Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4400

Igen, a kanyar a lényeg. Szögletes csatornában a lapokról verődik vissza a hang, ha kanyar van, ezt kevésbé fogja megtenni. Ugyanakkor az éles kanyarok jelentősen növelik a nyomásasést azaz a csatorna légellenállását. Kb egy90 fokos törés 5m cső ellenállásának felel meg.

Előzmény: daynoko (4398)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4399

köszi asegitséget ! holnap majd még kérdeznék pár dolgot .

Előzmény: Törölt nick (4397)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4398

ha jól értem a kanyar alényeg ? nem pedig az alakja . aszögletes idomokat meg tudnám csinálni horganyzott lemezből és nem kerülne semmibe .

Előzmény: Törölt nick (4395)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4397

Esztétika és prektimum kérdése is. Ha a keresztmetszete megegyezik a légvezeték keresztmetszetével, akkor nem kell átalakító és ez a legolcsóbb. 

Leg egyenletesebb légterítést a kör alakú anemosztátok adnak, ugyanakkor elszívásra mindegy milyen az idom. Nekem pl. négyzetesek, mert ki nem állhatom a kör alakú kinézetét.

Előzmény: daynoko (4396)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4396

milyen befúvó nyilásokat érdemes kialakitani ? vagy teljesen mindeggy  ,hogy szögletes vagy kör alakú ?

Előzmény: Törölt nick (4393)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4395

Ha nincs benne kanyar idom, akkor a szögletes idomok is vezetik a hangot. A szögletes műanyag csövek még drágábbak ...

Előzmény: daynoko (4394)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4394

valahol azt olvastam , hogy a  szögletes idomok gátolják a hang terjedését, vagy valamit fére értettem ?

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4393

Nem, egy hangcsillapito idom meg dragabb! Osszességeben evvel úszod meg a legolcsóbban.

 

Arak:

100-as, 9000Ft/10m

150-es, 12000Ft/10m

 

Egy 100nm-es családi házba kell kb 50m százas és 10m 150-es gerincnek. E mellett kellenek idomok az elosztáshoz, ki - befújáshoz. Ez a minimum amit rá kell költeni, kb 120 ezer forint.

Előzmény: daynoko (4392)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4392

a lehető leg olcsóbb megoldás kellene . ezek acsövek elég drágák ha jól tudom . esetleg valamilyen idomok beépitésével lehet e a zajt csökkenteni ?

Előzmény: Törölt nick (4390)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4391

Nah, már fáradt vagyok. Mindent kétszer mondok, kétszer mondok :)

Előzmény: Törölt nick (4390)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4390

Szia, sonoflex csövezés remekül megfelel, és könnyú vele dolgozni is. Ellenállása picivel nagyobb mint a fix csöveknek (műanyag vagy spiro), ugyanakkor evvel nem lesz zaj problémád külön zajcsillapítók beépítése nélkül sem.

Ha minőségi radiális ventiket vagy egy gyári gépet veszel, evvel a csövezéssel nem lesz gondod a zajjal. Konkrétan zajtalan, este is!

Előzmény: daynoko (4389)
daynoko Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4389

Sziasztok ! szeretnék házilag késziteni hővisszanyerős szellőzést . milyen csővezetéket kellene beépíteni ? és a beáramló levegő zaja miatt is aggódom ,mert a hálóban lenne a befúvás  zajban pedig nem kellemes pihenni .

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4388

A jó szigeteléssel NAGYON sokat tudsz megspórolni, gondolj csak arra, hogy egy hőszigeteletlen családi ház gázdíja meghaladhatja a 300 e Ft-ot évente.

A levegőnél pedig évente kb 40-70 ezer forintnyi szellőzési hőveszteségből tudsz megtakarítani kb annyit, amennyi a hőviszanyerő rendszered hatásfoka.

 

Én a helyedben az erre fordítható pénzemet is nagyjából hasonló arányban költeném hőszigetelésre/szellőztetésre.

Előzmény: gyozo6 (4387)
gyozo6 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4387

Köszi, ezek szerinte nem éri meg a talajhőcserlő :D gondoltam én is hogy lehet nem lenne nyerő beruházás, főleg hogy sima cső nem is jó hozzá.....

A szigetelést nem akarom kispórolni, a tervben 15cm van, de inkább 18-20cm lesz rajta, biztos amit tuti

Árnyékolás szempontjából após redőnyös, szóval mondhatni hogy az már ki is pipálva...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4385)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4386

Ennyiért ez a gép nagyon drága! Sokkal jobb paraméterű gépet tudsz venni 300 000Ft-ért!

