Sajnos a szerelőm is max tenyérből tud olvasni (nincs régi diagja, csak obd2-t tud ha jól emlékszem) ezért is akartam dadogó autóval menni hozzá, de ez ma nem sikerült☹️
Rendeltem tőle új gyújtótrafót, hátha az a baj, de addig nem akarom belerakni, amíg nem biztos, hogy annak van baja.
Nekem még mindig az öthengeres az igazi, így vagy úgy. Az az igazság, hogy a kiegyenlítő tartályt cseréltem, és akkor már áttörölgettem, lefotóztam. :)
Két év alatt két utángyártott tartállyal is megjártam, most kapott egy átlagosnál szebb gyárit egy Alfából.
Motorbemelegedés után, jellemzően 30 fok feletti külső hőmérsékletnél injektor lámpát gyújt, traktorhangja lesz háromhengerezik (vagy kettő), torpan, lefullad. Padlógázra egy idő után elkapja, de normál gázon újra kezdi. Ma meg akartam mutatni élőben a szerelőmnek, de nem volt elég meleg, 25 fok, borús idő, úgyhogy vagy 60 km-t elautókáztam és nem csinálta.
Ha valaki találkozott már ilyen problémával, és tudja a megfejtést, ossza meg velem. Jelenleg ez a napi járós, én elboldogulok vele, de a nejemet nem akarom így elengedni vele.
Hát köszönöm! Az is volt amúgy a célom, hogy egy kis stílust merítsen a Lybrából, aminek ez a legstílusosabb felnije szerintem. Ugyanaz a 205/50-es gumi, már a harmadik szezont futja, csak eddig ugye más felnin.
Nálam lement a 25 ekm a Stilo motorral, az az első 1000 km-es öblítő olajtöltet után a harmadik olajcserét jelenti.
Már gondolkodtam hogy az olajszűrő csere macerájára mit tudék kitalálni. Eddig a sokféle márkanév alatt futó lengyel gyártmányt használtam, mert a sokszögű vége hosszabb volt és jól meg lehetett fogni szalagos olajszűrőkulccsal. De még akkor is csak nagyon kicsiket lehetett vele egy fogásból fordítani a kevés hely miatt.
Kemény 800 Ft-ért rendeltem ali-n egy megfelelő méretű tányért és most kapott egy gyári olajszűrőt. Ja, hogy az is made in China.... :D
Na így néz ki a dolog. A szerszám hatlapú végét épp meg tudom fogni egy 27-es csillagkulccsal úgy, hogy egyszerre épp azt a 30 fokot tudom elfordítani, amennyi a 12 szögű csillagkulccsal lehetővé teszi a szakaszos meghúzást. Szóval a módszer megvan, és megkerestem azt a szűrőt amit használni fogok, mert méretben-kialakításban tökéletesen egyezik a gyárival. Ez a Mahle OC272, amit a GT-ben is alkalmaztam egyébként és jó lesz az összes 20V-be és a Lybrába is azon kívül, ezek után már egységesítve.
Nem hiszem, hidegen indulásnál könnyen lefullad. Illetve érezhetően beremeg az autó néhány másodpercig indítás után.(nem minden esetben fordul elő ez utóbbi)
Sziasztok! (Fiat Brava 1.4/12v) Valakivel már fordult elő hasonló, hogy menet közben (jellemzően lassú kanyarban alacsony fordulaton) kigyullad a töltéshiba lámpa, elmegy a kormány/fékszervó és ha nem nyomok azonnal gázt leáll a motor? A lámpa elalszik ha határozott gázt adok, és a szervó is visszajön. A szerelő annyit csinált fele, hogy felújította a generátort, de a hiba továbbra is fennáll.
Előre is köszönöm, ha megosztja bárki a tapasztalatát!
Ki lehet azt cserélni, miért kéne eldobni emiatt? Ja, hogy nem kívánja ezt a melót és azért beszél ilyeneket...
A tankot kell levenni meg a fékcsöveket eloldani. Ott azért lehetnek gondok, szóval egyúttal érdemes újracsövezni. Csak a Marea hídja jó, de abból bármelyiké.
Szeretnék tanácsot kérni Tőletek. A Fiat Mareánk hátsó hídja eltörött, a cső ami a két oldalt összeköti. Miből áll enek a cseréje érdemes-e egyáltalán foglalkozni vele. A szerelő szerint nem mert az egész autó nem ér anyit, amennyibe a mutatvány kerülne. Azt mondja, hogy nem biztos, hogy le tudják szedni, lehet, hogy annyira össze van rohadva, laktos kell hozzá. Nektek mi a véleményetek? Az autó 1,9 JTD, 1999-es sedan. Jó ehhez esetleg más típus futóműve is?