Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2011.06.05 0 0 28096

Ebben van igazság, de ezek az emberek nem olvassák az Indóházat, így bármilyen ismeretterjesztés az irányukba halott ügy. Ráadásul elég nehéz megmondani valakinek, hogy ugorj ki a közelben lévő vasútálomásra, rakd le a nem létező minőségi, örzött parkolóba az autódat, majd gyere be a hol elfogadható, hol nem elfogadható minőségű vonattal, ami vagy pontosan érkezik vagy nem, majd még szállj át a városban.

MAximálisan megértek mindne budaörsit, hogy nem teszi ezt.

 

Javaslok egy olyan jellegű ismeretterjesztést is, hogy elmagyarázzuk az olvasóknak meg a közreműködő vasutasoknak hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie a vasútnak, hogy ez működőképes legyen.

 

Az, hogy Érd felé szakadt ezeréves kocsikat is futtatunk nem tartozik a körbe, ahogy a parkoló hiánya, vagy az utastájékoztatás szerencsétlensége sem. Utóbbiról annyit, hogy teljesen megszokott a magyar vasútnál, hogy akkor írja ki az 5 perc késést (ennél kisebb lépcspt nem ismernek itthon), amikro a vonat már 7 percet késik (aztán végül befut +12-vel). Ha Érden mondjuk időben kiírják, egyes esetekben át lehet menni/ át lehetett volna menni Érd-felsőre, de nem. Két hete a roppant szakadt Charleori-i állomáson álltam, ahol percenként ugrott a vonatom késése +11-ről +14-re......

 

Összességében elmondható, hogy több elővárosi vasútállomás szolgáltatási színvonala alkalmatlan arra, hogy oda nagymennyiségű autóst csábítsunk át.

 

 

Előzmény: Zolcsi67 (28088)
sörösgigant Creative Commons License 2011.06.05 0 0 28095

Budaörshöz : Budaörs elég nagy település, a vasútállomáshoz elég messzinek tűnik nagy része. Ha valaki beül az autóba, kibumlizik az amúgy, hát hogy is mondjam....Egy eléggé balkáninak tűnő vasútállomáshoz, leparkol a susnyásba, megvárja a vonatot, majd valóban pillanatok alatt bent term Budán. Onnan esetleg el BKV-zik akárhová.

Nem egyszerűbb, ha már kiállt az udvarból-garázsból és egy az egybe elgurul ahová készül ?

Nem tudom mennyi egy BKSZ-bérlet, de......

Zolcsi67 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28093

Az lennék? :-)))

Előzmény: alsó madárfogás (28092)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28092

Pedig egy elhivatott misszionáriusnak épp ekkora feladat láttál csillan fel a szeme. :-)

Előzmény: Zolcsi67 (28091)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28091

Nem folytatom, mert az már tele lenne gorombasággal...

Előzmény: Tastam (28090)
Tastam Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28090

 A minap a melóhelyen a kirándulásokról esett szó, és az egyik kollega (30 körüli fiatalember) kinyilatkoztatta: ő el sem tudná képzelni hogy vonattal menjen kirándulni.

Előzmény: Zolcsi67 (28088)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28089

Ez helyes gondolat, persze attól még parkoló is kéne - az pedig már nemigen ideológiai nevelés kérdése.

Azt a provokatív kérdést pedig fel sem teszem, hogy miért nem tudják, hogy Budaörs rajta van a vasúti térképen?

Előzmény: Zolcsi67 (28088)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28088

Ismeretterjesztés: sokan nem tudják, fel se fogják, hogy vasútállomás is van a közelükben.

Előzmény: alkotasu (28087)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28087

http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=5149:onzo-vagy-az-elheto-budapest&catid=8:mashogy&Itemid=11

 

"A közlekedési kultúra megváltoztatására, ismeretterjesztésre van szükség."

