driving assistant plusnál amit nem próbáltam még az az ACC, és a családi béke miatt is jó lehetne. Ugyanis tempomattal közlekedek jelenleg is pályán, és a feleségem szerint túl későn off-olom az tempomatot, túl közel megyek a gyökketővel belsőben cammogókhoz. Adaptívnál elvileg ez a porbléma megszűnne, de sokan azt mondják h nagyon nagy távolságot hagy (még legkisebbre állítva is) és h a külső sávban menőkre is gyakran befékez.
Aki használja mi a tapasztalat, meg tudjátok erősíteni a nagy távolságt tartást? Az egy konkrétum amit eddig tudok h "követő" üzemmódban simán utánamegy a "követett" autónak ha sávot vált...
Szia Maszi, köszönöm a konfig javaslatot. Gondolom te "kisakkoztad" illetve nagyobb rálátásod és tapasztalatod van h csomagszinten jobban megéri mint egyesével rendelni az extrákat :-) Ha lesz időm ránézek a konfigurátorra hogy adja ki magát de jó tudni hogy ez egy optimális választás. A service inclusive elhagyást nem teljesen értem viszont h miért jó, elmondod kérlek? Illetve motor szempontjából az 530e felé hajlok, de jó lenne egy kicsit nagyobb hatótáv, szerinted várható változás MY19-nél? Köszi!
Én úgy szoktam autót venni, hogy kipipálok minden extrát, ami kell, és ha belefér megveszem, ha nem, nézek másikat. Nem szeretném x éven keresztül azzal az érzéssel használni az autót, hogy ez meg az kellene bele még.
Szerintem egy 5-ös BMW úgy kerek, ha az extrák jó része benne van (legalábbis számomra). Ha nem férne bele, vennék egy 4-es Gran Coupe-t, vagy 3-as GT-t.
Céges autó esetén én tartós bérletet választanék, ott meg egy többszázezer forintos extra "csak" párezres havidíj-emelkedést jelent.
Én múlt héten vettem át az 530e-met. Egyelőre nagyon tetszik!
Előtte f10 530d volt, szerintem az 530e jobban megy, tetszik a benzinmotor hangja (nem vészes attól, mert 4 hengeres, egy 520d sokkal csúnyábban jár szerintem).
Elektromos hatótávot tekintve teljes töltéssel 25km-et tud a városban rendes fűtéssel, nagy dugóban használva.
Köszi az infót, de szerintem kicsit félreértettél. Nem arról van szó h nincs keret, cégem venné az autót, hanem nem akarok rá többet allokálni. Kicsit hadilábon állok a kedvenc gyártóimmal, mert mindenhol az erős túlárazás jelei mutatkoznak. Offtopic de hasonló pl az iphone X és az új macbook pro. Bármior vehetnék de egyszerűen nem érdekel, pléne nem ennyiért. Mindegyikből az utolsó verzióm van, évek óta csak ezt használom, de egyszerűen nem érzek késztetést h pénzt adjak az új modellért. Technokrata révén a presztizs motivál a legkevésbé, funkcióban meg nem látom az innovációt.
Ha valamiben látom a fantáziát, akkor gondolkodás nélkül azonnal megveszem. Igy lett pl szárítógépem pár hete 1 millióért (Miele), baromira nem bántam meg, tök jó cucc.
Ugyanez igaz a BMW-re is. Tök jó autó, nagyon szeretem, sokan megnézik a mostanit is, de engem csak funkcionálisan érdekel és gazdaságilag. Nekem nagyon bejön h egy tank üzemanyaggal megfordulok pl. Münchenből, kb. 1100-1200 km-t lehet menni. Abszolút nem érdekel a gyorsulás, tempomat 140, aztán felőlem trabant is megelőzhet ha tud menni. A 190LE elég, bár a G30-ba kicsit kevés ahogy próbáltam.
Reggel azon agyaltam h igazából mi az ami motiválna az új autóban és szerintem ki fogtok nevetni de leginkább a motoros csomagtartó és talán az ACC ami érdekes plusz. Ezen kívül a wireless charging az jópofa meg napfénytető nincs a mostaniban és jó lenne. Illetve az új járgány 4 zónás klímával rendelem, hogy ha hátul ülnek akkor ne legyen nyafogás h hideg van/meleg van. Ez a távirányítós parkolás, meg display kulcs, meg automata parkolás stb. szerintem csak eye candy.
A motor tekintetében benzines lehet alternatíva és tök jók ezek a nagy benyás gépek pl. 540i, de max én max zöldrendszámos 2.0i+elektromos pluginhybrid 530e-t tudok elképzelni. Van esetleg itt valakinek ilyen, érdekelne a tapasztalat!
A 18"-as kerék a Sport Line-hoz jól néz ki, lásd csatolt kép.
