Keresés

Részletes keresés

mgruber Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3812
Megint tűnnek el a hszek. Mi folyik itt?
Nebáncs!virág Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3808
Nana!
Előzmény: eke (3805)
eke Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3806
Kedves savage x!
Köszönöm érdeklődését szerény személyem irányában! megtisztelő e figyelem amivel irányomba megnyilvánul. Nagyon szívesen kifejtem véleményemet a topikkal kapcsolatos kérdésekben, míg az Ön által firtatottak nem hiszem hoyg a topik témáját érintik. A következő kérdések merülnek fel:

Miért állítja hogy utálom a quadosokat?
Miért hiszi azt hogy bármit elkövettek volna személyem ellen?
Miért állítja hogy a quadosoknak nem makulátlan a hírnve, illetve hogy én a hirnevüket rombolnám?
Miért gondolja hogy bárki szórakozását akaraom tönkretenni?

Természetsen tudom, hogy ezen kérdések megválaszolása nem e topik tárgya, de tudatnám, hogy magyar ember levelet válazs nélkül nem hagy.

Mélységes tisztelettel: eke
Előzmény: Törölt nick (3728)
eke Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3805
na!
Előzmény: Nebáncs!virág (3779)
kutya. Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3803
A "fantasztikus" ötlet sztem pont ilyenekről szól. Ha már napokig Top3 topik volt, valamelyik tűz közelében lévő törvényalkotó is bejelentkezhetett volna ide, mondván van közöm a dologhoz, és kivételesen dolgozni is van kedvem.

Vagy továbbmegyek - akit zavar egy adott területen a zaj, akkor megkeresne minket. Yahher csinálna Behajtani Tilos táblát (műanyagot!!) , és egyben nyíllal jelölné azt a lehetséges utat, amin kissebb gond ha jelen vannak a gépek.

Megoldás lehetne a fatolvajok stb. ellen is, csak egy fénykép amin a tábla+a jármű látszik. Tudom személyiségi jogok, de ezt hagyjuk is... "Jó látni" hogy az ELKÖVETŐNEK itthon több joga van, mint a bűnüldözőnek + a sértettnek összesen.
És ezt nem én mondom, hanem az a rendőr, akivel vasárnap beszéltem a helyzetről.

Szóval ilyenekre gondoltam én, fura mód a máshol (ahol nincs oda-vissza párbeszéd) oly hangosak a föld/erdőtulajdonosok, itt nem nagyon jelentkeznek.
Előzmény: takiz (3802)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3802

Zöldquados:

Igazából nem nagyon értüjük, hogy miért kellenének ide olyan fantasztikus 5letek?

 

Ha a quadokat lehet rendszámozni, akkor normál gépjárműként résztvehetnek a forgalomban - természetesen csak olyan helyeken, ahol a normál gépjárműveknek is engedélyezett...

Miért kellene ennél több? Szerintem ennél többre nem is nagyon lenne szükség, maximom a térképek területén és a szabályok egyértelműsítésének területen (milyen feltételekkel milyen utakat használhatunk, letérhetünk-e az útról, ha igen, akkor hol stb... stb...)

 

 

A természetvédelmi területekre eddig sem volt szabad és azután se legyen szabad behajtani..

Az hogy csináljunk, ha tudunk quadok számára kijelölt utakat - ez egy kicsit utópisztikus, de nem lehetetlen - ellenben nem biztos, hogy valós igény van-e rája. Mert ha a normál utakon hivatalosan közlekedhetünk, akkor minek még speciális szakaszok is... Mondjuk egy-két kemény pálya szakasz nem ártana, de az meg igyis-ugyis kialakul. Valószínűleg az is járható lenne, hogy a már meglévő turista utak közül a kevésbe használtakat a quadosok, gyalogosok közössen használhassák - ha akarják... persze ehhez modosítani kell az erdők védelméről szóló törvényeket, mert elvileg ilyen ösvényeken gépjárművekkel nem közlekedhetünk.

Ellenben szerintem tök fölösleges a gyalogosoktól "elvenni" ösvényeke, elegendő lenne a problémásabb területekről részletesebb térképekhez hozzáférni, melyeken a használható útak fel lennének tüntetve.

