Az már nem az én ajom. Szerez balami bonottat 100-120 bel az olaj legutóbbi emlékeim szerint 50e ft + munkadíj, és ki tudja meddig megy a bontott cvt. Ezen ha megdöglik a váltó akkor max 50+ szerelés.
Nem olyan rossz az a 240-en, de tényleg a kocsi értéke nem nagyon nő tőle :)
Persze ha a CVT megdöglene végleg a kocsiban, lehet belevágnék ebbe én is. Ha úgy alakul vállalsz ilyet? Igérem nem veszem ki a motort saját magam :) :)
Gázos autóként azért nem olyan rossz a helyzet fogyasztás terén és azért szép agy dög kocsi ez :) Sajnálnám, ha végleg meg kéne szabadulnom tőle.
Az alapjárat ingadozásra esetleg a tömítetlenségen és az alapjárati motoron kívül van valami jó ötleted/ötletetek?
Ha kiszedem a motort és lepuculom a tengelynél érdemes megküldeni wd40-el vagy valami olajjal, hogy jobban mozogjon ki be?
Mondujuk kicsit sok a munka mert a hozzá nem értő szerelő a motort is kivette amit nekem kellett visszarakni és kilegózni minden csavrt mi hova való. Ha én veszem ki akkor megjegyzem tudom, de más után szopni nem igazán jó.
Annyi változás történt, hogy az alapjárat egyik indítás után egyszer csak jó lett.
Elmentem egy körre és most már a CVT se vacakolt, de ahogy haza értem, az alapjárat belekezdett az ingadozásba 1500 és 2000 fordulat között. Holnap kipucolom a alapjárati motort, hátha az ragad be.
Rákérdeztem a bontókban, nem olcsó mulatság a váltó csere. Te miért cserélted ki a cvt-t? Tönkrement vagy a relative magasabb fogyasztás miatt? Vagy esetleg, hogy kijöjjön a 140 paci a vasból? :)
Dehogynem az én váltóm is p11-144 ből van. Cicalámpás p11-144SR20at alakítottam át(ez a második cvt-m, sima automata volt már jónéhány), már csak pár apróság van, de már indul megy.Minden gyári alkatrész.
A műszerfalon semmi nem világít és a ECU se panaszkodik semmire.
Sajnos a programom, ami van (Nissan Datascan) nem tud csatlakozni a váltó elektronikához, de az ecu adatai látszólag rendben, hibakód nuku.
Milyen kocsit alakítasz át manuálisra? Bennem is megfordult, de úgy lattam, hogy az sr20-as motorral nem gyártottak manuális váltós verziót a p11-esből.
Semmi nem volágíta a műszerfalon? tcm check egngine? Gépre kéne tenni, és megnézni a váltóban lévő érzékelők adatait. Most csinálok én is egy cvt-t, igazkézire lett alakítva, már csak a villamosság van hátra.
Van nekem egy Nissan Primera-m 2 literes SR20DE motorral és automata váltóval.
Volt vele nem kevés problémám főleg a váltóval, ami egy csapágytörést követően kifeküdt. bekerült helyette egy bontott,ami tökéletesen működött. Amikor úgy éreztem minden okés, jött az alapjárat probléma. Ezt is sikerült orvosolni egy légtömegmérő cserével, majd a generátor füstölt el. Azt is cseréltem egy bontottra. Szépen minden összeállt és végre ment mint a doxa óra.
Ősszel félreraktam a kocsit, majd 2 hónap után elővettem mentem vele egy kört és pont mire hazaértem, elrepedt a hőtő felső csonkja. Szerencsére a motor nem égett le, semmi baja nem lett. A hűtőt meghegesztettem, utána mentem egy próba kört, minden rendben, megnyugodtam. Félre raktam 1 hónapra, majd újra mennem kellett vele. Ekkor kezdődtek a problémák. Váltó nem "kapcsolt" bár cvt, kicsit olyan volt, mintha beragadt volna sport fokozatban. Pörgette a motort. Mondom, ok, biztos hideg van neki vagy csak besztrájkolt. Félre raktam, 1 hét múlva újra előszedtem, ekkor ugyanezt produkálta.Alapjárat rendben, minden más tökéletes. Mondom tegyünk egy próbát, szedjük le az akku sarut, hátha segít és magához tér a váltó. 24 óra akksi nélkül, majd első indítás. Ekkor jött a meglepetés. Alapjárat helyett rögtön felugrott 3000-es fordulatra és ott pörgette a motort, amíg el nem érte a 80 fokot, akkor visszavette a fordulatot 1500 körülre, de ekkor kezdte azt, hogy 1500-2500 között periodikusan ingadozott. Felpörgött, leejtette a fordulatot, majd újra. Szépen periodikusan csinálta ezt amíg le nem állítottam.
Megnéztem amit tudtam, csatikat, beraktam a régi légtömegmérőt, de semmi változás. Mintha teljesen megkeveredett volna a vezérlés az akkusaru levétele után. Megpróbáltam az alapjárati levegő bekalibrálását, de nem változott semmi.
Lassan kitépem az összes hajszálamat.
Ha esetleg valakinek van ötlete, mit lenne érdemes megnézni. Látszólag a lambda szondák is jól működnek.
Monitorozom a paramétereket. A load 50-60 körül van és az air fule ratio %-os értéke 100 fölött, ami gyanús, de nem tudom ezt miből számolja. Gondolom lambda szonda és a légtömegmérő adataiból.
Bármilyen ötlet jöhet, amit itthon meg tudok nézni :)
Ismerősömnek keresek szivességből 2014 vagy 2015-ös Nissan Pulsarhoz service manualt. Valaki tudna segíteni hogy honnét tudnék szerezni/letölteni? Köszönöm!
2001-es N16 Almerába épített már be valaki utólag első ködfényszórót? A vezeték ott lóg elől, meg ha jól néztem, relé is kell, csak azt nem tudom, honnan fogom tudni kapcsolni. Minden tapasztalatot várok!