Kb. 450 000Ft anyagköltségből kil lehet hozni a teljes rendszert. Ha magadnak csinálod, akkor sokkal egyszerűbb elosztódobozzal dolgozni, mert csak egy csőméret kell, kevesebb lesz a hulladék.

 

Ha érdekel az ajánlat, keress meg privátban a paraméterekkel és összeírom hogy én mit honnan mennyiért vennék! Kivitelezésben nem tudok segíteni, de tanácsokkal igen.

Előzmény: gyozo6 (4384)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.03.15 0 0 4385

Az általad megadott 400 m3/h-s gép 100-120 m3/h- környékére lelassítva valószínűleg egész tűrhető hatásfokot produkál, már ha le lehet lassítani ennyire (az olcsó 230 voltos aszinkron motoroknál a fordulatszám finom szabályozás mindig gondot jelent).

 

Ha talajhőcserélőt (földbe ásott hoszú csövet) is szeretnél, akkor

-  olvass utána annak, hogy milyen egészségi kockázatokkal jár, ha a csőnek nem baktériummentes a belső bevonata,

- számold ki, hogy a csőnek mennyibe fog kerülni a beruházása és éves üzmeltetése és ezzel szemben évente kb hány forint nyereséget fog hozni

 

Egy köbméter szellőzőlevegő egy fokkal történő felmelegítése gázzal kb 0,006 forint, legdrágább árammal kb 0,018 forint, a fűtési szezon átlagos levegő hőmérséklete kb 5 fok, hosza kb 4000 óra, ha a talaj átlagosan 9 fokosra képes felfűteni 100 m3/h szellőzőlevegődet, akkor a talajcső átlagosan 4 fokkal melegíti fel azt.

4fok x 100m3/h x 4000óra x 0,006Ft = 10ezer Ft Ennyi hasznot hozna évente a talajcső (ha nincs levegő hőcserélőd).

Tovább rontja az összképet, hogy ezt a csövet működtetni is kell, egy folyamatosan üzemelő mondjuk 40 wattos ventilátor (óránként 2Ft) áramfogyasztása a 4000 órás fűtési szezon végére 8 ezer forintra fog kijönni, ezt még illik levoni a nyereségből. Marad 2 ezer forint/év. Ennyi tizta hasznot hoz a talaj hőcserélő, ha jól számoltam.

...már ha nincs a házban levegő hőcserélő. Mert ha van, akkor még ennyi hasznot sem hoz.
Javítsatok ki, ha számolás közben valahol számottevő mértékben tévedtem volna.

 

Valamennyit szépít a dolgon az, hogy ha a ház nincs túl jól hőszigetelve (és az ablakok nincsenek jól árnyékolva), akkor nyáron felmelegedhet annyira,hogy nem árt egy picike levegő hűtés. Ezt a picike hűtőtejesítményt lehet akár a talajból is kivenni, habár a nyári oldalra sem ártana egy megtérülési számítás.

Előzmény: gyozo6 (4384)
gyozo6 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 4384

Sziasztok!

 

Épülő házunkba szellőztető rendszert is szeretnénk kiépíteni, amit költségcsökkentés gyanánt saját kezüleg oldanánk meg. Első kérdésem hogy érdemes-e olcsóbb kategóriás gépet beszerezni aminek csak 70-75%-os hővisszanyerő képessége van? (vagy egyáltalán mit vegyünk még figyelembe?) Van-e a között különbség hogy az elszivott és befújt levegő csőrendszerét T-idomokkal építem ki vagy elosztódobozt használok? A talajhőcserélőnek elég ha csak pl. 2m mélyen 30m hosszan (200-as sima műanyag cső) van kiépítve, a beszívás pedig csak egy mezei szűrőn keresztül történik vagy ahhoz kell valami különleges cucc? pl ez?  http://webaruhaz.permanent.hu/termek/rekuperator-5/400m?/h_legszallitasu_kereszthocserelos_rekuperator-838

sanya727 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 4383

Szia! én írtam rosszúl   nem a beszivásnál ,hanem az elszívásnál van az érzékelő a hálóban. a fűrdőbe külön páraérzékelős ventit szeretnék független a rendszertől . a konyha túl messze van és különálló helyiség ,de egybe lehet nyitni a lakással .a konyhába  sem akartam a rendsztert vezetni a táv miatt is ott is van szellőzőnyílás és páraelszívó a tűzhey fölött . ezekhez kellene igazodni a rendszerrel.a rajz remélem érthető.
http://kepfeltoltes.hu/view/120314/S6300246_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 

jmmakk Creative Commons License 2012.03.14 0 0 4382

beszívásott = beszívott

Előzmény: jmmakk (4381)
jmmakk Creative Commons License 2012.03.14 0 0 4381

Jöhet a rajz!

