Ha az mínusz lenne, akkor nem alsó kötőjellel jelölnék szerintem. Ezen kívül pedig az ábrán fel van tüntetve nyíllal a haladási irány. És az is úgy mutatja, hogy kerék széttartás van.
Köszönöm az infót. Ezek szerint, azért kell állandóan korrigálni a kormánnyal, mert széttartásra van állítva gyárilag. Én meglepődtem, mikor megláttam az ábrát, hogy nem kerékösszetartás van, hanem széttartás.
Ez a téma érdekes. Függőleges elmozdulást a lengés csillapító egy lukkal átrakásán kívül nem tudunk állítani.
Horizontálist ugye tudunk. 1 mm szét tartásnál már nagyon furán lehet kormányozni. Én személy szerint nagyon megijedtem mennyire kezelhetetlen 45km/h körül.
Össze tartásnál viszont teljesen kezelhető. 1 mm össze tartásnál már nem akart hol jobbra hol barra pattani menet közbe.
Azt szeretném kérni, ha valaki hozzáértő le tudná írni a hengerfej lehúzási folyamatát szögmérős nyomatékkulccsal, lépésről lépésre. LDW502-es motoron a hengerfej-csavarok lehúzási nyomatéka is érdekelne. Köszönöm a segítséget!
Nem. Ez a csapágybolt a régi balatoni út mellett van, közel a városközponthoz. A Pataki egy ismert menő cuki. Egy nagy balkanyar külső ívén ha a központ felé tartunk. Rolling KFT, Balatoni út 43 v.45.
Nem tudom, hogy van-e ott a közelébe cukrászda. A neve Nikkel Csapágybolt. A Jelky tér után van az 51-es út mellett Budapest irányába. A négysávos út külső ívén, sarkon.
Ez a Pataki-cukrászda szomszédságában van, a kanyar külső ívén. Nevet nem tudok, de ritka és minőségi csapágyakat vettem pár éve egy vidéki szerelő barátomnak náluk.
Köszönöm a választ. Attól tartottam, hogy valami speciális csapágy van benne. A pedig egyértelmű hogy ahol nem kap más kenést, csak ami zsír van a csapágyban, oda csak 2RS csapágyat szabad tenni. Mert ez még a 2Z-től is jobb. És csak is minőségi csapágy jöhet szóba.
Sziasztok! Az iránt érdeklődöm, hogy valaki megtudná-e adni az Aixam 500.4 hátsó kerékcsapágy számát? Próbáltam két belföldi és a a Holland mopedautó alkatrész kereskedéseknél keresni, de nem találtam egyiknél se. Ha lehet, akkor az érdi boltot inkább kihagynám.
Hát az univerzális nem jó, a gyári kapcsolót pedig külföldről lehetne rendelni, de itthon is találtam kis kompromisszummal, és faragással kompatibilis, funkciójában, lábkiosztásában, és csatlakoztathatóságában 100%-ban egyező elektromos ablakemelő kapcsolót. Az Opel Astra (F) (061/080) megegyezik a kisautókban használatossal (Microcar, és Aixamokban is ilyen van tudtommal). Ha a közepét a csatlakozós részt ki tudnám pattintani akkor eredeti házába is beépíthető, mert egy és ugyanaz a belső kapcsolószerkezet.
A francia mopedautókban én még csak Curtis vezérlőt láttam, a motor meg egy közönséges 3 fázisú aszinkron. A Curtis nem egy high-tech technika, inkább olyan, mint az orosz cuccok, van benne "anyag" bőven. Ha nincs is minden sarkon olyan műszerész, aki tudja javítani, de a targonca szervizeseken nem fog ki, azokból meg van elég sok.
Az elektromos mopedautókkal is az a gond, mint a többivel, kevés van belőlük, ezért nem éri meg az autószerelőknek megtanulni a javításukat. Szerencsére ezekben a primitív ac motorokban legfeljebb csak csapágyat kell cserélni, az meg nem nem olyan nagy ügy. A vezérlő javításához értő ismerősöm több is van, de a targoncákban is évtizedekig elmentek a Curtis vezérlők, remélem ezzel se lesz probléma.
