Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Sziasztok! Pár napja vásároltam egy szinte új Sencor sdp-100at és hozzá egy Superlux fejhallgatót átalakítóval, minden stimm, de továbbra is a hangszórón keresztül szól a hangszer, nem a fejhallgatón. Mi lehet a gond? Át kell valamit állítani magán a hangszeren vagy komolyabb a gond? Egyébként használati utasitást és egyéb dokumentumokat nem kaptam hozzá, nagyon jól jönne, ha esetleg lenne valakinek, fizetnék is érte.
Egy kicsit érdemes néhány kérdésen előre elgondolkozni:
inkább bútor vagy inkább hordozható zongorát szeretnétek? Bútorból is van minimál stílus és komolyabb...
mire számítotok, mennyire gyakran használjátok majd fejhallgatóval a zongorát, milyen gyakran a saját hangszóróival? (külső erősítés amennyire értem, érdemben nem jön szóba. Minél többet saját hangszórón gondolkoztok, az annál inkább egy érv a komolyabb bútor jellegű zongora irányába,)
milyen büdzsében gondolkoztok? és meddig vagytok hajlandóak elmenni fölfele árban, ha van ami sokkal jobb?
mennyire fontos nektek a hosszú garancia?
ha klasszikus zongorát szeretne tanulni a lányod, akkor nem kérdés, hogy a billentés az egyik fő szempont
emellett mennyire fontosak számotokra a mindenféle extra funkciók (egyéb hangszínek, felvétel pendrivera, bluetooth stb.)
Ha ezek a válaszok megvannak, akkor érdemes a neten alaposabban körbenézni, majd ezt követően leszűkíteni a választékot kb 3-6 zongorára, 3-4 gyártó 1-2 zongorájára és kipróbálni mindet személyesen. A kislányod mindenképp legyen ott a kipróbálásnál, hadd mondja el, melyikről mit gondol :) Ha jelentős részben fejhallgatóval tervezitek használni, érdemes egy nem gagyi (és nem nagy impedanciájú, kb 50 Ohm-ig) fejhallgatót vinni az összes próbára, akár baráttól kölcsönözve. Ha megvan a zongoratanár a következő évekre, őt is érdemes megkérni, próbálja ki a zongorákat, és akkor őt érdemes megkérni, hogy kérdezze meg a lányodat a zongorákról.
Eleinte nem lesz olyan lényeges, de idővel nem fog ártani egy half damper pedál. Hosszú távra érdemes számolni vele árban, az olcsóbb zongorák közül kevésnél alaptartozék.
Időnként ki lehet fogni olcsóbban B-stock zongorákat (pl. kiállítási darabokat) garanciával. No meg érdemes lehet szettet venni (zongoraszékkel, hangszóróval stb.)
Márkából elsősorban a Kawai, Roland, Yamaha amit ajánlani tudok, esetleg Casio Privia és Celviano sorozatokból a 2012-nél nem régebbi modellek.
Érdemes lehet a helyi használt piacon is körülnézni, A használt darabokat jó alaposan ki kell próbálni, megismerni, milyen állapotban vannak... Használtból azt mondanám, olyan modellben érdemes gondolkozni, aminek a billentése (key action) még újonnan forgalmazott digitális zongorában megtalálható.
Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni, előrebocsátanám nem értek hozzá! :)
A kislányom elkezdett zongorázni tanulni. Nem Magyarországon élünk, itt a zeneoktatás nagyon drága, ezért több próbaóra és kipróbálás után mivel folyamatosan lelkesen tette a dolgát rábólintottunk a zenetanulásra. (8 éves) Persze most elérkezett az idő, hogy szüksége van egy eszközre az itthoni gyakorláshoz. Bérlésben nem gondolkodunk, mert társasházban élünk, ahol szigorú szabályai vannak a gyakorlásnak, illetve kb. 10 hónap bérlés árából meglenne a saját.
