Visszaélnek a kamerarángatással. Van ahol nagyon jó a steady-cam féle felvétel-pl. Ryan közlegény parti harcjelenete , vagy pl. egy koncertfilm gyors vágású részletei, ahol belefér a rángatás, zoomolás, életlenkedés, stb... de hogy egy nyugodt párbeszéd közben is állandóan rángjon a kép....undor.
Hú meg a másik amit valamelyik nap vettem észre a Gálvölgyi-showban-filmesen 25/sec képet állítanak elő úgy,hogy egyszerűen eldobják a váltott soros felvétel egyik felét-ezzel a felbontás felét is-nagy tv-n tisztán látszik a lépcsős szél, a sorok hiánya... Hááááttt.....No de ez egy másik téma...
Lehet, hogy egy embernek tetszik általában, és az is hülye. Gyakorlattá vált a tv-ben, hogy az esti beszélgetős műsorok közben körberepkedi őket a kamera. Nyilván azért, mert megvették a marhadrága kameraröptetőt, és meg kell magyarázni, hogy mire kellett. Remélem, ha a könyvelés majd nullára amortizálja a röptetőkészüléket, attól kezdve majd arra használják, amire való.
Van egy másik videós oldal, ahol egy amatőr videoklipről kérték a véleményeket és én megjegyeztem, hogy nem látom értelmét annak, hogy egy riportalany fényképezése közben mozgatják a kamerát, mintha csak nem látnának ki a nyilatkozótól és az operatőrt egyáltalán nem érdekli ki beszél, hanem hogy mi van mögötte, de leintettek, hogy ez illik a kliphez és hogy egyedül vagyok a véleményemmel. Ezek szerint ez a divat általában tetszik az embereknek, csak nekem nem. Örülök, hogy itt többen vannak, akik nem látják értelmét.
Még annyit tennék hozzá, hogy nagyon fontos az állvány, és a szikrázó napsütés a Hd felvételekhez. Nekem egy egylábas van, ami akár sétabotnak is jó. Nagyon egyszerű a használata, és kinyújtva fejmagasság fölött is tudok vele felvételeket készíteni.
Az előbbiekhez képest kicsit másabb jellegű kérdés foglalkoztat mostanság:
A Sony Vegas 9-nél van egy kis gondom. A kamerával felvett 16:9-es kép a számitógépen 4:3-nak van érzékelve. A Ulead ezt kiküszöbölte, hiszen a belépéskor megkérdezi, hogy szélesvásznú formátumban akarunk e dolgozni ugye. De a Vegas a beállitási lehetőségek (Properties) ellenére is a szélesvásznúba bedobjaközépre a torz 4:3 arányba összenyomott 16:9-es felvételeket. Miért? Hogyan tudom átállitani ezt eetleg?
Üdv! Igen ezzel pontosan így voltam én is!!!Manapság divattá váltak a rángatott kamerákkal készült filmek-pl a Tűzvonalban, de utánozta ezt a stílust a Hír tv valamelyik hírháttérfeltáró sorozata-a végén már hányingerem támad a kameramozgásoktól-zoomoktól-pedig egy időben én is így kameráztam SD-ben-amikor HD-ra váltottam, már szinte az is zavart, hogy a kezemben remeg a kamera-valahogy a részletgazdagabb látvány jobban vonzza a figyelmet, vagyis tovább vagy képes szemlélődni-nem szereti a rángatást-zoomot!
Én azt tapasztalom, hogy a HD igényli a lassabb kameramozgást, és a kisebb zoomot. Eleinte furcsa a hagyományos kamerák után. Ezt meg kell szokni, és utána már nem zavaró.
