Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49281

Ha az mínusz lenne, akkor nem alsó kötőjellel jelölnék szerintem. Ezen kívül pedig az ábrán fel van tüntetve nyíllal a haladási irány. És az is úgy mutatja, hogy kerék széttartás van.

Előzmény: Bakancs4 (49279)
oljeg12 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49280

Több kiadásban is letöltöttem az Aixam kézikönyvét. És ahol benne van  a kerék összetartás és kerékdőlés, ott mindenütt így van.

Előzmény: Nobody1 (49278)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49279

Én úgy értelmeztem , hogy nulla - mínusz - nullaöt , és ez a mínusz miatt összetartás .

 

Előzmény: oljeg12 (49277)
Nobody1 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49278

Lehet nyomdahiba. Talán vicces kedvében volt a nyomdász és fordítva rakta be az ábrát. Volt már ilyen a történelemben...

Előzmény: oljeg12 (49277)
oljeg12 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49277

Köszönöm az infót. Ezek szerint, azért kell állandóan korrigálni a kormánnyal, mert széttartásra van állítva gyárilag. Én meglepődtem, mikor megláttam az ábrát, hogy nem kerékösszetartás van, hanem széttartás.

Előzmény: nyemcsok75 (49275)
norinco Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49276

Köszönöm a részletes infókat!

Előzmény: Bakancs4 (49274)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 49275

Ez a téma érdekes. Függőleges elmozdulást a lengés csillapító egy lukkal átrakásán kívül nem tudunk állítani.  

Horizontálist ugye tudunk.  1 mm szét tartásnál már nagyon furán lehet kormányozni. Én személy szerint nagyon megijedtem mennyire kezelhetetlen 45km/h körül.

Össze tartásnál viszont teljesen kezelhető. 1 mm össze tartásnál már nem akart hol jobbra hol barra pattani menet közbe. 

Előzmény: oljeg12 (49272)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.12.02 -1 3 49274

Meghúzási nyomatékok LDW502

 

Hengerfejcsavar                                          10 Nm-es  lépésekben 50 Nm-ig , utána 2x 90 fok

Vezérműtengelyen levő bordáskerék csavarja                                 80 Nm

Lendkerék rögzítőcsavar ( 5 db)                                                    80 Nm

Vezérműkerék (főtengelyben ) központi nagy balmenetes             360  Nm + ragasztás

Feszítőgörgő                                                                              40 Nm

Szelepfedél                                                                                  9 Nm

Adagolók összekötő vezérléce                                                    1,1 Nm

Adagolóra csatlakozó üzemanyagvezeték                                       5 Nm-es lépésekben  20 Nm

Izzítógyertya                                                                            25 Nm

Előkamra                                                                                100 Nm-es lépés , utána 180 Nm

Olajteknő                                                                                 10 Nm-es lépésekben 40 Nm

Hajtókarcsapágy                                                                       5 Nm-es lépésekben 40 Nm

 

 

Hengerfej csavar cserélendő , nyúlás mérték                                 89,5 / 90,5 mm

 

Gyűrűhézag                                            0.25 – 0,45 mm                 tűrés : 1 mm

Dugattyú súlyeltérés                                 max.  4 gr

 

norinco Creative Commons License 2021.12.02 0 0 49273

Sziasztok!

Azt szeretném kérni, ha valaki hozzáértő le tudná írni a hengerfej lehúzási folyamatát szögmérős nyomatékkulccsal, lépésről lépésre. LDW502-es motoron a hengerfej-csavarok lehúzási nyomatéka is érdekelne. Köszönöm a segítséget! 

oljeg12 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 49272

Ez az ábra szerint, az Aixamnál az első kerekeknél nem összetartás, hanem széttartás van?

 

XANTIi Creative Commons License 2021.12.01 0 0 49271

Bocsánat, én egy érdi boltot ajánlottam.

Előzmény: oljeg12 (49270)
oljeg12 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 49270

Jól egymás mellé beszéltünk. Én a bajai csapágyboltról írtam, te pedig nem tudom, hogy melyikről.

 

Előzmény: XANTIi (49269)
XANTIi Creative Commons License 2021.12.01 0 0 49269

Nem. Ez a csapágybolt a régi balatoni út mellett van, közel a városközponthoz. A Pataki egy ismert menő cuki. Egy nagy balkanyar külső ívén ha a központ felé tartunk. Rolling KFT, Balatoni út 43 v.45.

