Egy célszerszám kell, amit bedugsz a feszítő mögött lévő lyukon és megtartja a lánckereket. Mintha egy oda gyártott cső lenne, aminek a közepén lévő lyukon le tudod venni az anyát, a cső pedig tartja a lánckereket.
Én nekiálltam az adagolónak úgy, hogy előtte soha nem csináltam ilyet, aztán leszedés nélkül a helyén csináltam kettőből egyet. :D Aztán még működik is. :) Mondjuk előtte a kint lévőn megnéztem mi hogyan néz ki, azt szétszedtem és próbáltam rajta. :)
Eljött az ideje az adagoló felújításnak. Kezdek nyomozni az ügyben. Bár nagy kényszert érzek, hogy magam csináljam, inkább a működése mellett szavazok és szakira bízom. De lehet, hogy nekem kell leszednem. Mivel bmw-n ilyet még nem csináltam, ha leveszem az adagolót a helyéről, a fogaskerék nem mozdul el? Vagy van valami módja a rögzitésének?
Sziasztok, bocs ha rossz helyen vagyok, de ez talán a legpörgősebb oldal...
Szóval őszinte leszek: szívem szerint vágyom egy valamilyen 3-as kombira. Másfél millát tudnék érte adni és leginkább nincsenek félretett százezreim ( ha lennének, drágább autót vennék ). Ha elromlana valami, valszeg csak utángyártott alkatrészt tudnék venni. Az a kérdésem, hogy van-e itt olyan, mint én és vett tizenéves BMW-t és nem bánta meg, nem kell rá százezreket költeni. Vagy ilyen kondíciókkal "húzzak" innen? Csak azért, mert sok régebbi bmw-s látok és kötve hiszem, hogy mind gazdagként tizenévessel jár és mindnek lenne rá évi sok százezer forintja.....köszi
Dízel jó lenne, de szakértők egyértelműen a benzinest javallják, mert azzal nehezebb belenyúlni valami romhalmazba....
93-as az autó, zke és tolótetőt látja az Inpa és most a hdk-s motorvezérlőt, ha lekötöm a diag vonalról. A régi potis vezérlőt a tool32 látta és az ABS-t is azzal tudtam olvasni. Ezzel a progival esetleg meg tudnám nézni a műszerfalat? Milyen scriptet kell kiválasztani hozzá?
Az INPA 1994-től látja a vezérlőket, de nem ilyen egyértelmű határidővel!
Az EWS-s motorvezérlőket mind látja az e34-nél, ami azt jelenti hogy EWS 95 januárjától létezett, tehát azokat mind olvasnia kell.
Az EWS és HDK-s adagoló fejet e34 esetében 95/01-től van és az DDE2.1 vezérlővel jött. E36-nál a HDK-t 94/01-től alkalmazták amikor még nem volt EWS, de az is DDE2.1 már...
E34 esetében amúgy lényegében 93/9 utáni légzsák, a kocka alakú ABS tömböt, az EWS-t és az EWS-swl szerelt motorvezérlőket látja csak!
Igen cseréltem. De azelőtt is csak ezekkel a vezérlőkkel tudtam kommunikálni. Ma átnézem a kábeleket, meg lekötözgetem a vezérlőket is, hátha kiderül valami. Egyébként Inpa és Tool32 progikkal próbálkoztam házi épitésű ADS kábellel.
Az az érdekes, hogy a régi vezérlővel kommunikáltam mindenféle mókolás nélkül, ezzel pedig csak akkor ha megszakítom a körcsatiban a két vezetéket. Egyébként pedig ha össze van kötve tudok kommunikálni a központi elektronikával, a tolótető vezérlővel és már az ABS-t is sikerült elérnem. Tehát akkor a két vonal él elvileg. Na de majd belebújok és átnézem jobban.
Persze hogy meg lehet oldani, hisz gyárilag létezett ilyen összeállítás.....
Szóval két módja van az átállításnak:
Át kell kódolni az óra csoportot, vagy magában a kódstekkerben át kell programozni a tartalmát úgy, hogy jó legyen.
Az előzőhöz ugye kommunikálni kell a kocsival, a másikhoz meg ki kell szedni magát a zöld kódstekkert és átprogramozni.
Mindkettő lényegében ugyan azt csinálja, csak ha jól tudom messze vagy a nagyfalutól.
Mindenek előtt old meg a diagolási mizériád.
Jól látod a motorkötegen van a diag csati és a körcsatiban adja át a kasznikötegnek a diag szálak csatlakozását.