Az árhoz nem tudok hozzászólni - én akkor rendeltem G30-at, mikor összejött annyi fedezet, amivel a *.* (pár kivétellel) belefért, szóval az általad megadott keretből valószínűleg nem vettem volna autót.
A motor az egy nagy kérdés, de valószínűleg abban lesz a legnagyobb kompromisszum. 530e-re gondoltam vagy 30D-re, de konfigurálásnál egyszerűen nem jön ki a matek sajna. Ha normálisan extrázom, komolyabb motorral, akkor lazán 25 millió körül járunk, ami budget felett van. Ezért 20D +rengeteg extra a számolás, ezzel listaáron 20 millió környékén vagyok, kedvezmény valahol 10-15% lehet, így bruttó 18m. a vége, ennél többet nem akarok.
Akkor máshogy teszem fel a kérdést még: a fentiek alapján ti ebből az összegből mit konfigurálnátok?
Köszönöm a tippket, szóval tényleg a *.* a jó megoldás az extra listán :-)
Az ülés kérdést és M paketet már nem is ragoztam, mert ezek még brutál tételek.
Igazából nekem a sportosság abszolút nem lényeg, sőt kimondott hátrány. Jelenleg sportüléses a BMW-m, de kimondottan útálom a kiszálláskor, mert olyan vagyok a 100 kilómmal ilyenkor mint egy partravetett bálna :-)
Az M csomagot engedném el legkönyebben a maga 1.7 milliós árával, bár főleg a kerekek miatt kérdéses. Illetve az M-es kormány is nagyon tetszik, meg úgy rémlik hogy a váltó kar is kicsit más talán?!
M futómű nem érdekel, M-es ülés kizárt a fentiek miatt, az optikában meg nem látok akkor szignifikáns különbséget mint az F10-nél.
Az adaptív LED-et rendeld bele, olyan éjszaka mintha nappal mennél, megéri az árát.
A Driving Assistant Plus is megéri, egyszer kipróbáltam, a fél várost úgy vezettem át, illetve úgy vezette a kocsi, hogy hozzá sem nyúltam, egyszer sem hibázott...
A távirányítós parkolás valóban kicsit parasztvakítás de lehet nagyon nagy haszna is: szük parkolási lehetőség, eseteg valami parasz beszorít valahol, stb. Na és az Diplay kulcs, na az király, én imádom :)
A Connected Drivért 400.0000 ft valóban lehúzás, ki is vertem miatta a balhét a BMW közontjában, de! 2018 nyarán álítóag indul a magyar Connected portál és akkor jó sok pénzért meg lehet majd vásárólni a ficsöröket hozzá, hogy miket azt még ők sem tudják... Utólag tényleg nem lehet aktiválni, bele kell most rendelni!
A Harman Kardon mindenképpen kell, a sima gyári nagyon szar!
Az XDrive nem ér semmit, tele ban vele a Youtube...
Az én szemponjaim a következők voltak, amikor a G30-at konfigoltam:
- Nem kell M-csomag, mert elég kevés színnel megy. Szerintem a Spor Line a 18"-as felnikkel elég izgalmas
- Ekkora autóhoz jó, ha van 360"-os kamera
- HUD nélkül nem veszek többet autót! :) Ez ez első, amiben van, de hihetetlen jó. Szinte le sem kell nézni, minden megjelenik rajta
- Az adaptív LED tényleg király. Ha sokat mész éjjel, vedd meg
- M-es kormány, mert sokkal jobb, mint a sima, plusz kormányfűtés király ebben az időben
- Azt hiszem, hogy a parkolóasziszens-plusz része, hogy nem enged nekitolatni semminek. Néha idegesítő, de nekem 1x volt olyan, hogy parkolóhelyről kiálláskor kicsi tolatás után elfelejtettem direktbe tenni, és próbáltam nagy gázzal elindulni. E nélkül elég nagy rombolást vittem volna véghez :)
- A távirányítós parkolás nettó parasztvakítás. Simán kihagyhatod.
- A komfortülés fűtéssel-szellőztetéssel baromi kényelmes. A sportülést több helyen is szdják, hogy kényelmetlen, azt mindenképpen próbáld ki előre.
- Legalább Harman Kardon Hifi. Az alap nem szól jól
- Innen meg, amennyit rá szeretnél szánni. Én bejelöltem szinten minden extrát, de a Soft Close, illatvariációk, ülésmasszírozás, Display kulcs stb nélkül lehet élni.
Én is arra jutottam, hogy nézek valamilyen elfogadható telefon tartót. Bár nyilván akármit is teszek oda, ronda lesz a műszerfalon, de legalább menni fog a waze. Ha meg Magyarországot is lefedi végre a RTTI, akkor meg majd használom a gyári navit.
