Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2010.05.19 0 0 360

Ezt mintha már mondtad volna :-))

 

Úgy hallottam lesz 1,4 TSI a Yetiben, az még érdekes alternativa lehet, nem?

Ha már a 2,0 TSI sose kerül bele.

 

Éppen azon gondolkodtam és beszélgettem joemasterral, hogy a következő kocsimnak az Octihoz képest valamiben plusszt kell nyújtania, de nem tudom, melyik a fontosabb.

 

A Superb helykínálatban jobb, de nem az a formai telitalálat és városban (ahol én sokat használom) nem az igazi, oda túl nagy. Motorban a 140 lovas dízel kellene bele, de árban már magasan vagyunk.

 

Az Octavia RS motorerőben nyerő, de helykínálatban nem ad többet és a formát már ismerjük, igaz legalább nem kellene magyarázkodni a nagyszülőknek, hogy miért vettünk új kocsit, elhinnék azt is, hogy csak átfestettük :-) Az ár itt is magas.

 

A Yeti formailag teljesen más, a mérete a városban ideális, a felépítése szintén, csak a hátsó lábtér nem biztos, hogy elég, de 4 személyesként talán az is jó (úgyis csak 4-en vagyunk általában. Motorban viszont min. az 1,4 TSI vagy a 140 lovas dízel kellene ahhoz, hogy ne érezzem visszalépésnek az Octihoz. Legalábbis a katalógusadatok szerint.  Ráadásul a formához nálam a 4x4 is hozzátartozik, de úgy már igen magasan vagyunk árban.

 

Vagyis minden drága, ezért marad az MPI, nem cserélek autót :-(

Előzmény: Törölt nick (358)
Varshi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 359
Neked kéziváltós az S2?
Előzmény: Törölt nick (358)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.19 0 0 358

Legyen CR dízel + chip, az legalább nem zabál annyit, mint az 1,8 TSI...

:-))

Előzmény: ckerti (357)
ckerti Creative Commons License 2010.05.19 0 0 357

Valahol a teszt végén írták, hogy a 70-es években megragadt emberek fújolják a Skodát.

Egyetértek a tesztíróval.

 

A kocsi pedig jó és a motor is vállalható, csak ne állna meg, mint a szög, ha mégis gyorsajtani támad kedve az embernek :-)

Az 1,6 MPI-vel is aza a bajom, hogy bizonyos tartományokban erőt mutat, de amikor végre "csapathatsz" egyet, mert éjszakla mész egy kihalt országúton egyedül, akkor felteszi a kezét, és világgá ordítja, hogy "mennék én, de nem bírok jobban, hiába pörgetsz szanaszét!!!"

 

Szóval olyan motor kell, ami hétköznapokon kulturáltan, csendben és takarékosan megy, de ha megőrülsz és nem számít az üzemanyag, akkor letépi a fejed.

 

Erről szólnak a modern turbós benzinesek, nem?

A dízel nagyon jó, erős, nagyot tol, de annál is meg kell tanulni a szűk erős tartományt, nem?

Persze egy DSG-vel azt is könnyebb használni.

 

Akkor legyen DSG-s CR dízel vagy mégis egy kézi váltós, 1,8 TSI?

 

Esetleg fej vagy írás?

 

Hejj, ha már csak ez lenne a dilemma tárgya :-))

Előzmény: _Brazil_ (356)
_Brazil_ Creative Commons License 2010.05.19 0 0 356
Tök fölösleges védeni, nincs vele semmi baj. Azoknak az okosoknak bizonygatni, akik folyamatosan azt mantrázzák, hogy a škoda szar, és még csak meg sem nézik, azoknak tökéletesen értelmetlen, aki ostoba az ostoba.
Még nem vezettem ilyen 1.2 TSI motoros autót, semmilyet se. De ha nagyjából igaz amit mondanak róla, akkor az öreg 1.6 MPI-nél érezhetően jobb (és mivel azzal is lehetett együtt élni, és bárki bármit mond nem kínszenvedésként) ez alapján ha normál használatra kéne autó megvenném ezzel a Yetit. A jelenlegi árazás alapján úgy tűnik, hogya dízel kedvezőbb fogyasztása sosem térül meg egy átlagos autósnak, és egy átlagos autós arra sem veri ki naponta többször, hogy úúúúbazmeg, de jól gyorsul az 200 méterre lévő következő piros lámpáig...

