Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ricsi89 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 19406

Egy célszerszám kell, amit bedugsz a feszítő mögött lévő lyukon és megtartja a lánckereket. Mintha egy oda gyártott cső lenne, aminek a közepén lévő lyukon le tudod venni az anyát, a cső pedig tartja a lánckereket.

Én nekiálltam az adagolónak úgy, hogy előtte soha nem csináltam ilyet, aztán leszedés nélkül a helyén csináltam kettőből egyet. :D Aztán még működik is. :) Mondjuk előtte a kint lévőn megnéztem mi hogyan néz ki, azt szétszedtem és próbáltam rajta. :)

Előzmény: Zoli.78 (19405)
Zoli.78 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 19405

Hali!

Eljött az ideje az adagoló felújításnak. Kezdek nyomozni az ügyben. Bár nagy kényszert érzek, hogy magam csináljam, inkább a működése mellett szavazok és szakira bízom. De lehet, hogy nekem kell leszednem. Mivel bmw-n ilyet még nem csináltam, ha leveszem az adagolót a helyéről, a fogaskerék nem mozdul el? Vagy van valami módja a rögzitésének? 

csillés1 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19404

az ismeretségi körömbe van e46 320d , és megvan vele elégedve,

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-autos/e46-320d/k0c216

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-autos/e46-325i-touring/k0c216

 

itt érdemes nézelödni, ha nem is tudsz kintről behozni de viszonyítási alapnak jó.

nekem 525tds-em volt, én nagyon szerettem.  A benzineseket nem igazán ismerem.

 

Előzmény: laikusss (19403)
laikusss Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19403

Sziasztok, bocs ha rossz helyen vagyok, de ez talán a legpörgősebb oldal...

 

Szóval őszinte leszek: szívem szerint vágyom egy valamilyen 3-as kombira. Másfél millát tudnék érte adni és leginkább nincsenek félretett százezreim ( ha lennének, drágább autót vennék ). Ha elromlana valami, valszeg csak utángyártott alkatrészt tudnék venni. Az a kérdésem, hogy van-e itt olyan, mint én és vett tizenéves BMW-t és nem bánta meg, nem kell rá százezreket költeni. Vagy ilyen kondíciókkal "húzzak" innen? Csak azért, mert sok régebbi bmw-s látok és kötve hiszem, hogy mind gazdagként tizenévessel jár és mindnek lenne rá évi sok százezer forintja.....köszi

 

Dízel jó lenne, de szakértők egyértelműen a benzinest javallják, mert azzal nehezebb belenyúlni valami romhalmazba....

Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19402

93-as az autó, zke és tolótetőt látja az Inpa és most a hdk-s motorvezérlőt, ha lekötöm a diag vonalról. A régi potis vezérlőt a tool32 látta és az ABS-t is azzal tudtam olvasni. Ezzel a progival esetleg meg tudnám nézni a műszerfalat? Milyen scriptet kell kiválasztani hozzá?

Előzmény: Vojnó (19401)
Vojnó Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19401

Az INPA 1994-től látja a vezérlőket, de nem ilyen egyértelmű határidővel!

Az EWS-s motorvezérlőket mind látja az e34-nél, ami azt jelenti hogy EWS 95 januárjától létezett, tehát azokat mind olvasnia kell.

Az EWS és HDK-s adagoló fejet e34 esetében 95/01-től van és az DDE2.1 vezérlővel jött. E36-nál a HDK-t 94/01-től alkalmazták amikor még nem volt EWS, de az is DDE2.1 már...

E34 esetében amúgy lényegében 93/9 utáni légzsák, a kocka alakú ABS tömböt, az EWS-t és az EWS-swl szerelt motorvezérlőket látja csak! 

Előzmény: Ricsi89 (19400)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19400

Igen cseréltem. De azelőtt is csak ezekkel a vezérlőkkel tudtam kommunikálni. Ma átnézem a kábeleket, meg lekötözgetem a vezérlőket is, hátha kiderül valami. Egyébként Inpa és Tool32 progikkal próbálkoztam házi épitésű ADS kábellel.

Előzmény: Vojnó (19399)
Vojnó Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19399

Motorköteget is cseréltél?

