A Waldorf nyelvtanítási szemlélete küllönbözik az általánostól: nem a gyors, lényegretörő, a nyelvtanulásnak csak a praktikus oldalát kidomborító módszer ez, sokkal inkább a nyelv világába próbál behatolni, a nyelv lelkiségét próbálja megmutatni.Ha jól csinálják, ez a módszer nem oly módon tanít meg egy nyelvet, hogy az anyanyelvét lefordítva használja azt a gyerek, hanem megtanít gondolkodni azon a nyelven, megtanít élni benne.
Azért angolt (is), mert világnyelv, szinte akárhol megértik. Még Ámerikában is, pedig az jó nagy ám. :)))
Közben had kérjelek meg, hogy néhány szóban fejezd ki légyszives a célját a Waldorfban egy angol órának... Mi a cél egy angol órán a Waldorfban, 4. osztály?... Csak három szót légyszi, valami nagyon tudományosat! :)))
Asszem, nem értetted a célzást. Az irónia veszélyes fegyver, a nem értése még inkább. Megmagyarázom, bár viccet magyarázni a vicc halála: én tudom, kb. mit csinálnak azok a gyerekek, akik megnyerik azokat a versenyeket, csak utaltam némi sarkallatos korábi vitapontra,melyek fekete pálcikaember über alles jelleggel kerültek témába, nem általam.
Egyébként nem annyira (de tényleg nem annyira), csak a W-hoz képest nevezhető így a dolog. Látnod kéne. Meg én nem vagyok szakember, csak tátottam a számat...
Á! Ez az! El se olvastam a szöveget! Ez jó szöveg! Köszi!
Én egyszer voltam ennek a hölgynek egy óráján, illetve kettőn. A rajzok miatt mondom, van asziszem tankönyve is a hölgynek, a növendékei oda-vissza megnyerik az összes versenyt. Meg kéne ismerned.
Ennél szerintem nincs tudományosabb, de nem vagyok festés-tanár, meg osztálytanító sem, úgyhogy lehet, hogy ők tudnak tudományosabbat.
Náluk is valami hasonlóról van szó, de ez nem Waldorf, ez Sulinova, ami ugyan szorosan kapcsolódik hozzá(táplálkozik belőle), de nem kizárólagosan a Waldorf felé irányul. "...játékos formában, az életkori sajátosságokhoz igazodva fejleszthetik a gyermeki önkifejezést. Képzésünk nagy súlyt fektet a motivációra, a gyermekek feladatra való ráhangolására meseelemekkel, mozgási és vizuális játékokkal, komplex művészeti szemlélettel. ...elősegítik a gyermeki önkifejezés legmegfelelőbb formáját mid síkban, mind térben."
Szerintem ez kb. ugyanaz mint amit én írtam, csak más szavakkal.
Végeredményben még bizonyos fokig (talán épp eléggé) titokban maradt volna, hogy én most illegálisan lógok itt, ha nem beszélgetünk olyan sokat a szomorce által vágyott nicktörlésről, illetve ha kicsit virágnyelven leplezted volna szerény személyemet: de nem tudhattad, hogy tényleg nem lesz az általam akkor még vágyott nicktörlésből semmi, csak letiltásból esetleg, aminek nem örültem, de most majd várok, hogy mi lesz... De nem tudhattad, szóval nem volt szándékos, már látom.
Benne van: "bánni az anyaggal, a színekkel, megtanul látni"
Szerintem ez elég. Ha láttál már Waldorfos rajzokat (különös tekintettel az alsó és középtagozatra, mert a fölsőben már kicsit más a stílusuk, és ott a más a rajz-festés tanításának a célja is, inkább művészettörténeti, stílusismereti jellegű), tudod, miről beszélek. Én tanítottam rajzot általános iskolában, meg elég sokat foglalkoztam képzőművészettel, de ilyen "élőn" alkotó gyerekeket, ilyen csodaszép képeket sehol sem láttam.
Most megint rossz szándékokat vélsz felfedezni? Hát a letiltásnak nem örülnék (az nem törlés), de hát ki tudja, hogy mi lesz most mégis, ha majd benéz a todki.