Ez egy izgalmas kérdést fed fel - mert pl. itt többször elhangzott, hogy magánterület, magán út stb... Nem tudom, hogy a jelenlegi térképeken milyen útak vannak feltüntetve... az általunk használt topoguid nagyon-nagyon részletes - szinte az utolsó ösvény is rajta van - de az sajnos nem derül ki ebből sem, hogy az használható-e. Szinte biztos vagyok benne, hogy jelenleg nincs is olyan adatbázis, amiben az útjaink, ösvényeink ilyen szempontból való csoportosítása fellelhető lenne. Tehát célként azt is megfogalmazhatnánk, hogy "használható" térképek készítése (mind papír, mind elektronikus alapon...). Ezzel talán lehetne a zavarosban halászást csökkenteni.

Előzmény: Törölt nick (3801)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3800

hát igen:

a rendszámozás vitathatatlanul minden elsőbséget megérdemel.

A gps meg ha nem is kötelezővé, de ajánlottá lehetne tenni - és akinél van, az más elbírálást kapna, mint akinél nincs... vagy valami...

Előzmény: quadvilaga (3799)
quadvilaga Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3799

Ez a Dakaros GPS-es dolog ma úgy néz ki,hogy manapság csak végső esetben engedik használni ezt a műszert mert ne az döntsön,hogy kinek van több műholdja!

 

A hazai tereprallye futamokon is voltak problémák és akkor javasoltuk a GPS használatát amit akkor visszautasitottak viszont utána belátták,hogy lépni kell!

 

Ezt úgy oldották meg,hogy használni csak ritkán lehet akkor is csak egy kontrolpontot kell vele érinteni viszont a verseny végén mindenkinek kiolvassák a gépét és aki tilosban járt az büntetést kap annak tükrében mennyire hagyta el az utvonalat!

 

Valami hasonló dolog ez mint a teherautókban a tahográf!

Csak GPS-el lehet elrajtolni és csak egy tipus az ami használható a problémák elkerülése miatt!

Ennek az ára kb.30ezer Ft.

 

A mi esetünkben egy tartó ára ennyi de sokat segitene a problémák kezelésére!

 

Magyarán nem tehetjük kötelezövé a GPS használatát de ha belegondolunk,hogy egy eltévedés utáni birság akár 100ezerbe is kerülhet talán meggondolandó!

 

Azért kéne egy tipust használni mert biztosan lenne egy forgalmazó aki be tudná rendelni nagy mennyiségben jó áron és arra központilag folyamatosan frissitve feltölteni a tiltott területek listáját!

 

De talán még mindig a rendszámozás lenne alapvetően a legfontosabb és ha már más országokban megoldották talán nálunk is meg kéne! 

 

Előzmény: eb_650 (3795)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3798
nekem még ez is megérné... ha közben békén hagynának...
Előzmény: eb_650 (3795)
quadvilaga Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3797

Üdv mindenkinek!

 

Hát ezzel a hozzáállással tiltogatással,törléssel nem tudom hova akarnak jutni!

 

Beszélnünk kell a témáról és közben kiszalad az ember száján néhány indulatos szó csak az a furcsa,hogy más oldalon százszor keményebb dolgokat vágnak egymás fejéhez és semmi tiltás nincsen!

 

Ugyan ezt a tendenciát próbálják a való életben is felhozni,hogy csak a tiltás semmi kompromisszum,megértés,megoldásra való törekvés!

 

Ezen szeretnénk változtatni mert erre van szükség és nem a haragkeltésre!

 

mgruber Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3796

"- a 40-60 ezres alap gps ha KÖTELEZŐVÉ válna, biztosan lenne egy állami cég aki 140-ből ki tudná hozni..."

 

...és természetesen évente kéne újra hitelesíttetni 50ezerért. Lehet, nem állami cég lenne hanem csak ________közeli

Előzmény: eb_650 (3795)
eb_650 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3795
A gps tényleg nem rossz ötlet, de még mindig Magyarországon vagyunk, ezért szkeptikus vagyok:

- a 40-60 ezres alap gps ha KÖTELEZŐVÉ válna, biztosan lenne egy állami cég aki 140-ből ki tudná hozni, és persze csak az lenne elfogadott.
- Ha a Dakaron sem megoldható a pontos track log (vagy mi..öö most ismerkedem vele) Kátai ezért kapott büntetést épp, akkor itthon sem lehetne hivatalos bizonyíték
- Ettől függetlenül érdekel a dolog, ha lenne ilyen, akkor beruháznék az autós PDa mellett egy cél-gps-re.

