Kitaláltak mindenféle ökörséget amivel csak az a baj hogy örökösen újítani akartak.
Ezért tudom annyira értékelni a Hamichordot meg a KeyB-t. Tisztelték amihez hozzányúltak. Az orgonaszoftver meg egyszerűen az eddig hallottak közül a legrosszabb.
Régebben ez a Doepfer ezt Creamvare Klangboxszal publikálta. Jó magasan van egymástól az a két manuál, szemre látszik hogy nem 7cm. Ez nem zavarta a szemüket? Ok, az én megoldásomnál is 8cm, csak lusta vagyok kiszedni a A33 lábait a -1cm érdekében :-)
Itt egy nagyon szép videó Egy hordozható Hammond építéséről szól. Igényes munka meglehetősen. Ügyes a bovdenes hangerőszabályozás. Ez is feleslegesen meg lett magasítva. Milyen szép műhely?
Számomra a Cream a 60-as évek egyik legfontosabb brit rockegyüttese volt ,egyszinpadon akkor még a szárnyait bontogató deep purple-el /Amerikában
ismertebbek voltak ezen idöszakban Joe South Hush feldolgozása miatt, mint szülöhazájukban / biztos hogy nagy élmény lehetett , ez még ezen az "infrás" felvételen is lejött . Lord kötödése a klasszikusokhoz, a mai napig is müveiben megnyilvánul /pl concerto, stb/
Istenem,hogy szól itt Blackmore Gibson es335-je minden trükk nélkül /késöbb váltott stratora és onnan jött aztán a jellegzetes Ritchie hangzás, de ez egy más fórum témája/
Bizony fel lehet fedezni a Hey Joe váltásokat, de ezt számonkérni rajtunk olyan, mintha számonkérnéd a blues kört a világ bármelyik blus-rock-funk-beat-stb. zenészén. :-)
Meglehetősen jól szól az Electro is. Meg jó kezek alatt van. Vinnyog mint egy Capri orgona :-) Úgy tűnik, nem szabad orgonát vonalból felvenni.
Ezen a felvétlen is, a B.Dávid VK7-esével felvett Qualitonsokon, meg a Hamichordosomon is úgy hallom, hogy hanxóró/mikrofon közbeiktatása által eltűnik a hanxer azon hangi jellegzetessége amit inkább hátránynak tulajdonítanék mintsem előnynek.
Tettem fel vadonatúj nótákat az oldalamra: Mindegyik hammondos, az első kivételével, az Nord Electro leslie effekt nélkül, egy szakadt csöves motyóról mikrofonozva :) A másodikban egy analóg szinti a lead... http://www.myspace.com/premeczmusic
Ezt már tényleg csak széljegyzetnek: Már megbocsáss, de ha neked egy Zawinul-Ferrante szintű érvelés nem érvelés, akkor akármit írok, nálad biztos süket fülekre talál ezek szerint!
Köszi. Még pár percet fölteszek. Ez egy vágatlan videódarab volt, nem kellett nagyon bíbelődnöm vele. De van még két részletben kb. félórányi. Abból kissé több idő összevágni azt ami kiegészítheti ezt, de kipróbáltam más lehetőséget is. Pl. no leslie. Szóval lesz folytatás.
Feltettem Mókusmisi Hamichordjának kivesézését. Első rész.
Aztán belementem durvább dolgokba :-)
Eredetileg a B4/II, ill a VB3 programokra készült teljesen autentikus kezelhetőséggel. Viszont Misinek a B4/I hangra jobban bejön mint a II vagy a VB3. A B4/I viszont nem teljesen B3 felület alapú, kell egy fordítóprogram, ill. váltásokkor-visszaváltásokkor nem maradt az, ami érték volt.
Kicsit birkóztam ezért a beállításokkal. Túlnyomó többségében megtaláltam azt az arányt amelyet már színvonalas B3 kópiának tartok. Kivéve talán a lezlieffekt túl mély modulációját, sehogy sem tudtam még enyhébbre venni. A vonalimenet direktbe egy szobaerősítőbe és Infiniy Kappa 400 hanxórókra. Szóval egy jobb, de szobahifin szólt minden trükk nélkül. Kamera letéve a sarokba és kész.