Üdv! Pillanatáljra rakva símán látszik, hogy az 50i-s felvétel mindkét félképét egyszerre egy képben mutatja a lejátszó-a felbontás meg ennek megfelelően fele-ez jól látszik a sirály szárnya szélén, amikor ferde -és ott lépcsőszerű jelenségként ábrázolódik az eredetileg éles vonal. Szerintem a videómegosztó csinál valami szutyokhülye deinterlace-elést,nem a kamerával van baj.Plazma vagy LCD-re kötve biztos nem adja e jelenséget... Pc-n normális deinterlacce-t még nem láttam...Mondjuk ennyire xart se... Ebbe untam bele, és a Canont 25p-ben használom-ott filmesen darabos a gyors mozgás, de nem kell pc-n sem semmiféle deinterlace-t használni. Egyszer a szemészeti klinikán kimértük-az emberi látórendszer úgy 36-37 kép /sec után lát tökéletesen folyamatosat.Ezért darabos kissé a 24-25-30p.Az 50-60 i ezért folyamatos, de ezt nemigen deinterlaceli normálisan a videókari 60-75 Hz -es frissítéssel, csak átszámolgat meg szűr valamit.. A 100-120 Hz-es megjelenítőktől felfelé lehet normálisan megjeleníteni az interlace-es videókat,ha már progresszív megjelenítőben gondolkodunk-meg persze az eleve váltottsoros hagyományos TV.
Tudtok javasolni olyan boltot bp környékén, ahol több 100e környéki árú kamerát ki lehet próbálni? Van ahol be lehet őket kapcsolni, menü-zoom-etc legalább kicsit látszik de nincs kínálat, van ahol kínálat lenne, de áram nincs... :-D
Nem tudom, beállítottam a lejátszón a legmagasabb értéket, amit tud, de nem gondoltam végig, hogy az a 60p NTSC lesz. A tévének jó volt, de igazad van, át fogom majd állítani.
- BSp egy dolog, de hogyna van beallitva? - korabban lehet tobb mint 1 eve kifejtettem a pc-s lejatszast es a korulotte felmerulo problemakat, most meg1x nemfutok neki ;) - fontos tudnod milyen a video forrasanyagod (ketfele), ehhez igazodva használj deinterlacer megoldast, es a hozza igazodo megjelenito kepfrissitesi beallitast. - ha a fentiek nincsenek szinkronban fos lesz az eredmeny.
A tévén nem feltűnő egy HD lejátszón, ami 60p re konvertálja. Sima elhúzott mozgás, de most néztem meg egy premiere-be mentett változatát és ott is az van, hogy a kis változás éles kontúrú, de a nagyobb mozgás duplán látszik. És mindez feltűnően akkor, ha zoomolok. Ja igen, most BS playeren néztem, ami állítólag jó lejátszó.
Nem, semmihez nem nyúltam, mert nem ismerem még a kamerát, automatán volt minden, egyedül ahhoz a stabilizátorhoz nyúltam és a nagylátószögűhöz készültet használtam tévedésből
Sikerült nekem is megnéznem, valoszinüleg tul gyors expoziciot választottál.
(meg még valamit, amit sajnos igy nem igen lehet megállapitani, de minden kép duplán lett exponálva azaz két kép került egy videoframere).
Vagy itt megint a gyárto agyréméröl van szo (ismert a Canontol), hogy két különbözö progressziv videoleképzésböl (két full frame) csinálnak késöbb interlaced alakot.
Na ez az a problémás felvétel. Annyira rossz, hogy ilyet még a leggyengébb kamera sem csinál, szóval én szúrhattam csak el. http://docler.hu/video/293710
Az a helyzet, hogy csinálhatok bármit, már a snapshoton is ilyen. Közben átolvasva a kezelési útmutatót arra jöttem rá, hogy kétféle digitális stabilizálás van benne, s én tudatlanságból a csak nagylátószögűt használtam tele állásban. Azt hiszem ez lehet a gond. Az automatika nem tudott mit kezdeni a nagy darab sebesen mozgó foltokkal, vagy pedig ez a fajta így működik, hogy a nagylátószögű messze levő kis témákat megismétli egymás felett, hogy így lágyítsa a képet, hiszen ott eleve kisebb a bemozdulás. Még ki kell próbálnom az elméletemet, de remélem ez lesz a megoldás.