 

Ez így elég rossz szöveg. Nem "ismeretterjesztésre" (magyarul agymosásra) van szükség, hanem olyan olyan pozitív (és nem negatív!!!) változásokra, hogy jobb legyen tömegközlekedéssel bejárni és a fővárosban is utazni, mint autózni.

(Vannak olyan helyzetek, amikor az embernek autóval kell bemenni a városba, mert pl. a munkájához tartozik az autó, és a cég nem ad, csak kifizetik a használatát. Az ilyenek miért ne használhatnák az autójukat?)

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28086

És akkor ott az SzGV, BkGV, NyVKV, GyVHÉV.... Más topicon beszéltük, hogy ezek a történelmi mozaikszavak így szépek és helyesek, botor dolog egy 2011-es helyesírási szabályt rájuk eröltetni....

Előzmény: fantal (28084)
drnyulas Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28085

Egy ifjú titanic szösszenete az IH VII/6-os számának 8. oldaláról.(Csak el ne süllyedjen!)

 

"Húsvéthétfőn a festői szépségű 11-es vonalon (...)és a festői szépségű 11-es vonalon át Veszprémbe."

fantal Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28084

Ja! Értem.

 

A régi helyesírás szerint SzCsEV. Az új mizéria óta erre is ráhúzták a SZCSEV. Lásd ugyanezt a GySEV írásmód új GYSEV változatát.

Előzmény: Felek Ferenc (28082)
wrn30601 Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28083

Észrevétel az Indóház aktuális számának "A Berényi 1:87-ben" cikkéhez.

 

A GySEV 5047 sorozatú motorkocsijainak "Berényi" nem volt beceneve, legalább is a kezdeti időkben nem.

 

A "Berényi" becenév (?) arra vezethető vissza, hogy az 5047 501-1 pályaszámú motorkocsi oldalára rövid ideig fel volt festve a "Berényi János" név. Hogy ennek mi volt az oka, azt az akkori illetékes urakat kellene megkérdezni. A felirat rövid időn belül eltűnt a motorkocsiról, többek közt azért, mert az előforduló szolgálatképtelenségek alkalmával már szállóigévé vált, hogy "megint besz@rt a berényi". A valós ok pedig talán az lehetett, hogy Berényi úr snassznak érezte kollégái túlzott "lihegését". Bár, kitudja.

 

Minden esetre, a "Berényi" becenév, ha van egyáltalán ilyen, innen ered(het).

 

A témát egy-két éve a GySEV-es fórumon egyébként már jól lerágtuk. Csatolva egy 1996-ban, a soproni motorműhely előtt készült fotó részlete.

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28082

Nem értjük egymást. Akkor az új társaság SzCsV vagy SZCSV?

Előzmény: fantal (28080)
drnyulas Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28081

"2011. június 03. péntek, 18:00

Hazánk töltheti be az Európai Unió Tanácsának soros elnöki tisztségét."

 

Ez nekem így felettébb furcsa.

fantal Creative Commons License 2011.06.04 0 0 28080

Az ACSEV, ha már 1925-ben megszünt, nem maradhatna végleg ACsEV?

 

Nem, mert a társaság neve hivatalosan is megváltozott 1927-től Szeged-Csanádi Egyesült Vasutakra.

Előzmény: Felek Ferenc (28078)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.06.03 0 0 28079

fedvény: 1937.XII.3.

Előzmény: Felek Ferenc (28078)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.06.03 0 0 28078

Friss Indóház, 27 oldalához:

 

1937.XII.9.-én Balatonszárszón 19:35-kor a MÁV 324,554 psz. gőzmozdonnyal vontatott 1284 sz. tehervonat 16-ként besorozott G 127 876 psz. teherkocsija halálra gázolta József Attila költőt.

 

68 oldalához: Az ACSEV, ha már 1925-ben megszünt, nem maradhatna végleg ACsEV?