Hammond-Suzuki new B3-on sajna nem volt még alkalmam játszani. Elvileg a jövő hétre van egy találkám egy Key-B soloval.
Eddig ez a Hamichord a legjobb klón amivel valaha találkoztam.
A fenejó internetnek és a fórumnak többekközt egyik legnagyobb baja hogy ha valaki leírja a véleményét, mások rögtön győzködésnek veszik. Minden sokkal másabb felhangot kapna ha egy pofa sör mellett szállna a szó... De mégegyszer: mindenki azzal boldog(ul) amije van, volt, lesz.
A wc papirról nem is beszélek, az eredeti USA találmányi hivatali bejegyzés szerint aloe verával volt átitatva , az milyen király lehetett :)
Más, a zene elegedhetetlen kelléke a közönség, ezt mostanság elég sokan számitáson kivül hagyják, én szeretnék talán egy kicsit kifinomultabb, de legalább ilyen lelkes közönséget mint a felvételen, mert király alattvaló nélkül, nem király...
Engem többek között pont a feltört B4 szoftver által okozott katartikus koncert-élmény vezetett rá arra, hogy egy B3 nélkül nem lehet teljes az életem. Vittem a asztali PC-t, le is fagyott koncert közben, stb., de amikor működött, akkor csodálatos volt. Azóta, ha tehetem, csak Hammondon játszom, és havonta többször tehetem :)
Digitális csodakütyük szóbeli(!!) ütköztetése számomra kicsit olyan, mint amikor azon vitázunk, hogy a Cola Light vagy a Cola Zero a finomabb, mikor valójában a régi jó cukrós kóla a legjobb, és persze igazi kólát már senki sem ivott, amiben még koka kivonat is volt....
A digitális technikának minden létjogosultsága megvan ott, ahol az úttörést hivatott elősegíteni, azaz sosem hallott hangzásokat, zenéket hoz létre vele valaki. De nullákkal és egyesekkel szerintem nem lehet zenélni, én még a kedvenc digit hangszereimet is megunom kb. fél óra alatt (és nem is győzködök róluk senkit, főleg nem hosszú oldalakon keresztül), és ez egy szakadt pianínóval, vagy egy hammond orgonával még em fordul elő velem sosem....
Ha szabad megjegyeznem ennek a fórumnak a jó öreg Hammond orgonáról kellene szólni. Szerintem hozzá foghatót semmilyen hicsitacsi klón sem tud utánozni bármennyire új és korszerű is! Én is többre tartok egy régebbi dolgot, mint egy korszerűbb eldobható vacakot. Sajnos a mai világban az emberi tényező ér a leg kevesebbet. Nekem van ismerősöm, aki leül egy pc. elé, és egy hónap alatt megír egy komplett zenekari művet egy szmfónikus zenekarra. A kész cd-t odaadja a megrendelőnek, és zenészek nélkül már mehet az előadás, mert minden szólam fel van véve, és minden nap pont ugyanúgy fog szólni hiba nélkül.
8917-nél az első sorban a feltételek felvételek akart lenni, pardon! :) ------------
Nézd trambi, néhol nagyon nagy butaságokat írsz. Ott van a már említett Zawinul nagymester! Mindig is a fejlődés/fejlesztés élén állt. Ezenkívül van jópár tehetséges és szorgalmas ember, igen a lakodalmi/egyéb zenészek akik ilyen automata zeneszerszámokkal kereseik a betevőt, mert már a basszusgitárost, a dobost stb nem fizeti meg a One Man Band mellett senki. Ennek ellenére pl, a szintihegyeket használó nagyoknál sem látom, hogy seggberúgnák a zenekari tagokat, mert így egy dobozzal is lehet koncertet csinálni... Badarság!