Előzmény: oljeg12 (49268)
oljeg12 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49268

Nem tudom, hogy van-e ott a közelébe cukrászda. A neve Nikkel Csapágybolt. A Jelky tér után van az 51-es út mellett Budapest irányába. A négysávos út külső ívén, sarkon.

Előzmény: XANTIi (49267)
XANTIi Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49267

Ez a Pataki-cukrászda szomszédságában van, a kanyar külső ívén. Nevet nem tudok, de ritka és minőségi csapágyakat vettem pár éve egy vidéki szerelő barátomnak náluk.

Előzmény: oljeg12 (49264)
oljeg12 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49266

Köszönöm a választ. Attól tartottam, hogy valami speciális csapágy van benne. A pedig egyértelmű hogy ahol nem kap más kenést, csak ami zsír van a csapágyban, oda csak 2RS csapágyat szabad tenni. Mert ez még a 2Z-től is jobb. És csak is minőségi csapágy jöhet szóba.

Előzmény: G é z a (49265)
G é z a Creative Commons License 2021.11.30 0 1 49265

6005 a csapágy száma. 2RS-t javasolnám (kétoldali műanyag porvédővel).

Előzmény: oljeg12 (49262)
oljeg12 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49264

Ha Kiss Roland boltjára gondolsz, akkor azt szeretném kihagyni. Egyébként baján is van egy jó csapágy bolt.

Előzmény: XANTIi (49263)
XANTIi Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49263

Viszont ha megvan a csapágy száma, Érden egy nagyon jó Csapágybolt van!

Előzmény: oljeg12 (49262)
oljeg12 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 49262

Sziasztok! Az iránt érdeklődöm, hogy valaki megtudná-e adni az Aixam 500.4 hátsó kerékcsapágy számát? Próbáltam  két belföldi és a a Holland mopedautó alkatrész kereskedéseknél keresni, de nem találtam egyiknél se. Ha lehet, akkor az érdi boltot inkább kihagynám.

Greg34 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 49261

Jah az ára. 1500 magyar Ft volt, és újra használható az ablak.

Greg34 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 49260

Hát az univerzális nem jó, a gyári kapcsolót pedig külföldről lehetne rendelni, de itthon is találtam kis kompromisszummal, és faragással kompatibilis, funkciójában, lábkiosztásában, és csatlakoztathatóságában 100%-ban egyező elektromos ablakemelő kapcsolót. Az Opel Astra (F) (061/080) megegyezik a kisautókban használatossal (Microcar, és Aixamokban is ilyen van tudtommal). Ha a közepét a csatlakozós részt ki tudnám pattintani akkor eredeti házába is beépíthető, mert egy és ugyanaz a belső kapcsolószerkezet.

Előzmény: Greg34 (49213)
tanijani Creative Commons License 2021.11.27 0 0 49259
WooDoo Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49258

A francia mopedautókban én még csak Curtis vezérlőt láttam, a motor meg egy közönséges 3 fázisú aszinkron. A Curtis nem egy high-tech technika, inkább olyan, mint az orosz cuccok, van benne "anyag" bőven. Ha nincs is minden sarkon olyan műszerész, aki tudja javítani, de a targonca szervizeseken nem fog ki, azokból meg van elég sok.

 

Az elektromos mopedautókkal is az a gond, mint a többivel, kevés van belőlük, ezért nem éri meg az autószerelőknek megtanulni a javításukat. Szerencsére ezekben a primitív ac motorokban legfeljebb csak csapágyat kell cserélni, az meg nem nem olyan nagy ügy. A vezérlő javításához értő ismerősöm több is van, de a targoncákban is évtizedekig elmentek a Curtis vezérlők, remélem ezzel se lesz probléma. 

Előzmény: pegasusferi (49256)
WooDoo Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49257

A nagy akku egy dc-dc konverterrel tölti a kis akkut, ha mégis lemerül, akkor vagy a konverter rossz, vagy a kis akku zárlatos. A "rendes" villanyautókban is elég gyakran megy tönre a 12V-os akku.

 

Az én járgányomban is van magyar alkatrész, a szélvédője Salgótarjánban készült.

