Jó ez a diszkózsigás sztori :)
(Nekem egy diszkóbömszis légigyőzelem-stamplim van a különlegesen dinamikus kockaladámon :) Igaz, hogy csak egy picurka 3-as, de egy kicsit hizlalok rajta és megeszi a M5öst is :)) )
Na, ez végre egy értelmes, intelligens hozzászólás volt.
Diszkózsigát én is nyomtam már le, és nem érzem magam agresszivnek :)
Persze béjemvét is néha... :D
Az amerikai / európai autógyártás vs világháború dologhoz azért hozzátenném, hogy közvetlenül a világháború után, úgy az ötvenes évek elsô harmadáig a jeki kocsik eléggé le voltak maradva európai kortársaiktól, mert "odaát" a világháború alatt javarészt leállt fejlesztés, szinte minden gyártó a katonai megrendelésekre öszpontosított, az ezekbôl szerzett profitban tobzódott, elhanyagolta a személyautókat. Európában ugyanekkor még versenyeket is tartottak, és számos gyárban nem állt le a fejlesztés sem, kissé elôbbre tartotta, mint az amerikaiak. Aztán az elôny hamar elillant, mert ugye itt szinte minden erôforrást az újjáépítésre fordítottak, míg a tengeren túl volt lé bôven, az ötvenes évek közepétôl virágzott az autóipar. Amíg el nem jöttek a hetvenes évek...
Szerintem is ezek a ki csinálta elöször összehasonlitások nevetségesek, mert minden gyárnak legalább 200 dolog füződik a nevéhez. azt meg nagyon nehéz megitélni hogy mi mennyire jelentős.
Sziasztok, lenne néhány észrevételem.
1. Az utolsó oldal totál OFFTOPIC.
2. Tök felsleges fikázni a különböző nációk autóit, mert abban, hogy a mai autók olyanok amilyenek, majdnem minden autógyártó találmánya, ötletessége, teljesítményfokozó "vágya" benne van.
3. Ilyesmformán tök felesleges feltenni a kérdést a BMW-nél, ki alkalmazott először elektronikus biszbaszokat a futóműben, majd lefikázni az elsőkerékmeghajtásos gépeket: A BMW _azért_ pakolja tele a mai napig elektronikus biszbaszokkal a futóművet, hogy a hátsókerékre jutó iszonyatos erő mellett vhogy még irányíthatóvá tegye az autóit: Burkoltan elismerve ezzel -egykerekű biciklis gigantplakát ide vagy oda- hogy a kormányzott kerékre kivitt nyomaték _mindig_ abba az irányba mutat, amerre a kerekek állnak tehát biztonságtechnikai szempontból egyértelműen kedvezőbb mint a hátsókerékhajtás.
Sportkocsiknál persze pont az a jó, ha a gép hátsókerekes, könnyen csúsztatható, fordítható és nem akarja kiszaggatni a kormánykereket a "sportoló" kezéből, de a BMW gyárat is éppúgy szorítják a biztonsági követelmények (télen nyáron esőben hóban közlekedésnél pl.) mint a konkurenciát, akkor pedig meg kell fogni a hátsó kerekek kipörgését, vagy állhatunk a latyakban, esetleg kotorászhatunk gumiszőnyeg és hólapát után. (Itt jön ki az elsőkerékhajtás további előnye, ahol az első futómű felett elhelyezkedő motor súlya tovább könnyíti a pilóta munkáját.)
4. A VW-t és a BMW-t nem tenném egy lapra, nem egy kategória, már a nevük is totál mást sugall, a BMW a mai napig tartja magát a sportossághoz, a VW viszont sajnos már nem népautó.
