2T-nek elvileg nem kéne motorfékeznie, az csak a 4T-nél szokás. Pláne ha nem különolajzásos, de szerintem a tied az. Ez gondolom variátorfüggő. Lehet valamikor olyan variátort raktak bele korábban, ami motorfékeztet, a nem fékeztetős helyére.
Sziasztok! Volna esetleg valakinek 150-es Rotax blokkra hibátlan porlasztója? Az enyémben a suber fényesre ki van kopva és még a membránban is van egy gombostűnyi pici lyuk. A hidegindítás egy rémálom.Csak úgy hajlandó elindulni ha fecskendővel adok neki benzint a légtoroknál.Viszont ha bemelegszik utána pöccre indul. Mi lehet vele???
Az olaj 1000km után kokszos korom fekete. Nem cserélem le. Arra jutottam, hogy a héten kap egy kompresszió mérést. Ha rendben van a kompresszió, akkor kizárásos alapon szerintem szelep szimering lehet a gond. Kipucoltam az injektor házat, patent lett. Az új akkuval pöccre indult, szép stabil alapjárat. Kerültem vele a városban. Meg szűnt a visszadurrogása lassításkor, de kimentem a városból 8km táv 90-100km/h-val és megálltam. Szépen csöpögött a levegőszűrő házból a olajkifolyón a fekete lé. Alapjárat ingadozó lett, lassításkor néha le is áll és durrog lassításkor. Telemegy valószínű olajos szutyokkal a szenzor és bezavarja teljesen a porlasztást. Igazad van, csak meg kell bontani.
94-es scarabeo 50 2T-vel kapcsolatban volna olyan kèrdèsem, hogy mennyire kellene gázelvètel után szabadon futnia? Csak pár ève motorozok, de ez a dolog azóta gyanús nekem, mert pl.60 as tempónál ha domb tetejèn elveszem a gázt, akkor visszalassul a gèp, tehát ha haladni akarok, húzhatom neki lefele is... Vagy ez normális így?
Na szerinted mi? Mit hagytal ki pont azt ami a munkat vegzi az oninditott. Cserelt ki jo lesz vagy cserelj benne bronzkefeket. Meretpontost nem kapsz neked kell gyartani egy kocsi bronzkefebol.
A segítségeteket szeretném kérni. Az önindító nagyon nehezen forgatja át a motort. Hideg és meleg motornál egyaránt. Az akku elvileg jó, teszterrel és terhelő villával mérve. Indításkor a feszültség nem esik 10 V alá és fordulaton az akku sarkain valamivel több mint 14 V-ot mértünk. Mi okozhatja még ezt a hibát?
Igy latatlanba nehez oksnak lenni. A szivocsonreszt nyugottan pucolhatod en benzinel szoktam elmosni kiszerelem az egesz hobelebancont es mosom. hat lehet lekrl kapni a hengerfejet es a hengert. Egy hengervestesrg meresel okosabbak lennek. Az megmondja azt is holl szokik a nyomas.
Megbontottam a blokkot a generátor felől. A membrán benne van, nem tudom akkor miért nyomja ki az olajat a gáz kivezetésen. Lehetséges azért mert 5W-40 es olaj van benne? Lecserélném az olaját 10W-40-re. Mit javasolsz bele? Továbbá az injektor beömlő+a pillangó full fekete olajos, azt is ki szeretném tisztítani, de nem merek hozzáfogni nehogy elcsesszek valamit rajta. A karbit kipucolom, de ilyennel még nem volt dolgom.
A kép kiválasztása után még meg kell nyomni a szövegdoboz alatt , a kép mellett a " Beszúrás " gombot is. Engem Piaggiós érdekelt volna esetleg... Kéne, h mikori, meg kép a blokk bal oldaláról.
Sziasztok ha valakit érdekel van egy eladó aprilia scarebeó 150 alkatrésznek. iá 110 ezer papírok nélkül. az ülése újrahúzva minden működik rajta.nem bontom meg csak egyben eladó. A motor Esztregomban van, szállításban tudok segíteni. érdeklődni 0620 4328754 egész nap emberi időben
Az én 200-asom is ilyen volt, amikor vettem. Igaz, utóbb vettem csak észre, hogy a kartergáz visszavezető cső nem volt rádugva az airbox-ra, így szűretlen levegőt is szívott. Nem tudni, meddig járt így vele az előző tulaj...
A szelepszár szimeringek is cserélve lettek + fúrás, új dugó, új gyűrűk és új kipu.szelep. 70ezer volt, munkadíjjal együtt.