 

Nézd meg amit lentebb írtam, lehet el van kötve csak a két szál....   pedig nem kéne!

Előzmény: Ricsi89 (19397)
kiss_atti Creative Commons License 2016.05.25 0 0 19398

A zuhéjban nem mentem,

 

( esőben nem hozom ki a garázsból)   :-)))

de mosóban már voltam...

.-)))

Előzmény: Vojnó (19395)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 19397

Az az érdekes, hogy a régi vezérlővel kommunikáltam mindenféle mókolás nélkül, ezzel pedig csak akkor ha megszakítom a körcsatiban a két vezetéket. Egyébként pedig ha össze van kötve tudok kommunikálni a központi elektronikával, a tolótető vezérlővel és már az ABS-t is sikerült elérnem. Tehát akkor a két vonal él elvileg. Na de majd belebújok és átnézem jobban.

Előzmény: Vojnó (19393)
No Home Creative Commons License 2016.05.24 0 0 19396

Akkor nem csak itt Cegléden esett? (poén) :) Apropó,láttam egy két szép Tds-t (E34) erre cirkálni,egy tulaj sincs itt regisztrálva a fórumon? :)

Előzmény: Vojnó (19395)
Vojnó Creative Commons License 2016.05.24 0 0 19395

Akkor sikerült még is csak?  ;)

 

Pedig most volt zuhéj!  :D

Előzmény: kiss_atti (19394)
kiss_atti Creative Commons License 2016.05.24 0 0 19394

Nem ázik be a hátam, képzeld ...

:-)))

Előzmény: Vojnó (19393)
Vojnó Creative Commons License 2016.05.24 0 0 19393

Persze hogy meg lehet oldani, hisz gyárilag létezett ilyen összeállítás.....

 

Szóval két módja van az átállításnak:

Át kell kódolni az óra csoportot, vagy magában a kódstekkerben át kell programozni a tartalmát úgy, hogy jó legyen.

Az előzőhöz ugye kommunikálni kell a kocsival, a másikhoz meg ki kell szedni magát a zöld kódstekkert és átprogramozni.

Mindkettő lényegében ugyan azt csinálja, csak ha jól tudom messze vagy a nagyfalutól.

 

Mindenek előtt old meg a diagolási mizériád.

 

Jól látod a motorkötegen van a diag csati és a körcsatiban adja át a kasznikötegnek a diag szálak csatlakozását.

Bele kell mérni, mert valószínűleg valami lezárja a két szál közül valamelyiket vagy akár mindkettőt.

A két vezeték amit keresni kell a fehér/lila TXD és a fehér/sárga csíkkal RXD. (az X20-s körcsatiban a 17pin, 16pin)

Ezeket minden vezérlő (mármint ami diagolható) megkapja és egyszerű kihúzogatássál (kiiktatással) is kizárhatod melyik a ludas,
vagy megkeresni/kiszakaszolni hol záródik test vagy táp felé a diag vonal. Lehet egy rég tönkrement modul zárja le a buszt!

Előzmény: Ricsi89 (19392)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 19392

Bocs lehet nem olvastam végig rendesen. Kicsit hosszu volt a hétvége. Csak végig az óracsoport vétel volt a téma. De tényleg ha eladod, kifizetem nem gond, de csak a stekker kell. 

Előzmény: Popsi (19391)
Popsi Creative Commons License 2016.05.23 0 0 19391

Gondolod kértem volna pénzt érte? Ez lett volna a mondandóm lényege.De rájöttem én vagyok megint csak hülye..Mostanában többen is kértek segítséget, alkatrészeket,főleg 2.4 td-hez,de nem rég tds-hez is, és az INGYEN alkatrészért sem jönnek el.Inkább tákolgat,szarakodik(most nem rád értem elsősorban,mert rajtad látszik azért,hogy haladsz). Na most erre mit mondjon az ember. Inkább a kutyát hajigálom vele..