Igen, a Buzuki a népautó. Sajnos. Az elavultsága, és a kivitelezése miatt sajnos. VW. Ha a VW komolyan gondolná az önazonosságát, akkor egy családi Passat nem kerülhetne 7 "millerbe". De nem gondolja komolyan. Amerikai autók: Az amerikai autógyárak és ezek "vívmányai" nem hasonlíthatók össze szinte semmiben az európai gépekkel: Ha eltekintünk azoktól az igényektől, és fenttartási költségektől, amelyek a különbség alapjait képezik a két kontinensen, addig azt semmiképpen nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy Amerika gyakorlatilag sértetlenül úszta meg a világháborúkat, míg az európai autógyárak egy része szarrá lett bombázva, a másik része az oroszok hadisarcává vált (Opel), miközben az európai államok jó részében örültek, ha az adott gazdasági helyzetben a létfenttartáshoz szükséges alapcikkeket elő tudták állítani.
Ehhez képest tisztelet _minden_európai_autógyárnak hogy talpraállt és gazdaságosságban, biztonságban, esztétikában nem csak felzárkózott a "laza" júeszéjhez hanem sok tekintetben "le is nyomta" mint a bélyeget.
5. Ha már itt tartunk: Miért veszik az USA-ban az európai "presztízsautókat"? Autentikus hangtól tudom (ismerős Denverből, barát Floridából) a "köznép" nem veszi, mert "kis nyomvadt sznobautónak" tartják őket, ízlésük és állításuk szerint sem használati értékben, sem kényelemben nem veheti fel a versenyt egyik sem egy (számunkra) nagy amerikai géppel. Üzemeltetési ktg nem érdekli őket, az alkatrész az ami gépekhez, és a benzin is _sokkal_olcsóbb_ mint nálunk -átszámolva kb a negyede: 60 FT/l- és ha ehhez a keresetük (a miénkhez képest átlag 5x-ös mértékét vesszük -5x4=20) akkor úgy tekinthetjük, hogy egy amerikainak akkora áldozat benzint venni, mint egy magyarnak ha 240/20=12Ft/l-ért vesztegetnék: Kit érdekelne akkor egy 6000 kcm-s autó fogyasztása?
Szóval -ott élő ismerősök szerint- azért veszik az európai "presztízsmárkákat" mert "olyan kis jópofa" és azért, mert (pl a VW hogy el tudja adni a "termékeit" 10 év garit vállal az autóira-amit persze az európai -és köztük a magyar- 1 éves garanciával "fedez"- gyakorlatilag mi fizetjük ki az ami "munkásember" garanciális "bogarának" javítását) -Gyorsan hozzáteszem, az áfa 5% a szövetségi adó 8%, a termékeket sújtó "ÁFA" tehát nem 25, hanem 13%-
Ez azért fontos, mert ebből is leszűrhető, mennyit nyom ha egy kontinens egy világháborús katasztrófában mindenét elveszíti, és aztán megpróbál valahogy talpraállni. Ezért is "sántít" pl. a Cadillac "sikertörténete".
6. Na, ez a kisdobosok hat pontja :))
Figyelem, ONTOPIC!!!
Lealáztam ma egy diszkózsigulit, pedig hangos zene szólt benne, csikorgó gumikkal indult, és "húzatta" a motort mint állat. Villantani akart, de már csak a visszapillantóban tudott :))
Akkor én most agresszív vagyok? Ő kezdte az "ugrálást" :)))
Üdv:
Hunter
Bocsánat, de bennem van biztosan a hiba! Először megválaszolod kérdésem, majd fogod magad és minősíthetetlen hangnemben üvöltözöl velem!
Egyébként csak egy kérdést tettem fel, egy kis kiegészítéssel, s nem értem, mi volt hozzászólásomban a "faszság"(Szép szó! Lehet, hogy meg kéne tanulnom?)!
De akkor eme mondatodat vetítsd ki légyszíves magadra is, s angolosan távozz mondjuk a Suzukis topic-ból.
Hát nem tudom, Neked miért jó, hogy a német oldalhoz tartoztunk, de szerintem nem így jártunk a legjobban, de cáfolj meg nyugodtan! Csak elöbb nézz meg egy történelem könyvet(elég az általánosiskolás is!).