Bele kell mérni, mert valószínűleg valami lezárja a két szál közül valamelyiket vagy akár mindkettőt.
A két vezeték amit keresni kell a fehér/lila TXD és a fehér/sárga csíkkal RXD. (az X20-s körcsatiban a 17pin, 16pin)
Ezeket minden vezérlő (mármint ami diagolható) megkapja és egyszerű kihúzogatássál (kiiktatással) is kizárhatod melyik a ludas, vagy megkeresni/kiszakaszolni hol záródik test vagy táp felé a diag vonal. Lehet egy rég tönkrement modul zárja le a buszt!
Bocs lehet nem olvastam végig rendesen. Kicsit hosszu volt a hétvége. Csak végig az óracsoport vétel volt a téma. De tényleg ha eladod, kifizetem nem gond, de csak a stekker kell.
Gondolod kértem volna pénzt érte? Ez lett volna a mondandóm lényege.De rájöttem én vagyok megint csak hülye..Mostanában többen is kértek segítséget, alkatrészeket,főleg 2.4 td-hez,de nem rég tds-hez is, és az INGYEN alkatrészért sem jönnek el.Inkább tákolgat,szarakodik(most nem rád értem elsősorban,mert rajtad látszik azért,hogy haladsz). Na most erre mit mondjon az ember. Inkább a kutyát hajigálom vele..
Nekem komplett óracsoport nem kell. Ha neked van hibás, amiben van megfelelő stekker, akkor szívesen megveszem. Az órával meg azt csinálsz, amit akarsz. :)
Látom átment a lényeg. Azt írtam,hogy keresni egy fost(GYK:pixelhibást,töröttet stb) ami úgyse kell senkinek és kb sör árában megkapod.Azt is írtam,hogy van nekem is itthon vagy 3 mert eltettem hátha kell(igen HDK-sból),de akkor inkább forrasztgass bele ami jól esik.
Akkor már lesz két használaton kívüli csoportom. Az autóhoz adtak egyet, lehet az volt a gyárija és már cserélték. Meg ami most benne van hibátlan óra. Most csak azért adjak ki 10-15 ezret, hogy legyen egy kódstekkerem belőle? Na meg mi van, ha az sem fog jól mérni? Ugye az adagoló és vezérlő is milyen könnyen jött össze?
Egy pixelhiba mentes csopit adnak 15ért..ha van egy szar azt akár hozzád is vágják mert úgyse kell senkinek. Még asszem nekem is van itthon vagy 3. Persze lehet szarakodni,forrasztgatni is,de még mindig nem értem minek.Amikor a csere 10 perc,kormány levétellel együtt..
De mivel Vojnón-ak van gyári digja és át programozta az óracsoport chipjét de ha nincs gép hozzá akkor a fordszám ugyanúgy nem javul meg és fele annyit fog mutatni,neked azért nem csal mert át lett kalibrálva géppel az óracsoportod :)
Biztosan megoldható, ezért is kérdezem a miértjét. Én cseréltem a fél adagolót, köteget, minden vackot. :) Így nem kellett a vezérlő csatijával tökölni, meg átkötözgetni.
Viszont szépen duruzsol a moci. Végre egyenletesen jár, szépen megy és jól indul.
Nekem csak adagolófej és vezérlő volt cserélve, kábel maradt. Ráadásul automatás vezérlőre. Vojnó megoldott mindent. Nem kellett óracsoportot cserélni.
Az tuti, hogy nem fogok beruházni óracsoportra egy kódstekker miatt. Ha nincs valami módja, hogy átprogramozzam(nem tudok kommunikálni az óracsoporttal), akkor tényleg összedobom a freki duplázót és beteszem a fordulatjel vezetékébe. Nem akarok kókányolni, de ha más nincs.
De nekem amúgy is volt már előzőleg Hdk-s óracsoportom :) De ha ki veszi és nincs kebben a kód chip,a nélkül hogy adja el? Be tesz a helyére egy rágógumit vagy hogy? :)
Azt hogy téged mivel oltottak azt nem tudom. De nem csak a km állást rögzíti. De,hogy ezért miért ne tudná eladni azt nem tudom..mert megváltozik a km..na bumm. Lassan 30 éves autóknál szerintem ez nem lesz már mérvadó.
Igen és ki fogja azért ki szedni hogy utána nem tudja majd eladni? :) Az a Code nem csak a km óra állást rögzíti? (Engem azzal oltottak le hogy azt hiába tenném át...)