A dolog természeténél fogva ilyen: azért ott van az intézmény, mert a főúton könnyű megközelíteni. Illetve azért van ott a főút, mert az intézménybe megy. Divat és szükség mostanában elkerülő utakat építeni. Ami mellé aztán odatelepülnek az áruházak, cégek, a belváros meg kiüresedik.
Ha az iskola nem a főútvonal mellett lenne, akkor a busznak be kellene mennie a lakóutcába utána. És az az utca ettől válna főúttá.
Szerintem az a baj, hogy szerencsétlen kényszerhelyzetből, mindenki úgy akar kijönni, hogy ezért áldozatot ne kelljen hoznia.
Az ideális helyzet egy olyan város volna, a városrészek között, azokat összekötő gerinc utak volnának, jól elkülönítve a lakott részektől, kevés csomóponttal. Az városok körül, meg elkerülő utak, ahová ezek a gerinc utak vezetnek csak de minden egyéb módon gondosan el volna kerítve a lakosoktól.
Egy ilyen helyzetben, elvárható és kivitelezhető volna, hogy lokális utcákban max 30 lenne a tempó, vagy még ennél is lassabb. De a gerinc utakon, korlátozás nélkül lehetne akár 70-el behozni az eből fakadó lemaradást. Az elkerülő utakon, meg akár 100feletti tempóval autózhatna, aki be sem akar menni a városba, vagy elhagyja azt.
Érd sajnos nem ilyen. Sok város nem ilyen sőt, talán nincsen is ilyen város. Nem hiszem, hogy Érden ez kivitelezhető volna. Így meg kell maradni annál megoldásnál, hogy mindenki kicsit enged az igényeiből és hagyja élni a másikat. Én sem tartom helyesnek, hogy karácsony éjszaka, mikor minden gyerek a fa körül zsibong, az iskola előtt 30-al szabad csak menni. De pont így nem helyes, hogy az emberek fittyet hánynak még az eredeti 50-es korlátozásra is.
Bizony igazad van, azóta tüzetesen körbementem virtuálisan soxor. Csak a táblák segítsék majd, hogy mindenki tudja ELŐRE mellik sávba kell bekolbászolnia, hogy a végén oda likadjon ki, ahova indult.
A behajtóknál főleg a nem helyieknek csinos lánykák oszthatnának itinert.
"Ami fontos, hogy a belsőből kijjebb kerülni csak a pár méteres helyen lehet. " - Tévedés. Belülről kifelé sehol sem lehet sávot váltani, mert azokon a pár méteres helyeken is szigorúan záró van. A turbó kör alakja miatt, mivel a külső sávok rendre elfogynak, és a belső sávok egy idő után külsővé lesznek, így nem a körbeni sávváltás a lényeg, hanem a megelőző helyes sávválasztás. Rendesen használva a szükség esetén választott belső sáv a kívánt helyen külsővé válva kivezet a körből, nem kell sehol sem kikéredzkedni.
"No ezt magyarázd el. Ha a belváros felől Diósd felé kell mennem, akkor be KELL mennem a belső ívre. Akkor 270 fok megtétele után hogy jöjjek ki? " - Mivel a külső sáv miközben belül haladsz megszűnik, így a te sávod onnantól külsővé válik, szóval simán kihajthatsz.
Az egy dolog, hogy egyet értünk. De lehetnek apróságok, ami miatt mégsem írnám alá a kinyilatkoztatást.
A probléma felvetése szerintem jogos. A 30-as tábla, mint megoldás rossz, mindegy, hogy milyen kiegészítő tábla van alatta. Ha kultúrnemzet lennénk, akkor elég lenne egy nyugaton is megszokott "vigyázz, gyerekek" feliratú tábla, amit az időszaknak és a közterület kiépítettségének függvényében mindenki figyelembe tudna venni. Itt ugyanis nem elég a sebesség csökkentése, jobban is kell figyelni.
Az való igaz, hogy nem elég csak tanítási időben figyelni, mert a gyerekek tanítási időn kívül is csapatosan lehetnek a környéken, s figyelmetlenségük sem köthető a tanrendhez. igaz, ezen az alapon minden játszótérhez is, meg egy sor helyre ki lehetne tenni a táblát.
Személyeskedni viszont semmiképpen sem kell.
De ha már személyeskedünk, akkor meg kell jegyeznem, hogy engem a 30-as tábla sem nyugtat meg. Tudom, hogy a gyerekeim iskolájánál nincsen normális járda a két épület között, a buszmegállót pedig igen veszélyes körülmények között tudják csak megközelíteni. Ez közútkezelői intézkedést is igényelne. A tapasztalatom mégis az, hogy az autósok általában figyelnek. Igaz, elég egyetlen tahó autós is.
Szóval az eredeti felvetés szerintem jó: meg kéne vizsgálni, hogy milyen módszerekkel tudnánk az iskolák (stb.) környékén a biztonságot fokozni, ugyanakkor az autósokat feleslegesen hátráltató körülményeket megszüntetni.
De ebben a hangnemben és ezekkel a módszerekkel biztosan nem jutunk eredményre.
És ha már itt tartunk. A gyerekek kerékpáros közlekedése sem megoldott.
No meg minden buszmegállónak biztonságosnak kell lennie, mert a gyerekcsapatok le is szállnak valahol a buszról (lásd kalotaszegi körforgó).
Ok! Igazad van, de nekem az jött le Érdi autós szégyentábla topicban folytatott abszolút meddő vitátokról is, hogy a véleményed hasonló lehet az enyémhez. Szerintem nem volt sértő - az előzmények után - amit leírtam.