Na, az meg, hogy a cikkek mostanában milyenek a legtöbb online meg offline sajtóban is, ne nagyon vesztegessük a szót, és nem csak az autós újságíróknak kéne észrevenniük, hogy szart csinálnak. Az lehet a legnagyobb baj, hogy észre sem veszik, hogy szart csinálnak. Kedvelem (hm, kedveltem??) a TC-t, de az utóbbi időben jelentős színvonalcsökkenés van, és ezt még a Csikós és néha-néha érdemlegeset író (akkor sem jó mindig...) a Winkler sem tudja ellensúlyozni.
Előzmény: roomi (355)
roomi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 355

HI. Elolvastam a TC -t. Kár volt. Nem az autóval volt gond. De azis lehet, hogy én vagyok túl szögletes és egyszerű, mint egy faék. Hogyis mondjam............

Nekem túl modernre sikeredett ez  a cikk. Persze ez az újságirói szabadság. Ennek ellenére értem én mit miért írt az újságíró. Sőt még egy kicsit mintha ,,védte,, is volna a SKODA t.

ckerti Creative Commons License 2010.05.18 0 0 354

Szia!

 

Szerencséd van, mára ígérik a TC-n az 1,2 TSI Yeti tesztjét.

 

Én vezettem már hosszabb úton a szóban forgó Yetit (köszi Oca :-)) és teljesen elégedett voltam.

Amit a KRESZ megenged, azt tudja kényelmesen, igen halkan és -állítólag- jó fogyasztással.

Nem egy vadállat, az aszfaltot nem tépi fel, de nem éreztem visszalépésnek az 1,6 8V Octavia II után, sőt az utazási komfort (főleg a csend a 6. fokozat miatt) autópályatempónál meglepően jobb.

 

Azt mondanám, hogy vállalható autó és a trafipaxokkal zsúfolt utakra jó választás.

 

Ezen az áron amit írtál, egy Ambition még jó is lenne.

Előzmény: roomi (353)
roomi Creative Commons License 2010.05.17 0 0 353

Sziasztok. Mint írtam régebben volt szerencsém ,,tesztvezetni,, a 140 le dízelt és a

160 le benzinest. Minkettő motorral dinamikus volt  a Yeti. De a dízel a gödöllői dombság között még 6.ban visszaváltás nélkül is megnyerő volt. Az 1.2 tsi re azért

kiváncsi lennék. Gondolom nem egy versenyautó, de azért a turbó nyomhat rajta.

Most van egy barnametál 1.2 tsi ambition a porsche budánál. 4.690.000. ezüstsz. tetőléccel és fűthető első üléssel. Gondolkozom a cserén.????????? A felszereltséggel is ki lennék békülve. De azért elgurult  a vitaminjuk 16" könnyűfelni

téligumival 250.000. Mindez természetesen használtban. Szóval mit tud az 1.2 tsi??

a földönjárva.

ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 352

Nekem is sok az a 6-6,5, de inkább 7 millió, amire kikalkuláltam a "következő" kocsimat.

 

A használt kocsiktól viszont kicsit félek, mert peches alak vagyok.

 

Az a szerencse, hogy nem égető a kocsikérdés, az O2-m most éri el a 120 ekm-t, de semmi baja.

Remélem, ez így is marad még legalább 3 évig, mert addig elltart a pénzgyűjtögetés, ha ilyenek maradnak az árak.

Előzmény: Gianniz (351)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 351
Azért 6-6.5M-ért lehet venni új, vagy minimális futású 2.0 CR TDI-ket, akár experience felszereltséggel is, de én 4-nél többet autóért nem adok. Az O2 RS-t is 3.9-ért vettem 1.5 éve, most sincs 3.3-3.5M alatt, de az új 6.5-8M árról viszont csúnyát bukik az ember 2-3 év alatt. Bőven elég a többi költség is, úgymint tankolás, szerviz, gumik, stb.
Előzmény: ckerti (350)
ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 350

Én a pályán 140-15 között járok, valahogy arra áll be a lábam és a kocsi is.

Az 1,6 MPI-nek ~180 a végsebessége, de 160-170-ig van benne csak élet.