 

74 oldalához: "..., a hátsó peronra pedig vadászt állíthatunk a kutyájával - ..." Ezt honnan szedte az író? :-)

 

sörösgigant Creative Commons License 2011.06.02 0 0 28077

A 302, meg a 303 egészen más korszak termékei. A 301-es a hazai mozdonyépítés fénykorában az egyik csúcstermés, hazai termék, a 302-es meg osztrák produktum. A 303-as meg már egy másik korszak terméke. Annyi közük van egymáshoz, hogy három hajtott tengelyük volt.

Attól függetlenül beleférhetnének egy különszámba, de....

Előzmény: Felek Ferenc (28053)
Bazsi75 Creative Commons License 2011.06.02 0 0 28076

Érdeklődnék, hogy a HÉV tehervonatos cikk még hány hónapig lesz jegelve?

drnyulas Creative Commons License 2011.06.02 0 0 28075

"Geyesület"

vöri_ae Creative Commons License 2011.06.02 0 0 28074

Igazad van, lehettem volna pontosabb is, ugyanakkor nem írtam, hogy Ferencvárosba lennének állomásítva remot Szergejek. Bíztam benne, hogy így is érthető és nem félrevezető.

Előzmény: andras186 (28073)
andras186 Creative Commons License 2011.06.01 0 0 28073

Üdvözletem!

 

Egy észrevételem lenne a júniusi számmal kapcsolatban:

 

,, Mivel a ferencvárosi remot szergejek is főleg Vácott,Székesfehérváron és Dunaújvárosban dolgoztak... "

 

Na már most,tudtommal ki lett tárgyalva, Ferencvárosba nincs állomásítva remot szergej.

A gépek Fehérvárra vannak állomásítva,és dolgoznak Fradiban(Vácon),és Dunaújvárosban.

Az,hogy az esetek 90%-ban:

Fradiban a 330,331,332,333,334

Dunaújvárosban a 305,315,317

Székesfehérváron a 316

dolgozik,nem jelenti azt,hogy Fradis,vagy újvárosi gépek lennének...

 

 

További sok sikert a munkához!

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28072

Nocsak, törölve lett a kritika? Pedig úgy tűnik, ma nem igazán sikerül összerakni a cikkek első mondatait: "A szegedi 820-as pályaszámú Bengáli Budapesten, először 3740, majd 3722 pályaszámmal, később 1200-asként a kétirányú, tízajtós házi csuklósok prototípus kocsija volt."

fggeri Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28071

szintén fejleszteni akarta

 

És fejlesztette is.

Előzmény: fggeri (28070)
fggeri Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28070

Soroljuk fel az összes célkitűzését? Nem vág a támába. Könyvtárnyi anyag foglalkozik vele. De igen, a közlekedés mellett a kultúrát, a hitelhez való jutást, bankokat stb. szintén fejleszteni akarta. A hiba kontextusába most a mezőgazdaság illeszkedett.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (28069)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28069

Még pluszba nem a közlekedést?

Előzmény: fggeri (28068)
fggeri Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28068

Ipar(vágány) nélkül félkarú óriás c. cikk bevezetője:

 

„Ipar nélkül a nemzet félkarú óriás” – szól a közismert Széchenyi-idézet...

 

Ezt Kossuth mondta. Széchenyi ilyet még álmában sem gondolt. Ő pont az ország mezőgazdaságát kívánta fejleszteni.

 


Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.05.31 0 0 28067

Az aktuális extra főszerkesztői jegyzetében ott van a jövőkép: 80-as évek, M43/M47, M44/V46 és 301-es extra. A többi nagyobb mozdonysorozatról könyv lesz.

Mondjuk én a kis dízeleket tenném még be /M28, M31, M32/ mert azokból egy könyv sok, extra talán elég.

Előzmény: Törölt nick (28066)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.30 0 0 28066

Ilyen extrák jöhetnek:

Szergej

Bobó

Gigant

Szili

Dácsiák(M43, M47, mostanában egyre többet selejteznek, illene kiadni egy Dácsiás-extrát.)

Előzmény: v_peti (28064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!