A nagy akku egy dc-dc konverterrel tölti a kis akkut, ha mégis lemerül, akkor vagy a konverter rossz, vagy a kis akku zárlatos. A "rendes" villanyautókban is elég gyakran megy tönre a 12V-os akku.
Az én járgányomban is van magyar alkatrész, a szélvédője Salgótarjánban készült.
Nem tudom a te kocsidnak miért olyan gyenge a fűtése, az enyém már néhány másodperc után meleget fúj. 3-as fokozaton 3 kW a fűtés teljesítménye, az egy ilyen kicsi fülkét pillanatok alatt befűt, de a hatótávot is durván csökkenti. Az 500.4-es Aixamben is elég gyenge volt a fűtés, ezért télen betettem egy elektromos fűtőventilátort, amit egy programkapcsoló indulás előtt 30-40 perccel bekapcsolt, így jó meleg kocsiba ültek a gyerekek, mire kezdett kihűlni, a diesel motor is elkezdett fűteni.
ami mellette szól, az az h tényleg kijön 300Huf villanyszámlából a 100km, ahogy annó reklámozták, és elég neki a 10A-es kismegszakítós villanytáp és kb 3 óra alatt feltölt, utána lekapcsol mindent magán a müszifalt is, de amíg nem húzod le a pórázt addig semmi sincs :)
sztem azért ebből is 1-re több lesz, remélem, mert a honosítása +1 hónap volt mert ilyen még nincs az országban :(
és ha összefogunk a saját eseteinkből, a másik sorstársnak is esetleg könnyen tudunk segíteni, legalábbis remélem h így lesz, valamennyire konyítok az elektronikához, de tuti h lesz olyan bibi h engem is megfektet,
Helló, biztos igazad van, én bicikli helyett használom, munkába járásra, napi 12,5km oda-vissza, +bolt stb, nyáron elment kb 80km 1 töltéssel, most h fűteni is kell a szélvédőt lement kb 65-re de!! nem csinál nyarat a fűtés, épphogy leolvasztja a szélvédőt és kész, 6km-er alatt nem fűti fel a kasznit, a diesel motorja sem melegszik fel akkora távon, semmi leírást nem találtam hozzá a neten, mintha nem is létezne, a töltőkábelt cseréltem le hosszabbra, a csatit át tettem, meg jó minőségű szilikonos spagócát vettem, a villanymotor ua típusra mint a kisteherben ( mega) van de ott létezik 3 akku csoportos a plató alatt és 2 csopis is, a moci ua a 145-ös, az enyémben a pótkerék helyén van az akkucsoport és csak alulról lehetne levenni az egészet egyben, ezért lemondtunk róla addig amíg nem muszáj hozzá nyúlni, hajtómű olaj csere megvolt, meg az ablakmosót szoktam pótolni, amúgy nem is nyitogatom az elejét, azt viszont már tudjuk sajnos tapasztalatból,h ha lemerül a kis akku akkor hiába van teli a csoport a verda semmit nem hajlandó tenni, a másik ami elő jött, a jobb hátsó lámpás, október végén tele a kocsi irány a közeli temetők, a lámpásban majdnem az égőig ér a víz, eddig ilyen nem volt, gyors megfúrtam és tipli tovább, utána kiszedtem látszott a foncsorozáson nyom mintha felül beázna az ultrahangos összehegesztésnél, kiszed, beragaszt, vissza, 1 hét múlva újra locsi-pocsi, kiszed, felhoz, tele enged vízzel, és ömlik ki a víz ott ahol nem is gondoljuk, a lefele menő kb 45° íven kb 10cm hosszan, a hegesztésen nem látszott ( dolgoztam olyan helyen ahol ultrahangos hegesztőgépekkel dolgoztunk és vákuum teszten kívül vízes teszt is volt bömbi, merci, ajudi,wv, stb) most ott is ragasztva, még bírja, de figyelek rá, 2013-as gyártású szekérben tungsram gyártmányú ízzók vannak!! magyar felség jelzéssel,