Lenne egy kérdésem hozzátok: ha most konfigurálnátok G30-t mi lenne az az extra amit feltétlenül választanátok?
Én kb. a *.*-nál tartok, és még így elég jól állunk, de van pár tétel ami kritikus és jelentős érték.
Konrétan az egyik az adaptív led 560.000. Elvileg ettől lesz "igazi" nézése mert állítólag az alap LED ocsmány, a kanyarkövetés nem érdekel igazán de nem találok képet ahol a stock LED vs. adaptiv LED lenne.
A másik nagy dilemma a driving assistant plus 1 millióért. Vezettem már, kellemes volt, tartotta az ívet, de nem vagyok meggyőződve hogy tényleg ér ennyit
A harmadik a távirányítós parkolás, amihez függőség a komforbejutás, és így az is kb. 500-600.000. A keyless go nem izgat, nem okoz gondot megnyomni a gombot a távirányítón.
A connected drivért 400.0000 ft meg már a nettó lehúzás csúcsa, nem működő szolgáltatásért elkérni, de azt nem merem kihagyni mert remélem idén beindul és utólag már nem lehet aktiválni gondolom.
Hát ennyi, kíváncsian várom a véleményeket, köszi előre is!
Nálam nagyob carplay fan szerintem nem volt, de mióta használgattam rájöttem h nem ér semmit ebben a formában, szóval szerintem ne bánd annyira h nincsen neked. A CP jelenlegi formájában én úgy gondolom h nagyjából a parasztvakítás kategória, és amíg ennyire zárt marad addig semmi értelme. Az Apple annyira tévúton jár, hogy az borzalmas, ha szegény S.Jobs élne szerintem bunkósbottal verné agyon Cookot h mit csinált az innovatív epülből. Eégsz egyszerűen elfogyott a lendület, és már a szuperszexi iphone X sem vonzó, egyedül a divathullám lendülete viszi már a céget. Ebből kifolyólag a Carplayt sem tudják h kéne kezelni, szépen licenszelgetik az autógyártóknak ebben a primitív stádiumban, termeli a pénzt, részvényesek örülnek, de ez baromi kevés lesz már rövid távon is.
G30-ban eddig az egyetlen izgi dolog amit láttam, hogy jailbreakkel már valaki meghekkelte és szépen kirakta a wazet, de a CP miatt csak splitscreenben ment, párhuzamosan a nagy navival és úgy baromi hülyén nézett ki.
Sajnos maszika is megerősítette, hogy a G30-as Business navigációval más fejegység jön, mint a Professional-lal. Valószínűleg a Wifi hiánya okozza, hogy nem lehet CarPlay-t aktiválni a CD storeban. Bár ezt a triviális választ a CD ügyfélszolgálat nem tudta megadni, de mág várom a technikai részleg válaszát.
A wifi aerial antenna hiányozhat, de sok helyen azt írják, hogy kb minden autóba (2017+) belerakják. Meg ez kb 5000 Ft+install.
Ha a fejegység ua. akkor a wifi-t elvileg be lehet kapcsolni kódolással.
Azért érdekes, mert BMWretrofit által ajánlott megoldás is követelménynek mondja a Professional navi-t, szóval valaminek lennie kell még. Vagy a fentiek nem igazak (nem azonos a fejegység, nem lehet wifi-t bekódolni, stb)
Működik! Saját szememmel láttam pont ma. Upgrade-tem a Hi-Fi-met náluk. Lekérik a kódot egy külföldi csókától (lehet hogy a BMW-ben dolgozik?), fizetnek érte (csak jóval kevesebbet), VIN alapján elkészül az egyedi kód. Ez kb. 10 perc. Utánna felrakják egy usb-re, be a kocsiba. 3-szor újraindúl a redszer és kész is! Ez a művelet 10 perc volt kb. Egy zsír új X5-be rakták fel. Fontos, hogy ha szervízben frissítik a fejegységet, akkor újra meg kell ismételni az USB telepítést amit megkapsz otthonra és te is meg tudod csinálni! A BMW apps-t is meg tudják így csinálni! Ha valakit érdekel, írjon a majestic@hotmail.hu címre. Rám kell hívatkozni az illetőnél.
A kérdésemben szereplő link pont az USB-s megoldásra mutat. Erre írtam, hogy nem szívesen töltök fel egy akármilyen .bin-t a kocsimra. Van valakinek tapasztalata már vele?
Mo-n, standard magyar autóban nem megy. Azt írjátok, hogy a német átregisztrálás a megoldás.
Az hogyan megy?
Ausztriába próbáltam, (ha esetleg földrajzilag is ott kell lenni, akkor közel van), de a VIN megadás után azt mondta, hogy töltsek ki egy Legitimationsformular-t és mellékeljem az osztrák forgalmi (a Google szerint) másolatát. Az nyilván nincs.