Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Úgy hallottam lesz 1,4 TSI a Yetiben, az még érdekes alternativa lehet, nem?
Ha már a 2,0 TSI sose kerül bele.
Éppen azon gondolkodtam és beszélgettem joemasterral, hogy a következő kocsimnak az Octihoz képest valamiben plusszt kell nyújtania, de nem tudom, melyik a fontosabb.
A Superb helykínálatban jobb, de nem az a formai telitalálat és városban (ahol én sokat használom) nem az igazi, oda túl nagy. Motorban a 140 lovas dízel kellene bele, de árban már magasan vagyunk.
Az Octavia RS motorerőben nyerő, de helykínálatban nem ad többet és a formát már ismerjük, igaz legalább nem kellene magyarázkodni a nagyszülőknek, hogy miért vettünk új kocsit, elhinnék azt is, hogy csak átfestettük :-) Az ár itt is magas.
A Yeti formailag teljesen más, a mérete a városban ideális, a felépítése szintén, csak a hátsó lábtér nem biztos, hogy elég, de 4 személyesként talán az is jó (úgyis csak 4-en vagyunk általában. Motorban viszont min. az 1,4 TSI vagy a 140 lovas dízel kellene ahhoz, hogy ne érezzem visszalépésnek az Octihoz. Legalábbis a katalógusadatok szerint. Ráadásul a formához nálam a 4x4 is hozzátartozik, de úgy már igen magasan vagyunk árban.
Vagyis minden drága, ezért marad az MPI, nem cserélek autót :-(
Valahol a teszt végén írták, hogy a 70-es években megragadt emberek fújolják a Skodát.
Egyetértek a tesztíróval.
A kocsi pedig jó és a motor is vállalható, csak ne állna meg, mint a szög, ha mégis gyorsajtani támad kedve az embernek :-)
Az 1,6 MPI-vel is aza a bajom, hogy bizonyos tartományokban erőt mutat, de amikor végre "csapathatsz" egyet, mert éjszakla mész egy kihalt országúton egyedül, akkor felteszi a kezét, és világgá ordítja, hogy "mennék én, de nem bírok jobban, hiába pörgetsz szanaszét!!!"
Szóval olyan motor kell, ami hétköznapokon kulturáltan, csendben és takarékosan megy, de ha megőrülsz és nem számít az üzemanyag, akkor letépi a fejed.
Erről szólnak a modern turbós benzinesek, nem?
A dízel nagyon jó, erős, nagyot tol, de annál is meg kell tanulni a szűk erős tartományt, nem?
Persze egy DSG-vel azt is könnyebb használni.
Akkor legyen DSG-s CR dízel vagy mégis egy kézi váltós, 1,8 TSI?
Tök fölösleges védeni, nincs vele semmi baj. Azoknak az okosoknak bizonygatni, akik folyamatosan azt mantrázzák, hogy a koda szar, és még csak meg sem nézik, azoknak tökéletesen értelmetlen, aki ostoba az ostoba. Még nem vezettem ilyen 1.2 TSI motoros autót, semmilyet se. De ha nagyjából igaz amit mondanak róla, akkor az öreg 1.6 MPI-nél érezhetően jobb (és mivel azzal is lehetett együtt élni, és bárki bármit mond nem kínszenvedésként) ez alapján ha normál használatra kéne autó megvenném ezzel a Yetit. A jelenlegi árazás alapján úgy tűnik, hogya dízel kedvezőbb fogyasztása sosem térül meg egy átlagos autósnak, és egy átlagos autós arra sem veri ki naponta többször, hogy úúúúbazmeg, de jól gyorsul az 200 méterre lévő következő piros lámpáig...
Na, az meg, hogy a cikkek mostanában milyenek a legtöbb online meg offline sajtóban is, ne nagyon vesztegessük a szót, és nem csak az autós újságíróknak kéne észrevenniük, hogy szart csinálnak. Az lehet a legnagyobb baj, hogy észre sem veszik, hogy szart csinálnak. Kedvelem (hm, kedveltem??) a TC-t, de az utóbbi időben jelentős színvonalcsökkenés van, és ezt még a Csikós és néha-néha érdemlegeset író (akkor sem jó mindig...) a Winkler sem tudja ellensúlyozni.
HI. Elolvastam a TC -t. Kár volt. Nem az autóval volt gond. De azis lehet, hogy én vagyok túl szögletes és egyszerű, mint egy faék. Hogyis mondjam............
Nekem túl modernre sikeredett ez a cikk. Persze ez az újságirói szabadság. Ennek ellenére értem én mit miért írt az újságíró. Sőt még egy kicsit mintha ,,védte,, is volna a SKODA t.
Szerencséd van, mára ígérik a TC-n az 1,2 TSI Yeti tesztjét.
Én vezettem már hosszabb úton a szóban forgó Yetit (köszi Oca :-)) és teljesen elégedett voltam.
Amit a KRESZ megenged, azt tudja kényelmesen, igen halkan és -állítólag- jó fogyasztással.
Nem egy vadállat, az aszfaltot nem tépi fel, de nem éreztem visszalépésnek az 1,6 8V Octavia II után, sőt az utazási komfort (főleg a csend a 6. fokozat miatt) autópályatempónál meglepően jobb.
