A certina ds automatám mellé sikerült vennem egy szép, és meglepően pontos járású Seiko 7002-est.
A tok ütésektől mentes, de sajnos a forgatható lünetta fém kerete nem a legjobb állapotban van. Ütés még nem is látványos rajta, de egy korábbi órás beavatkozás miatt be van repedve, és még szerencse, hogy a járólapon maradt a kezemben, mert így meglett a kis golyó.
Valaki tudna segíteni szerezni egy ilyen lünettát? Próbáltam utána nézni, de az eBay-en látható darabokat úgy híredetik hogy többféle régi Seikora jó. Viszont egy spanyol oldalon azt írják, hogy még a 6309-é sem igazán jó a 7002-re.
Gondolkodom a dolgon, mert ugye örökségről van szó és nem tudom eldönteni hogy szabad- e felújíttatni egy ilyet vagy az eszmei érték a házon lévő karcokkal az igazi...?
Akkor azt ingyen csinálták, ennyiért manapság a galvanizáló kádba belógatni hajlandók...
Az előkészítés, lecsiszolás, zsírtalanítás (aminek legkisebb hibája esetén nem tapadnak a rétegek, le fog hámlani a tok) eleve a korrekt munkához szükséges rezezés-nikkelezés majd utána krómozás (aranyozás) önmagában egy órás munka. Reálisan manapság már 8-10e alatt rendesen nem csinálják meg, de inkább több most már ez is.
Azért egy szakszerű lecsiszolás, előkészítés, két rétegű bevonat készítése nem ennyibe szokott kerülni, főleg a szerkezet+üveg ki és beszerelésével együtt. :-O
Még kitisztítva, kicsit rendberakva sem lehet kapni érte olyan 30 ezernél többet (bár majdnem ennyit költöttél rá), de ennyit is csak akkor, ha valaki éppen egy ilyet keres. 🤔
Ugyan az vonatkozik rá, mint a többi nem EU-s országokból való rendelésekor.
Ha egy cégtől rendelünk valamit
0-22 euró között: vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény 22,1 -150 euró között: vámmentes, de 27 % ÁFA terheli a küldeményt 150,1-1000 euró között: kereskedelmi vámtarifa* + 27% ÁFA terheli a küldeményt 1000 euró és ezen érték felett: kereskedelmi vámtarifa* + 27% ÁFA terheli a küldeményt
Ha valakitől (magánszemélytől kapunk valamit)
0-45 euró között: vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény 45,1 -150 euró között: vámmentes, de 27 % ÁFA terheli a küldeményt 150,1-700 euró között: 2,5% vám + 27% ÁFA kerül felszámításra 700,1-999 euró között: kereskedelmi vámtarifa* + 27% ÁFA terheli a küldeményt 1000 euró és ezen érték felett: kereskedelmi vámtarifa* + 27% ÁFA terheli a küldeményt
* kereskedelmi vámtarifa: jogszabály alapján egyes áruk, árucsoportok külön kategóriát képeznek, a vám mértéke kategóriánként változó 0-12%-ig terjedhet.
Úgy néz ki, 19 év után megadta magát a nagyon szeretett, nagy becsben tartott Helvetia titanium órám. Nagyon a szívemhez nőtt, végóráiban is pontosan járt, imádtam a titán könnyedségét és aszínét. Már tavaly rendetlenkedett, de egy elemcserét követően többször is megállt 30-40 percekre, takarítás-karbantartást követően is, párásodott - ezt mondjuk korábban nem csinálta(?).
Ezek után - lehet naivan - hasonló "teljesítményt" várnék el a következő órámtól is, de félek, hogy a 100-150khuf kategóriában nem találok olyan darabot, ami a következő 20 évre is hasonlóan fog kiszolgálni.
Egyik kérdésedre sem tudok válaszolni - ez jog és kereskedelem - önkényesen szabályozva, nem megfelelően felügyelve, úgyhogy nem tudom.. Ha egy német butikból és újként vetted az órát, akkor elvileg még garanciálisnak is kellene lennie, ha csak nem eleve használtan vetted (bár elvileg nyilván az sem kizáró ok, ha amúgy az óra még garis és ez igazolható), de ennek a kezelése is annyira összevissza, hogy követhetetlen. Vannak márkaszervizek, amelyek kizárólag a velük szerződésben álló kereskedelmi csatornákon keresztül vett órákkal (egyebekkel) foglalkoznak, ahogy egy Ázsiában vett Apple telefonnal is járhatsz úgy, hogy itt Európában hallani nem akarnak a garanciájáról...