Itt a múlt évtizedben elszaporodott mindenféle diszkós dj és egyéb zenésznek nem nevezhető önmegvalósító egyén miatt kezdtek dömpingbe a gyártók, valamint mikor a pc-s játékokon nevelkedett generáció, kitalálta, hogy akkor ő is tud mp3-ból dj sztár lenni... a gyártók meg kezdték támogatni, mert így az addig nem szükses hangkártya hardvernek új piacot lehetett találni. Én 98-ban kaptam az első Pc-met és vígan megvoltam a DOS-os pc-csipogós játékokkal. Aztán láttam mikor unokatesóm 18 ezerért vett egy Soundblastert és a vele jövő akkori minőséget... CD-írás szintén akkor futott fel... szóval sokak indultak el hasonló módon és kötöttek ki tőlem eltérően a Reason/Frutyloops stb. csörgő-börgő csodáknál. Ja és említhetném a warez jelenséget: ki bolond 2 milliót adni egy Hammonért mikor ott a feltört B4 verzió a neten ha valakinek olyan álmai lennének.... Hosszú história ez. :)
ui. a Bösen 290-et tekintve nem tudom mi az igazság, csak annyit hogy 2.90cm hosszú modellt takar az elnevezés. Miskolc, Egressy Béni zeneiskola -> meg lehet nézni és legfőképp hallgatni! (és nem a legmenőbb zeneintézmény az országban! Imperial modell meg a dorozsmaiéknál van) Szó sincs semmilyen VST hangkönyvtárról!:)
Az élő zenélés, egyik legnagyobb "gyilkosa" a számitógép alapu billentyük,munkaállomások megjelenése volt szerintem.
A billentyüsök rájöttek hogy minek a dobos /ugyis mindenkit elnyom/ a bass gitárt is feltudom játszani, a gitáros meg különben is csak idegesit, akkor minek a zenekar. Igy lassan a zene ,zeneszerzés is egy kontroll nélküli magányos müfajjá változik..
Tehát az uj szerkezetek melyek a "mindentudást birtokolják", és a "vásárlói igényekre" ugy vannak megalkotva , hogy csinálj valamit , majd küld át egy szoftveren keresztül, és ezt a 2.16 verzióju másik szoftveren ,és már kész is a nagy mü . És aztán elgondolkozhatsz hogy most ezt ki is irta, én vagy a szoftver irója?
Nem véletlen hogy az EMU is inkább hangkártyákat és szoftvereket fejleszt mert kiszámitották , hogy a világon müködő, közel egymilliárd számitógépének csak minden századik tulajdonosa rájön hogy ö egy "szunnyadó zseni", és alkotási kényszere kerekedik, és ehhez EMU kártyát vesz az rohadt nagy üzlet.
A "vasakat" meg nem érdemes annak a pár elvetemültnek gyártani.
Én részemröl, annak vagyok hive az ember ahhoz tud kötödni, értékelni, amibe munkát fektet, értéket állit elő, én inkább erről gondolkodnék el.....
Nos igen, ezek után bele lehet abba is kötni hogy ki milyen feltételeket néz stb. De persze ott a Yellowjacketsből Russel Ferrante, régen 01/w-t használt, ma Tritont, M3-at, Oasyst. A jóöreg Zawinul: mindent használt ami jó volt (sg-prox-et sose, ha jól tudom) Tritont már annál inkább... (érdekes hogy Kurzweilt se nagyon vitt a színpadra) :) De nem is ez a lényeg, Tube bácsinak abban igaza van hogy a koros cuccok közzül legalább azt használja ami a maga idejében is top szint volt, neki ez elég, kielégíti, megvan vele. Azonban az utóbbi évek termései fölé nőttek a több mint tíz éves technikáknak (mindazt tudják amit a régiek, és még jóval többet, ami a fejlődést tekintve mindig is így volt) Az az elgondolkodtató ha valaki ezzel ellentétesen vélekedik. Száz szónak is egy a vége: mindenki azzal boldog(ul) amije van vagy lesz.