Van egy 200-as rotax scaram.. fogyasztja az olajat, de jár mint az óra.. és indul is húz is... szerinted érdemes szelepszár szimeringet cserélni, vagy öntsem utána és kész?
Az faek karbi olyan egyszeru. Nincsen benne semmi extra fejtores. Igen gyorsitos de szetkehet szedni darabokra es takarithato. Igen nem szivhat sehol falsot mert leszegenyrdik a keverek. Folytva van a motor pl igy is. Elonyujtas tereneg lekell masolni az eredetit es onnan lehet modositgatni a gyujtas idot h jobb legyen. Legszurore legszuroolaj krll aruljak pont igy.
Scarabeo 50 4T karbival kapcsolatban lenne kérdésem. Sehol nem találok leírást a Keihin CVK 17-hez. Ilyen-olyan rajzokat azért találok. Ezekben a karbikiban van gyorsító fúvóka, ami hirtelen gázadásra lök egy kis extra benyát a motorba?
Másik, azt hallottam, hogy a szívó ág úgy van kialakítva, hogy a levegő nem mehet át rajta ellenállás nélkül (pl. légszűrő), vagyis nem szívhat falsot már a karbi előttről sem, mert akkor túl sok levegő kerül a keverékhez és szegény lesz? Gondolom ez elég hülye kérdés.
A levegőszűrőt milyen olajjal permetezzem be és mennyire legyen olajos?
A problémám az, hogy nagyobb gázadásra rángat a motor. ha finoman adagolom neki a gázt, akkor azért szépen megy. Sajna nem eredeti CDI van benne, és nem tudom kizárni azt sem, hogy az előgyújtással van gond.
Szakik, mit gondoltok... keverék arány vagy előgyújtás? (A CDI programozható, tehát tudok rajta változtattatni)
Egyik volt ugyfelem mikor en kijottem ide vette 500-as scarajat. Az is olasz inportos volt. O ket ev alatt 40e km tekert a jarganyba es semmi baja. Hajtoszijat es olajokat cserelt. Nem banta meg h lecserelte. De o sem az elso csarat vette meg amit talalt. Hanem jart jo par kort. Az h olasz nem feltetlen rossz. Csak ne tekert orasat egyel es nem kell felni h 40e km van benne. Azert olcso csak legyen karban tartva es elmegy meg legalabb ketszereset. 10 eves motorba 17e km elhinni nem szabad anak min patika allapotban kell lennie es mindennek gyarirak. A hatso gumi fogy le max egy robogorol. Kikell szurni a dolgokat sajnos. A leo egy betegagy igaz 125-150 az igazi beteg agy a 250-es kepest.
az az igazság,hogy tudod már fázok mindentől:)) tudod a leot tavaj ilyenkor vettem ránézésre minden fasza aztán azóta szinte az egész motort fel újitottam... azért gondoltam hogy minél fiatalabbat kéne vennem inkább még spórolok lóvét. meg félek a külföldről behozottól is mert hát ugye csak azon van haszon amit odakint olcsóért sikerül megvenni aztán összelegózzák kifényesitik visszatekerik aztán nesze... én meg csodálkozok hogy 2000 kilóméter után miért folyik böfög csörög szitál...stb. pedig alig volt benne 17600 km 10 évesen.
Meg kell bontanom a blokkot, hogy megnézzem miért nyomja ki az olajat a kartelgáz kivezetésnél a légszűrőbe. A műanyag pipa kivezetést lebontva a nyílásban egy sárga horganyos lemezt látok felülről 2 db 3mm-es popszegeccsel rögzítve. Ez maszek vagy gyári lehet? Belülről kellene lennie egy gumi membránnak és egy rögzítő-terelő lemezkének. Ez a két alkatrész gátolná az olaj feljutását a csőbe.
Hm allitolag. Miert nem hiszek en ebben. De legyen szerencsed vele. Ja megvalami ha injektoros az ac is neha eldoglik benne fomeg ha sokat alt oreg benyaban.
Hat hat. Erdekes joszag a 500-as. A feszultsegszabalyzo szeret abban is megdogleni. A blokban a kiegyenlitotengely kikud kopni es kopog tole a motor. Vizpumpa szeret elhalni . Masra igy most nem emlekszem. Legyen minden rendben rajta. Telok kormanycsapagy fek mert ezek dragag. Elol ket tarcsa is van csereje nem olcso.
szere! látom itt is otthon vagy nem csak a leonál:))
nézegettem a használtauto.hu-n az 500-as scarabeokat gondolkodok, hogy lecserélem a 250-es leomat de most már inkább spórolok és minél fiatalabbat szeretnék venni.