Előzmény: Ricsi89 (19390)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19390

Nekem komplett óracsoport nem kell. Ha neked van hibás, amiben van megfelelő stekker, akkor szívesen megveszem. Az órával meg azt csinálsz, amit akarsz. :)

Előzmény: Popsi (19389)
Popsi Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19389

Látom átment a lényeg. Azt írtam,hogy keresni egy fost(GYK:pixelhibást,töröttet stb) ami úgyse kell senkinek és kb sör árában megkapod.Azt is írtam,hogy van nekem is itthon vagy 3 mert eltettem hátha kell(igen HDK-sból),de akkor inkább forrasztgass bele ami jól esik.

Előzmény: Ricsi89 (19387)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19388

Egyébként meg kb 10 perc összerakni a cuccot, meg még kb 10 belerakni. Itthon pedig van hozzá minden. :)

Előzmény: Ricsi89 (19387)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19387

Akkor már lesz két használaton kívüli csoportom. Az autóhoz adtak egyet, lehet az volt a gyárija és már cserélték. Meg ami most benne van hibátlan óra. Most csak azért adjak ki 10-15 ezret, hogy legyen egy kódstekkerem belőle? Na meg mi van, ha az sem fog jól mérni? Ugye az adagoló és vezérlő is milyen könnyen jött össze?

Előzmény: Popsi (19386)
Popsi Creative Commons License 2016.05.22 0 1 19386

Egy pixelhiba mentes csopit adnak 15ért..ha van egy szar azt akár hozzád is vágják mert úgyse kell senkinek. Még asszem nekem is van itthon vagy 3. Persze lehet szarakodni,forrasztgatni is,de még mindig nem értem minek.Amikor a csere 10 perc,kormány levétellel együtt..

Előzmény: Ricsi89 (19381)
No Home Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19385

De mivel Vojnón-ak van gyári digja és át programozta az óracsoport chipjét de ha nincs gép hozzá akkor a fordszám ugyanúgy nem javul meg és fele annyit fog mutatni,neked azért nem csal mert át lett kalibrálva géppel az óracsoportod :)

Előzmény: Zoli.78 (19383)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19384

Biztosan megoldható, ezért is kérdezem a miértjét. Én cseréltem a fél adagolót, köteget, minden vackot. :) Így nem kellett a vezérlő csatijával tökölni, meg átkötözgetni.

Viszont szépen duruzsol a moci. Végre egyenletesen jár, szépen megy és jól indul.

Előzmény: Zoli.78 (19383)
Zoli.78 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19383

Nekem csak adagolófej és vezérlő volt cserélve, kábel maradt. Ráadásul automatás vezérlőre. Vojnó megoldott mindent. Nem kellett óracsoportot cserélni.

Előzmény: Ricsi89 (19381)
No Home Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19382

Tegyük fel el akarsz adni egy óracsoportot de lőtte már ki vetted a chipet,chip nélkül megveszik? :) (példa)

Előzmény: Popsi (19380)
Ricsi89 Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19381

Az tuti, hogy nem fogok beruházni óracsoportra egy kódstekker miatt. Ha nincs valami módja, hogy átprogramozzam(nem tudok kommunikálni az óracsoporttal), akkor tényleg összedobom a freki duplázót és beteszem a fordulatjel vezetékébe. Nem akarok kókányolni, de ha más nincs.

Popsi Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19380

Eskü nem értelek.

Előzmény: No Home (19379)
No Home Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19379

De nekem amúgy is volt már előzőleg Hdk-s óracsoportom :) De ha ki veszi és nincs kebben a kód chip,a nélkül hogy adja el? Be tesz a helyére egy rágógumit vagy hogy? :)

Előzmény: Popsi (19378)
Popsi Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19378

Azt hogy téged mivel oltottak azt nem tudom. De nem csak a km állást rögzíti. De,hogy ezért miért ne tudná eladni azt nem tudom..mert megváltozik a km..na bumm. Lassan 30 éves autóknál szerintem ez nem lesz már mérvadó.

Előzmény: No Home (19377)
No Home Creative Commons License 2016.05.22 0 0 19377

Igen és ki fogja azért ki szedni hogy utána nem tudja majd eladni? :) Az a Code nem csak a km óra állást rögzíti? (Engem azzal oltottak le hogy azt hiába tenném át...)

Előzmény: Popsi (19376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!