 

Nem tudom a te kocsidnak miért olyan gyenge a fűtése, az enyém már néhány másodperc után meleget fúj. 3-as fokozaton 3 kW a fűtés teljesítménye, az egy ilyen kicsi fülkét pillanatok alatt befűt, de a hatótávot is durván csökkenti. Az 500.4-es Aixamben is elég gyenge volt a fűtés, ezért télen betettem egy elektromos fűtőventilátort, amit egy programkapcsoló indulás előtt 30-40 perccel bekapcsolt, így jó meleg kocsiba ültek a gyerekek, mire kezdett kihűlni, a diesel motor is elkezdett fűteni.

Előzmény: csabax68 (49252)
pegasusferi Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49256

Akkor hagy okosodjak tovább,konkrétan milyen motor és vezérlő van ezekben az autókban?

csabax68 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49255

a pórázt a szomszédok találták ki, a töltő kábel a póráz, és azt mondták h kikötöttem pórázra mert mérges és nehogy rájuk támadjon :)

Előzmény: csabax68 (49254)
csabax68 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49254

ami mellette szól, az az h tényleg kijön 300Huf villanyszámlából a 100km, ahogy annó reklámozták, és elég neki a 10A-es kismegszakítós villanytáp és kb 3 óra alatt feltölt, utána lekapcsol mindent magán a müszifalt is, de amíg nem húzod le a pórázt addig semmi sincs :)

Előzmény: ívfény (49251)
csabax68 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 49253

Helló,

sztem azért ebből is 1-re több lesz, remélem, mert a honosítása +1 hónap volt mert ilyen még nincs az országban :(

és ha összefogunk a saját eseteinkből, a másik sorstársnak is esetleg  könnyen tudunk segíteni, legalábbis remélem h így lesz, valamennyire konyítok az elektronikához, de tuti h lesz olyan bibi h engem is megfektet,

Előzmény: ívfény (49251)
csabax68 Creative Commons License 2021.11.25 0 1 49252

Helló, biztos igazad van, én bicikli helyett használom, munkába járásra, napi 12,5km oda-vissza, +bolt stb, nyáron elment kb 80km 1 töltéssel, most h fűteni is kell a szélvédőt lement kb 65-re de!! nem csinál nyarat a fűtés, épphogy leolvasztja a szélvédőt és kész, 6km-er alatt nem fűti fel a kasznit, a diesel motorja sem melegszik fel akkora távon, semmi leírást nem találtam hozzá a neten, mintha nem is létezne, a töltőkábelt cseréltem le hosszabbra, a csatit át tettem, meg jó minőségű szilikonos spagócát vettem, a villanymotor ua típusra mint a kisteherben ( mega) van de ott létezik 3 akku csoportos a plató alatt és 2 csopis is, a moci ua a 145-ös, az enyémben a pótkerék helyén van az akkucsoport és csak alulról lehetne levenni az egészet egyben, ezért lemondtunk róla addig amíg nem muszáj hozzá nyúlni, hajtómű olaj csere megvolt, meg az ablakmosót szoktam pótolni, amúgy nem is nyitogatom az elejét, azt viszont már tudjuk sajnos tapasztalatból,h ha lemerül a kis akku akkor hiába van teli a csoport a verda semmit nem hajlandó tenni, a másik ami elő jött, a jobb hátsó lámpás, október végén tele a kocsi irány a közeli temetők, a lámpásban majdnem az égőig ér a víz, eddig ilyen nem volt, gyors megfúrtam és tipli tovább, utána kiszedtem látszott a foncsorozáson nyom mintha felül beázna az ultrahangos összehegesztésnél, kiszed, beragaszt, vissza, 1 hét múlva újra locsi-pocsi, kiszed, felhoz, tele enged vízzel, és ömlik ki a víz ott ahol nem is gondoljuk, a lefele menő kb 45° íven kb 10cm hosszan, a hegesztésen nem látszott ( dolgoztam olyan helyen ahol ultrahangos hegesztőgépekkel dolgoztunk és vákuum teszten kívül vízes teszt is volt bömbi, merci, ajudi,wv, stb) most ott is ragasztva, még bírja, de figyelek rá, 2013-as gyártású szekérben tungsram gyártmányú ízzók vannak!! magyar felség jelzéssel,

 

Előzmény: ívfény (49247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!