Egy kalapácsmechanikás digitális zongorára van szüksége, amit a következő 3-4 évben használna és a kezdeti nehézségeket kellene az eszköznek eltűrnie. :) A maximum összeg, amit rászánnék, 200-250 ezer Ft. Az lenne a kérdésem, hogy ebben a kategóriában melyik márkát és típust ajánlanátok? Nagyon szépen köszönöm előre is, ha válaszoltok.
Az RD széria mindig is egy professzionális zongora-szinti performance hangszere volt a cégnek. Igaz a 800-as nem futott be nagy ívet különböző okokból, de biztos lehetsz benne hogy a Roland top quality stage pianoja. Billentése szerintem veri a teljes digital piano piacot, röviden ő a császár!
Mellesleg hogy kifutó modell és pl. a Thomannál most 480-ért megkapható, szerintem én is kipipálhatnám vele ezt a tételt az életemben, mint profi kalapácsmechanikás cucc, úgyhogy ha egy kis guba összejön az éven még rá, akkor meg is lépem.
Az FP80 egy úgynevezett "home entertainer" kategória, otthon öregurasan elkalimpálni. Ehhez egy Session Partner nevű egyszerűbb automatakiséretes funkciót is ad. (mondjuk szimpla dobgép az RD-kben is van)
Ebben is amúgy SuperNatural zongora hangszínek vannak, tehát uszkve nincs egetverő különbség a hangzásukban. Maximum az RD800 minőségibb D/A konvertereket és bővebb szerkeszthetőséget ad, pl 4 zónás hangszín építkezést, effekteket, stb. De haa zongorahang a fő kérdés bennük, leginkább ki kell próbálni! ;)
Kb olyan az összehasonlításuk, mint ha egy lyukas kerekű gyerek müanyag játéktraktort összehasonlítanál egy Alfa Romeoval röviden tömören! (és persze a Yamaha javára)
Az Általad most írtak egyike sem digitális zongora (lásd vggeri válaszát korábbi kérdésedre), de ha már "csak" valami billentyűn játszani a cél, akkor bármelyik megteheti egy (kis) ideig.
Szemre mind 5 oktávos, de nem dinamikus! billentyűzetű, hangszínekkel, automata kísérettel, hangszóróval egyéb funkciókkal.
A nem billentés-érzékenység (mindegyik hang egyforma hangerővel szól a lenyomás erejétől függetlenül) viszont teljes mértékben alkalmatlanná teszi bármilyen zongora jellegű játékra, ezt vedd figyelembe.
Ez tényleg megdöbbentő! Szerintem a pontatlan összeszerelés tanúskodik erről a filmről, itthon bármennyire is szeretné fényezni és előtérbe helyezni más márkákkal szemben a Kawait a kereskedő (Tutto Hangszer), hogy "nézze uram, a Kawai már csak zongorákat gyárt más szinti gyártóval szemben, ami már mutatja a fejlettségüket" (szerinte).
Volt korábban egy MO8-as Yamahám. Olyan szoros precíz illesztésűek voltak a billentyűi, hogy tán egy papírlapot nem lehetett volna közéjük dugni és mégsem szorultak!!! + szállítani is lehetett és semmi baja nem lett közben.
Szerintem a Kawai az olcsó szegmenseiben gyenge anyagminőséggel, slendrián módon szerelve gyárthatja a dolgait és a kezdő, avatatlan emberek be is dőlnek nekik.
Persze nem tagadom hogy van aki tanárként megelégedetten használ egy drágább modellt, mint az ES110. Nyilván ez innentől a szőke, barna fekete, vörös nők kategóriája hosszú hajjal avagy kopaszon kérdésköre, kinek mi tetszik... :)
"ha nem akarjuk, hogy a billentyűk megsüllyedjenek, akkor mindegyiket azonos gyakorisággal használjuk"
Ezzel sem vitatkozni, sem erősíteni nem akarok, de logikusan be is látható, amit egy szakszervizestől hallottam: "képzelje el Uram, én sok év gyakorlatából már azt is megállapítom egy javítandó hangszer esetén, hogy a gazdája melyik hangnemben szeretett leginkább játszani!"