Szellőztetési alapfelállás, hogy a vizes helységekben (fürdő, WC, konyha), azaz a pára keletkezése helyén szívunk el és a tartozkodási zónákban (hálószobák, nappali, dolgozó) fújjuk be a friss levegőt.

 

Néhány alapfogalom, hogy pontosan tudd a problémádat megfogalmazni:

- Beszívás: a külső hideg levegő beszívása kintről a hőcserélőbe

- Kifúvás: az elhasznált, helyiségekből elszívott levegő szabadba küldése a hőcsere után

- Elszívás: az elhasznált, helyiségekből elszívott levegő továbbítása a hőcserélőbe

- Befúvás: a kintről beszívásott friss levegő hőcsere utáni továbbítása a szobákba

 

Ha ezek a fogalmak szerint is a beszívásnál van elhelyezve a páraérzékelő, akkor rossz helyen van.

A helyedben a páraérzékelőt a fürdőbe tenném, talán ott keletkezik a legtöbb pára, de a tuti megoldás, ha a konyhába is raksz egyet és a kettő párhuzamosan kötve kapcsolja a beszívó/kifúvó ventiket.

Előzmény: sanya727 (4380)
sanya727 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 4380

Szia. ! És mégis hol lenne megfelelőbb a befúvás ? Rakok fel rajzot a szobák elhelyezéseiről. A vezérlő sem úgy működik ahogy kellene , ha lejebb veszem a páratartalom szintet akkor nem áll le ,ha felyebb veszem meg nem kapcsol be . lehet  hogy nem jó helyen van ? a beszívásnál van elhelyezve .

Előzmény: jmmakk (4378)
sanya727 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 4379

A gumi átmenet sem vezetett jobb eredményhez . a befúvásoknál hagosab mint a szívásnál, szögletes kifúvással is lehetne csökkenteni azajt ?vagy építsek be 90 fokos kanyarokat,esetleg mind a kettőt ?

jmmakk Creative Commons License 2012.03.13 0 0 4378

Nem ott fújsz be, ahol kellene, a párát meg a keletkezése helyén nem szívod el, hagyod, hogy keringjen még az egész lakásban és közben a hideg helyekre még le is csapódjon.

Nem értelek egyáltalán.

Majd csináltál egy gyönyörű vezérlést az alapvetően rossz rendszerhez. Ez most olyan, mintha lenne egy trabantod egy mercedes vezérlőelektronikájával, és csodálkozol, hogy a kocsi mégsem úgy gyorsul, mint a merdzsó.

 

Előzmény: sanya727 (4373)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.03.13 0 0 4377

"a 2 hálóba van 1-1 elszívás ,mert ott nedvesek a falak , aközlekedőbe van a 2 befúvás"

 

Úgy látszik, hogy te úgy általában nem nagyon foglalkozol azzal, amit mások tanácsolnak :) Én mindenestre feladtam a reményt, hogy a szellőztetésnek akár a legalapvetőbb alapelveit is megértessem/sük veled, csináld ahogy akarod.

Majd egyszer, sok-sok-sok-sok-SOK ezer forint ablakon kidobása múlva talán elkezdesz majd odafigyelni másokra is.

 

"Én gumi átmenetet gondoltam a venti és a csövek közé ,talán csökkenti valamelyest a ventik rezgését."

 

A venti mindig rezegni fog. Az ő rezgésének továbbterjedését kell megnehezíteni. A rezgés kétféle módon terjed: a levegőben és a merev anyagok hangvezetése által. A levegőben történő hangokat hangcsillapító elemek/csövek alkalmazásával és/vagy a légcsatorna 90 fokos megtöréseivel lehet csillapítani. A merev anyagok hangvezetését lágy anyagok közbeiktatásával lehet csillapítani. A gumi átmenet is egy ilyen megoldás.