Már bocsánat, de a bunkovadasznak írtam a hsz-t, de ha magadra vetted az abban írtakat, akkor sajnálom! Olvasd el lsz. a nevezett fórumtárs 11185 sz. hozzászólását, amelyben olyan indoklással áll elő, amely legalábbis komolytalan, vagy gyerekes. Csak egy idézet tőle: "Iskolánál lassítani kell. Amelyiknél uszoda, focipálya és a többi van, még éjjel is lehetnek gyerekek. Attól, hogy szerinted semmi keresnivalójuk ott, még nem érdemelnek halált, ha ott vannak. .." Csak emlékeztetőül, a vita onnét indult, hogy felvetettem, nem lehetne-e nyáron, a szünidőben, néhány iskolánál a 30 km/ó táblát felfüggeszteni. Hogy jön ide az, hogy ezeken a szakaszokon éjjel a gyermekek nem érdemlik meg a halált? Úgy gondolom, hogy az eredeti javaslatommal, egy hsz-ben Te is egyetértettél, mármint, a tábla előírásának időbeni korlátozásával. (11167)
Te olyan szellemi és vitakészségi színvonalon állsz, hogy mi többen (Diótörő, sélliagrav, és én) nem kívánunk, és nem tudunk oda lesüllyedni. Részemről is itt vége a vitának, csupán azért, mert amit itt, és a szúnyog topicban írsz, az átgondolatlan és blőd vélemény, ami csak arra jó, hogy ellent mondj a többségi álláspontnak. Természetesen ehhez jogod van, ha úgy érzed tedd ezt továbbra is! Nyugodt életet, jó egészséget, és sok kapást kívánok!
Lehet, hohy korábban már beszúrtam, akkor elnézést érte.... Nekem ez az egyik kedvenc táblám. Még csak nem is EU-ban, hanem az egyik (nagyon) arab országban fotóztam. Az ottani autósoknak ez is elég volt és szemmel láthatóan lassítottak.
Vannak országok, ahol nincs is sebesség korlátozás ilyen helyeken.
Ki van írva az adott nyelven, hogy "iskola" és/vagy "lassan" és ez elég. A vezetők tudják, hogy ott mikor kell fokozott figyelemmel közlekedni. Éjjel 3órakór, nincsen felesleges sebesség korlátozás, de egy -a tanítási idő végén- történt baleset esetén sem érvel senki azzal, hogy nem mentem még 30-al sem...
Igaz, az ilyen helyeken másként szocializálódtak az emberek.
Lótúrót számít nekünk, akik a Darócin gyalogolva jövünk haza. Emiatt az eszetlen körforgalomnak látszó műtárgy miatt már így is kerülni kell (babakocsival nem is olyan egyszerű). A Bihari utcáig nem kerülnék.
És aki a Kalotaszegi útnál száll fel a buszra? Szerintem itt sokkal nagyobb a gyalogosforgalom és a balesetveszély mint a Bihari útnál. Mutatja ezt az elmúlt időszak baleseti statisztikája.....
A kalotaszegi körforgalomnál nem épül gyalogátkelőhely? Tudja valaki a tervet erre? Sok gyerek és öreg próbál meg átszaladni a buszmegállóknál, sok vadba...om meg nem engedi át őket.
Sajnálom, hogy ezen a színvonalon vagy leakadva itt is és más topicban is. Nem írtam mást, és XANTI hozzászólása is erről szólt, hogy megvizsgálni a lehetőségét annak, hogy a szünidőben NÉHÁNY iskola előtt feloldani a korlátozást. Akár meghatározott időszakra is. Az iskolákat nyáron újítják fel, tehát ott és akkor a tanulóknak keresnivalója nincs. A bukott diákok más tészta, de azok is általában egy gyűjtő iskolába járnak, ez, és az uszoda is még belefér a "néhány" definícióba. Fel kellene már tételezni, hogy a vezetők többsége akkor is figyelmes az iskolák környezetében, ha nincs lekorlátozva értelmetlenül a sebessége.
A belsőből kijjebb kerülni sehol sem lehet és nem is kell. Ennek a típusnak pont az a lényege, hogy sávot váltani csak kívülről befelé lehet, belülről kifelé nem. Amennyiben beljebb vagy mint szeretnéd, akkor més még egy félkört és a belső sáv kivezet kívülre...
Egy eretnek gondolat merült fel bennem a vakáció kezdetekor: mi lenne, ha néhány iskola előtt, a 30 km-es sebességkorlátozást, mondjuk július 1 - augusztus 20-ig felfüggesztenék? Mi a véleményetek erről, egyáltalán, lehetséges lenne?
Ami fontos, hogy a belsőből kijjebb kerülni csak a pár méteres helyen lehet. Régen nagyobb "tér" volt erre. Viszont a külsőben emiatt nyugodtabban lehet menni, mert nem kell tartani a belülről kisorolók erőszakos nyomulásától.
Könnyebb a becsatlakozás kívülről ugyanezért.
Azért aki nem lát ilyen felülnézeti képet, az nem kicsit lesz bizonytalan.
A képeslap gyüjtők nem szeretjük a bélyeg-gyüjtőket, mert agyon-áztatják a lapjainkat. Az építészek se nagyon szeretik a közlekedés-tervezőket, mert mindent túl-kombinálnak.
(Na, jó Érden, fjordítva is történhet)
Heves megyében kérdezték: Érdről jöttél, a körforgalmak városából??