Angol nyelvű fórumokon megtanultam, hogy a futárnak addig nem írunk alá, amíg a billentyűzet sértetlenségéről meg nem győződtünk. Ha a futár ezért szitkozódik, hát tegye. Kötelessége megvárni a sértetlenség ellenőrzését...
Mondjuk én a magyar forgalmazótól vettem a zongorát, aki saját maga szállított, nem futárral...
Ha a gumiszerű anyag gyűrődött fel, és egyes billentyűk kiemelkednek, az még a jól javítható eset. Ha tényleg megsüllyedés lett volna, annak kapcsán arra tippeltem volna, hogy kapott egy komolyabb fizikai behatást szegény billentyűzet -- leejtés, ráejtés stb.) -- akár kiszállítás, akár későbbi szállítás során... és nyilván ez utóbbiért senki nem fog garanciát vállalni.
A nick a Pom-pom epizódból jött, és férfi lennék :)
Nekem még nem volt szerencsém az ES110-et tesztelni. Eddigi hozzászólások alapján legközelebb a CL-36 billentyűzetéhez lehet.
A hangzásbeli különbség -- saját hangszórókat használva -- természetesen nem meglepő.
Ezúttal nem saját magunknak nézek zongorát (2 éve választottam én is a KDP-90-et), hanem lassan megérik a gyülekezet ősöreg digi zongorája a cserére. Azt viszont 99%-ban külső erősítéssel használjuk, így a bútoros változat előnye jelentősen kisebb.
Az ES110-et amúgy a line in/line out és a flat eq teszi számomra különösen vonzóvá -- nyilván ebben az adott felhasználás is benne van :)
Az én lányom még csak 7, egyelőre lassan ismerkedik a zongorával :) Kis szolfézs-ismeret nem fog ártani :)
Magam is zenéltem a Kawai ES-110-el a zongora szalonban és nem nagy különbség van a ES-100 és ez között. A hangja szép a billentyűje annak jó volt, de én óvakodnék a Kawai-tól. Tudom Cooperx szerint nem vagyok kompetens e-téren, mert: ”nulla ismerete van billentyűs hangszer szinten”, de azért szemem van a csámpás rossz és hézagos billentyűkhöz. Ehhez nem kell akkora ”szaktudás”, hogy észre vedd a lent, lent van, a fent meg fent van!
Vannak a zene terén nem nagy tudású, kezdő emberel, akik nem zeneiskolában tanulnak zongorázni. És előfordul esetleg, hogy csak egy hangnemből játszanak mondjuk, ”C”. Evégett előfordul, hogy egyes billentyűket nem ütnek le, vagy csak igen ritkán amitől különbség lehet egyes billentyűk szintje közt. Ha nem használják mindet csak néhányat, akkor pont ez a jelenség játszódik le mint a bátyám ES-100-nál. Amúgy itt egy példa a Kawai precíz és pontos hangszereire: https://www.youtube.com/watch?v=0kKtmGXIYG0
Az egyik jó, a másik meg nem. Megrendeled netről, kihozzák a futár rohan, be sem jön, nyílván az utcán kinyitod, hogy jó-e. Majd bent kinyitod nagy várakozással, izgalommal és lás csodát csámpásak a billentyűk. Felvetődött bennem valami ezzel a videóval kapcsolatban.
Ha gépek szerelik mitől nem egyforma, ha meg emberel hogyan nem vette észre a hézagokat. Ha meg emberek szerelik és hibázhatnak nincsen minőség ellenőr?!
Teljesítményre összelapátoltatják!!! Ilyen cégtől meg nem szeretnék vásárolni. A jótállás meg nagy kamu a részükről!!!
Nem volt megsüllyedve és hibátlan volt a doboz és a hangszer is.
Nem az enyém volt a hangszer (Kawai ES-100) és nem is mostanság volt, de ha jól emlékszem néhány billentyű alatt fel volt túródva egy fekete gumiszerű anyag és ez okozta a problémát.