Ez nem műszaki, nem szakmai kérdés, úgy csinálják, ahogy éppen csinálják...
Új szabályozócsavart készíteni, vagy a szerkezetet kicserélni - az szakmai, műszaki kérdés. Azt átlátom. Hogy erről xy forgalmazónak mi a magánvéleménye - azt nem. :-)))
Nagyon szépen köszönöm a segítséget első körben!! (:
Az lenne a további kérdésem, hogy akkor a hivatalos magyar Hamilton szerviznek ki kéne tudnia küldeni a gyárba az órát szervizre/cserére? Csak mert nagyon nincs kedvük ehhez. Vagy nekem kéne a német butikkal elintéztetni ezt, ahonnan rendeltem az órát?
Sajnos tényleg sanszos, hogy a szerviz hamukál, és mellényúltak valaminek, és ők veszítették el a csavart. Ez a werk egyébként valójában egy ETA C07.111, aminek a szabályozása tényleg hajszálrugókulcs nélkül, két, a billegő küllőire tett excenter-csavarral történik, gondolom ebből túltekergették az egyiket, kiesett, elveszett, és most tárják a kezeiket... Még ha a csavar tényleg kipottyant a küllőből (valószínűtlen, EL VAN SZEGECSELVE), akkor benne kellett volna, hogy legyen a tokban. A beázás ugyanakkor sajnos utalhat akár arra is, hogy már korábban is babráltak valamit az órával, és nem megfelelően zárták vissza (például nem tiszta tömítésekkel, stb..). De a szerviznek ezt akkor is meg kellett volna tudnia oldani...
Azért ez már nem az az órásszakma, ami valamikor volt... Ha nagyon muszáj, némi kézi munkával el lehet azt a csavart (tény, nem egyszerű, mert excentrikus) készíteni is, de egyébként az ebayon komplett C07.111 werket alkatrésznek lehet venni már cca. 25eFt körüli összegtől. Ezekhez a werkekhez egyébként az ETA már tényleg nem biztosít semmiféle pótalkatrészt, semmit a világon, belépő kategóriás, épp, csak nem gagyi "kapszulás" terméknek tekintik, mint a kvarcwerkeket, csak komplett szerkezetet szállítanak, és egyébként ezeket a gyári szerviz szervizelni sem szokta, visszaküldik a gyárnak, kapszulában kapnak újat, cserélik.
Nem hiszem, hogy megoldhatatlan lenne a probléma. De sajnos pár ezerből megoldható sem lesz - bár ma már ennyiért elemet sem cserélnek (picit is komolyan vehető helyen legalábbis).
Azzal a problémával kerestelek fel titeket, hogy kb. egy-két hete beázott, bepárásodott a Hamilton Khaki Day Date órám.
Elvittem egy "nívós", drágább, svájci órákkal foglalkozó szervizbe. Ott felvették hibára, hogy beázott, és ebből következően indokolatlan járáseltérést produkál. Teljes szervizt vállaltak, azt mondták, ez helyreteszi a dolgokat.
1-2 nap múlva hívtak, hogy a beázást teljesen elhárították, ellenben a billegőről hiányzik egy csavar, ami a járáseltérést okozza, ezzel nem tudnak mit kezdeni.
Természetesen a beázás előtt semmilyen járáseltérés nem volt megfigyelhető. Amikor az órát leadtam, akkor is azt mondták, hogy valószínűleg a nedvesség által leoldott olajok lerakódtak valahol, ami a járáseltérést okozza.
Az órával elküldtek, hátha a hivatalos Hamilton szerviz megoldja a problémát.
A hiányzó csavart ők sem tudják pótolni, azt tanácsolták, vegyem fel az eladóval a kapcsolatot.
Valószínűleg a teljes szerkezetet ki kell cserélni.
Az lenne a kérdésem, hogy kihez tudok fordulni ebben a helyzetben? Illetve hogy mi lenne a legjobb lépés ezek után? Azt ugye nem tudom bizonyítani, hogy a független szervizbe adás előtt nem volt járáseltérés, vagyis hogy akkor még megvolt az a bizonyos csavar.