Addig is érdemes lenne egy pl. megyei bontású nyomtatott térkép, azon már jól el lehetne karistolni.

Mindenesetre van egy hetünk, amíg tükörvarró-eke-ims-happylőrinc egyoldalú hsz-eitől mentesen, valóban építő dolgokről beszélhetünk. Remélem sok jó ember talál még ide (látva a párbeszédet) mindkét oldalról.
Előzmény: takiz (3794)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3794
Ja - még egyet tőlem is kinyomtak... ez volt az első. És kaptam egy enyebejnét is... de ez korrekt volt - a vasárnapi quadossal is ezt kellett volna... Az első szabálysértést nem szabad drasztikusan megtorolni... különben miből tanuljon az ember? :-)
Előzmény: mgruber (3792)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3793

Hát ez gps-es 5let alapban tényleg nem rossz - épp ezért valószínűleg nem lesz belőle semmi... :-)

Már csak azért is, mert technikailag az autók gyorshajtása elektronikusan már évtizedek óta kivitelezhető lenne - ott sem oldják meg, mert gondolom, akkor csorbulna az üzlet...

 

Gyalogolni már tényleg csak ritkán szoktam, de most, hogy a kisfiam lassacskán mobilis lesz (most írattam be elsőbe) így talán újra mehetünk hosszabb túrákra is... Az elmúlt pár évben csak a kinizsi 100-ra tudtam rendesen időt szakítani, meg romániába egy-két kiruccanásra. Talán a hét évalatt kétszer voltunk a dunakanyarban is... de kb. ennyi. Szomorú, de munka és család mellett nagyon-nagyon nem marad ideje az embernek "szórakozni"... Ja és persze hízok - mint állat... :-))

Előzmény: mgruber (3791)
mgruber Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3792
Azt a szakramentomát. Most nézem csak, hogy milyen sok hsz lett törölve.
mgruber Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3791

A térképismeret arra lenne jó, hogy hozzávetőleg tudja, hogy hol vannak a védett területek határai. 3788-at csak ez miatt írtam.

 

Én is szoktam felfedezőútra menni. Ilyen esetben csak az indulópont biztos. Pl nemrég voltam az Ormánságban és mivel nem voltak jelzések, a tereptárgyak és térkép alapján kellett mennem.

 

Egyébként gyalogolni szoktál még?

 

Amit 3790-ben írtál, nem is rossz ötlet. Mintegy fekete dobozként működne.

 

Valamikor tavaly jutott eszembe, hogy mivel pár éven belül szinte minden kocsiban lesz gps, meg tudnák tenni a hatóságok, hogy azzal figyelnék az autósokat gyorshajtás szempontjából. Ha pl kilencvennel lehet menni egy szakaszon, akkor 100-nál felvillanna a bűntetés feliratú lámpa és a számláló ugrana egyet. Ha nem veszi el a gázt, fél percenként ugrik mégegyet...

Előzmény: takiz (3790)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3790
én meg regisztrált gps-hez, és kötelező log vezetéshez - amit ellenőrzés alkalmából be kellene mutatni - és máris nem lenne vita, hogy ki merre járt... Nem lenne nagy ügy. Egyszerű és nagyszerű.
Előzmény: mgruber (3788)
takiz Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3789

mqruber: hivatalos túravezetői vizsgával rendelkezem - nem vettem. Vizsgáztam. :-) Ügyesen olvasok térképet és ügyesen tájolok.... endurózás közben az esetek 90%-ban csak nagy vonalakban szoktam tisztában lenni,  hogy merre vagyok. Ami kb. 99,9%-ban semmilyen problémához nem vezet. Sőt, ha tényleg rendesen kitáblázzák a természetvédelmi illetve a magán területeket (csak jelzem, hogy erre törvény kötelezi a tulajdonosokat...), akkor tiszta ügy az egész.

Mégegyszer: az endurózás nem arról szól mint a gyalog túra. Endurózás közben a felfedezés öröme sokkal hangsúlyosabb - gyalogolni éveken keresztül ugyanazon az ösvényen szoktak - ki van festeve. Endurózni meg egy adott irányban hasraütött utakon.