Azt mondanám, hogy vállalható autó és a trafipaxokkal zsúfolt utakra jó választás.
Ezen az áron amit írtál, egy Ambition még jó is lenne.
Sziasztok. Mint írtam régebben volt szerencsém ,,tesztvezetni,, a 140 le dízelt és a
160 le benzinest. Minkettő motorral dinamikus volt a Yeti. De a dízel a gödöllői dombság között még 6.ban visszaváltás nélkül is megnyerő volt. Az 1.2 tsi re azért
kiváncsi lennék. Gondolom nem egy versenyautó, de azért a turbó nyomhat rajta.
Most van egy barnametál 1.2 tsi ambition a porsche budánál. 4.690.000. ezüstsz. tetőléccel és fűthető első üléssel. Gondolkozom a cserén.????????? A felszereltséggel is ki lennék békülve. De azért elgurult a vitaminjuk 16" könnyűfelni
téligumival 250.000. Mindez természetesen használtban. Szóval mit tud az 1.2 tsi??
Azért 6-6.5M-ért lehet venni új, vagy minimális futású 2.0 CR TDI-ket, akár experience felszereltséggel is, de én 4-nél többet autóért nem adok. Az O2 RS-t is 3.9-ért vettem 1.5 éve, most sincs 3.3-3.5M alatt, de az új 6.5-8M árról viszont csúnyát bukik az ember 2-3 év alatt. Bőven elég a többi költség is, úgymint tankolás, szerviz, gumik, stb.
Gratula a gépbez, nekünk Fabia, O2 TFSI, Roomser 1.9 TDI után/mellett egy Yeti lesz a következő, bár csak akkor érdekel majd, ha 3.5-4M között lesz 2 évesen egy 2.0 CR TDI.
A fogyasztás nem rossz a motorhoz képest, bár az 1.8 TSI nem egy takarékgép. Az O2 RS fogyaszt kb. ugyanígy, de azzal nem illik 130-140-el menni pályán, mert ugye akkor minek van:)
Én itt Bp-n eddig 5-öt láttam. Pont ma reggel egy fehéret.
Az enyém lassan eléri a 10e km-t. A tapasztalatom a Yetivel, hogy az 1,8 TSI nagyon-nagyon megy. Az autó nagyon kényelmes, dinamikus, az ülések hosszabb úton is nagyon jók. Velem utazó idősebbek is dícsérték, hogy mennyire kényelmes (a hátsó sor is). Nem olcsó az autó, de szerintem nyújtja azt amit elkérnek érte (összehasonlítva a konkurenciával). Az ülések variálhatóságával meg tényleg hatalmasra nő a pakolásra rendelkezésre álló hely. Az átlagfogyasztás március-április ami tényleg totál vegyes volt városi araszolástól az autópályáig 8,2 liter.
Én már láttam jópár nem tesztautót Bp-en magyar rendszámost, az utóbbi hónapokban kb. 5-10-et. Ausztriában hétvégente 1 nap alatt látok 15-20-at, ott hihetetlenül népszerű, nagyon veszik az osztrákok. Németországban TOP4-ik a SUV kategóriában:
2010 jan-márc:
1. VW Tiguan 7.044 2. BMW X1 5.455 3. Audi Q5 5.119 4. Skoda Yeti 3.027 5. Ford Kuga 2.834 6. BMW X3 2.701 7. MB GLK 2.323 8. BMW X5 2.030
Itt nálunk csóróországban természetesen ritka, de még a Golf6/új Polo/új Fiesta is az, ami mindenhol bestseller, akkor egy drága rétegmodelltől mit várhat az ember.
Ja, és két legyet egy csapásra: City Rally fedőnév alatt egy kiadós városnézést terveztem, ha benevezel, akkor megismered a várost is a nap végére! :-)
Már nem emlékszem, hol laksz, talán Dunántúlon, de Bp.-től csak 2 óra és nem kell nyomni, 130-cal mértem le többször is. Eddig nincs Yeti-s jelentkező (legalábbis a fórumon nem iratkozott fel).
SOF találkozó Debrecen, Cora parkoló. 2010. április 10. 10:00 óra.
MEGKÖZELÍTHETŐSÉG
Az M35 autópálya felől a 33-mas úton érkezők az első lámpánál forduljanak jobbra, át a vasúti átjárón, majd be a körforgalomba, melynek 3. kijáratán hajtsanak ki. A következő körforgalom 1. kijáratán kell kihajtani és megérkeztek.
M35 felől érkezők útvonala
A város felől érkezők jöhetnek a Kishatár úton, de akik ezt az utat ismerik, azoknak nem kell térkép sem... A többieknek: a 33-as út városból kivezető szakaszán (Füzesabony irányába) a körforgalomba hajtsanak be (lásd kép) majd a 2. kijáraton hajtsanak ki a Cora irányába. A belső körforgalomba hajtsanak be, a 3. kijáraton hajtsanak ki és megérkeztek.
A hátsó lábtér szerintem is lehetne kicsit nagyobb! Mivel azonban én nem ülök hátra, hanem a gyerekek, ők meg elférnek, ezért marad a kocsi!:)) Néztem a Tiguant is, nekem a Yeti jobban tetszik...