Nekem 1.6-os négyajtósom van (a Népítéletben a 'Stresszoldó').
Eddig egy első lámpát cseréltek (xenon-trafó hiba miatt) és elöl a futóműben valami műanyag alkatrészeket fémre (most nem jut eszembe a neve). De a bal első kerék felől még mindig hallok néha valami kopogást-pendülést.
A milyen tipushibái vannak a p12 (2006) 1.8-as benzines kombi primerának?
Most vettem 1 hónapja 35000 km-mel, es eddig jobb és bal alsó lengőkarokat kell cserélni, lóg mint állat, az ablakmosó tartály motorja mellett folyik ki a lötyi, a váltóból folyik az olaj.... Szerencsére gariban csinálják.... De kell még valamire számítani?
Egy probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni. Van egy Haynes-féle szervízkönyvem a Nissan primeraról. Ebben van az autó Phase I-II-III verziója. Namost, ebben a könyvben nem tudom azonosítani az én 1991-es, 2000-es, karburátoros, sr20-as primerámat. Lehet, hogy ott lehet a baj, hogy ezek az autók a könyvben jobbkormányosok? Furcsa, mert van fénykép a motorterekről, viszont egyik sem stimmel az enyémmel. "Mindenből van egy kicsi enyémben". Nemtom ez érthető volt-e?:)
Vajon mi van akkor ha a P10-es gyári elektromos antennája nem akar elsőre teljesen behúzódni és kinyúlni a helyéről? Mechanikus hiba nem lehet mert már szétszedtem teljesen és mindent megkentem faszán. Van rajta egy kis doboz ami tele van minden elektomos szarral. Ott lehet a gond??
Semmi különös, csak új autó vásárlás esetében tudtam volna 1-2 tippet adni... Az enyém 4.600.000,- Ft-ba jött ki (kp-s vásárlás, 1.6-os Acenta kivitel, Caffe Latte metál, xenon).
Bár, ha most venném, valószínűleg egy haver szlovák cége venné meg és én attól bérelném... :-)
A családban van egy 98 as 1,6 –os Primera, amit nagyon szeretünk. Viszont 1-2 hete nyiszogó, dohogó hang jön a motortérből, álló helyzetben is. Cserélve lett bordásszíj, és tanács hatására a generátor is javításra került. 2 x volt hivatalos márkaszervizben, nem sikerült megállapítani a hiba okát. Semmi gondja az autónak, alapjárat is okés, ki lett zárva a szervo klíma stb hiba. Hibavisszajelző lámpa nem ég. Csak hát hallani álló helyzetben és menet közben is a zakatolást, ami hetekkel ezelőtt nem volt. Nincs ötlete valakinek, tudom így látatlanba nehéz ez.
A 70 eFt-os trafó miatt ne nagyon aggódj! Azt szokták mondani, h. a xenon-rendszer élettartama megegyezik az autóéval. (az én esetem a kivétel, ami erősíti a szabályt)
Te merre élsz? Szeged-Kecskemét környékén? Új vagy használt autót szeretnél venni?
Reflektor. Persze, természetesen van. De tényleg elfelejtem néha használni, annyira jó a Xenon... ( és nekem soha eszembe sem jutott , hogy elromolhat...) - nem francia autó... :)
Márkaszerviz: egy rossz tapasztalatom nekem is van, de az Győr. (hangsúlyoznom kell , hogy nem a mostani, mert ott nagyon kedvesek és jól dolgoznak, hanem az előző, amelyik már megszünt kb 1.5 éve..)
Szóval, azt mondjátok, hogy aXenon nem olyan nagy gáz? Engem az olyasmi ijeszt meg, mint a 70 000 HUF - os trafó, ami lehet, hogy nem ér annyit mint az extra fényerő. :( De alapból van reflektor funkció a gépben igaz?
Én sacc/kb olyan 10-11 km-et fogok menni a munkahelyre, majd ugyanennyit vissza. Nagy részét országúton szerencsére. A fogyasztást a II. Megane 1,5 DCi-jével hasonlítgatom, ami 4-5 L-t eszik, ellenben 101 LE. Nyilván az diesel.
150 LE szép volt, jó volt, de ennyi. :) Valamit valamiért. Egy 150LE-s autót nem lehet kihasználni semmilyen módon, csak ha vereted, ami kockázatos. So; lemondtam róla. :D
A márkaszervízektől változatlanul félek. Volt egy randa tapasztalatom Pözsó ügyben, az kísért... :(
Én a szegedi (Hovány) szervízbe szoktam vinni az autókámat. Az értékelése: NAGYON JÓ! Most a 2 éves szevízkor még internetezni is lehetett az ügyfél váróban! :-) A munkadíj: 20.900,- Ft volt, az anyag ktg (én vittem mindent): 13.000,- Ft. (3 L olaj, olajszűrő, klímaszűrő, 4 gyertya és fékolajat is kicserélték)
A xenon általában nem szokott tönkremenni. Maga az izzó kb. 10 eFt és ugyanolyan könnyen cserélhető, mint a hagyományos. Nekem az izzó mögött lévő trafó ment tönkre, az kb. 70 eFt.
A csomagtér nyílás tényleg nem valami nagy, de elég mély. A katalógus szerint 450 liter.