Csak azért erőltetem ezt a témát, hogy te is megértsd, hogy a térkép ismert itt semmit nem old meg - mert nincs rá igény! Persze -  mint már írtam - tervezett endurós túra már egyértelműen bejárt útról szól.

 

Elhiszem, hogy te fejből ismered a Mecseket. Én is szoktam olyen emberrel motorozni, aki a szekszárdi dombság és mecsek területén minden utat ismer fejből - tekintettel van pl. a sűrűn látogatott helyek elkerülésére, az összes vadászházat tudja, hogy hol van stb... stb... Vagy jó magam Szeged-Bp között rendszeresen szervezek endurós túrákat és természetesen fejből. DE az ilyen túrák is akkor izgalmasak, ha valami újdonsággal is találkozik az ember. Pl. a Szeged-Ócsa túra útvonalát már kb. 200-szor begurultam... unom is rendesen, igy amikor túrát viszek rá mindig teszek bele valami vargabetűt, mert amikor csak úgy egyedül gurulok Ócsa felé - akkor nem az a célom, hogy egy jót motorozzak, hanem az - hogy felérjek a szüleimhez - igy az élvezetes motorozás és a haladás kompromisszuma mellett haladok. Ha emberkéket is viszek - akkor az élményket előterébe helyezzük és a 250km-ből máris 280 lesz pedig az útvonal már-már ugyan az. Gyaloglás közben elég keményen be van határolva az ember épp azáltal, hogy egy ember egyedül - jó tempóban max. 50-60km-t tud megcsinálni egy nap, de ha nem akar szenvedni, akkor 30km-nél többet nem vállal főleg, ha közben még nézelődni is akar esetleg másnap újra járni... :-) Szóval ilyen "futásteljesítmény" nem engedi meg, hoy letérj a kijelölt útról, ebbe nem fér bele a felfedezés öröme - ebbe az fér bele, hogy igen - az előre megtervezett útat milyen ügyesen be tudod járni. Gyaloglás közben nagyon-nagyon sok múlik (extrém helyzetben még az életed is..) a tájékozódáson. Endurózás közben csak akkor kap a tájékozódás ilyen hangsúlyt, ha a benzincsapot át kell tenni tartalékra és tudod, hogy 50-60 km-en belül benzinkutat kell találnod... Előtte igazából semmi jelentősége, hogy tudjad, hogy merre vagy - mert miért lenne az olyan nagyon jó neked?

Csak jelzem: gyalogoltam kb. 12 évet... ez idő alatt bejártam kb. 8e km-t. Ami nem sok, de ennyi fért bele a szabadidőmbe...

Motorozok kb. 4 éve... és az pl. csak a tavalyi évben 14e km-t gurultam kizáróleg szilárdburkolati útérintése nélkül... Gondolom érzed a különbséget.

Itt már nagyon sokan leírták, hogy azért használnak gépeket a természetbejáráshoz, mert így több helyre el tudnak jutni - és ha normálisan viselkednek, akkor kb. ugyanazt az élményt meg is kapják mintha gyalog járnának.

Egyszerűen lehet, hogy ez a válasz a rohanó világunkra?

 

Előzmény: mgruber (3788)
mgruber Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3788
Na pont ezért kötném a motoros jármű birtoklásának engedélyét alapfokú térképismerethez.
Előzmény: takiz (3783)
mgruber Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3787
Én ezt így csinálom: 1,2 kimarad. 3: előveszem a térképet: a fejemből, de azért nem kell megállni. 4,5,6,7,8,9,10 11. kimarad.
Előzmény: takiz (3751)
mgruber Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3786

De megkaptam, ezek szerint a válasz nem ment el.

Utólagos engedelmeddel a válaszomat ide felteszem:

Szervusz!

Én is örülök, hogy (most már úgy látom) köztetek is egyre többen vannak, akik a párbeszédet részesítik előnyben és a mindenki számára elfogadható megoldás kitalálásán törik a fejüket. Szerintem mindenképpen fontos, hogy megismerjük egymás szokásait. Persze mindig lesznek olyanok, akiknek hiába magyaráz az ember. Példáúl itt az indexen, a teljesítménytúra fórumban van egy srác, aki az összes autót is bezúzatná.