Még valami: a ventilátor a rezgéseit nem csak a csőnek adja át, de a rögzítési/felfüggesztési pontjainak is.

 

Még valami: ha egy ventilátort lefojtasz, az még hangosabb lesz (nézd meg, hogy mi történik akkor, amikor pl befogod a poszívó csövét). Lehet, hogy a nagy zajnak ez is okozója nálad.

Előzmény: sanya727 (4375)
SmiL2K Creative Commons License 2012.03.12 0 0 4376

Szia,

 

Motor es a fix csovek kozott erdemes egy levalasztast csinalni. En pl. flexicsovel kotom be, de lehet kapni ilyen speci ragacsot is.

Haloszobaban befujni erdemes, mert azert szelloztetunk, hogy a tartozkodasi zonakban jo legyen a levego.

 

Udv,

 

Tamas

Előzmény: sanya727 (4375)
sanya727 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 4375

a 2 hálóba van 1-1 elszívás ,mert ott nedvesek a falak , aközlekedőbe van a 2 befúvás kb 3 m-re egymástól .az első a fűrdő mellett van,a fűrdőbe külön páraérzékelős  venti lessz .a csövek hossza összesen 15m . végül csak 65 csö kerűlt bele a160-asba amiknek az átérője 71.5mm .a hangcsilapításra mit tanácsolsz? Én gumi átmenetet gondoltam a venti és a csövek közé ,talán csökkenti valamelyest a ventik rezgését.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4374)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.03.12 0 0 4374

Az eredeti terveid:

- minden helyiségben befúvás és elszívás is külön-külön,

- 2 db 125 mm-es csőventilátor,

- hőcserélő 70 db 11 mm-es villanyszerelő cső egy 160 mm-es csőben,

- én nem voltál hajlandó kiszámolni, hogy ez a 70 cső összesen mekkora keresztmetszetnek felel meg,

és ezt a jelek szerint a csövezést nagyjából 50 méter össz-hosszságú 10 cm-es átmérőjű aluflex csővel oldottad meg.

 

Ez így valósult meg?

 

Most már hajlandó-e vagy kiszámolni, hogy

- hány négyzetcentiméter a 125 mm-es ventilátorok keresztmetszete

- hány négyzetcentiméter a  10 centis aluflex cső keresztmetszete

- hány négyzetcentiméter 70 db 11 mm-es cső össz-keresztmetszete

- hány négyzetcentiméter a 160-as cső maradék keresztmetszete (amit megmarad a 11 mm-es csövek mellett)

?

 

Pára:

Azt írtad az elején, hogy a ventilátoraid 180 m3/órásak.

Méeg tudod-e mérni valahogyan, hogy miután megterhelted őket a fenti rendszerrel, mennyi maradt ebből a 180-ból? Tehát mennyi lett a tényleges levegőcsere?

Előzmény: sanya727 (4373)
sanya727 Creative Commons License 2012.03.11 0 0 4373

Elkészűlt a szellőzőrendszerem ,a vártnál alacsonyabb lett ahatásfoka kb 50%-os.a hangtompításra is ki kellene valamit találni,mert elég hangos. a csövezés 100-as aluflex ,5cm üveggyapottal szigetelve ,erre még akarok tekerni hőtükrös polifomot ,talán ez is csökkenti a hőveszteséget.az egészet egy kombi vezérlő működteti .Mozgás ,időzítő ,páraérzékelő, opciók választhatóak ,egyszerre csak eggyik.A páratartalmat nem tudom 60% alá vinni. Ha van valami jó ötlet, légyszi írjátok le ,köszi!

SmiL2K Creative Commons License 2012.03.02 0 0 4372

Szia,

 

A lenyeg, hogy ne ereszkedjen meg. pl. ha gipszkarton alatt megy, akkor nem rossz ha raul a szerzetre (az ugyis 50-60cm-nent megy). Ne feletsd el leszigetelni!

 

Udv,

 

T

Előzmény: Current (4371)
Current Creative Commons License 2012.02.29 0 0 4371

Sziasztok!

 

Két kérdés merült még fel bennem. A vízszintes szakaszokon 125-ös és 160-as félfelxibilis alu csövek lesznek

a mennyezet alatti sarkokban. Hosszabb távokon elég lehet 1 m-ként Hilti szalaggal felfüggeszteni őket?

A függőleges szakaszokon (itt hangszigetelt cső is lesz) pedig bilinccsel érdemes rögzíteni?

 

Köszi

Current

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!