Ennél gyorsabban persze nem is mennék, de addig kellene némi élet a kocsiba.

Az 1,2 TSI Yetiben a motor csendessége megdöbbentő volt, a szabályos 130-140-es óraszerinti tempónál is csak suttogott a motor.

Ez imponáló volt.

 

Viszont Yetit én 4x4-ben vennék, pont azért, mert a forma miatt nekem ez hozzá tartozik.

Ahhoz viszont a dízel kell, mert az 1,8 leeszi a gatyámat.

 

A dízel 4x4-et meg nem tudom kifizetni, és 7 millióért már egész tisztességes Superbet vagy RS Octit adnak, tehát nehéz kérdés ez a Yeti kérdés.

Előzmény: Voyage_1 (348)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 349
Gratula a gépbez, nekünk Fabia, O2 TFSI, Roomser 1.9 TDI után/mellett egy Yeti lesz a következő, bár csak akkor érdekel majd, ha 3.5-4M között lesz 2 évesen egy 2.0 CR TDI.

A fogyasztás nem rossz a motorhoz képest, bár az 1.8 TSI nem egy takarékgép. Az O2 RS fogyaszt kb. ugyanígy, de azzal nem illik 130-140-el menni pályán, mert ugye akkor minek van:)
Előzmény: Voyage_1 (346)
Voyage_1 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 348

130-140 körül, Németó-ban teszteltük a 150-160-at amit kényelmesen vitt, de ott

már 14-15 körül írt ki pillanatnyi fogyasztásra.

Előzmény: ckerti (347)
ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 347

Ez az átlagfogyasztás tényleg jó, a saját 1,6 MPI Octavia II-m is kb. ennyit eszik, de inkább többet, cserében viszont csak 102 lóerő.

 

Autópályán mennyivel jársz?

sebességre gondolok.

Előzmény: Voyage_1 (346)
Voyage_1 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 346

Én itt Bp-n eddig 5-öt láttam. Pont ma reggel egy fehéret.

 

Az enyém lassan eléri a 10e km-t. A tapasztalatom a Yetivel, hogy az 1,8 TSI nagyon-nagyon megy. Az autó nagyon kényelmes, dinamikus, az ülések hosszabb úton is nagyon jók. Velem utazó idősebbek is dícsérték, hogy mennyire kényelmes (a hátsó sor is). Nem olcsó az autó, de szerintem nyújtja azt amit elkérnek érte (összehasonlítva a konkurenciával). Az ülések variálhatóságával meg tényleg hatalmasra nő a pakolásra rendelkezésre álló hely. Az átlagfogyasztás március-április ami tényleg totál vegyes volt városi araszolástól az autópályáig 8,2 liter.

Előzmény: Gianniz (345)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 345
Én már láttam jópár nem tesztautót Bp-en magyar rendszámost, az utóbbi hónapokban kb. 5-10-et.
Ausztriában hétvégente 1 nap alatt látok 15-20-at, ott hihetetlenül népszerű, nagyon veszik az osztrákok. Németországban TOP4-ik a SUV kategóriában:

2010 jan-márc:

1. VW Tiguan 7.044
2. BMW X1 5.455
3. Audi Q5 5.119
4. Skoda Yeti 3.027
5. Ford Kuga 2.834
6. BMW X3 2.701
7. MB GLK 2.323
8. BMW X5 2.030

Itt nálunk csóróországban természetesen ritka, de még a Golf6/új Polo/új Fiesta is az, ami mindenhol bestseller, akkor egy drága rétegmodelltől mit várhat az ember.
Előzmény: ckerti (344)
ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 344

Senki nem vett Yetit?

Én tegnap láttam az első magyar rendszámos, magántulajdonú Yetit a városban.

Fehér volt és szerintem alapfelszereltségű, de nem voltam egyedül, ezért nem tudtam alaposabban megnézni.

 

Ellenben fejben összeadtam a két kocsink értékét és egy full fapad Yeti árát sem éri el a végösszeg, tehát egy darabig nekem nem lesz Yetim :-((

Viszont veszek lottót :-)))

ckerti Creative Commons License 2010.04.15 0 0 343

Csapda van, de a száraz macskatáp nem jó csali.

Most is itt rohangál felettem és összetúrja a gondosan leterített hőszigetelést.