Ha majd elkészül a riport az RTL Klubbal és kiderül mikor adják le, kérlek értesíts róla! Mindenképpen meg szeretném nézni. A benne részt vevő zöldektől kicsit tartok, vannak közöttük teljesen elvakultak és tudják ők, hogy hogyan kell valami ellen hangolni (az egyébként laikus) közvéleményt.

A téli teljesítménytúránk előtt (főleg, ha rosszak lesznek a terepviszonyok) mindenképpen meg foglak keresni benneteket. Nagyon jó lenne, ha valaki ott lenne a helyszínen, aki biztosítaná a rendezvény és neadjisten lehozná az esetleges sérültet. Olyan útvonalat találtam ki, amely nagyon szép de vannak igen veszélyes útszakaszok benne.

Elnézést, hogy csak most válaszolok, de otthon eléggé sűrűn vannak problémák a gépemmel. (Egy anakronisztikus gépem van 433 MHz-es procival.)

Valamikor azt írtam a fórumban, hogy majd készítek egy térképet a Mecsekről, amin bejelölöm, merre milyen rendszerességgel és mekkora tömegben járnak túrázók. Nos ezzel kapcsolatban időközben eszembe jutott egy kis bökkenő. Az addig oké, hogy megcsinálom, de nem merem feltenni a netre mert szerintem az eléggé durva szerzői jogsértés lenne. Na mindegy majd valamit csak kitalálok...

üdv: Gruber Mihály

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<<<pre>>>
>
> List of bodypart file names

Előzmény: quad-imádó (3749)
mozo01 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3785
Persze, hogy fűtés, legyen mondjuk 30euro.
Előzmény: Törölt nick (3737)
takiz Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3784
na, jó látom már tényleg irni sem tudok... :-(
Előzmény: takiz (3783)
takiz Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3783

Igy van - s emiatt nehéz betartatni bár mit is mert én nem látom a táblát, mert az nem rakták fel, vagy mert ellopták - akkor nem igen kérhetnek számot rajtam semmit.

De még azt is elfogadom, hogy a táblákat ellopják... igy ők elvileg tényleg kirakták. És én elvileg tényleg tiltott részen tartozkodom, de akkor ne akarják az egészet rám kenni! Ezért is elenne pl. jobb a gps-es térkép, mert azt nem "lopják" el... még azt is elfogadhatónak tartanám, hogy a gps használtát kötelezővé tennék az ilyen járműveknél, mint ahogy a teherautónkál van már valami határozott... Haladjunk a korral. :-)

Előzmény: Törölt nick (3782)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3782
"Evt. 85. § Aki az erdőterület látogatását korlátozza, az köteles a helyszínen a megfelelő tájékoztatásról gondoskodni."
Előzmény: tükörvarrógépkezel (3757)
takiz Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3781

OFF

Lassacskán már megint magamra maradok... ez a forum már-már olyan mint az endrózás. Már ott sem sokan maradtak akikkel gurulni is lehet... :-(

 

Lehet, hogy az egész problémát megoldaná egy jól működő endurómoderátor?

:-)

OFF

 

No, jó éjt mindenkinek!

Nebáncs!virág Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3779

Moderátori közlemény




Személyeskedésért 1 hétre kitiltva:
quad-imádó
zöldquados
tükörvarrógépkezel


quad-imádó Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3777

f.) A védett területen a közlekedés csak az erre kijelölt dűlőutakon lehetséges. Ezekről letérni, letaposni tilos.

 

A dűlőút nem földút??

quad-imádó Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3773

4. § A védett területek általános kezelési előírásai ezen rendelet 1-2. számú mellékletében, míg a védett fák kezelési előírásai a 3. számú mellékletben vannak rögzítve, melynek betartása a tulajdonosok/kezelők kötelessége.

Más f@rkával verni a csalánt könnyű dolog.

quad-imádó Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3771
Hidd el nekem,én nem mindenhova akarok bevágtázni és dúlni-dúlni,hanem a földutakon keresztbe kasba bejárni a szebbnél szebb magyar tájakat.Aminek egyébként keresés-kutatás alatt egyébként helyismeret gyanánt óriási hasznát vehetnénk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!