Ez Nissan , valamikor a legmegbizhatóbb autó volt, ma sincs messze a csúcstól. az enyém 3 éves, és nem volt vele hibám, fogalmam sincs milyen gyenge pontjai lehetnek. Xenon: eddig ez sem ment tönkre, az izzót sem mérik aranyárban, de eddig ezt sem cseréltem. Cserébe nincs szükséged a reflektorra, annyira erős... ( a reflektor az nem xenon)
Szerviztapasztalatom nincs. Csak a kötelezőkön voltam. (Mosonmagyaróvár és Pécs) mind a két helyen udvariasak voltak és megcsináltak mindent amit az utasitás előir nekik. A szerelő szerint a leggyengébb láncszem a Nissan ban, a Renault alkatrész. A diesel az sajnos Renault gyártmány de a benzines az még Japán. Nekem egy francia alkatrész van benne (a 2005 < ös modellekben csak) a klima. Eddig jól hűtött, bár induláskor hallani hogy elindul. A 2002 es kivitelben az még japán, az csendben teszi a dolgát.
A fogyasztásom azért ennyi télen, mert kb 5 km a munkahelyem, és még ideje sem volt bemelegedni... :)
Csomagtér: az enyém 4 ajtós. Amit Te mondasz azaz 5 ajtós modell. Sajna nem tudom ? liter...
Remélem a többiek tudnak válaszolni a kérdéseidre, mert én mint látod sajna nem tudok. (hálistennek?? :)
A 150 LE után nem lesz ez az autó egy kicsit gyenge Neked?
Köszi az infókat. Néztünk néhány Primera-t és ahhoz képest, hogy elvileg nagy autók ahhoz képest elég rondákat láttunk. :( Többek között Accenta fegy elszereltségűt.
Egy 1,6-os Accentán filózunk éppen, ami kívűlről elég ronda (meghúzások ilyesmik) de belülről szép. Van karosszériás ismerős, ezért az annyira számunkra nem riasztó.
Olyasmi érdekelne még, hogy vannak e olyan típus függő dolgok, amit érdemes megnézni. Beázások, rejtett rendszeresen tönkremenő dolgok, stb..
A 9 L-es téli fogyasztás kicsit riasztó. Most adtam el egy Megane Coupét, ami 11 éves 2.0-ás, dupla vezérlésű jószág volt, (150 LE) és az evett télen 11L-t. Bár csodák nincsenek. ;)
Milyenek a szervíz tapasztalatok? Milyenek a márkaszervízek? Én ugye Rönós és Pözsós vonalon voltam érdekelt, de általában szörnyűek a márkaszervíz feedback-ek.
Jut eszembe. Sosem volt még xenon-os autóm. Kicsit félek tőle. Mit érdemes tudni róla? Azt hallottam, hogy a cseréje egy kisebb vagyon, ha kialszik, akkor az út mentén javítani / cserélni nem lehet. Stb. Mik a tapasztalataid?
A csomagtérrel mennyire vagy elégedett? Tök jó, hogy a kalaptartóval együtt nyílik, de sztem alig nagyobb mint egy Suzuki Swift Sedan- csomagtartója. Legalábbis annak tűnik. Nem tudod, hogy hány literes a Primera-é?
Két változata van 2002 es és a 2005 ös, ráncfelvarrott.
Nekem a 2005 ös van, módosított futómű, megnövelt zajcsillapitás, más műszerfal, (teljesen fekete, csak ha ráadod a gyújtást, akkor jelennek meg az órák) más kormány stb.
Az 1.6 os motor nagyon jó, 1-2 emberrel nagyon dinamikus, megy rendesen, de 4-5 emberrel megpakolva már nincs tartalék a motorban. Ha most vennék akkor 2.0 -át vennék.
Az 1.6 os motor előnye még hogy olcsóbb a Casco, (sokkal olcsóbb /5ezerrel havonta) mint az előző alsó közepes Almerám biztosítása.
Nagyon kényelmes, sokat tudó ( Acenta felszereltséggel vettem)
Xenon, Aut klima, tolato kamera, aut ablaktörlő, fed. szgép, ülésfűtés, könnyűfém felni) Tempomat nincs, ezt utólag tettem bele.
Eddig egyszer voltam garanciás javitáson, a sebváltó gomb zörgött, azt cserélték ki (tipushiba, az előző Nissanomnál is zörgött, olyan volt mintha a műszerfalból jönne a hang, sokáig tartott mig megtaláltuk a bűnöst..)
Fogyasztás: 100 km re városon kivül 6 liter, (nem hat valamennyi!!) ha ovatoskodom és betartom a Kreszt. Ha nem akkor is 7 alatt marad. Autópálya 4 fővel, 130km/h és + helyenként, akkor 8. Városban időjárásfüggő, tél: 9 is volt a sok állóhelyben való jégkaparásnál...
Első éves szerviz 20 ezer, 2. éves 28 ezer, a 3. most jön hamarosan.
97-es NiSSAN Primera-n (P11) a jobb első oldalon a felső felfüggesztési pontnál, amin elfordul a kerékagy, az öntvényben található 2 csapágy. Ezek pontos típusában, méretében ha valaki tudna segíteni megköszönném.
helló mindenkinek. Roburka vok, és nekem egy 93-as szedán Primerám van amihez keresek hátra már az újabb kiadású Primérának a hátsó lámpáját amin fehérek az indexek, mert a sárga indexek órmótlan rondák. Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
pont erre találtam ki, hogy beépitem mellé a 3 gombos memót, igy is tettem és igy ekkor nyomom meg az 50-es gombot... (ami tartja a közel 60 -at... :-) mig átérek a lakott területen ) Sajnos szükség volt rá (tulajdonképpen ezért rakattam bele a tempomat-ot) mert nyár óta 3szor futottam bele a radarba... :-(
Ezen is világít a tempomatjel zölden, vagy sárgán, állapottól függően. A fordulatszámmérőt nem kötötték rá, mert azt mondták, hogy nem müködik a lekapcsolás a fodulatszámjelről olyan gyorsan, mint egy kuplungkapcsolóról. Viszont a kuplungkapcsoló vezetékét odakészítették a kuplungpedálhoz, mert azt majd én megoldom egy reed kapcsolóval.