A macskám meg meghülyül, a lambéria alól kiszűrődő hangokra vadászik :-)

A nyest fennt, a macska lennt szaladgál :-)

Előzmény: oca (342)
oca Creative Commons License 2010.04.15 0 0 342
jó játék:)
Előzmény: ckerti (341)
ckerti Creative Commons License 2010.04.13 0 0 341

Oca!

 

A freemail haldoklik, ezért itt írok.

Ment aminek menni kellett, talán ma már nyugodtan alszom

Bár egy rohadt nyest itt korzózik a fejem felett a padláson és kopog a körme az OSB lapon...

Holnap muszáj leszek valami csapdát keríteni.

Előzmény: oca (340)
oca Creative Commons License 2010.04.07 0 0 340
Tata mellett lakom..:)
Na még megbeszélem a családdal..
Előzmény: joemaster (339)
joemaster Creative Commons License 2010.04.07 0 0 339
Ja, és két legyet egy csapásra: City Rally fedőnév alatt egy kiadós városnézést terveztem, ha benevezel, akkor megismered a várost is a nap végére! :-)
joemaster Creative Commons License 2010.04.07 0 0 338
Már nem emlékszem, hol laksz, talán Dunántúlon, de Bp.-től csak 2 óra és nem kell nyomni, 130-cal mértem le többször is. Eddig nincs Yeti-s jelentkező (legalábbis a fórumon nem iratkozott fel).

Te lehetnél az első ebben is! ;-)
Előzmény: oca (336)
ckerti Creative Commons License 2010.04.06 0 0 337

Tőlem még messzebb van és elmegyek.

Gyere Te is, majd kicsit cserélünk autót :-)

Előzmény: oca (336)
oca Creative Commons License 2010.04.06 0 0 336
Ha nem lenne tőlem több mint 300km-re, biztos elmennék, és vinnék nektek egy Yetit....
Előzmény: joemaster (335)
joemaster Creative Commons License 2010.04.05 0 0 335
SOF találkozó Debrecen, Cora parkoló. 2010. április 10. 10:00 óra.

MEGKÖZELÍTHETŐSÉG

Az M35 autópálya felől a 33-mas úton érkezők az első lámpánál forduljanak jobbra, át a vasúti átjárón, majd be a körforgalomba, melynek 3. kijáratán hajtsanak ki. A következő körforgalom 1. kijáratán kell kihajtani és megérkeztek.

M35 felől érkezők útvonala




A város felől érkezők jöhetnek a Kishatár úton, de akik ezt az utat ismerik, azoknak nem kell térkép sem... A többieknek: a 33-as út városból kivezető szakaszán (Füzesabony irányába) a körforgalomba hajtsanak be (lásd kép) majd a 2. kijáraton hajtsanak ki a Cora irányába. A belső körforgalomba hajtsanak be, a 3. kijáraton hajtsanak ki és megérkeztek.

Város felől érkezők útvonala



Gyertek!
joemaster Creative Commons License 2010.03.27 0 0 334
Indítottam egy jelentkezési listát a Skoda orrmotor... fórumon. Aki várható Debrecenbe a találkozóra, kérem, oda írja fel magát!

Köszi!

Segítségül a link az Orrmotor topic-ra:

Skoda orrmotor...
joemaster Creative Commons License 2010.03.27 0 0 333

KEDVES MÁRKATÁRSAK!


2010. április 10-én, szombaton, délelőtt 10.00-tól SOF klub évadnyitó találkozó Debrecenben, a Cora áruház parkolójában!


Debrecen, Kishatár u. 7.
Az M35-ös autópályától 5 percre!


A helyszín és Budapest (M3-M0 csomópont) távolsága szabályos, nyugodt autópálya tempóban is mindössze 2 óra.


Mindenkit szeretettel várunk!

 </P">

További info

oca Creative Commons License 2010.03.16 0 0 332
A hátsó lábtér szerintem is lehetne kicsit nagyobb!
Mivel azonban én nem ülök hátra, hanem a gyerekek, ők meg elférnek, ezért marad a kocsi!:))
Néztem a Tiguant is, nekem a Yeti jobban tetszik...
Előzmény: ckerti (329)
kisszumi Creative Commons License 2010.03.15 0 0 331
Vagy megvárjuk a 7 székes változatát
Előzmény: kisszumi (330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!